CBR 929 2001 problem
Posty: 8
• Strona 1 z 1
CBR 929 2001 problem
Witam
Mam pytanie:
Od kilku dni stalem sie posiadaczem Hondy CBR 900 RR SC44 z rocznika 2001 przebieg 32 tys km . I mam pewnien problem.
Mianowicie po odpaleniu motocykla, niezaleznie czy jest zimny czy nagrzany z prawego dekla(siedzac na motocyklu) dochodzi niepokjacy stukot.
Po wcisnieciu sprzegla stukot ustaje, a po ponownym odpuszczeniu wraca. I zastanawiam sie czy jest to kosz sprzeglowy czy cos innego?
Mysle ze jesli byla by to panewka to nie bylo by rozinicy czy mam wcisniete sprzeglo czy nie.
Dlatego obstawiam kosz sprzeglowy. Ile moze kosztowac robocizna i czesci ?
I jeszcze jedna zastanawiajaca sprawa. Jadac motocyklem niezaleznie przy ktorym biegu przy 5 tys obrotow slysze taki metaliczny dzwiek jakby jakas sruba stukala w kolektor czy cos takiego czy moze to byc powiazane z tem sprzeglem ? Dzwiek ten pojawia sie tylko przy 5 tys obrotow.
Dzieki za odpowiedz pozdro.
Mam pytanie:
Od kilku dni stalem sie posiadaczem Hondy CBR 900 RR SC44 z rocznika 2001 przebieg 32 tys km . I mam pewnien problem.
Mianowicie po odpaleniu motocykla, niezaleznie czy jest zimny czy nagrzany z prawego dekla(siedzac na motocyklu) dochodzi niepokjacy stukot.
Po wcisnieciu sprzegla stukot ustaje, a po ponownym odpuszczeniu wraca. I zastanawiam sie czy jest to kosz sprzeglowy czy cos innego?
Mysle ze jesli byla by to panewka to nie bylo by rozinicy czy mam wcisniete sprzeglo czy nie.
Dlatego obstawiam kosz sprzeglowy. Ile moze kosztowac robocizna i czesci ?
I jeszcze jedna zastanawiajaca sprawa. Jadac motocyklem niezaleznie przy ktorym biegu przy 5 tys obrotow slysze taki metaliczny dzwiek jakby jakas sruba stukala w kolektor czy cos takiego czy moze to byc powiazane z tem sprzeglem ? Dzwiek ten pojawia sie tylko przy 5 tys obrotow.
Dzieki za odpowiedz pozdro.
- wukashi0
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 4/6/2008, 00:09
co do pierwszego to nie wiem...
Natomiast jesli chodzi o ten dzwiek (jak dla mnie) wiatraczka przy 5kprm niezaleznie od wrzuconego biegu to tez tak jest u mnie. Podejrzewam ze ten typ tak po prostu ma, ale chetnie sie dowiem co to bo tez sie nad tym zastanawialem.
Natomiast jesli chodzi o ten dzwiek (jak dla mnie) wiatraczka przy 5kprm niezaleznie od wrzuconego biegu to tez tak jest u mnie. Podejrzewam ze ten typ tak po prostu ma, ale chetnie sie dowiem co to bo tez sie nad tym zastanawialem.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
MadboY napisał(a):co do pierwszego to nie wiem...
Natomiast jesli chodzi o ten dzwiek (jak dla mnie) wiatraczka przy 5kprm niezaleznie od wrzuconego biegu to tez tak jest u mnie. Podejrzewam ze ten typ tak po prostu ma, ale chetnie sie dowiem co to bo tez sie nad tym zastanawialem.
Kumpel cos mowi o zaworze exup ze jesli jest nie wyregulowany to tak bedzie dzwonic. ale tez nie mam pewnosci czy to to.
- wukashi0
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 4/6/2008, 00:09
MadboY napisał(a):to wie ktos co to jest ten 'wentylatorek' przy 5kprm niezaleznie od biegu?
Ja miałem to samo w R1, tylko między 3800 a 4000obr. Winowajcą była przepustnica exup. Złapała trochę luzu poprzecznego, i wpadała w rezonans.
Pomogło rozebranie, wyczyszczenie, i nasmarowanie wszystkiego smarem miedziowym. Do tego przy dźwigni sterowania przepustnicą była sprężynka. Rozciągnąłem ją i tym samym skasowałem luz.
929 też z tego co się orientuje ma przepustnicę na wydechu, i tu pewnie leży problem.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Jak najszybciej to może nie trzeba. Ale ten element pracuje w tak niesprzyjających warunkach (zatrzymuje spaliny, jakieś 50cm za silnikiem, więc temperatury sa ogromne), że ja mam zamiar go co pare tys km w wyżej opisany sposób konserwować. Bo wiem, że w starszych motocyklach (FZR 1000) ta przepustnica potrafiła się zacierać, a wtedy zostawało tylko pozostawienie jej w pozycji otwartej, i jazda bez Exupa.
Z tym, że w tych starszych różćnica w oddawaniu mocy była podobno niewyczuwalna, a jak ja odłączyłem ją u siebie, to było naprawdę dużo mniej mocy w dolnym zakresie obrotów. Dopiero tak od 5tys chciała jechać, a jak jest wszystko sprawne, to ten dół ma naprawdę kosmiczny i już od 2tys trzeba sie mocno trzymać.
Z tym, że w tych starszych różćnica w oddawaniu mocy była podobno niewyczuwalna, a jak ja odłączyłem ją u siebie, to było naprawdę dużo mniej mocy w dolnym zakresie obrotów. Dopiero tak od 5tys chciała jechać, a jak jest wszystko sprawne, to ten dół ma naprawdę kosmiczny i już od 2tys trzeba sie mocno trzymać.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości