Zobacz wątek - Zgubiona nakrętka od akumulatora + ciśnienie w oponach
NAS Analytics TAG

Zgubiona nakrętka od akumulatora + ciśnienie w oponach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zgubiona nakrętka od akumulatora + ciśnienie w oponach

Postprzez Respev » 6/1/2009, 20:37

W ramach przechowania sprzętu na zimę zabrałem się za zakonserwowanie maszyny. Przemywałem felgi, a w tym samym momencie kumpel zajął się wyciąganiem akumulatora. Wszystko pięknie, cacy, ale zapomniał o jednym - nakrętkach na śruby w aku, do których wkręca się owe śruby. Przeszedł tak kilkanaście metrów z akumulatorem przez śnieg i jedna z tych nakrętek po prostu wypadła z akumulatora i wpadła pewnie gdzieś w śnieg. Druga na szczęście się zachowała. I w związku z tym mam pytanie - dałoby się dokupić gdzieś taką nakrętkę? Nakrętka ma kształt prostokąta, wymiary 1,5x1,2x0,5cm. Powtarzam, chodzi o nakrętkę na śrubę, a nie o śrubę. Dodam, że to akumulator bezobsługowy, miejsca na klamry wyglądają identycznie jak tutaj:
Obrazek

Drugie pytanie - niestety, genialna wyszukiwarka na forum nic mi nie mówi - jakie powinno być optymalne ciśnienie w oponach? Błagam, nie odsyłajcie do manuala, bo ja z angielskiego jestem d*pa...
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i


Postprzez hugo2003 » 6/1/2009, 21:21

kolego co do nakretek jak nie masz pod rekatakiego kwadratu wez obojetie jaka nakretke taka szesciokatna pasujaca na gwint...


co do cisnienia to w zaleznosci od czto czy jezdzisz plecakime czy sam ale cos oscyluje kolo 2-2,5....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Respev » 6/1/2009, 21:25

kolego co do nakretek jak nie masz pod rekatakiego kwadratu wez obojetie jaka nakretke taka szesciokatna pasujaca na gwint...

Ha, widzisz. Gdyby to było takie łatwe, to bym to zrobił. Problem w tym, że odległość jaka dzieli gwint w nakrętce, a ścianką, to jakiś 1mm. Nakrętka wygląda tak i wchodzi do aku dosłownie na styk (no, tyle że gwint bardziej na środku ;)):

Obrazek
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i

Postprzez elco » 6/1/2009, 21:34

To wez dowolna pasujaca nakretke i ja zeszlifuj po bokach.

Podaj marke i model motocykla, ktos na pewno bedzie znal na podstawie wlasnego motocykla wlasciwe cisnienie.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Respev » 6/1/2009, 21:44

To wez dowolna pasujaca nakretke i ja zeszlifuj po bokach.

No to chyba tylko pilnikiem ;) Szlifierką to broń Boże. Spróbuję. Co do sprzętu - Honda CBR F4i.
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i

Postprzez elco » 6/1/2009, 22:15

Respev napisał(a):No to chyba tylko pilnikiem ;) Szlifierką to broń Boże. Spróbuję. Co do sprzętu - Honda CBR F4i.


dlaczego nie szlifierka ? boisz sie tej nieokielznanej maszyny ? :)
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Respev » 6/1/2009, 22:32

Nie, myślę po prostu, że na szlifierce trudno będzie zeszlifować nakrętkę właśnie tak, aby było nie za mało, ani nie za dużo ;) A czy tak zeszlifowana nakrętka nie pęknie?
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i

Postprzez Raczek_6 » 7/1/2009, 01:04

Szlifierka i kilka minut zabawy.
A może masz jakiś warsztat motocyklowy lub sklep z akumulatorami motocyklowymi w pobliżu i za free lub za parę groszy dostaniesz taką nakrętkę, ewentualnie z jakiegoś starego akumulatora.

Ciśnienie z tego co pamiętam
Przód 2.5 ; tył 2.5 solo, 2.9 z pasażerem.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez AlpenGold » 7/1/2009, 18:36

Nic nie pęknie na szlifierce . Nakręc najlepiecj dwie nakrętki na jakąś śrube i zakontruj , żeby się nie odkręcały i na szlifierce bez żadnego problemu da rady
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Peett » 7/1/2009, 20:47

nawet jezeli mialoby sie cos stac z nakretka to przecie i tak nie potrzebujesz nie wiadomo jakiej sily przy przykreceniu klem do akumulatora. a co do cisnienia to troszke inaczej, tzn:
przod: solo 2,5 z pasazerem 2,9
tyl: 2,9
Prawde mowiac nie bardzo rozumiem dlaczego tak jest ze sie laduje przod przy pasazerze ale tak mam na naklejce na moto. z manualu za to jest napisane przod 2,5 tyl: 2,9 i to tak samo z placekiem jak i bez
Peett
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
Lokalizacja: Krakow/Cork



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê