Zobacz wątek - Układ hamulcowy CB750 Nighthavk
NAS Analytics TAG

Układ hamulcowy CB750 Nighthavk

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Układ hamulcowy CB750 Nighthavk

Postprzez seevin » 18/7/2009, 07:57

Witam.
Jestem posiadaczem Hondy CB 750 Nighthavk. Martwią mnie hamulce w nim. Na razie wiem, że muszę wymienić przewód hamulcowy, bo ten co mam mimo że w stalowym oplocie poprzecierał się. Chciałbym go wymienić na kolejny w stalowym oplocie, pytanie tylko jaki? Widziałem w kilku sklepach przewody z końcówkami za ok 150zł, ale widziałem też na allegro aukcję, gdzie metr bieżący przewodu kosztuje 40zł. Co jeśli kupiłbym sam przewód, dam radę zamontować sam moje końcówki? Będzie wszystko ok?

Drugim problemem są hamulce z przodu...jedna tarcza z seryjnym zaciskiem to zdecydowanie za mało do niego. Planowałem wymianę całego koła i golenia na te z seven fifty (tam były dwie tarcze z przodu), ale to będzie dość wysoki koszt. Zastanawiam się jakby to było gdybym wymienił zacisk na jakiś mocniejszy, np. Brembo. Zmieni to coś, czy szkoda zachodu?

Pozdrawiam:)
seevin
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10/6/2009, 20:49


Postprzez MECHA-MOT » 18/7/2009, 11:40

Sam nie baw się w zaciskanie węzy hydraulicznych.
Niedaleko mnie w Turku jest firma zajmująca się zaciskaniem końcówek na węże hydrauliczne.
MECHA-MOT
Świeżak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 2/7/2007, 19:05
Lokalizacja: Mika


Postprzez seevin » 18/7/2009, 12:18

A jakbym kupił przewody od razu z końcówkami to będzie ok?
seevin
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10/6/2009, 20:49

Postprzez zomodj » 18/7/2009, 14:58

no naturalnie że będzie ok....i na prawdę polecam markowe produkty w tej materii... Godridge, Lucas, HEL, nakład środków na prawdę się opłaca i nie wiem w jakiej sytuacji przetarł ci się przewód w stalowym oplocie, ale znaczy to że albo lichej był jakości albo źle poprowadzony. Poza wszystkim mam ten sam problem co ty...liche hamulce, jedyne co zrobiłem to stahflexy, wymieniłem pompę hamulcową na nowszą, mimo że średnica tłoczyska jest taka sama ale po prostu jest dużo szczelniejsza (napędzała 6 tłoczków), i zainwestowałem w dobre klocki sintermetalowe. do tego wymiana płynu na 5.1 (jak można) dokładne czyszczenie zacisków i tarcz, przesmarowanie tłoczków i prowadnic i efekt zmiany odczuwalny.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez seevin » 18/7/2009, 23:23

Dobra, to powiedzmy że kupuje przewód np. HELa z końcówkami. I co dalej? Montaż jest na tyle prosty że zrobię to w garażu, czy trzeba gdzieś jeździć i zapinać jakoś specjalnie te końcówki?
Ogólnie jak taka wymiana wygląda?
seevin
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10/6/2009, 20:49

Postprzez falconiforme » 19/7/2009, 08:49

seevin , przewody HEL są z końcówkami zintegrowane i są specjalnie wygięte. Odkręcasz stary przewód i wkręcasz nowy. Zrobisz to spokojnie w garażu. Tylko uważaj bo plyn hamulcowy rozpuszcza wszystko z lakierem włącznie. Pompujesz płyn i nie puszczając odkręcasz spust (przy pompie lub przy zacisku), i zakręcasz. W ten spust najlepiej włóż sobie wężyk.
Pompujesz tak długo aż nie będzie pęcherzyków a hamulec będzie twardy.

Jeśli nie chcesz bawić się w całe koło i podwójne tarcze załóż pompę radialną. Pompa radialna wymaga mniejszej siły.
Ja kupiłem pompę w TGMOTR za 950zł firmy PT Performance. To że teraz mam hamulce ostre jak brzytwa to mało powiedziane. To tak jakby trzymać ręce bezpośrednio na tarczach. Sądzę że pompa spełni twoje oczekiwania.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez zomodj » 19/7/2009, 10:53

falconiforme dobrze prawi, jednakoż w starych zaciskach na dwóch tłoczkach (a takie zapewne są w Nighthawku) same zaciski po prostu są mało efektywne niezależnie od ciśnienia jakie się wytworzy, z opisu wnioskuję że falconiforme jeździ SLą Falco, a tam zapewne są zaciski Brembo dlatego różnica jest tak odczuwalna.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez falconiforme » 19/7/2009, 15:39

Moja Aprilia Falco w obecnej konfiguracji:
320 mm dwie tarcze + zaciski brembo + HEL stalowy oplot + pompa radialna :D
Nie radzę zakładać to takich modyfikacji typowo turystyczne opony bo to się źle kończy :D
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez seevin » 19/7/2009, 17:08

Dobra, to o przewodach już wiem.
To czyli u mnie zaciski poprawiÄ… hamulce? PotrzebujÄ™ jakichÅ› konkretnych, czy po prostu byle jakie brembo?
seevin
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10/6/2009, 20:49

Postprzez falconiforme » 19/7/2009, 20:41

http://www.dynotech.pl/beringer/beringer_calipier.htm
http://www.dynotech.pl/Artykuly/HAMULCE.DOC

W byłym bandicie 600 to co zrobiłem to też zamontowałem przewody w oplocie HEL i wymieniłem tłoczek przy pompie. Była bardzo duża poprawa.

1. Obowiązkowo Zacznij od przewodów w stalowym oplocie.

Niestety wszystko kosztuje.

2.
Najbardziej bezinwazyjna będzie pompa radialna.
To będzie pierwszy krok i możliwe że się na tym zatrzymasz bo efektywność naprawdę dla mnie była super. 950 zł (100zł czujnik stop).
Tłoczek jest wymienialny więc jeśli będziesz miał dwa zaciski wymieniasz tylko środek pompy (około 250zł ??).

3.
Drugi krok to dobra tarcza tarcza 1000 zł lub przód z dwiema tarczami ????? zł.


Zacisk nie wiem czy dopasujesz do motocykla.
Zadzwoń do TGMOTOR lub do DYNOTECH-u, może doradzą w sprawie zacisku.

Pozdr
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości




na górê