Zobacz wÄ…tek - POMOCY !!! CBRf4i 2002 rok
NAS Analytics TAG

POMOCY !!! CBRf4i 2002 rok

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

POMOCY !!! CBRf4i 2002 rok

Postprzez elnino » 13/9/2006, 18:21

Witam!!! Od początku tego sezonu śmigam na cbr f4i z 2002 roku, mam mały problem, tzn czasami mam problemy z wkleszczeniem 2 biegu, z jedynki zamaist na 2 wrzuca sie luz i jakis taki dziwny dzwiek, z innymi biegami jest wszystko OK, druga sprawa to łancuch, smaruje go co 500 km i zauważyłem ze czesto robi sie luźny, nie wiem ale nie wydaje mi sie ze po 1000 km od naciągniecia łancucha na nowo juz byl luźny... Bracia bardzo prosze o szybkie komentarze, licze na wasze doświadczenie...

Pozdrawiam
Tomek
elnino
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2006, 15:57
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Shinden » 14/9/2006, 09:08

Moja tez tak ma,to kwestia wyczucia skrzyni biegow...
Avatar użytkownika
Shinden
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 1/9/2005, 14:06
Lokalizacja: Piotrków Tryb.


Postprzez elnino » 14/9/2006, 18:12

ale tez tak ci zgrzytnie jak nie trafisz z 2 biegiem i wogole jak wleci na luz to pozniej trudno mi jest zapiąć bieg...
elnino
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/1/2006, 15:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Shinden » 14/9/2006, 19:13

Tez,jesli nie wejdzie Ci dwojka,pusc sprzeglo,odpusc gaz,wcisnij na nowo sprzeglo i sprobuj wbic bieg,powinno wejsc w miare bezstresowo.Swoja droga to te skrzynie ogolnie chyba sa lekko toporne i glosne,sporo ludzi ma z nimi problemy.
Avatar użytkownika
Shinden
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 1/9/2005, 14:06
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez morki jpg. » 14/9/2006, 19:45

hmm ja tak miałem w moim Gs'ie 500, też nie wiedziałem czemu tak sie dzieje że z jedynki luz mi sie zapina. Shinden ma racje to kwestia wyczucia skrzyni biegówbo teraz już mi się to nie zdarza.
Suzuki GS 500
Avatar użytkownika
morki jpg.
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 8/8/2006, 20:18
Lokalizacja: Bielsko Biała

Postprzez kargulvmax » 15/9/2006, 09:00

Witam,jestem zdziwiony bo honda zawsze niby oh i ah a tu meldujecie że w modelach w których powinno być wszystko poprawione skrzynia szwankuje.Dwujka w wielu modelach jest awaryjna XS GSXR ale w hondzie i w tym modelu.Myslę że te egzemplarze miały poprzednich właścicieli którzy skrzynie rozpierd...Pozdr.
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez gixxer » 15/9/2006, 16:22

wyglada to na normalna sprawe czasami sie tak dzieje jezeli jedynka przechodzi przez luz na drugi bieg musiz poprostu wyczuc skrzynie a co do lancucha zalezy od stylu jazdy jezeli np. cisniesz mocno to ma prawo sie czesto rosciagac
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago

Postprzez Shinden » 15/9/2006, 22:07

Kargul,nie chodzi o to ze te skrzynie szwankuja,raczej o to ze sa bardzo ciezkie do wyczucia,przez co zdarzaja sie zgrzyty...Jesli chodzi o techniczna strone tematu to po sezonie prawdopodobnie bede sie blizej przygladal mojej skrzynce.Jesli znajde cos ciekawego zamelduje:)
Avatar użytkownika
Shinden
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 1/9/2005, 14:06
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez motoman » 15/9/2006, 22:57

ja w swoim moto obnizylem dzwignie skrzyni biegow bo normalnie musialem tak mocno do gory stope zaginac zeby wrzucuc wyzszy bieg ze czesto nie dobijałem 2 i mi wypadała do luzu... co mnie bardzo wkurwia*o ... hehe :D no i teraz jest gucio... ale w sportach raczej dzwognie sa nisko... wiec to chyba nie to...
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Shinden » 16/9/2006, 09:18

Ale masz jeszcze ustawienia ciegna od dzwigni zmiany biegow,i tutaj ktos mogl sie wczesniej pobawic...
Avatar użytkownika
Shinden
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 1/9/2005, 14:06
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez [zt]michu » 26/9/2006, 17:04

wiec tak ja zeby z 1 wrzucic odrazu na 2 to jest duzy problem slychac zgrzytanie halas trzaski jakies no i bardzo mocno trzeba wbijac ta 2 ale jesli zrobi sie to na 2 razy to znaczy z1 na luz i szybko 2 wtedy wszystko jest si i bez problemowo ladnie wchodzi poprostu gdy prubuje pominac luz miedzy biegami tak jakos niechce to wchodzic a wsumie wchodzi tylko trzaska zebatkami i zgrzyta
dzwieki silnika to moja muzyka honda CBR 600f
Avatar użytkownika
[zt]michu
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 17/4/2006, 12:56
Lokalizacja: poznań

Postprzez PTB_PL » 26/9/2006, 18:56

ze skrzynia to sie nie przejmuj bo to jest normalne, zazwyczaj zmianie z 1 na 2 nastepuje tak jakby uderzenie w skrzynie, a z lancuchem to tak sie dzieje, i po tysiacu kilometrow to ravczej normalne ze trzeba go naciagnac :twisted: :twisted: :twisted:
No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj siÄ™ STUNTU
Avatar użytkownika
PTB_PL
Świeżak
 
Posty: 460
Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kajetan » 15/10/2006, 19:16

Pokombinuj z ustawieniem dzwigni zmiany biegow.Moze jest za wysoko i muszisz bardzo wysoko podnosic stope.To taki kompromis:jak dasz dzwignie nisko to dobrze wchodza biegi w gore ale gorzej z redukcjami.Jak dzwignia jest wysoko muszisz prawie odrywac stope od podnozka zeby wrzucic wyzszy bieg ale za to redukje sa latwiejsze.Warto tez przesmarowac os obrotu dzwigni zmiany biegow.
Kajetan
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15/10/2006, 18:23

Postprzez Kubus_xx » 20/10/2008, 23:08

ja rownierz posiadam f4i od konca sezonu w sumie bo wychaczylem okazje u mnie jakos nic nie zgrzyta nie wchodzi ciezko wszystko lekko plynnie bez z grzytow i oporow i cisne jej ostro i nic sie nie dzieje deptam do czerwonego i jakos nie ma zadnego problem chociasz nie mowie ze nie trzeba sie przyzwyczaic bo napocztku bylo dziwnie ale mimo to cicho mozliwe ze dla tego ze cebra ma dopiero 7700 na latane :)
Kubus_xx
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 20/10/2008, 22:49
Lokalizacja: gdynia

Postprzez Kubus_xx » 20/10/2008, 23:26

elnino czy mogl bys sie wypowiedziec pod moim postem w ktorym chodzi o chlodzenie silnika bo zalezy mi na twojej opini i byl bym bardzo wdzieczny gdybys sprawdzil dla mnie optymalna temp w swoim cacku przy w pelni rozgrzanym silniku oraz przy jakiej temp zalacza sie u ciebie wentylator z gory dziekuje
OGIEŃ Z RURY PRZÓD DO GÓRY
TRZYMAJ SIE RAMY
BO ZAPIERDALAMY.....!!!!! ;]
Kubus_xx
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 20/10/2008, 22:49
Lokalizacja: gdynia

Postprzez Abonic » 21/10/2008, 12:02

Jak sie przesiadlem na CBR to tez mialem ten problem z dwojka, ale u mnie to byl brak techniki. Trzeba po prostu mocno i zdecydowanie pchnac ta dzwignie do gory a nie dotykac jak panienka. Robimy tak: lekki nacisk na dzwignie, sprzeglo + spuszczenie gazu, zdecydowane wbicie biegu, zwolnienie sprzegla + gaz, zwalniamy noge z dzwigni. Noga zaczyna i noga konczy!

EDIT:
Tutaj obszerniej: http://www.motogen.pl/artykuly/porady/art8.html
EDIT 2:
Haha, dalem sie wrobic w górniczy post :D
CBR 600 F4i sport
Avatar użytkownika
Abonic
Świeżak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 11/5/2008, 15:59
Lokalizacja: Mazowieckie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê