Zobacz wÄ…tek - spalanie na docieraniu
NAS Analytics TAG

spalanie na docieraniu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

spalanie na docieraniu

Postprzez ciastek111 » 25/3/2010, 08:30

moze glupie pytanie, ale mnie zastanawia: niedawno kupilem motor, nowy, poki co docieram go zgodnie z zaleceniami i tu sie pojawia problem: duze spalanie w okolicach 7l/100km, mozna sie spodziewac ze po dotarciu zurzycie paliwa spadnie??
ciastek111
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18/10/2009, 23:13


Postprzez brzenio » 25/3/2010, 09:02

a jaki motocykl ? może ten moto ma takie spalanie
Avatar użytkownika
brzenio
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 12/8/2008, 11:43
Lokalizacja: 3Miasto


Postprzez falconiforme » 25/3/2010, 09:03

TAK, można się tego spodziewać.

Jak masz nowy motocykl zainteresuj się jeszcze alternatywną sztuką docierania - Pełen gaz i wymiana oleju po około 30km.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez lonewolf » 25/3/2010, 09:13

falcon jedno pytanie ;) Zrobiłbyś tak na swoim nowiutkim moto? Ja nie :) W każdej serwisówce jest napisane żeby przez pierwszych X kilometrów nie przekraczać np. 4k obr/min. A tutaj pełen gaz sugerujesz. Czy to technika docierania sławnego motomana?
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez ciastek111 » 25/3/2010, 10:46

tez kiedys slyszalem ze jest taka technika, jednak sie nie odwaze, wole nie przekraczac 7tys przez pewien czas, jezdze na suzuki gsr
ciastek111
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 18/10/2009, 23:13

Postprzez xede » 27/3/2010, 15:30

ja tez staram sie nie przekraczac na nowym moto 7k obrotow wszedzie tak mowia a docieranie na kamikadze nie dla mnie :)
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez SQ » 27/3/2010, 22:34

Trzymaj siÄ™ sugestii z instrukcji. Spalanie spadnie po dotarciu.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez falconiforme » 28/3/2010, 11:55

lonewolf, tak :D
Ale poszukał bym jeszcze w innych źródłach informacji.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Traperoso » 28/3/2010, 13:15

Też bym tak zrobił szybko docierany motor jest szybki, a wolno docierany motor jest wolny :D

falconiforme nie napisze pewnie nic więcej, bo kiedyś ten temat na forum męczylismy do "porzygu", wystarczy poszukać na google, a nie milion razy zadawać to samo pytanie.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Traperoso » 28/3/2010, 14:20

To jest Twoje zdanie, my mamy swoje, a dyskusja na forum zaczęła się od tego tematu:

post-33245.html&highlight=

Tak mi siÄ™ wydaje przynajmnniej bo google dziÅ› gryzÄ… :twisted:
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez falconiforme » 28/3/2010, 18:12

Sene, motocykl ma dotrzeć do gwarancji.
Producentowi specjalnie nie zależy na tym by silnik specjalnie mało oleju brał czy palił jak najmniej. Motocykl ma się sprzedać i tak za dwa late będzie nowy model. Tak jak w rewelacyjnym chwalonym w niebiosach BMW e39 M5, wiele sztuk chleje olej.
Jeden z użytkowników BMW przyznał się że od czasu gdy spalił lacza na zimnym silniku przestał olej brać.

Podobnie jak ze skrzyniami automatycznymi u niektórych producentów, gdzie wg wytycznych producenta serwis nie musi zmieniać oleju mimo instrukcji. Po 200 000km wychodzi szydło z worka i kilka tysięcy na skrzynię. Po 5-7 latach użytkowania nikt nie pamięta win producenta, jest z części kasa, serwis ma kasę za zlecenie.

Żadnemu producentowi nie jest potrzebny pojazd który będzie jeździł 20 lat.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez falconiforme » 30/3/2010, 10:14

Tylko wszystko zależy, gaz do deski przez 1km i 3km przerwy układu chyba nie przegrzeje, a nadmiarowe elementy się wytrą i dopasują.

Kto ma więcej racji nie wiem, to jest temat dla laboratorium a nie dla forum.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Traperoso » 30/3/2010, 10:41

falconiforme napisał(a):Sene, motocykl ma dotrzeć do gwarancji.
Producentowi specjalnie nie zależy na tym by silnik specjalnie mało oleju brał czy palił jak najmniej. Motocykl ma się sprzedać i tak za dwa late będzie nowy model. Tak jak w rewelacyjnym chwalonym w niebiosach BMW e39 M5, wiele sztuk chleje olej.
Jeden z użytkowników BMW przyznał się że od czasu gdy spalił lacza na zimnym silniku przestał olej brać.

Podobnie jak ze skrzyniami automatycznymi u niektórych producentów, gdzie wg wytycznych producenta serwis nie musi zmieniać oleju mimo instrukcji. Po 200 000km wychodzi szydło z worka i kilka tysięcy na skrzynię. Po 5-7 latach użytkowania nikt nie pamięta win producenta, jest z części kasa, serwis ma kasę za zlecenie.

Żadnemu producentowi nie jest potrzebny pojazd który będzie jeździł 20 lat.


Ja siÄ™ kierujÄ™ miÄ™dzy innymi tym, bo Å›wiatem rzÄ…dzi kasa. DziÄ™ki temu potem majÄ… jak sprzedać podzespoÅ‚y, a faktem jest, że niektórzy „po cichu” doradzajÄ… taki wÅ‚aÅ›nie brutalniejszy sposób docierania. KiedyÅ› kupiÄ™ nowy motocykl, dotrÄ™ jak motoman i jestem pewny, że bÄ™dÄ™ zadowolony, zresztÄ… wiele osób już jest. Inżynierzy dobrze wiedzÄ… jak należy docierać silniki, trzeba myÅ›leć za siebie + fakty mechaniki, które wiele osób tu pisze... każdy i tak bÄ™dzie robiÅ‚jak chce
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê