CBF600SA 2005 18tyś nierówna zębatka?
Posty: 14
• Strona 1 z 1
CBF600SA 2005 18tyś nierówna zębatka?
1.Łańcuch placuje jak sinusoida,
w jednym miejscu 10mm luzu w innym 40.
Zębatka jest zbyt płytka w jednym miejscu czym to jest spowodowane?
Jest to 1 motocykl więc pojęcie o tym mam jak widać umiarkowane. Naciąg łańcucha trzeba wykońywać co 300-500km bo się luzuje. Nie jest przy tym zużyty na boki więcej niż 1mm luzu na tylnej zębatce.
Co się stało z zębatką?
Jaki zestaw kupić na wymianę?
2.Gdzie się wlewa olej do skrzyni?
Dziękuję za wypociny z góry..
pzdr
w jednym miejscu 10mm luzu w innym 40.
Zębatka jest zbyt płytka w jednym miejscu czym to jest spowodowane?
Jest to 1 motocykl więc pojęcie o tym mam jak widać umiarkowane. Naciąg łańcucha trzeba wykońywać co 300-500km bo się luzuje. Nie jest przy tym zużyty na boki więcej niż 1mm luzu na tylnej zębatce.
Co się stało z zębatką?
Jaki zestaw kupić na wymianę?
2.Gdzie się wlewa olej do skrzyni?
Dziękuję za wypociny z góry..
pzdr
get your motor runnin..
- boryssek
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/6/2008, 14:22
- Lokalizacja: Warszawa
Napęd do wymiany. Kup DIDa (najlepiej jakiegoś X-ringa wzmacnianego)z zębatkami Sunstara. Zębatka JT sprocket na przód się nie nadaje.
Skrzynie masz smarowaną tym samy olejem co w silniku. To nie dwusuw.
Skrzynie masz smarowaną tym samy olejem co w silniku. To nie dwusuw.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
jeżeli łańcuch ma takie luzy różne to jest przeciągnięty i klasyfikuje się do wymiany. a nie sprawdza się go na boki
w tym miejscu odciągasz do tyłu, jak odchodzi od zębatki to do wymiany. i tu różne są szkoły. jedni mówią że 2 mm to góra inni że 5 mm.
ale samo nierówne rozciągnięcie to już finał.
poza tym jak zębatka jest nierówno wytarta to może zrobiła już milion kilometrów. Jak nowego łańcucha nie chcesz wyrzucić po 300 kilometrach to oczywiście wymieniasz 2 zębatki i łańcuch kompletem całym.
łańcuch DID wart jest swojej ceny a zębatki sun, jt, vaz co masz pod ręką napewno któś coś jeszcze poleci.
sam "luzować" łańcuch się nie powinien dokręcasz dobrze oś?
nie wiem gdzie znajdziesz wlew oleju do skrzyni. ale chyba wogóle. skrzynia jest w misce olejowej silnika

w tym miejscu odciągasz do tyłu, jak odchodzi od zębatki to do wymiany. i tu różne są szkoły. jedni mówią że 2 mm to góra inni że 5 mm.
ale samo nierówne rozciągnięcie to już finał.
poza tym jak zębatka jest nierówno wytarta to może zrobiła już milion kilometrów. Jak nowego łańcucha nie chcesz wyrzucić po 300 kilometrach to oczywiście wymieniasz 2 zębatki i łańcuch kompletem całym.
łańcuch DID wart jest swojej ceny a zębatki sun, jt, vaz co masz pod ręką napewno któś coś jeszcze poleci.
sam "luzować" łańcuch się nie powinien dokręcasz dobrze oś?
nie wiem gdzie znajdziesz wlew oleju do skrzyni. ale chyba wogóle. skrzynia jest w misce olejowej silnika

tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
On się nie luzuje tylko wyciąga co 300-500km i trzeba go naciągać. Typowy objaw zużytego napędu, tak samo jak nierównomierne wyciągnięcie i powyginane zęby na zębatce.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
O łańcuchach to już było duuuużo. Opcja szukaj się kłania. Ale z olejem do skrzyni możesz mieć problem
CBF jak i znakomita większość japońców i innych czterosuwów (łącznie z poczciwym Junakiem) posiada jeden układ smarowania. Wał korbowy, skrzynia, głowica i gładzie cylindrów obsługuje jedna pompa olejowa.
A łańcuch pracuje "jak sinusoida" bo jest już na wykończeniu. To nie jest wina bicia zębatki, tylko luzu międzyoczkowego. Tak czy siak cały zestaw masz do wymiany (łańcuch i zębatki). Z tym, że zwykły O-ringowy ci wystarczy. X-ring jest droższy i możesz go wziąć opcjonalnie, ale nie jest to konieczność (fakt, że jest bardziej wytrzymały)

A łańcuch pracuje "jak sinusoida" bo jest już na wykończeniu. To nie jest wina bicia zębatki, tylko luzu międzyoczkowego. Tak czy siak cały zestaw masz do wymiany (łańcuch i zębatki). Z tym, że zwykły O-ringowy ci wystarczy. X-ring jest droższy i możesz go wziąć opcjonalnie, ale nie jest to konieczność (fakt, że jest bardziej wytrzymały)
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Dzięki Panowie, myślę że forum uwzględnia też istnienie takich nie oczytanych i niedoświadczonych w pewnych tematach jak ja. Zajmuję się flotą aut i o ich konkretnej mechanice mam pewne pojęcie. Natomiast smarowanie skrzyni i silnika tym samym olejem przyprawia mnie o rozmyślania na temat gęstości i lepkości olejów w autach które są zupełnie różne. Czy możecie mi wytłumaczyć jak to jest że wszyscy wokół mówią że skrzynia mojej pszczółki jest nie do zajeżdżenia a pracuje na oleju silnikowym ??
Dzięki za wykład o łańcuchach, podejrzewam i spekuluję a nawet wierzę że macie rację, Grzybu szczególne dzięki za info, ze względu na ograniczone koszty (990zł w hondzie na same części to dla mnie dużo),kupię X-ring i zamontuję własnoręcznie. Czy łańcuch kupuje się rozpięty?
Czym się spina, tulejką czy spinką (doświadczenia z rowerami).
Pozdrawiam
Borys
Dzięki za wykład o łańcuchach, podejrzewam i spekuluję a nawet wierzę że macie rację, Grzybu szczególne dzięki za info, ze względu na ograniczone koszty (990zł w hondzie na same części to dla mnie dużo),kupię X-ring i zamontuję własnoręcznie. Czy łańcuch kupuje się rozpięty?
Czym się spina, tulejką czy spinką (doświadczenia z rowerami).
Pozdrawiam
Borys
get your motor runnin..
- boryssek
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/6/2008, 14:22
- Lokalizacja: Warszawa
Łańcuch kupuje się rozpięty - do zakucia.
Odradzam samodzielne montowanie łańcucha. Chyba, że posiadasz przyrząd do zakuwania. To musi być zrobione precyzyjnie.
Koszt założenia zestawu nie powinien być duży, tylko nie rób tego w serwisie Hondy. Wystarczy zwykły serwis motocykli. Napewno wyjdzie taniej. A i o ceny samych zestawów lepiej spytać w takim serwisie. Na pewno będzie taniej.
No jakoś tam pewnie uwzględnia. Ale dobrze by było żeby "nieoczytani" uwzględniali też opcję "szukaj".
Odradzam samodzielne montowanie łańcucha. Chyba, że posiadasz przyrząd do zakuwania. To musi być zrobione precyzyjnie.
Koszt założenia zestawu nie powinien być duży, tylko nie rób tego w serwisie Hondy. Wystarczy zwykły serwis motocykli. Napewno wyjdzie taniej. A i o ceny samych zestawów lepiej spytać w takim serwisie. Na pewno będzie taniej.
boryssek napisał(a): Dzięki Panowie, myślę że forum uwzględnia też istnienie takich nie oczytanych i niedoświadczonych w pewnych tematach jak ja.
Pozdrawiam
Borys
No jakoś tam pewnie uwzględnia. Ale dobrze by było żeby "nieoczytani" uwzględniali też opcję "szukaj".

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Po prostu olej ma za zadanie chronić skrzynię i silnik dlatego też szybciej się zużywa. Wymieniaj olej co 6tys.km (mimo że Honda zaleca co 12tys.km), nie zbiedniejesz a silnik będziesz miał w dobrym stanie.
Cena z kosmosu. Kup napęd w jakimś sklepie, zapłacisz pewnie połowę ceny.
Można kupić łańcuch zakuty - w całości. Nie trzeba posiadać zakuwarki ale trzeba demontować wahacz. Jak masz rozłączony, to masz 2 możliwości połączenia: spinka i zakuwka. Spinki nie radzę stosować, teoria mówi, że spinkę można zakładać do pojemności 500ccm, później zakuwać.
Cena z kosmosu. Kup napęd w jakimś sklepie, zapłacisz pewnie połowę ceny.
Można kupić łańcuch zakuty - w całości. Nie trzeba posiadać zakuwarki ale trzeba demontować wahacz. Jak masz rozłączony, to masz 2 możliwości połączenia: spinka i zakuwka. Spinki nie radzę stosować, teoria mówi, że spinkę można zakładać do pojemności 500ccm, później zakuwać.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Jezeli kupujesz zebatki akcesoryjne, a nie fabryczne Hondy to pamietaj ze nie maja one centrowania na tylnej piascie i treba je rowno do tej piasty przykrecic. Najlepiej robic to na osce wmontowanej w imadlo z jakims kawalkiem drutu do sprawdzenia ew bicia przykreconej zebatki.
Wlasnie niecentryczne przykrecenie zebatki tylnego kola moglo spowodowac klopoty i zniszczenie lancucha w twoim moto.
Pamietaj ze DID jest podrabiany i tego nie radze kupowac ( z metra).
Adam M.
Wlasnie niecentryczne przykrecenie zebatki tylnego kola moglo spowodowac klopoty i zniszczenie lancucha w twoim moto.
Pamietaj ze DID jest podrabiany i tego nie radze kupowac ( z metra).
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
A może wymierzyć i zastosować jakieś tuleje..?
A co masz na myśli z tym DIDem? Że oryginalny DID z metra nie występuje, czy, że ogólnie istnieją podróby. A przy okazji jak je rozpoznać?
A co masz na myśli z tym DIDem? Że oryginalny DID z metra nie występuje, czy, że ogólnie istnieją podróby. A przy okazji jak je rozpoznać?
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości