Zobacz wÄ…tek - F4i problem po zimie...
NAS Analytics TAG

F4i problem po zimie...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

F4i problem po zimie...

Postprzez xatt » 9/3/2008, 20:10

Przez całą zimę trzymałem swoją hondę w garażu nieogrzewanym, nie odpalałem od października, aku podładowywałem co jakiś czas, ale takim jakimś dziwnym prostownikiem, nie wiem czy nie za mocno (czasem po długim ładowaniu aku był bardzoo ciepły...), No ale dziś pięknie ładnie - założyłem baterię do motorka, odpalił od 1 dotyku, i jazda....Jeżdżę, jeżdżę, tak może z godzinę, po mieście, także temp. silnika spora, bo to skrzyżowania, światła etc...gaz - hamulec, i tak w kółko...i patrzę, że na wolnych obrotach mi moto zaczyna gasnąć..co jest, myślę...wróciłem do domu, i już pod garażem temp na wyświetlaczu 220F i silnik zgasł, ja próbuję odpalić - nic z tego, gasną kontrolki, ledwo 2 czy 3 razy zakręcił rozrusznik...Przy tym zerują się wskazania zegara na lcd, tak jakby się odłączyło akumulator....Zostawiam moto na 2-3 godziny, wracam, wystygło, kluczyk, zapala od pierwszego - co do kija!!! Znów jeżdżę, temp znów 220F i to samo! Co się dzieje????? Czy to regulator napięcia nawala czy co? Proszę o pomoc i rady!
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock


Postprzez Grzybu » 9/3/2008, 20:54

Najlepiej czujnikiem sprawdzić pojemność aku.
Najpierw podładuj go prostownikiem.
Jeśli po włączeniu odbiorników (światła) napięcie dość szybko spada poniżej 12 V to bateria jest do wymiany.
Od razu warto odpalić sprzęta i zmierzyć czy jest ładowanie. Jeśli przy ok. 4000 obrotów miernik pokazuje ok. 13-14,5 V to ładowanie jest dobre.

Myślę, że to wina słabego akumulatora. Ale lepiej wszystko pomierzyć.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez cender » 10/3/2008, 14:20

Miałem podobnie w zeszłym roku, akumulator był dość stary i gówniany (power moto czy coś takiego), ładowałem go zwykłym prostownikiem, nie miałem ładowarki. Chyba go przeładowałem bo potem było jeszcze gorzej. Szybko się rozładowywał i nie chciał trzymać napięcia.

Możliwe że też zakatowałeś swoje aku, albo alternator za mało go ładuje podczas pracy.

Najlepiej to chyba zmierzyć napięcie czy coś takiego na klemach akumulatora podczas pracy silnika. Nie pamiętam ile tam ma być 12.5V??

Niech ktoÅ› dopowie...
Avatar użytkownika
cender
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Lokalizacja: W-wa Mokotów

Postprzez elco » 10/3/2008, 14:28

Grzybu napisał(a):Od razu warto odpalić sprzęta i zmierzyć czy jest ładowanie. Jeśli przy ok. 4000 obrotów miernik pokazuje ok. 13-14,5 V to ładowanie jest dobre.


Trzeba zaznaczyc tutaj, ze po wlaczeniu kilku odbiornikow napiecie ladowania powinno utrzymwac sie na tym samym poziomie. Regulatory napiecia do bolaczka wielu Hond i ja mysle, ze to wlasnie on ponosi wine za to co sie dzieje. Jadac na wlaczonych swiatlach na dobrym akumulatorze mozna jeszcze jechac, niestety w momencie kiedy dochodza do tego inne odbiorniki jak np. wentylator chlodnicy akumulator jest za slaby i motocykl zaczyna gubic zaplony wskutek czego gasnie. Ja z ta sytuacja mialem do czynienia w swojej CBR w zeszlym sezonie i radze autorowi szybko zdiagnozowac problem, bo byc moze akumulator jest jeszcze dobry, ale przy uszkodzonym regulatorze dlugo nie wytrzyma.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê