Zobacz wątek - Dobór dysz gaźnika na podstawie wskazań AFR w GPZ500S
NAS Analytics TAG

Dobór dysz gaźnika na podstawie wskazań AFR w GPZ500S

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dobór dysz gaźnika na podstawie wskazań AFR w GPZ500S

Postprzez rider143 » 9/8/2009, 21:18

Witam
Po wspawaniu sondy lambda i podłączeniu wskaźnika AFR okazało sie, że trzeba dostroić gaźniki. Na wolnych obrotach mieszanka jest za uboga a podczas jazdy za bogata. Obecnie mam zamontowane dysze 117,5. O ile należy mniej wiecej zmniejszyc rozmiar dysz do uzyskania właściwej pracy silnika w pełnym zakresie obrotów?
http://img40.imageshack.us/i/afr11.jpg/
Legenda do obrazka:
żółty zakres-praca silnika na biegu jałowym
błekitny zakres-jazda przy stałym obciążeniu w dzień
fioletowy zakres-jazda przy stałym obciążeniu w nocy
Podczas przyspieszania na niskich biegach afr wskazuje maksymalnie bogatą mieszankę, delikatnie przyspieszając na wysokich biegach afr nieznacznie wychyla sie w prawo z polozenia ustalonego podczas jazdy ze stałym obciążeniem silnika i nie dochodzi do max. Podczas jazdy wychylenia wskazówki są nieznaczne i mieszczą sie w tych kolorowych kółkach które zaznaczyłem na obrazku. Wskaznik jest zrobiony na silniczku krokowym i dosc szybko reaguje na zmianę obciążenia.
Tak wiec jakie dysze zakupic? Nie chce kupowac wielu kompletów i sprawdzac po koleji, moze ktos mial z tym stycznosc i pomoze dobrac jakies przyblizone rozmiary.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48


Postprzez Raczek_6 » 9/8/2009, 23:15

Z tego co pamiętam powinny być max 110.
Ale polecam poszukać service manuala.

Po za tym istotne są również dysze wolnych obrotów oraz regulacja składu mieszanki.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez rider143 » 10/8/2009, 11:34

W moim roczniku orginalnie sÄ… 130. Ja zjechalem juz do 117,5 ale nadal mieszanka wydaje sie byc za bogata podczas jazdy.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez xxtreme » 10/8/2009, 12:57

Do dobrego wyregulowania gaznikow, nie tylko zmienia sie dysze glowne. Pytanie pierwsze, co robiles z motocyklem(jakies przerobki), ze jest zle ustawiony AFR. Jezeli nic nie modyfikowales to dlaczego chcesz regulowac zmieniajac dysze? Fabryka je dobrala odpowiednio i na standartowym sprzecie musi wszystko dobrze chodzic.
Czy masz czysty filtr powietrza?

Zeby byl prawidlowy AFR (bogatsza mieszanka) na wolnych musisz zwiekszyc dysze glowna. Aby zubozyc na wysokich musisz obnizyc iglice lub zalozyc inna , o innym ksztalcie.
Oczywiscie jak kolega powyzej powiedzial wazna jest regulacja mieszanki. Ustaw srube skladu mieszanki na wartosc fabryczna.
xxtreme
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
Lokalizacja: UK

Postprzez rider143 » 10/8/2009, 13:14

W motocyklu jest założony sportowy wydech 2in1 oraz założone są magnetyzery paliwa oraz powietrza. Tak w skrócie. Mialem orginalne dysze główne 130 ale zalewało silnik i motocykl przerywał. Założyłem 117,5 i wszystko ładnie lata ale po założeniu AFR okazało sie że mieszanka jest nadal za bogata. Dlatego chce założyć jeszcze mniejsze dysze ale nie wiem o ile a nie chce kupować kilku kompletów i sprawdzać za każdym razem.

"Zeby byl prawidlowy AFR (bogatsza mieszanka) na wolnych musisz zwiekszyc dysze glowna."

Od kiedy dysza główna odpowiada za skład mieszanki na wolnych obrotach?? Bardzo dziękuje za takie porady.
Obniżyc iglicy sie nie da w tych gaźnikach, innej nie założe bo zmienie charakterystyke pracy gaźnika w calym zakresie predkosci obrotowej silnika.
Wartosc fabryczna sruby skladu mieszanki jest dobra tylko w przypadku nowego nie zuzytego silnika-takiego nie posiadam. A aktualnie jest ona ustawiona fabrycznie bo jeszcze mam zaślepki (motocykl byl wyprodukowany na rynek USA).
Filtr powietrza, swiece, fajki i przewody mam nowe.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez xxtreme » 10/8/2009, 16:03

To jezeli masz zuzyte iglice, jaki jest sens wymiany dysz jezeli i tak nowe nie beda dobrze wspolpracowaly?

Ps. mialem na mysli dysze paliwowa (wolnych obrotow, pilot jet) jak kto woli, pomylka w pisaniu.
xxtreme
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:45
Lokalizacja: UK

Postprzez rider143 » 10/8/2009, 17:06

A kto powiedzial że mam zużyte iglice? Napisalem tylko że inny kształt iglic zmieni charakterystyke oddawania mocy w calym zakresie obrotow.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Raczek_6 » 10/8/2009, 21:50

A ile tak z ciekawości płaciłeś za ten wskaźnik AFR i jaką masz pewność że wskazuje prawidłowo ?

Po za tym zawsze przy przyspieszaniu (odkręconej manetce na max AFR będzie pokazywał bogatą mieszankę - tak jest prawidłowo ), najważniejsze aby w czasie jazdy ze stałą prędkością mieszanka byłą optymalna.

Zbyt uboga mieszanka nie jest zdrowa dla silnika jest gorsza niż zbyt bogata mieszanka.

W którym miejscu jest zamontowany czujnik AFR i 1 czy 2 ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rider143 » 11/8/2009, 19:39

AFR kupilem na alledrogo-obczaj sobie ceny.
Przy przyspieszaniu mieszanka jest jeszcze bogatsza-domyslam sie że tak powinno byc. Ale podczas jazdy ze stałym obciązeniem ( niezaleznie czy 5000 czy 10000rpm) mieszanka jest nadal za bogata. Chce aby podczas stałego obciazenia bylo optimum.
Sonda jest za połączeniem kolektorow 2 w 1, blisko tego polaczenia. Odczyt dla dwoch garów jednoczesnie. Wiem że to usrednia wynik koncowy.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez Raczek_6 » 11/8/2009, 21:22

Jeśli na wolnych obrotach jest za uboga mieszanka pojedź na wszelki wypadek do SKP i niech zmierzą analizatorem do spalin skład mieszanki (wtedy będziesz wiedział na ile przekłamuje twój wskaźnik)

Jeśli wykaże to samo trzeba będzie ustawić skład mieszanki zaślepionymi śrubami.
W manualu powinno być opisane jak dostać się do tych śrub.

Dalej pozostaje wymiana dysz wolnych obrotów (tłumaczenie z manuala) na większe oraz jazda kontrolna.

Czasami w tzw suplemencie do manuala opisane jest jak tuningować gaźniki aby uzyskać wyższa moc.

P.S. A jak ze spalaniem, ile średnio spala twój GPZ ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rider143 » 12/8/2009, 20:07

Spalanie
Przed zalozeniem magnetyzerow
miasto-nawet 10-11L/100km
trasa do 120km/h-ok 5,5L/100km
Po zalozeniu magnetyzerow, zmianie przelozenia,zmianie opon oraz zmianie dysz glownych ze 130 na 117,5
miasto-do 4,5L/100km
trasa 170-180km/h-4,4L/100km
trasa 140-150km/h-4,24L/100km
trasa do 130km/h ok 4,0L/100km
trasa do 120km/h 3,8L/100km
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez macs » 12/8/2009, 21:24

Niemozliwie zadowalajÄ…cy wynik przy max 120km/h,szczerze to az nie do uwierzenia(wedlug mnie).
Wiadomo,ze nie jezdzi sie 100km stala jedna predkoscia,trzeba przyhamować ,przyspieszys itd.wiec spalanie wzrasta.
Zapewne przy prawidlowej regulacji poprawisz te wyniki.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez rider143 » 13/8/2009, 19:14

Tego sie spodziewam, zamowilem juz dysze i czekam. Jak dojdÄ… to wyreguluje sobie jeszcze gazniki na nowych dyszach i ma latac:)
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez qcin » 13/8/2009, 21:36

rider143 napisał(a):Spalanie
Przed zalozeniem magnetyzerow
miasto-nawet 10-11L/100km
trasa do 120km/h-ok 5,5L/100km
Po zalozeniu magnetyzerow, zmianie przelozenia,zmianie opon oraz zmianie dysz glownych ze 130 na 117,5
miasto-do 4,5L/100km
trasa 170-180km/h-4,4L/100km
trasa 140-150km/h-4,24L/100km
trasa do 130km/h ok 4,0L/100km
trasa do 120km/h 3,8L/100km

witam! mam pytanko jak zmieniałeś przełożenia i jakie oponki zakładałeś? magnetyzery przepływowe były czy po prostu zakładane na przewód paliwa?
pozdrawiam
qcin
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19/4/2009, 19:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Szczecin

Postprzez rider143 » 14/8/2009, 20:58

Zalozylem przednią zebatke od KLE500, wieksza o jeden ząbek. Oponka z tylu 130/90/16-orginalna jest weższa i ma nizszy profil a co za tym mniejszy obwod. Magnetyzery Multimag nakladkowe na powietrze i na paliwo. Wyniki sa praktycznie powtarzalne.

UPDATE
Zalozylem dzis dysze 112,5 (kupilem wczesniej ale nie bylo dotąd czasu na wymiane). Orginalne dysze to 130 a dotad jezdzilem na 117,5 ale jeszcze to nie bylo to. Wszystkie parametry ulegly poprawie, mieszanka jest ubozsza, najczesciej podczas jazdy oscyluje na tym zamalowanym polu. Podczas przyspieszania obojetnie na jakim biegu i na jakich obrotach sie wzbogaca wiec wydaje mi sie że jest ok i dysze nie sa za male. Proby przeprowadzalem wieczorem gdy bylo juz chlodno, podejrzewam ze w zwykly sloneczny dzien afr bedzie oscylowal na granicy optimal i rich-czyli chyba idealnie bedzie. Nie wiem ale wydaje sie tez nieco dynamiczniejszy-moze wczesniej mial za bogata jeszcze tą mieszanke. Na mniejszych dyszach powinno tez delikatnie spasc jeszcze spalanie ale to sie okaze po paru tankowaniach.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê