Nie chce odpalic ;/ derbi senda 125
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Nie chce odpalic ;/ derbi senda 125
Witam, wczoraj po 2 miesiacach wakacji, w koncu wrocilem do domu i szczesliwy chcialem pojezdzic na motorze, a tu d**a!!!
Problem jest nastepujacy - kiedy wciskam guzik zaplonu, na poczatku bylo slychac normalny dzwiek ktory powinnien byc przy odpalaniu, ale w bardzo zwolnionym tempie, po paru probach juz tego dzwieku nie bylo tylko brzeczenie w okolicach akumulatora, kiedy sie dokladnie przysluchalem, zaraz po brzeczeniu akumulator wydawal dzwiek jak by sie w nim elektrolit gotowal. Myslalem ze to jakis problem na stykach czy cos, wiec troche poruszalem akumulatorem i od tamego czasu jak by ucieklo zycie z motorka, nawet gdy wkladam kluczyk do stacyjki i przekrecam to zadne kontrolki sie nie zapalaja ani nic, ale to chyba tylko kwestia sprawdzenia kabelkow, bardziej mnie martwi to ze nie chce odpalic i te dziwne dzwieki. Dodam ze motor stal 2 miesiace bez odpalania.
Edit: okazalo sie ze akumulator nie dzialal bo byl urwany jeden kabelek, po jego podlaczeniu przy odapalaniu dalej slychac brzeczenie.
Dodatkowo kolo akumulatora znalazlem niepodlaczana rurke, na akumulatorze jest taki wystep z ktorego czasem cos cieknie, czy jeden koniec tej rurki powinnien byc tam podlaczony a drugi nigdzie ??
pozdrawiam i prosze o pomoc
Problem jest nastepujacy - kiedy wciskam guzik zaplonu, na poczatku bylo slychac normalny dzwiek ktory powinnien byc przy odpalaniu, ale w bardzo zwolnionym tempie, po paru probach juz tego dzwieku nie bylo tylko brzeczenie w okolicach akumulatora, kiedy sie dokladnie przysluchalem, zaraz po brzeczeniu akumulator wydawal dzwiek jak by sie w nim elektrolit gotowal. Myslalem ze to jakis problem na stykach czy cos, wiec troche poruszalem akumulatorem i od tamego czasu jak by ucieklo zycie z motorka, nawet gdy wkladam kluczyk do stacyjki i przekrecam to zadne kontrolki sie nie zapalaja ani nic, ale to chyba tylko kwestia sprawdzenia kabelkow, bardziej mnie martwi to ze nie chce odpalic i te dziwne dzwieki. Dodam ze motor stal 2 miesiace bez odpalania.
Edit: okazalo sie ze akumulator nie dzialal bo byl urwany jeden kabelek, po jego podlaczeniu przy odapalaniu dalej slychac brzeczenie.
Dodatkowo kolo akumulatora znalazlem niepodlaczana rurke, na akumulatorze jest taki wystep z ktorego czasem cos cieknie, czy jeden koniec tej rurki powinnien byc tam podlaczony a drugi nigdzie ??
pozdrawiam i prosze o pomoc
Ostatnio edytowano 6/9/2008, 01:17 przez FazziE, łącznie edytowano 1 raz
- FazziE
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 1/7/2008, 16:22
Oto zdjecie elementu z ktorego dochodzi brzeczenie podczas zaplonu.
Edit: Zdjecia tajemniczej rurki ( zaznaczona na czerwono)
(otwórz link)
(otwórz link)
Edit: Zdjecia tajemniczej rurki ( zaznaczona na czerwono)


- Załączniki
-
- Brzeczacy element
- 20080411292.jpg (54.16 KiB) PrzeglÄ…dane 2855 razy
- FazziE
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 1/7/2008, 16:22
Masz po prostu rozładowany akumulator. To co brzeczy to jest przekaźnik. Podładuj akumulator albo podłącz aku od samochodu (tylko na czas odpalenia). Gwarantuje ze zadziała,
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Nie, wystarczy ze podłaczysz moto na kable do akumulatora samochodowego albo pod byle jaki prostownik. Ewentualnie odpal go na pycha i wtedy niech pochodzi troche aż aku sie naładuje. W razie "w" dolej elektrolitu albo wody destylowanej.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Ta rurka to odpowietrznik i odpływ kwasu- gdyby aku był szczelny to wybuchł by podczas ładowania lub by go rozsadziło (vide akumulatory żelowe). Zostaw ta rurke i popraowadx jej koniec tak by kwas mógł spływać na ziemie- jesli poleci na rame lub coś innego metalowego to zacznie sie korozja-pozdro!!
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Ok dzieki wielkie
Czyli problemy juz zalatwine, ale pojawil sie niestety nowy :/ gdy wczoraj jezdzilem, zauwazylem ze motor na wysokich obrotach strasznie "piłuje" i trzesie sie caly, czy to normalne? Bo niestety robi wrazenie jak by sie cos rozleciec mialo zaraz.
Edit: dodam ze zapomnialem wylaczyc ssanie, czy to moze miec jakis wplyw na to ??

Edit: dodam ze zapomnialem wylaczyc ssanie, czy to moze miec jakis wplyw na to ??
- FazziE
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 1/7/2008, 16:22
Co rozumiesz przez "piłuje"?? I jak sie trzesie?? Co do ssania to przejedź sie jeszcze raz bez włączonego- ssanie podaje więcej paliwa.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości