Zobacz wątek - Jak dotrzeć kawę 1600? Znacie złote przepisy?
NAS Analytics TAG

Jak dotrzeć kawę 1600? Znacie złote przepisy?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak dotrzeć kawę 1600? Znacie złote przepisy?

Postprzez Kules » 9/2/2008, 14:12

Witam
Jako że mój moto jest nowy to przez pierwsze 1000 km (tak jest w instrukcji) należy go dotrzeć. Napisane jest również żeby nie wkręcać silnika na obroty na biegu jałowym, ale może macie jeszcze jakieś pomysły czego nie robić albo co robić żeby było dobrze? Gdzieś jeszcze czytałem że motór na dotarciu nie powinien długo chodzić na biegu jałowym tylko zastanawiam się czemu?
Chili
http://www.OutRiders.prv.pl (otwórz link) - Stronka i Forum Pruszkowskiego Teamu
Obrazek
Avatar użytkownika
Kules
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28/1/2008, 15:32
Lokalizacja: Pruszków


Postprzez jasql » 9/2/2008, 15:49

Z tym biegiem jalowym, to chyba silniki 2t.
Nic wiecej nie kombinuj, poza tym co napisali w instrukcji. Czasami przedobrzysz, popsujesz i w serwisie powiedza, ze to twoja wina.
W okresie gwarancji stosuj wszystkie plyny zalecane przez producenta.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez Adam M. » 9/2/2008, 15:53

Ile km juz przejechales ?

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Kules » 9/2/2008, 17:20

wczoraj odebrałem więc nie dużo bo na liczniku jest 24km :) Dlatego wolę popytać tam i uwdzie żeby czegoś nie spie***** :)
Chili
http://www.OutRiders.prv.pl (otwórz link) - Stronka i Forum Pruszkowskiego Teamu
Obrazek
Avatar użytkownika
Kules
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28/1/2008, 15:32
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez falconiforme » 9/2/2008, 22:16

------------
viewtopic.php?t=3145&highlight=docieranie
------------
Nie wiem jak ma się to do takiego silnika, ale z tematu wyżej wynika:
- producent zalewa minerałem w miarę najgorszym by łatwo spiłować nierówności cylindra, pierścieni, tłoka
- ty traktujesz gada ostro
- po kilkudziesięciu kilometrach zmieniasz olej by usunąć z silnika spiłowane szczątki
- po tysiącu kilometrach zmieniasz na syntetyk i jeździsz na nim do końca życia moto

Tyle znalazłem, nie praktykowałem
Pozdr
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Adam M. » 10/2/2008, 00:35

No mniej wiecej tak.
Masz mniej wiecej 60 km "czasu" zeby dotrzec prawidlowo pierscienie i nie spowodowac "glazingu".
Polega to na rozgrzaniu silnika i pojechanie na kilku niskich biegach do 3/4 skali obrotow przez kilka min, po czym zwalniamy i pozwalamy ostygnac silnikowi ( pomiedzy poszczegolnymi etapami szybkiej jazdy ).
Po calej operacji zmieniamy olej na ten sam mineral ( liczba SAE okreslona przez producenta w instrukcji ) i dalej jezdzimy normalnie bez powolnego pyrkania.
Na poczatku nie trzymamy sprzeta na luzie, tylko odpalamy, wsiadamy i jedziemy - chodzi o to zeby od razu wytworzyc cisnienie dociskajace pierscienie do gladzi cylindra.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê