Zobacz wątek - Jak zostać mechanikiem?:) Literatura motocyklowa i Serwis
NAS Analytics TAG

Jak zostać mechanikiem?:) Literatura motocyklowa i Serwis

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez jarek20 » 17/12/2009, 12:45

Gościu widzę ze jedziesz każdemu i po każdym a tak naprawdę jesteś leszcz w mechanice bo jak szukasz informacji jak rozdzielić blok albo zdjąć kosz sprzęgłowy to wybacz śmiech mnie ogrania lepiej łap się za Google i jedziesz a nie szukasz żeby ktoś za ciebie szukał i rozluźnij poślady bo się spinasz :lol:
Komar - WSK 125,175 - Jawa 350 - Yamaha FZ 750 - Suzuki GSXR 1100W - Yamaha R1
Avatar użytkownika
jarek20
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 27/2/2007, 10:27
Lokalizacja: Podkarpackie - Lubaczów


Postprzez Kuba-szprota » 17/12/2009, 12:55

Nie odpowiadajcie już temu "wszystkowiedzącemu " Maćkowi, bo widać, że wie więcej niż my wszyscy razem wzięci. Tym bardziej, że umie nawet wycinać "kutasy na stelażu" :D
Yamaha Fazer 600
Avatar użytkownika
Kuba-szprota
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
Lokalizacja: Łódź


Postprzez zdzichu123 » 17/12/2009, 20:50

Dobrze mi pojechałes :) Brawo :) Poczułem sie naprawde urażony i bede mial przez Ciebie uraz do konca życia :) heh


Ps. Chciałem podkreślić, ze nie śpie po nocach przez to ze powiedziałes ze jesli skoncze Technikum Mechaniczne to zarobie tyle co rumun na tacy przed kosciołem :) Pozdroo
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez maciekmoto1 » 17/12/2009, 20:59

jarek20 napisał(a):Gościu widzę ze jedziesz każdemu i po każdym a tak naprawdę jesteś leszcz w mechanice bo jak szukasz informacji jak rozdzielić blok albo zdjąć kosz sprzęgłowy to wybacz śmiech mnie ogrania lepiej łap się za Google i jedziesz a nie szukasz żeby ktoś za ciebie szukał i rozluźnij poślady bo się spinasz :lol:


Bystrzaku podałem tylko przykładowe informacje zeby bieda intelektualna skumała ocb a jak widać nawet tego nie kumasz to dopiero śmiech na sali.. I nigdy sie nie spinam, tego też nie zauważysz

Kuba-szprota napisał(a):Nie odpowiadajcie już temu "wszystkowiedzącemu " Maćkowi, bo widać, że wie więcej niż my wszyscy razem wzięci. Tym bardziej, że umie nawet wycinać "kutasy na stelażu" :D


Wskaż mi moją wypowiedź gdzie piszę: "Ja potrafię wycinać kutasy na stelażu" Czekam niecierpliwie Chyba ze nudasz ze tu nie zaglądałeś:)
maciekmoto1
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17/12/2009, 11:16

Geniusz

Postprzez kargulvmax » 17/12/2009, 21:17

Rozkrecać to Ty mozesz i 10 sztuk dziennie moze zacznij sobie skrecać juz się czegos będziesz uczył.Współczuje przyszłym klientom.Najlepiej skup sie na wymianie swiec i filtrów przynajmniej nic nie spieprzysz.Ucz się na swoim moto a nie na nieswiadomych tego klientach
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez miki1406 » 18/12/2009, 10:16

Nie jedź po chłopakach bo jakby była książka z wszystkim to nie było by sensu otwierać mechaniki, bo każdy robiłby wszystko sam...

Do tej pracy w większości potrzebne jest myślenie logiczno-techniczne i tyle z wiedzy... Jeśli sam coś rozkręcasz to powinieneś pamiętać co i jak i składasz w odwrotnej kolejności... Znajomość zasady pracy i działania pozwala diagnozować problemy...

Mechanik to nie czarodziej, który na każdy problem znajduje zaklęcie w magicznej księdze... Czary mary i gotowe...

W mechanice najważniejsza jest pełna czacha... I to nie słomy tylko oliwy...
Zresztą mechanika motocyklowa, jest banalna w porównaniu z samochodową (w większości przypadków)... Nie masz tutaj wielkich instalacji, kilometrów kabli, 150 modułów i systemów... I wszystkiego upchniętego w puszce... Wszystko na wierzchu... Wyjęcie silnika z fajera to godzinka roboty... Wyjęcie silnika z BMW E36 316i - cały wieczór (nie pamiętam ale coś ok 4-5h)

W nakedach jest jeszcze łatwiej... Zresztą poczytaj trochę o silnikach, zrozum zasadę ich działania, a odpowiedzi do wielu pytań znajdą się same :-)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Raczek_6 » 18/12/2009, 21:14

Popracuj u kogoś w serwisie a dowiesz się podstaw ...

Apropo przyrządu do zakuwania łańcucha, znajomemu ktoś zakuł młotkiem zakuwkę i ta niestety strzeliła w czasie jazdy niszcząc karter silnika, u innego znajomego skończyło się jeszcze gorzej ...
po to właśnie są odpowiednie narzędzia.

Jak już wspomniałem pracując przy tym wiesz jakie narzędzia są potrzebne i ile musisz na nie przeznaczyć ...

P.S. Szkoda klawiatury na takich jak ty ... nie znajdziesz książek na temat o wszystkim.

Każdy motocykl potrzebuje specyficzne narzędzia do serwisowania - wszystko jest w serwice manualu (jakie narzędzia do jakiego modelu itd...)


Zestaw takich narzędzi do serwisowania najczęściej spotykanych modeli Ducati to wydatek około 30-40 kPLN.

Do Kawasaki podstawowy zestaw narzędzi serwisowych z tego co pamiętam około 20 kPLN.

Oczywiście niektóre narzędzia można wykonać samemu za 1/2 ceny, niestety tylko niektóre (bez wzoru jest ciężko). Ograniczenie to dostępność odpowiednich materiałów.

Niektórzy prowadzący serwis motocyklowy narażeni są na liczne kontrole, szczególnie jak nie lubią się z sąsiadami, nie licząc kontroli BHP i Straży pożarnej czy spełnione są odpowiednie warunki ...

A teraz najlepsze:
Czasami zdarzają się klienci którzy ewidentnie chcą wyrwać kasę za źle naprawiony motocykl - potrafią być naprawdę upierdliwi ...
Ostatnio edytowano 18/12/2009, 23:56 przez Raczek_6, łącznie edytowano 1 raz
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez dominik528 » 18/12/2009, 21:52

jarek20 napisał(a):Gościu widzę ze jedziesz każdemu i po każdym a tak naprawdę jesteś leszcz w mechanice... i rozluźnij poślady bo się spinasz :lol:

Ten temat zmienił się trochę na coś w rodzaju bitwy - Ty vs reszta świata.
Ubaw po pachy, chcesz wszystkim na siłę wmówić że będzie z ciebie super mechanik i wbrew pozorom naprawdę jesteś sympatyczny a klienci będą się ustawiać do ciebie w kolejce.
Powodzenia i przyj mocno przy sikaniu pod wiatr, a nóż nie zamoczysz spodni.

PS. czekam na ripostę, mogą być też pogróżki.
poprawia mi to humor.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez nismo » 19/12/2009, 07:37

To i ja coś dodam...
Z twoim podejściem to...
Ściągnij sobie wszystkie serwisówki do motocykli i heja! Tylko wiesz... Żeby wszystko dobrze zrobić to musisz znać angielski/włoski i niekiedy nawet japoński, dasz rade chociaż z tym pierwszym? Niekiedy to i nawet obrazki się jakieś znajdą :D

Ogólnie moim zdaniem to na takie rzeczy potrzeba lat doświadczenia a nie jednej nocy z jakąkolwiek książka ;)

Ale oczywiście wierzymy wszyscy w Ciebie, napewno z twoim podejściem osiągniesz wymarzony cel...
A Za 10 tyś to nawet nie masz po co rejestrować zakładu, lepiej rób to synchro i wymiany świec/oleju w garażu.
Za tą dyche to najpierw kup sobie swój motocykl i testuj wszystko na swoim.
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez elco » 19/12/2009, 13:18

Mysle, ze autor dowiedzial sie juz wszystkiego czego chcial. Zamykam temat.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na gr