Zobacz wątek - Tylna zębatka w kawasaki ER-5
NAS Analytics TAG

Tylna zębatka w kawasaki ER-5

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tylna zębatka w kawasaki ER-5

Postprzez evrybobry » 15/2/2009, 14:00

Witam, niedawno kupiłem Kawasaki ER-5 '97 i ostatnio myłem ją z soli bo troche jeździłem i zauważyłem że tylna zębatka ma całkiem spore luzy i ja nią obracam i w płaszczyźnie jak nią przyciskam i odciągam. Czytałem artykuł i wyczytałem że :
Zbyt szybko w motocyklu zużywa się gumowy zabierak przenoszący moment obrotowy z tylnej zębatki na tylne koło. Zabierak który w zamierzeniach konstruktorów miał łagodzić szarpnięcia w układzie przeniesienia napędu wyrabia się z czasem i poprzez to sam stwarza luz, o ironio, powiększający szarpanie przy zmianie obciążenia układu napędowego.

Wydaje mi się że może właśnie muszę wymienić już ten element, ale starałem się znaleźć w serwisówce (niestety po angielsku) jak się nazywa ta guma i jak ją montować ale no nie mogłem znaleść. Czy ktoś kto posiada Er5 mógłby podpowiedzieć czy takie luzy to naormalna sprawa, a jak nie to jak się nazywa ta guma i czy można ją wymienić samą czy trzeba z całym napędem. Wielkie dzięki :)
evrybobry
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2008, 12:12
Lokalizacja: Sejny


Postprzez AlpenGold » 15/2/2009, 16:24

http://www.youtube.com/watch?v=8qZ9DMgrvsw&feature=channel (otwórz link)
Zobacz sobie ten filmik tam masz pokazane te gumy
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto


Postprzez tobiach » 15/2/2009, 18:29

No ja w mojej kawie tez mam maly luz, mimo ze "guma" u mnie jest w idealnym stanie. To jest normalne
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez evrybobry » 15/2/2009, 21:31

ale u mnie luz jest całkiem spory, na tyle że właśnie zacząłem się nim przejmować, czy u ciebie też jest tak powiedzmy z 1cm luzu przy obracaniu zębatką?
evrybobry
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2008, 12:12
Lokalizacja: Sejny

Postprzez tobiach » 16/2/2009, 00:00

evrybobry napisał(a):ale u mnie luz jest całkiem spory, na tyle że właśnie zacząłem się nim przejmować, czy u ciebie też jest tak powiedzmy z 1cm luzu przy obracaniu zębatką?


Nie no 1 cm to na pewno nie. Wyglada na to ze u ciebie "guma" juz sie skonczyla. Odkrec kolo i zobacz, jak co to wymien
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Traperoso » 16/2/2009, 01:28

Najlepiej iść do dealera Kawasaki, oni mają taki wyje*** katalog, mówisz co chcesz, a oni znajdą Ci każdą śrubkę. Oczywiście jak są ogarnięci, w miejscu do którego chodzę wszystko znajdą o co poproszę.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez evrybobry » 16/2/2009, 19:43

No dziś obejrzałem to jeszcze raz i stwierdziłem że luz nie jest znowu jednak taki duży, ale że maiłem już wszystko przygotowane to zdjąłem koło, no i faktycznie gumy są wporządku, ale luzy zębatki w jej płaszczyźnie były spowodowane tym że rozsypało się łożysko te które jest w obudowie na której przykręcona jest zębatka. Wstawiłem nowe no i teraz mam tylko trochę luzu obrocie, no ale teraz już wiem że to normalne ;)
evrybobry
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23/10/2008, 12:12
Lokalizacja: Sejny

Postprzez tobiach » 16/2/2009, 20:34

no wiec masz po problemie
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê