sprzeglo wymiana
Posty: 6
• Strona 1 z 1
sprzeglo wymiana
hej mam pytanko. otoz spalilem sprzeglo i chce je wymienic. macie jakis poradnik krok tzn. kroczek po kroczku jak to zrobic . lub napisac najprosciej jak sie da. nie piszcie bym jechal do mechanika bo bylem i jsk powiedzial cene to sorki ale sie usmiechnolem. dodam ze nei mieszkam w pl lecz w norwegii ale to nei ma znaczenia. sprzeglo docisk itd zamowilem juz sobie z polski lecz problem jak wymienic. mozecie pomoc. dodam ze nei bede robil tego sam lecz z kolega ale wiedziec wiecej jest zawsze lepiej. pzodro
gsxr 600
- Siergiej-Puławy
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 12/4/2007, 18:13
- Lokalizacja: puławy/ stavanger
Jeszcze nie widziałem czegoś takiego jak korespondencyjny kurs mechaniki. No chyba, że jakiś film.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Siergiej-Puławy
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 12/4/2007, 18:13
- Lokalizacja: puławy/ stavanger
Nic trudnego. Poprawiałem po mechaniku, który nie
włożył podkładki między koła sprzęgłowe i były ściśnięte. Pomimo, że klamka zachowywała
się poprawnie i odpychała tarcze. Wysprzęglania nie było.
Kilka uwag.
* moto na 1 biegu
* spuścić olej odkręcić pokrywę sprzęgła, śruby mogą być dłuższe i krótsze, nie pomylić ich przy ponownym zakręcaniu
* na wałku sprzęgłowym duża śruba a pod nią podkładka częściowo odchylona do śruby aby zapobiec jej odkręceniu się w czasie jazdy
- delikatnie można ją częściowo odchylić podręcznym narzędziem, podda się kluczowi przy odkręcaniu
-uprzednio odkręcić docisk i wyjąć sprężyny
-zdejmowane podkładki, łożysko między nimi i tarcze
ułożyć na gazecie w kolejności zdejmowania
-pilnować tą kolejność przy zakładaniu nowych
-między tarczami a kołem sprzęgłowym jest cienki
metalowy pierścień i gdybyś go zdejmował to zwróć
uwagę, którą stroną jest założony [nie jest to obojętne]
- gdybyś zdejmował koła sprzęgłowe to zwróć uwagę
na podkładkę je rozdzielające
- wszystkie odkręcania wykonywać bardzo ostrożnie,
aby czegoś nie urwać
S k Å‚ a d a n ie
* nowe tarcze zamoczyć w oleju silnikowym każdą pojedyńczo
* wkładać w odwrotnej kolejności zdejmowania
* nie zapomnieć lekko podgiąć podkładki jak wyżej
* śruby docisku ze sprężynami dokręcać stopniowo
po przeciwległych końcach po dwa obroty, żeby prawidłowo ułożył się docisk
* sprawdzić klamką działanie sprzęgła, wyregulować
luz linki ok. 5-8 mm
* dokręcić pokrywę, zalać olej i jazda 30tkm
włożył podkładki między koła sprzęgłowe i były ściśnięte. Pomimo, że klamka zachowywała
się poprawnie i odpychała tarcze. Wysprzęglania nie było.
Kilka uwag.
* moto na 1 biegu
* spuścić olej odkręcić pokrywę sprzęgła, śruby mogą być dłuższe i krótsze, nie pomylić ich przy ponownym zakręcaniu
* na wałku sprzęgłowym duża śruba a pod nią podkładka częściowo odchylona do śruby aby zapobiec jej odkręceniu się w czasie jazdy
- delikatnie można ją częściowo odchylić podręcznym narzędziem, podda się kluczowi przy odkręcaniu
-uprzednio odkręcić docisk i wyjąć sprężyny
-zdejmowane podkładki, łożysko między nimi i tarcze
ułożyć na gazecie w kolejności zdejmowania
-pilnować tą kolejność przy zakładaniu nowych
-między tarczami a kołem sprzęgłowym jest cienki
metalowy pierścień i gdybyś go zdejmował to zwróć
uwagę, którą stroną jest założony [nie jest to obojętne]
- gdybyś zdejmował koła sprzęgłowe to zwróć uwagę
na podkładkę je rozdzielające
- wszystkie odkręcania wykonywać bardzo ostrożnie,
aby czegoś nie urwać
S k Å‚ a d a n ie
* nowe tarcze zamoczyć w oleju silnikowym każdą pojedyńczo
* wkładać w odwrotnej kolejności zdejmowania
* nie zapomnieć lekko podgiąć podkładki jak wyżej
* śruby docisku ze sprężynami dokręcać stopniowo
po przeciwległych końcach po dwa obroty, żeby prawidłowo ułożył się docisk
* sprawdzić klamką działanie sprzęgła, wyregulować
luz linki ok. 5-8 mm
* dokręcić pokrywę, zalać olej i jazda 30tkm
- mirek65s
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
- Lokalizacja: łódzkie
- Siergiej-Puławy
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 12/4/2007, 18:13
- Lokalizacja: puławy/ stavanger
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości