Zobacz wÄ…tek - Zywica + mata. Co i jak ?
NAS Analytics TAG

Zywica + mata. Co i jak ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez michael » 30/12/2009, 20:20

czyścisz element (np drobnym papierem ściernym), który sklejasz i odtłuszczasz. wycinasz sobie odpowiedni kawałek maty, mieszasz żywicę z utwardzaczem w proporcjach podanych na opakowaniu, smarujesz element żywicą, kładziesz matę i jeszcze trochę z góry dajesz żywicy, żeby cała mata przesiąkła (ja używam gumowych rękawiczek i paluchem dociskam matę do elementu sklejanego) i tyle, czekasz aż wyschnie. żeby było jasne to opis tyczy się sklejania plastików "od spodu", strony widocznej nie ruszasz, czyli walor estetyczny jest nieważny.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok


Postprzez elco » 30/12/2009, 21:14

Przy tego typu naprawach wystarcza 2-3 wartwy maty. Zywica jest dobrze obrabialna i nie powinienes miec problemow z jej oszlifowaniem.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez filgonzo » 30/12/2009, 21:42

W tej sytuacji z jednej strony- wewnetrznej dajesz mate(kilka warstw) a z drugiej kupujesz szpachlowke z włoknem szklanym i ładujesz w ta dziure(jezeli dziura nie jest duza), bo jesli jest moze byc tak ze popeka Ci lakier po jakims czasie jazdy po naszych drogach.
filgonzo
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26/10/2009, 23:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez Dominik_YZF » 30/12/2009, 22:20

A to są torowe plastiki, czy "wyjściówki" ? Kupiłem sobie niedawno torowe i gosciu tez porobił tam dziury na kierunki. Przykleiłem po kawałku plastiku od spodu, na wierzch lans naklejka i juz. No ale jesli to wyjsciówki to warto sie bardziej postarac.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Dominik_YZF » 30/12/2009, 22:48

Miałem na mysli czy bedziesz w tym jezdził po ulicy na codzien czy po torze wyscigowym. Wnioskuje, ze po ulicy, wiec moj pomysl jest nie bardzo dla ciebie.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez macs » 30/12/2009, 23:37

filgonzo dobrze gada,ja tak robilem i nic nie popekalo (przez jeden sezon ,wtedy moto sprzedalem)
Otwor na kierunek nie jest zbyt duzej srednicy wiec bedzie ok
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez teoysta » 31/12/2009, 10:14

Kolego zabierz sie do tego taK:

-Sciagnij owiewke
-Od zewnetrznej strony zrob tzw fazki czyli zeszlifuj krawedzie otworu zeby zywica mogla do nich wplynąć.
-zaklej otwor tasma klejÄ…cÄ… od zewnatrz
-nasmaruj owiewke z zewnatrz na bezpieczenstwa tłuszczem(moze byc maslo)
-od spodniej strony nalej troche zywicy w otwor
-poloz uprzednio wyciete i nasÄ…czone kawalki maty na miejsce.

-mozesz do zywicy dodac farbę, otrzymasz wtedy tzw żelkot. Jeśli wszystko dobrze zrobisz meijsce klejenia bedzie prawie neiwidoczne

Uwazaj zeby nie dodac zbyt duzo utwardzacza, wtedy masa stanie sie krucha po wyschnieciu i napewno odpadnie. Dookoła otworu mozesz zarysowac go grubym papierem (oczywisie od spodniej strony) Tak aby zywica mogla sie lepiej przykleic. ABS lub PA6 z ktotrgo zapwne sa Twoje owiewki nie lączą sie na stałe z klejami, takze dobrze jest nadac powieszchniom porowatosc
Avatar użytkownika
teoysta
Świeżak
 
Posty: 141
Dołączył(a): 6/8/2007, 12:02



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê