Zobacz wątek - CBF600SA 2005 18tyś nierówna zębatka?
NAS Analytics TAG

CBF600SA 2005 18tyś nierówna zębatka?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBF600SA 2005 18tyś nierówna zębatka?

Postprzez boryssek » 2/6/2008, 14:30

1.Łańcuch placuje jak sinusoida,
w jednym miejscu 10mm luzu w innym 40.
Zębatka jest zbyt płytka w jednym miejscu czym to jest spowodowane?
Jest to 1 motocykl więc pojęcie o tym mam jak widać umiarkowane. Naciąg łańcucha trzeba wykońywać co 300-500km bo się luzuje. Nie jest przy tym zużyty na boki więcej niż 1mm luzu na tylnej zębatce.
Co się stało z zębatką?

Jaki zestaw kupić na wymianę?
2.Gdzie się wlewa olej do skrzyni?

Dziękuję za wypociny z góry..
pzdr
get your motor runnin..
boryssek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2/6/2008, 14:22
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Inku » 2/6/2008, 15:28

Napęd do wymiany. Kup DIDa (najlepiej jakiegoś X-ringa wzmacnianego)z zębatkami Sunstara. Zębatka JT sprocket na przód się nie nadaje.

Skrzynie masz smarowaną tym samy olejem co w silniku. To nie dwusuw.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania


Postprzez Ryjek » 2/6/2008, 15:39

jeżeli łańcuch ma takie luzy różne to jest przeciągnięty i klasyfikuje się do wymiany. a nie sprawdza się go na boki
Obrazek
w tym miejscu odciągasz do tyłu, jak odchodzi od zębatki to do wymiany. i tu różne są szkoły. jedni mówią że 2 mm to góra inni że 5 mm.
ale samo nierówne rozciągnięcie to już finał.
poza tym jak zębatka jest nierówno wytarta to może zrobiła już milion kilometrów. Jak nowego łańcucha nie chcesz wyrzucić po 300 kilometrach to oczywiście wymieniasz 2 zębatki i łańcuch kompletem całym.
łańcuch DID wart jest swojej ceny a zębatki sun, jt, vaz co masz pod ręką napewno któś coś jeszcze poleci.
sam "luzować" łańcuch się nie powinien dokręcasz dobrze oś?
nie wiem gdzie znajdziesz wlew oleju do skrzyni. ale chyba wogóle. skrzynia jest w misce olejowej silnika :-)
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Inku » 2/6/2008, 15:59

On się nie luzuje tylko wyciąga co 300-500km i trzeba go naciągać. Typowy objaw zużytego napędu, tak samo jak nierównomierne wyciągnięcie i powyginane zęby na zębatce.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Grzybu » 2/6/2008, 19:46

O łańcuchach to już było duuuużo. Opcja szukaj się kłania. Ale z olejem do skrzyni możesz mieć problem ;) CBF jak i znakomita większość japońców i innych czterosuwów (łącznie z poczciwym Junakiem) posiada jeden układ smarowania. Wał korbowy, skrzynia, głowica i gładzie cylindrów obsługuje jedna pompa olejowa.

A łańcuch pracuje "jak sinusoida" bo jest już na wykończeniu. To nie jest wina bicia zębatki, tylko luzu międzyoczkowego. Tak czy siak cały zestaw masz do wymiany (łańcuch i zębatki). Z tym, że zwykły O-ringowy ci wystarczy. X-ring jest droższy i możesz go wziąć opcjonalnie, ale nie jest to konieczność (fakt, że jest bardziej wytrzymały)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez boryssek » 5/6/2008, 07:21

Dzięki Panowie, myślę że forum uwzględnia też istnienie takich nie oczytanych i niedoświadczonych w pewnych tematach jak ja. Zajmuję się flotą aut i o ich konkretnej mechanice mam pewne pojęcie. Natomiast smarowanie skrzyni i silnika tym samym olejem przyprawia mnie o rozmyślania na temat gęstości i lepkości olejów w autach które są zupełnie różne. Czy możecie mi wytłumaczyć jak to jest że wszyscy wokół mówią że skrzynia mojej pszczółki jest nie do zajeżdżenia a pracuje na oleju silnikowym ??

Dzięki za wykład o łańcuchach, podejrzewam i spekuluję a nawet wierzę że macie rację, Grzybu szczególne dzięki za info, ze względu na ograniczone koszty (990zł w hondzie na same części to dla mnie dużo),kupię X-ring i zamontuję własnoręcznie. Czy łańcuch kupuje się rozpięty?
Czym się spina, tulejką czy spinką (doświadczenia z rowerami).

Pozdrawiam
Borys
get your motor runnin..
boryssek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2/6/2008, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez boryssek » 5/6/2008, 07:24

Miałem na myśli zamontowanie O-ringu. Czym one się właściwie różnią w budowie?
get your motor runnin..
boryssek
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2/6/2008, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kamch » 5/6/2008, 11:26

X ring jest bardziej wzmacniany od O ring :) A co za tym idzie dłużej wytrzyma
Honda CBR 600 F2
kamch
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26/11/2007, 23:56

Postprzez Grzybu » 5/6/2008, 14:04

Łańcuch kupuje się rozpięty - do zakucia.
Odradzam samodzielne montowanie łańcucha. Chyba, że posiadasz przyrząd do zakuwania. To musi być zrobione precyzyjnie.
Koszt założenia zestawu nie powinien być duży, tylko nie rób tego w serwisie Hondy. Wystarczy zwykły serwis motocykli. Napewno wyjdzie taniej. A i o ceny samych zestawów lepiej spytać w takim serwisie. Na pewno będzie taniej.

boryssek napisał(a): Dzięki Panowie, myślę że forum uwzględnia też istnienie takich nie oczytanych i niedoświadczonych w pewnych tematach jak ja.
Pozdrawiam
Borys


No jakoś tam pewnie uwzględnia. Ale dobrze by było żeby "nieoczytani" uwzględniali też opcję "szukaj". ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Inku » 5/6/2008, 16:39

Po prostu olej ma za zadanie chronić skrzynię i silnik dlatego też szybciej się zużywa. Wymieniaj olej co 6tys.km (mimo że Honda zaleca co 12tys.km), nie zbiedniejesz a silnik będziesz miał w dobrym stanie.

Cena z kosmosu. Kup napęd w jakimś sklepie, zapłacisz pewnie połowę ceny.
Można kupić łańcuch zakuty - w całości. Nie trzeba posiadać zakuwarki ale trzeba demontować wahacz. Jak masz rozłączony, to masz 2 możliwości połączenia: spinka i zakuwka. Spinki nie radzę stosować, teoria mówi, że spinkę można zakładać do pojemności 500ccm, później zakuwać.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Adam M. » 6/6/2008, 18:40

Jezeli kupujesz zebatki akcesoryjne, a nie fabryczne Hondy to pamietaj ze nie maja one centrowania na tylnej piascie i treba je rowno do tej piasty przykrecic. Najlepiej robic to na osce wmontowanej w imadlo z jakims kawalkiem drutu do sprawdzenia ew bicia przykreconej zebatki.
Wlasnie niecentryczne przykrecenie zebatki tylnego kola moglo spowodowac klopoty i zniszczenie lancucha w twoim moto.
Pamietaj ze DID jest podrabiany i tego nie radze kupowac ( z metra).

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 6/6/2008, 22:37

A może wymierzyć i zastosować jakieś tuleje..?
A co masz na myśli z tym DIDem? Że oryginalny DID z metra nie występuje, czy, że ogólnie istnieją podróby. A przy okazji jak je rozpoznać?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Adam M. » 7/6/2008, 03:06

Poczytaj na FM - tani DID z metra za dlugo nie chodzi.
Co do zebatek to mnie maja kolnierza centrujacego i stad klopot.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr