Cbr 600F f1 problem z zaciskiem
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Cbr 600F f1 problem z zaciskiem
Witam. Potrzebuję pomocy bo nie potrafię sobie dać rady z moim tylnim zaciskiem w CBR f1. Problem jest taki że cały czas tłoczki dociskają do klocków i dosyć mocno hamują (praktycznie kółka nie da się obrócić nawet o połowę obrotu) a tarcza się strasznie grzeje. Klocki są nowe a tłoczki wyczyściłem i wydaje mi się że chodzą gładko jednak coś odbijać nie chcą. Nie wiem dokładnie jak to powinno działaś więc chciałbym żeby mi ktoś przybliżył to z technicznego punktu na jakiej zasadzie tłoczki mają się cofać aby obluzować klocki w czasie jak nie hamujemy?? Mój zacisk nie cieknie i nie był nigdy rozbierany. Czy jest on tylko zabrudzony i trzeba wyczyścić te uszczelniacze, nasmarować i poskładać albo coś jest do wymiany?? Pozdrawiam i liczę że ktoś mi w tym pomoże
Za odpowiedzi z góry dziękuję.

- prezio
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/2/2008, 14:37
Nie rozumiesz mnie... jak rozbierzesz zacisk, zmienisz klocki (co powinno sie odbywac przy otwartym zbiorniczku plyny przy kierownicy) to mozesz wcisnac tloczki do srodka zacisku, nadmiar plynu wyplunie otwartym zbiorniczkiem, pozniej zakladasz nowe klocki, po wlozeniu klockow zacisk powiniej byc dalej luzny, dolewasz tylko troszke plynu do zbiorniczka zeby uzupelnic to co sie moglo wylac i szczalnie zamykasz zbiorniczek. Zacisk powinien byc luzny.
U Ciebie ten zacisk jest cisny wiec podejzewam ze masz za duzo plynu, odkrec zbiorniczek, odessij strzykawka troche, zakrec i zobacz czy tloczki sie luzuja.
Ja bym tak to sprobowal rozwiazac.
U Ciebie ten zacisk jest cisny wiec podejzewam ze masz za duzo plynu, odkrec zbiorniczek, odessij strzykawka troche, zakrec i zobacz czy tloczki sie luzuja.
Ja bym tak to sprobowal rozwiazac.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Zrozumiałem Cię dobrze. Po wymianie klocków miałem całkowicie spuszczony stary płyn i wlany nowy więc nie ma go w 100% za dużo. Układ był odpowietrzony i wszystko działa jak należy tyle że jak się klocki zacisną na tarczy to trzymają (dosyć mocno) nawet jak nie naciskam hamulca. Poziom płynu jest dobry nie podniósł się po wymianie a problem z tym zaciskiem był już przed wymianą klocków. Mówimy oczywiście o hamulcu tylnym bo przód działa bez problemów.
- prezio
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/2/2008, 14:37
Powiedz mi jedną rzecz. Chce wypchnąć tłoczki całkowicie, wyczyścić je oraz uszczelnienia, nasmarować tym specjalnym smarem do hamulców i poskładać. Jeżeli to nie pomoże (bo na pewno nie zaszkodzi) to co może być przyczyną?? Jak to działa że tłoczki po tym jak nie naciskamy hamulca odsuwają się od klocków i dają im luz?? Pompka raczej nie odsysa płynu a raczej nie wytworzy podciśnienia która zassie tłoczek więc co go cofa?
- prezio
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/2/2008, 14:37
prezio napisał(a):Powiedz mi jedną rzecz. Chce wypchnąć tłoczki całkowicie, wyczyścić je oraz uszczelnienia, nasmarować tym specjalnym smarem do hamulców i poskładać. Jeżeli to nie pomoże (bo na pewno nie zaszkodzi) to co może być przyczyną?? Jak to działa że tłoczki po tym jak nie naciskamy hamulca odsuwają się od klocków i dają im luz?? Pompka raczej nie odsysa płynu a raczej nie wytworzy podciśnienia która zassie tłoczek więc co go cofa?
Wyjmij zacisk i pompuj, pompuj, pompuj.
Tloczki cofaja sie, dzieki specjalnie uksztaltowanym uszczelniaczom (tak wlasciwie, to uszczelniacze cofaja tloczki). Prawdopododnie bedzie trzeba wymienic, wlasnie uszczelniacze.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Układ był odpowietrzony po wymianie płynu pisałem o tym kilka postów wyżej:) Spróbuję to wyczyścić i przesmarować jeżeli nie pomoże to tak jak napisał tutaj jasql wymienię te uszczelniacze. W końcu to tylko hamulec i musi się go dać naprawić:)
- prezio
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/2/2008, 14:37
Masz zatkany otwor wyrownujacy cisnienie w pompie hamulcowej. Otworz zbiornik pompy i odessij plyn tak zeby pokazal sie otwor laczacy zbiorniczek z pompa ( duzy ). Jezeli bedziesz dokladnie patrzyl to wypatrzysz drugi o wiele mniejszy otworek obok niego.
Trzeba go przeczyscic jakims cienkim drucikiem i powinno byc OK. Staraj sie zostawic tyle plynu w otworach zeby pompa nie zassala powietrza, inaczej bedziesz musial odpowietrzac jeszcze raz.
Adam M.
Trzeba go przeczyscic jakims cienkim drucikiem i powinno byc OK. Staraj sie zostawic tyle plynu w otworach zeby pompa nie zassala powietrza, inaczej bedziesz musial odpowietrzac jeszcze raz.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości