Stalowy wahacz - jakie rozwiÄ…zanie polecacie ??
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Stalowy wahacz - jakie rozwiÄ…zanie polecacie ??
Witam
Sprowadziłem sobie motorek Kawasaki Er 5 z zagranicy.
Miał troszke skorodowany wahacz - akumulatorek sie zagotował i poleciało ciutke na niego.
Troszke farby odeszło wiec potraktowałem go kwasem i wypolerowałem.
jak na stal świecił się całkiem przyzwoicie ( w sumie nadal się świeci), ale zaczęła go łapaĆ rdza.
Teraz mam dylemat, bo przecież nie pozwolę, aby wahacz mi zardzewiał, ani nie będe go codziennie szorowaĆ, zeby nie pojawiał się rdzawy nalot.
Mam kilka opcji:
1- chromowanie - bardzo podoba mi się ten pomysł, tylko pytanie gdzie coś takiego robią dobrze i za przystępną cenę ??
2- polerka i lakierowanie - niby tania opcja, ale znowu polerowanej powierzchni lakier nie będzie się trzymał, więc trzeba powierzchnie zmatowiĆ - jak takie coś wygląda - może macie jakieś fotki ??
3- Malowanie srebrnym matem - oryginał - pytanie gdzie w Polsce znajde matową farbę tak wytrzymała jak oryginalna ??
4 - Malowanie srebrnym matem + lakierowanie - wtedy powinna byĆ gitara, lecz większośĆ wahaczy jest matowa, z resztą silnik jak i felgi również. Więc jak będzie wyglądaĆ świecący się wahacz ??
5- To samo co u góry, lecz metalikiem
wypowiedzcie się jak widzicie moje propozycje, może sami mieliście takie kłopoty ?? Ew. może wiecie, gdzie jest dobry, zaufany "chromowacz"
Pozdrawiam !!
Sprowadziłem sobie motorek Kawasaki Er 5 z zagranicy.
Miał troszke skorodowany wahacz - akumulatorek sie zagotował i poleciało ciutke na niego.
Troszke farby odeszło wiec potraktowałem go kwasem i wypolerowałem.
jak na stal świecił się całkiem przyzwoicie ( w sumie nadal się świeci), ale zaczęła go łapaĆ rdza.
Teraz mam dylemat, bo przecież nie pozwolę, aby wahacz mi zardzewiał, ani nie będe go codziennie szorowaĆ, zeby nie pojawiał się rdzawy nalot.
Mam kilka opcji:
1- chromowanie - bardzo podoba mi się ten pomysł, tylko pytanie gdzie coś takiego robią dobrze i za przystępną cenę ??
2- polerka i lakierowanie - niby tania opcja, ale znowu polerowanej powierzchni lakier nie będzie się trzymał, więc trzeba powierzchnie zmatowiĆ - jak takie coś wygląda - może macie jakieś fotki ??
3- Malowanie srebrnym matem - oryginał - pytanie gdzie w Polsce znajde matową farbę tak wytrzymała jak oryginalna ??
4 - Malowanie srebrnym matem + lakierowanie - wtedy powinna byĆ gitara, lecz większośĆ wahaczy jest matowa, z resztą silnik jak i felgi również. Więc jak będzie wyglądaĆ świecący się wahacz ??
5- To samo co u góry, lecz metalikiem
wypowiedzcie się jak widzicie moje propozycje, może sami mieliście takie kłopoty ?? Ew. może wiecie, gdzie jest dobry, zaufany "chromowacz"
Pozdrawiam !!
- accoount
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 26/11/2006, 22:13
no jest wiele miejsc takich. bardzo wiele. jak jestes z Lublina lub okolic to moge Ci powiedziec gdzie konkretnie chromuja.
Farbe dostaniesz w kazdym dobrym sklepie z lakierami samochodowymi.
ja bym sie nie chrzanil z chromem - to nie custom,
zmatowilbym delikatnie to co ma byc pomalowane papierem sciernym, walnal odpowiednim podkladem a na to lakier, ze 2 warstwy i tyle... jak to bedzie metallic to musisz jeszcze sie liczyc ze na wierzch idzie warstwa cojnajmniej bezbarwnego... czyli;
np: 1 podklad, 2 lakier z kolorem, 1 warstwa bezbarwnego.... to taki plan minimu bo znam maniakow co klada 6 wrastw... i wiecej...
jesli matowy to odpada warstwa bezbarwna o ile mi widomo... wiec i taniej powinno byc....
Farbe dostaniesz w kazdym dobrym sklepie z lakierami samochodowymi.
ja bym sie nie chrzanil z chromem - to nie custom,
zmatowilbym delikatnie to co ma byc pomalowane papierem sciernym, walnal odpowiednim podkladem a na to lakier, ze 2 warstwy i tyle... jak to bedzie metallic to musisz jeszcze sie liczyc ze na wierzch idzie warstwa cojnajmniej bezbarwnego... czyli;
np: 1 podklad, 2 lakier z kolorem, 1 warstwa bezbarwnego.... to taki plan minimu bo znam maniakow co klada 6 wrastw... i wiecej...
jesli matowy to odpada warstwa bezbarwna o ile mi widomo... wiec i taniej powinno byc....
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Czesc
Malowanie wyniesie mnie około 100 zł, chromowanie nie wiem dokładnie ile, ale jeśli różnica nie byłaby duża, to wolalbym chrom
Jestem z Lubuskiego, mam względnie blisko do Poznania, więc wielkopolskie też wchodzi w gre.
Słyszałem, że w Polsce chromują bez warstwy miedziowania i szybko niszczy się taki chrom - nie wiem ile w tym prawy- może coś o tym wiecie ??
Pozdro
Malowanie wyniesie mnie około 100 zł, chromowanie nie wiem dokładnie ile, ale jeśli różnica nie byłaby duża, to wolalbym chrom

Jestem z Lubuskiego, mam względnie blisko do Poznania, więc wielkopolskie też wchodzi w gre.
Słyszałem, że w Polsce chromują bez warstwy miedziowania i szybko niszczy się taki chrom - nie wiem ile w tym prawy- może coś o tym wiecie ??
Pozdro
- accoount
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 26/11/2006, 22:13
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości