Wytładowywanie aku. podczas jazdy CBR f3
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Wytładowywanie aku. podczas jazdy CBR f3
Od pewnego cvzasu borykam się z problemem wyładowującego sie akumulatoru po pewnym czasie jazdy. Zastanawiam sie co może byc przyczyną. Regulator napięci wymieniłem. Podczas postoju kiedy mierzę prąd płynący do aku, napięcie ropsnie w miarę obrotów silnika, czyli ze Alternator ładuje. Akumulator po naładowaniu przez prostownik, kiedy moto stoi sam sie nie rozładowuje, trzyma napięcie. Jakieś po mysły Panowie?
- madman
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40
Sorry za poprzednia pisownie, sypie mi sie klawiatura :/
Wracając jednak do tematu. Zmiernikiem w ręce. Motor nie odpalony bez kluczyka w stacyjce 12,7V, po odpaleniu i dodaniu gazu 13,6V. Po włączeniu świateł 12,7V . Dopiero podczas dodawania gazu powyzej 3-4tys. napięcie rosnie... Panowie please, jakieś pomysły?
Wracając jednak do tematu. Zmiernikiem w ręce. Motor nie odpalony bez kluczyka w stacyjce 12,7V, po odpaleniu i dodaniu gazu 13,6V. Po włączeniu świateł 12,7V . Dopiero podczas dodawania gazu powyzej 3-4tys. napięcie rosnie... Panowie please, jakieś pomysły?
- madman
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40
Te spadki napiecia zwiazane ze zmiana obciazenia sa troche niepokojace. Napiecie ladowanie powinno byc niezalezne od tego i zmieniac sie w niewielkim przedziale. To prawdopodnie wadliwy regulator albo konczacy juz swoje zycie akumulator.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
masz moze jakiegos znajomego motocykliste w okolicy, ktory jezdzi CBR f2,f3,f4, hornetem albo bladym do 98 roku ? Jezeli tak to podmien na chwile regulatory i sprawdz jaki bedzie tego skutek. To najprostszy sposob i najbardziej pewny.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
W Larssonie kupisz nowy regulator
nr. 1290009 regulator napięcia/prostownik, cena brutto bez rabatu 254,20 zł.
Sprawdź uzwojenie alternatora. Przebicie na masę oraz jakie napięcie daje.
nr. 1290009 regulator napięcia/prostownik, cena brutto bez rabatu 254,20 zł.
Sprawdź uzwojenie alternatora. Przebicie na masę oraz jakie napięcie daje.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Podobne objawy miałem w swoim Bladym tyle że mój aku nie wykazywał więcej niż 12,3V ale ładowanie bardzo podobne co prawda nie pamiętam dokładnie danych ale bardzo blisko twoich. Wymieniłem akumulator i jest wszystko dobrze. Twój akumulator jest mocniejszy ale może już też nie najmłodszy. Sprubój go właściwie naładować prostownikiem czy ładowarką i sprawdz jak długo będzie kręcił rozrusznikiem bez możliwości uruchomienia silnika (tak bez przesady bo dojdzie rozrusznik) to będzie duże obciążenie dla niego, jak po kilku obrotach padnie lub znacząco zwolni to i pewnie już d.. z niego a jak bedzie pożądnie kręcił to raczej przyczyną będzie brak dobrego ładowania.
-
chestreR - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 11/1/2008, 07:16
Po dłuższej obserwacji, i jezdzeniu z miernikiem pod siedzeniem... Gdy motor jest zimny ładowanie jest o.k, ale gdy juz troche pojezdzę, ładowanie jest bardzo słabe... (Regulator wymieniony). Czyzby padnięty alternator?? jesli tak to jak można dokładniej to sprawdzic?
- madman
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 18/12/2008, 19:40
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości