Trzepotanie kierownicy (i wibracje na podnozkach)
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Trzepotanie kierownicy (i wibracje na podnozkach)
Witam,
wiem, ze tematow na temat trzepotanie kierownicy bylo duzo. Chcialbym tu jednak poruszyc kwestie samodzielnej eliminacji przyczyn tego zjawiska - czyli jak zdiagnozowac chorobe.
Objawy u pacjenta sa takie:
Podczas przyspieszania od 60 do 100 km/h drgania odczuwalne na kierownicy i podnozkach o wzrastajacech czestotliwosci i intensywnosci. Powyzej 100km/h juz tego nie czuc.
Podczas zwalniania ze 100km/h narastajace trzepotanie puszczonej kierownicy osiagajace punkt krytyczny przy 80km/h, potem slabnie i znow wzrasta przy 60km/h.
Kierownica nie trzepocze przy predkosci powyzej 100km/h.
Zastanawialem sie nad przyczynami tego zjawiska i tak:
- opona przednia - jest nowa, wiec niet
- lozysko glowki ramy - sprawdzone, ok
- krzywo ustawione tylne kolo/zle naciagniety lancuch - naped zmieniony, kolo idealnie prosto, wiec niet.
- tylna opona: kupiona uzywana. Chcac sprawdzic, czy to nie jakas nierownosc na oponie spuscilem powietrze do poziomu 1,0 bara i...objawy te same. Pytanie - czy to dobry test na eliminacje przyczyny?
- Zwichrowana tarcza hamulca/klocek ocierajacy o tarcze w jednym miejscu: jadac w podanym zakresie predkosci naciskam na hamulec (dodajac gazu, by nie wytracac predkosci) i wibracje nie ustaja. Badalem w ten sposob przedni i tylny hamulec - czy to ma sens?
Staram sie wyeliminowac wszystkie mozliwosci zanim oddam motocykl do sprawdzenia geometrii (zakladam, ze sprawdzone zostana rowniez lagi i polki). Prosze o sugestie i wlasne doswiadczenia w temacie.
Pozdr
wiem, ze tematow na temat trzepotanie kierownicy bylo duzo. Chcialbym tu jednak poruszyc kwestie samodzielnej eliminacji przyczyn tego zjawiska - czyli jak zdiagnozowac chorobe.
Objawy u pacjenta sa takie:
Podczas przyspieszania od 60 do 100 km/h drgania odczuwalne na kierownicy i podnozkach o wzrastajacech czestotliwosci i intensywnosci. Powyzej 100km/h juz tego nie czuc.
Podczas zwalniania ze 100km/h narastajace trzepotanie puszczonej kierownicy osiagajace punkt krytyczny przy 80km/h, potem slabnie i znow wzrasta przy 60km/h.
Kierownica nie trzepocze przy predkosci powyzej 100km/h.
Zastanawialem sie nad przyczynami tego zjawiska i tak:
- opona przednia - jest nowa, wiec niet
- lozysko glowki ramy - sprawdzone, ok
- krzywo ustawione tylne kolo/zle naciagniety lancuch - naped zmieniony, kolo idealnie prosto, wiec niet.
- tylna opona: kupiona uzywana. Chcac sprawdzic, czy to nie jakas nierownosc na oponie spuscilem powietrze do poziomu 1,0 bara i...objawy te same. Pytanie - czy to dobry test na eliminacje przyczyny?
- Zwichrowana tarcza hamulca/klocek ocierajacy o tarcze w jednym miejscu: jadac w podanym zakresie predkosci naciskam na hamulec (dodajac gazu, by nie wytracac predkosci) i wibracje nie ustaja. Badalem w ten sposob przedni i tylny hamulec - czy to ma sens?
Staram sie wyeliminowac wszystkie mozliwosci zanim oddam motocykl do sprawdzenia geometrii (zakladam, ze sprawdzone zostana rowniez lagi i polki). Prosze o sugestie i wlasne doswiadczenia w temacie.
Pozdr
- KBLKM
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 20/4/2008, 21:32
Witam!
Nie wiem jak sprawdzałeś łożysko główki. Wpisz w zakładkę "szukaj" słowo "shimmy", powinna się otworzyć "technika jazdy" tam kolega "Meciek" ma podobny problem i coś od siebie dołożyłem względem tego problemu. Nie chcę sie powtarzać bo w końcu dostanę kopa z forum.
Pozdrawiam - "Małpa"
Nie wiem jak sprawdzałeś łożysko główki. Wpisz w zakładkę "szukaj" słowo "shimmy", powinna się otworzyć "technika jazdy" tam kolega "Meciek" ma podobny problem i coś od siebie dołożyłem względem tego problemu. Nie chcę sie powtarzać bo w końcu dostanę kopa z forum.
Pozdrawiam - "Małpa"
YAMAHA GTS 1000 - piękna, ponadczasowa, szybka jak trzeba i wygodna...
-
małpa - Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 12/9/2008, 09:08
- Lokalizacja: warszawa
jamialem w MZ tak ze jak jechalem do ok 100km/h bylo ok ale przy ok 120 jak przejezdzelm przez jakas nierownosc moto zaczynalo wezykowac po jakims czasie sie dowiedzialem ze mialem skrzyiona rame przy glowce....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości