Jak zostać mechanikiem?:) Literatura motocyklowa i Serwis
Posty: 30
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Gościu widzę ze jedziesz każdemu i po każdym a tak naprawdę jesteś leszcz w mechanice bo jak szukasz informacji jak rozdzielić blok albo zdjąć kosz sprzęgłowy to wybacz śmiech mnie ogrania lepiej łap się za Google i jedziesz a nie szukasz żeby ktoś za ciebie szukał i rozluźnij poślady bo się spinasz 

Komar - WSK 125,175 - Jawa 350 - Yamaha FZ 750 - Suzuki GSXR 1100W - Yamaha R1
-
jarek20 - Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
- Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów
Nie odpowiadajcie już temu "wszystkowiedzącemu " Maćkowi, bo widać, że wie więcej niż my wszyscy razem wzięci. Tym bardziej, że umie nawet wycinać "kutasy na stelażu" 

Yamaha Fazer 600
-
Kuba-szprota - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
- Lokalizacja: Łódź
Dobrze mi pojechałes
Brawo
Poczułem sie naprawde urażony i bede mial przez Ciebie uraz do konca życia
heh
Ps. Chciałem podkreślić, ze nie śpie po nocach przez to ze powiedziałes ze jesli skoncze Technikum Mechaniczne to zarobie tyle co rumun na tacy przed kosciołem
Pozdroo



Ps. Chciałem podkreślić, ze nie śpie po nocach przez to ze powiedziałes ze jesli skoncze Technikum Mechaniczne to zarobie tyle co rumun na tacy przed kosciołem

Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250
22.10.08 ====> Zdałem Prawko
22.10.08 ====> Zdałem Prawko

-
zdzichu123 - Bywalec
- Posty: 869
- Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
- Lokalizacja: Chodzież
jarek20 napisał(a):Gościu widzę ze jedziesz każdemu i po każdym a tak naprawdę jesteś leszcz w mechanice bo jak szukasz informacji jak rozdzielić blok albo zdjąć kosz sprzęgłowy to wybacz śmiech mnie ogrania lepiej łap się za Google i jedziesz a nie szukasz żeby ktoś za ciebie szukał i rozluźnij poślady bo się spinasz
Bystrzaku podałem tylko przykładowe informacje zeby bieda intelektualna skumała ocb a jak widać nawet tego nie kumasz to dopiero śmiech na sali.. I nigdy sie nie spinam, tego też nie zauważysz
Kuba-szprota napisał(a):Nie odpowiadajcie już temu "wszystkowiedzącemu " Maćkowi, bo widać, że wie więcej niż my wszyscy razem wzięci. Tym bardziej, że umie nawet wycinać "kutasy na stelażu"
Wskaż mi moją wypowiedź gdzie piszę: "Ja potrafię wycinać kutasy na stelażu" Czekam niecierpliwie Chyba ze nudasz ze tu nie zaglądałeś:)
- maciekmoto1
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 17/12/2009, 11:16
Geniusz
Rozkrecać to Ty mozesz i 10 sztuk dziennie moze zacznij sobie skrecać juz się czegos będziesz uczył.Współczuje przyszłym klientom.Najlepiej skup sie na wymianie swiec i filtrów przynajmniej nic nie spieprzysz.Ucz się na swoim moto a nie na nieswiadomych tego klientach
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Nie jedź po chłopakach bo jakby była książka z wszystkim to nie było by sensu otwierać mechaniki, bo każdy robiłby wszystko sam...
Do tej pracy w większości potrzebne jest myślenie logiczno-techniczne i tyle z wiedzy... Jeśli sam coś rozkręcasz to powinieneś pamiętać co i jak i składasz w odwrotnej kolejności... Znajomość zasady pracy i działania pozwala diagnozować problemy...
Mechanik to nie czarodziej, który na każdy problem znajduje zaklęcie w magicznej księdze... Czary mary i gotowe...
W mechanice najważniejsza jest pełna czacha... I to nie słomy tylko oliwy...
Zresztą mechanika motocyklowa, jest banalna w porównaniu z samochodową (w większości przypadków)... Nie masz tutaj wielkich instalacji, kilometrów kabli, 150 modułów i systemów... I wszystkiego upchniętego w puszce... Wszystko na wierzchu... Wyjęcie silnika z fajera to godzinka roboty... Wyjęcie silnika z BMW E36 316i - cały wieczór (nie pamiętam ale coś ok 4-5h)
W nakedach jest jeszcze łatwiej... Zresztą poczytaj trochę o silnikach, zrozum zasadę ich działania, a odpowiedzi do wielu pytań znajdą się same
Do tej pracy w większości potrzebne jest myślenie logiczno-techniczne i tyle z wiedzy... Jeśli sam coś rozkręcasz to powinieneś pamiętać co i jak i składasz w odwrotnej kolejności... Znajomość zasady pracy i działania pozwala diagnozować problemy...
Mechanik to nie czarodziej, który na każdy problem znajduje zaklęcie w magicznej księdze... Czary mary i gotowe...
W mechanice najważniejsza jest pełna czacha... I to nie słomy tylko oliwy...
Zresztą mechanika motocyklowa, jest banalna w porównaniu z samochodową (w większości przypadków)... Nie masz tutaj wielkich instalacji, kilometrów kabli, 150 modułów i systemów... I wszystkiego upchniętego w puszce... Wszystko na wierzchu... Wyjęcie silnika z fajera to godzinka roboty... Wyjęcie silnika z BMW E36 316i - cały wieczór (nie pamiętam ale coś ok 4-5h)
W nakedach jest jeszcze łatwiej... Zresztą poczytaj trochę o silnikach, zrozum zasadę ich działania, a odpowiedzi do wielu pytań znajdą się same

Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Popracuj u kogoś w serwisie a dowiesz się podstaw ...
Apropo przyrządu do zakuwania łańcucha, znajomemu ktoś zakuł młotkiem zakuwkę i ta niestety strzeliła w czasie jazdy niszcząc karter silnika, u innego znajomego skończyło się jeszcze gorzej ...
po to właśnie są odpowiednie narzędzia.
Jak już wspomniałem pracując przy tym wiesz jakie narzędzia są potrzebne i ile musisz na nie przeznaczyć ...
P.S. Szkoda klawiatury na takich jak ty ... nie znajdziesz książek na temat o wszystkim.
Każdy motocykl potrzebuje specyficzne narzędzia do serwisowania - wszystko jest w serwice manualu (jakie narzędzia do jakiego modelu itd...)
Zestaw takich narzędzi do serwisowania najczęściej spotykanych modeli Ducati to wydatek około 30-40 kPLN.
Do Kawasaki podstawowy zestaw narzędzi serwisowych z tego co pamiętam około 20 kPLN.
Oczywiście niektóre narzędzia można wykonać samemu za 1/2 ceny, niestety tylko niektóre (bez wzoru jest ciężko). Ograniczenie to dostępność odpowiednich materiałów.
Niektórzy prowadzący serwis motocyklowy narażeni są na liczne kontrole, szczególnie jak nie lubią się z sąsiadami, nie licząc kontroli BHP i Straży pożarnej czy spełnione są odpowiednie warunki ...
A teraz najlepsze:
Czasami zdarzają się klienci którzy ewidentnie chcą wyrwać kasę za źle naprawiony motocykl - potrafią być naprawdę upierdliwi ...
Apropo przyrządu do zakuwania łańcucha, znajomemu ktoś zakuł młotkiem zakuwkę i ta niestety strzeliła w czasie jazdy niszcząc karter silnika, u innego znajomego skończyło się jeszcze gorzej ...
po to właśnie są odpowiednie narzędzia.
Jak już wspomniałem pracując przy tym wiesz jakie narzędzia są potrzebne i ile musisz na nie przeznaczyć ...
P.S. Szkoda klawiatury na takich jak ty ... nie znajdziesz książek na temat o wszystkim.
Każdy motocykl potrzebuje specyficzne narzędzia do serwisowania - wszystko jest w serwice manualu (jakie narzędzia do jakiego modelu itd...)
Zestaw takich narzędzi do serwisowania najczęściej spotykanych modeli Ducati to wydatek około 30-40 kPLN.
Do Kawasaki podstawowy zestaw narzędzi serwisowych z tego co pamiętam około 20 kPLN.
Oczywiście niektóre narzędzia można wykonać samemu za 1/2 ceny, niestety tylko niektóre (bez wzoru jest ciężko). Ograniczenie to dostępność odpowiednich materiałów.
Niektórzy prowadzący serwis motocyklowy narażeni są na liczne kontrole, szczególnie jak nie lubią się z sąsiadami, nie licząc kontroli BHP i Straży pożarnej czy spełnione są odpowiednie warunki ...
A teraz najlepsze:
Czasami zdarzają się klienci którzy ewidentnie chcą wyrwać kasę za źle naprawiony motocykl - potrafią być naprawdę upierdliwi ...
Ostatnio edytowano 18/12/2009, 23:56 przez Raczek_6, łącznie edytowano 1 raz
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
jarek20 napisał(a):Gościu widzę ze jedziesz każdemu i po każdym a tak naprawdę jesteś leszcz w mechanice... i rozluźnij poślady bo się spinasz
Ten temat zmienił się trochę na coś w rodzaju bitwy - Ty vs reszta świata.
Ubaw po pachy, chcesz wszystkim na siłę wmówić że będzie z ciebie super mechanik i wbrew pozorom naprawdę jesteś sympatyczny a klienci będą się ustawiać do ciebie w kolejce.
Powodzenia i przyj mocno przy sikaniu pod wiatr, a nóż nie zamoczysz spodni.
PS. czekam na ripostę, mogą być też pogróżki.
poprawia mi to humor.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
To i ja coś dodam...
Z twoim podejściem to...
Ściągnij sobie wszystkie serwisówki do motocykli i heja! Tylko wiesz... Żeby wszystko dobrze zrobić to musisz znać angielski/włoski i niekiedy nawet japoński, dasz rade chociaż z tym pierwszym? Niekiedy to i nawet obrazki się jakieś znajdą
Ogólnie moim zdaniem to na takie rzeczy potrzeba lat doświadczenia a nie jednej nocy z jakąkolwiek książka
Ale oczywiście wierzymy wszyscy w Ciebie, napewno z twoim podejściem osiągniesz wymarzony cel...
A Za 10 tyś to nawet nie masz po co rejestrować zakładu, lepiej rób to synchro i wymiany świec/oleju w garażu.
Za tą dyche to najpierw kup sobie swój motocykl i testuj wszystko na swoim.
Z twoim podejściem to...
Ściągnij sobie wszystkie serwisówki do motocykli i heja! Tylko wiesz... Żeby wszystko dobrze zrobić to musisz znać angielski/włoski i niekiedy nawet japoński, dasz rade chociaż z tym pierwszym? Niekiedy to i nawet obrazki się jakieś znajdą

Ogólnie moim zdaniem to na takie rzeczy potrzeba lat doświadczenia a nie jednej nocy z jakąkolwiek książka

Ale oczywiście wierzymy wszyscy w Ciebie, napewno z twoim podejściem osiągniesz wymarzony cel...
A Za 10 tyś to nawet nie masz po co rejestrować zakładu, lepiej rób to synchro i wymiany świec/oleju w garażu.
Za tą dyche to najpierw kup sobie swój motocykl i testuj wszystko na swoim.
- nismo
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
- Lokalizacja: Inowrocław
Posty: 30
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości