Honda mt 8 : łożysko na wale
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Honda mt 8 : łożysko na wale
Mam taki problem, ostatnio w jednej z moich Honda MT 80 (HD02) zatarło się łożysko na wale od strony magneta (to smarowane mieszanką) nie było by to nic dziwnego po dużym przebiegu, ale stało się to 1500 km od poprzedniej wymiany. Moje pytanie jest takie, co może być przyczyną złego smarowania tego łożyska i jak to zmienić, bo w drugiej MT łożysko to trzyma już bardzo długo. Łożysko jest na pewno dobrze założone, dozownik w motorku też działa bardzo dobrze, kanał do smarowania został powiększony po ostatnim zatarciu. Zdaje sobie sprawę, że na to pytanie jest wstanie odpowiedzieć tylko ktoś kto miał styczność z tymi silnikami. Mam już kilka silników w których to łożysko było zatarte ale nie w każdym jest to regułą, więc jeśli ktoś wie w czym rzecz proszę o pomoc.
- ukaszs2
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57
Jakiej firmy bylo lozysko.
Ostatnio zmienilem przy "chinczyku" na walku rozrzadu (standard rozmiar 6002 ) jakiejs nieznanej firmy i wytrzymalo 2 tygodnie. Poprawilem na NTN, trzyma juz 2 miesiace i na razie jest ok.
Ostatnio zmienilem przy "chinczyku" na walku rozrzadu (standard rozmiar 6002 ) jakiejs nieznanej firmy i wytrzymalo 2 tygodnie. Poprawilem na NTN, trzyma juz 2 miesiace i na razie jest ok.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Łożysko jest bardzo wysokiej klasy (przedtem KOYO, a teraz NTN będę zakładał, obydwa wysokiej klasy), to że na takich rzeczach się nie oszczędza to wiem doskonale, sam koszt rozebrania silnika i wymiany łożyska jest droższy i pochłania dużo czasu. Problem w tym, że w jednym silniku to samo łożysko chodzi, a w drugim się zaciera.
- ukaszs2
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57
Lozysko powinno byc nie dosc, ze odpowiedniej firmy, to jeszcze powinno miec odpowiedni luz.
Jak zalozysz z mniejszym niz normalny to pod wplywem temperatury napuchnie i sie zatrze.
Na wal polecam ze zwiekszonym luzem ("C3" inaczej wysokotemperaturowe do ok +200°C).
Mozliwe, ze to jest przyczyna.
Jak zalozysz z mniejszym niz normalny to pod wplywem temperatury napuchnie i sie zatrze.
Na wal polecam ze zwiekszonym luzem ("C3" inaczej wysokotemperaturowe do ok +200°C).
Mozliwe, ze to jest przyczyna.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Łożysko z luzem C3 jest tam zalecane i takie zawsze tam było, a olej to różnie (~30-40zł \l), nie ma to większego znaczenia ważne żeby był do 2-suwów wysokoobrotowych, no chyba, że do tego silnika przychodzi jakiś specyficzny olej ze względu na to, że jedno z łożysk jest smarowane mieszanką, tylko czemu w drugim silniku chodzi bez zarzutu?. Wina nie leży po stronie łożyska, wiem dokładnie jakie powinno mieć parametry.
- ukaszs2
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Dozownik działa, bo olej ubywa
No ja już nie mam pomysłu, trzeba będzie założyć to łożysko, podkręcić bardziej dozownik i czekać co się stanie. Kiedyś jak mi to łożysko padło za 1 razem, to zaczęło się zacierać dopiero po przejechaniu dłuższej trasy (wydawało specyficzny dźwięk), a potem jak postał to wszystko było ok i tak w kółko, z tego można by wywnioskować, że zbyt się nagrzało i rozszerzyło, no ale było to zalecane łożysko z luzem c3.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- ukaszs2
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości