Zobacz wątek - Honda mt 8 : łożysko na wale
NAS Analytics TAG

Honda mt 8 : łożysko na wale

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda mt 8 : łożysko na wale

Postprzez ukaszs2 » 15/10/2007, 22:16

Mam taki problem, ostatnio w jednej z moich Honda MT 80 (HD02) zatarło się łożysko na wale od strony magneta (to smarowane mieszanką) nie było by to nic dziwnego po dużym przebiegu, ale stało się to 1500 km od poprzedniej wymiany. Moje pytanie jest takie, co może być przyczyną złego smarowania tego łożyska i jak to zmienić, bo w drugiej MT łożysko to trzyma już bardzo długo. Łożysko jest na pewno dobrze założone, dozownik w motorku też działa bardzo dobrze, kanał do smarowania został powiększony po ostatnim zatarciu. Zdaje sobie sprawę, że na to pytanie jest wstanie odpowiedzieć tylko ktoś kto miał styczność z tymi silnikami. Mam już kilka silników w których to łożysko było zatarte ale nie w każdym jest to regułą, więc jeśli ktoś wie w czym rzecz proszę o pomoc.
ukaszs2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57


Postprzez jasql » 15/10/2007, 22:29

Jakiej firmy bylo lozysko.
Ostatnio zmienilem przy "chinczyku" na walku rozrzadu (standard rozmiar 6002 ) jakiejs nieznanej firmy i wytrzymalo 2 tygodnie. Poprawilem na NTN, trzyma juz 2 miesiace i na razie jest ok.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn


Postprzez Xavi » 15/10/2007, 22:56

Jak się założy dobre łożysko to będzi dobrze. Na tym nie ma co oszczędzać bo można tylko stracić. Polecam KG -solidne
Avatar użytkownika
Xavi
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14/10/2007, 00:09
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez ukaszs2 » 16/10/2007, 14:57

Łożysko jest bardzo wysokiej klasy (przedtem KOYO, a teraz NTN będę zakładał, obydwa wysokiej klasy), to że na takich rzeczach się nie oszczędza to wiem doskonale, sam koszt rozebrania silnika i wymiany łożyska jest droższy i pochłania dużo czasu. Problem w tym, że w jednym silniku to samo łożysko chodzi, a w drugim się zaciera.
ukaszs2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57

Postprzez jasql » 16/10/2007, 22:12

Lozysko powinno byc nie dosc, ze odpowiedniej firmy, to jeszcze powinno miec odpowiedni luz.
Jak zalozysz z mniejszym niz normalny to pod wplywem temperatury napuchnie i sie zatrze.
Na wal polecam ze zwiekszonym luzem ("C3" inaczej wysokotemperaturowe do ok +200°C).
Mozliwe, ze to jest przyczyna.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez skwy » 17/10/2007, 11:20

Jakiego oleju używasz ?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez ukaszs2 » 17/10/2007, 14:10

Łożysko z luzem C3 jest tam zalecane i takie zawsze tam było, a olej to różnie (~30-40zł \l), nie ma to większego znaczenia ważne żeby był do 2-suwów wysokoobrotowych, no chyba, że do tego silnika przychodzi jakiś specyficzny olej ze względu na to, że jedno z łożysk jest smarowane mieszanką, tylko czemu w drugim silniku chodzi bez zarzutu?. Wina nie leży po stronie łożyska, wiem dokładnie jakie powinno mieć parametry.
ukaszs2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57

Postprzez skwy » 17/10/2007, 17:46

Może problem leży po stronie dozownika?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez ukaszs2 » 17/10/2007, 20:22

Dozownik działa, bo olej ubywa :D No ja już nie mam pomysłu, trzeba będzie założyć to łożysko, podkręcić bardziej dozownik i czekać co się stanie. Kiedyś jak mi to łożysko padło za 1 razem, to zaczęło się zacierać dopiero po przejechaniu dłuższej trasy (wydawało specyficzny dźwięk), a potem jak postał to wszystko było ok i tak w kółko, z tego można by wywnioskować, że zbyt się nagrzało i rozszerzyło, no ale było to zalecane łożysko z luzem c3.
ukaszs2
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/10/2007, 21:57

Postprzez jasql » 17/10/2007, 21:01

Moze sprobuj C4. Moze nie sypnie sie tak szybko :?:
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez skwy » 18/10/2007, 08:05

Tak myślę i może masz wał nie wycentrowany?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości




na gr