Zgubiona nakrętka od akumulatora + ciśnienie w oponach
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Zgubiona nakrętka od akumulatora + ciśnienie w oponach
W ramach przechowania sprzętu na zimę zabrałem się za zakonserwowanie maszyny. Przemywałem felgi, a w tym samym momencie kumpel zajął się wyciąganiem akumulatora. Wszystko pięknie, cacy, ale zapomniał o jednym - nakrętkach na śruby w aku, do których wkręca się owe śruby. Przeszedł tak kilkanaście metrów z akumulatorem przez śnieg i jedna z tych nakrętek po prostu wypadła z akumulatora i wpadła pewnie gdzieś w śnieg. Druga na szczęście się zachowała. I w związku z tym mam pytanie - dałoby się dokupić gdzieś taką nakrętkę? Nakrętka ma kształt prostokąta, wymiary 1,5x1,2x0,5cm. Powtarzam, chodzi o nakrętkę na śrubę, a nie o śrubę. Dodam, że to akumulator bezobsługowy, miejsca na klamry wyglądają identycznie jak tutaj:
Drugie pytanie - niestety, genialna wyszukiwarka na forum nic mi nie mówi - jakie powinno być optymalne ciśnienie w oponach? Błagam, nie odsyłajcie do manuala, bo ja z angielskiego jestem d*pa...

Drugie pytanie - niestety, genialna wyszukiwarka na forum nic mi nie mówi - jakie powinno być optymalne ciśnienie w oponach? Błagam, nie odsyłajcie do manuala, bo ja z angielskiego jestem d*pa...
- Respev
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
- Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i
kolego co do nakretek jak nie masz pod rekatakiego kwadratu wez obojetie jaka nakretke taka szesciokatna pasujaca na gwint...
co do cisnienia to w zaleznosci od czto czy jezdzisz plecakime czy sam ale cos oscyluje kolo 2-2,5....
co do cisnienia to w zaleznosci od czto czy jezdzisz plecakime czy sam ale cos oscyluje kolo 2-2,5....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
kolego co do nakretek jak nie masz pod rekatakiego kwadratu wez obojetie jaka nakretke taka szesciokatna pasujaca na gwint...
Ha, widzisz. Gdyby to było takie łatwe, to bym to zrobił. Problem w tym, że odległość jaka dzieli gwint w nakrętce, a ścianką, to jakiś 1mm. Nakrętka wygląda tak i wchodzi do aku dosłownie na styk (no, tyle że gwint bardziej na środku


- Respev
- Świeżak
- Posty: 73
- Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
- Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i
Szlifierka i kilka minut zabawy.
A może masz jakiś warsztat motocyklowy lub sklep z akumulatorami motocyklowymi w pobliżu i za free lub za parę groszy dostaniesz taką nakrętkę, ewentualnie z jakiegoś starego akumulatora.
Ciśnienie z tego co pamiętam
Przód 2.5 ; tył 2.5 solo, 2.9 z pasażerem.
A może masz jakiś warsztat motocyklowy lub sklep z akumulatorami motocyklowymi w pobliżu i za free lub za parę groszy dostaniesz taką nakrętkę, ewentualnie z jakiegoś starego akumulatora.
Ciśnienie z tego co pamiętam
Przód 2.5 ; tył 2.5 solo, 2.9 z pasażerem.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
nawet jezeli mialoby sie cos stac z nakretka to przecie i tak nie potrzebujesz nie wiadomo jakiej sily przy przykreceniu klem do akumulatora. a co do cisnienia to troszke inaczej, tzn:
przod: solo 2,5 z pasazerem 2,9
tyl: 2,9
Prawde mowiac nie bardzo rozumiem dlaczego tak jest ze sie laduje przod przy pasazerze ale tak mam na naklejce na moto. z manualu za to jest napisane przod 2,5 tyl: 2,9 i to tak samo z placekiem jak i bez
przod: solo 2,5 z pasazerem 2,9
tyl: 2,9
Prawde mowiac nie bardzo rozumiem dlaczego tak jest ze sie laduje przod przy pasazerze ale tak mam na naklejce na moto. z manualu za to jest napisane przod 2,5 tyl: 2,9 i to tak samo z placekiem jak i bez
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości