Zobacz wątek - Wytładowywanie aku. podczas jazdy CBR f3
NAS Analytics TAG

Wytładowywanie aku. podczas jazdy CBR f3

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wytładowywanie aku. podczas jazdy CBR f3

Postprzez madman » 20/4/2009, 20:52

Od pewnego cvzasu borykam się z problemem wyładowującego sie akumulatoru po pewnym czasie jazdy. Zastanawiam sie co może byc przyczyną. Regulator napięci wymieniłem. Podczas postoju kiedy mierzę prąd płynący do aku, napięcie ropsnie w miarę obrotów silnika, czyli ze Alternator ładuje. Akumulator po naładowaniu przez prostownik, kiedy moto stoi sam sie nie rozładowuje, trzyma napięcie. Jakieś po mysły Panowie?
madman
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40


Postprzez madman » 21/4/2009, 16:01

Sorry za poprzednia pisownie, sypie mi sie klawiatura :/
Wracając jednak do tematu. Zmiernikiem w ręce. Motor nie odpalony bez kluczyka w stacyjce 12,7V, po odpaleniu i dodaniu gazu 13,6V. Po włączeniu świateł 12,7V . Dopiero podczas dodawania gazu powyzej 3-4tys. napięcie rosnie... Panowie please, jakieś pomysły?
madman
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40


Postprzez Nico » 21/4/2009, 16:30

Napiecei ładowania jest za male ,byc moze kupiles walniety regler
Nico
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 30/1/2008, 20:49

Postprzez elco » 21/4/2009, 18:29

Te spadki napiecia zwiazane ze zmiana obciazenia sa troche niepokojace. Napiecie ladowanie powinno byc niezalezne od tego i zmieniac sie w niewielkim przedziale. To prawdopodnie wadliwy regulator albo konczacy juz swoje zycie akumulator.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez madman » 21/4/2009, 21:21

shit :/ no a da sie go jakoś sprawdzić? Przemierzyć?
madman
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40

Postprzez elco » 21/4/2009, 22:13

masz moze jakiegos znajomego motocykliste w okolicy, ktory jezdzi CBR f2,f3,f4, hornetem albo bladym do 98 roku ? Jezeli tak to podmien na chwile regulatory i sprawdz jaki bedzie tego skutek. To najprostszy sposob i najbardziej pewny.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 22/4/2009, 22:07

W Larssonie kupisz nowy regulator
nr. 1290009 regulator napięcia/prostownik, cena brutto bez rabatu 254,20 zł.

Sprawdź uzwojenie alternatora. Przebicie na masę oraz jakie napięcie daje.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez chestreR » 23/4/2009, 11:31

Podobne objawy miałem w swoim Bladym tyle że mój aku nie wykazywał więcej niż 12,3V ale ładowanie bardzo podobne co prawda nie pamiętam dokładnie danych ale bardzo blisko twoich. Wymieniłem akumulator i jest wszystko dobrze. Twój akumulator jest mocniejszy ale może już też nie najmłodszy. Sprubój go właściwie naładować prostownikiem czy ładowarką i sprawdz jak długo będzie kręcił rozrusznikiem bez możliwości uruchomienia silnika (tak bez przesady bo dojdzie rozrusznik) to będzie duże obciążenie dla niego, jak po kilku obrotach padnie lub znacząco zwolni to i pewnie już d.. z niego a jak bedzie pożądnie kręcił to raczej przyczyną będzie brak dobrego ładowania.
Avatar użytkownika
chestreR
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11/1/2008, 07:16

Postprzez madman » 14/6/2009, 17:02

Po dłuższej obserwacji, i jezdzeniu z miernikiem pod siedzeniem... Gdy motor jest zimny ładowanie jest o.k, ale gdy juz troche pojezdzę, ładowanie jest bardzo słabe... (Regulator wymieniony). Czyzby padnięty alternator?? jesli tak to jak można dokładniej to sprawdzic?
madman
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40

Postprzez macs » 14/6/2009, 18:32

Nadal jezdzisz na tym samym aku.Najlepiej kup nowy.
Jak mierzysz ladowanie to tylko pod obciazeniem,na wlaczonych swiatlach.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Raczek_6 » 14/6/2009, 19:58

Polecam odwiedzić dobrego elektryka motocyklowego, w kilkanaście minut powinien sprawdzić czy stojan jest OK.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez nismo » 14/6/2009, 21:29

Sprawdź jakie napięcie wychodzi z alternatora najlepiej, wtedy będziesz wiedział wszystko, alternator można przewinąć na nowo, koszt to około 200zł przynajmniej w mojej okolicy.
nismo
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27/4/2009, 21:08
Lokalizacja: Inowrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê