Zobacz wÄ…tek - stuki nie wiadomo skÄ…d
NAS Analytics TAG

stuki nie wiadomo skÄ…d

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

stuki nie wiadomo skÄ…d

Postprzez jurekgpx » 10/10/2007, 20:02

witam.mam problem w kawia zzr600 zaczelo cos nagle stukac powyzej 4000obr. przy mniejszych obrotach stukanie slabnie. myslalem ze to moze panewka bo na forum czytalem ze w zzr-ach czesto padaja panewki , jednak nie ,na panewkach jest kompozycja nie ma sladow jakis rys ,wal ma wymiary i zadnej owalizacji .dodam ze jest zalozony nowy lancuszek rozrzadu .chce sprawdzic jeszcze czy przypadkiem nie pekla jakas sprezyna zaworowa jezeli sa podwojne ,jezeli ktos ma jeszcze jakas opcje co do stukow i mi podpowie bede wdzieczny-dopoki mam jeszcze silnik rozebrany-dzieki jurek
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn


Postprzez skwy » 11/10/2007, 22:18

Stuk stukowi nie równy!Czy dochodzą te stuko z okolicz głowicy?Sprzęgła?może luz na łożysku slizgowym wałka rozrządu?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez jurekgpx » 11/10/2007, 22:58

stuki dochodza z okolic glowicy, luzy zaworowe dopiero co ustawione za pomoca plytek,dzisiaj zlozylem silnik, jutro zdejme glowice i sprawdze sprezyny zaworowe bo slyszalem ze mogla peknac np. wewnetrzna i przy wyzszych obrotach nie nadaza zamykac zawor
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn

Postprzez carillo » 12/10/2007, 10:28

jurekgpx napisał(a):stuki dochodza z okolic glowicy, luzy zaworowe dopiero co ustawione za pomoca plytek,dzisiaj zlozylem silnik, jutro zdejme glowice i sprawdze sprezyny zaworowe bo slyszalem ze mogla peknac np. wewnetrzna i przy wyzszych obrotach nie nadaza zamykac zawor


słuchaj, a czy powyżej granicy 4000 rpm stuki pojawiają sie w całym spektrum obrotów czy np. w zakresie 4000 - 4500 ? jeśli w zawężonym przedziale to może być napinacz łańcucha rozrządu, jeśli w całym zakresie powyżej 4 k i nasilają się wraz ze wzrostem predkości obrotowej silnika to może zwróć uwagę na panewki korbowodowe i stan swożnia tłokowego wraz z główką korbowodu.
(półżartem) a może powienieneś zrobić synchro gaźniczków ? :wink:
*:)* IM SZYBCIEJ - TYM SZYBCIEJ *:)*
Avatar użytkownika
carillo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/10/2007, 19:26
Lokalizacja: Polska

Postprzez carillo » 12/10/2007, 10:40

ps. pęknięcie sprężyny zaworowej też jest możliwe, mogła tez być źle włożona płytka regulacyjna luzu zaworowego i kołysząc się pod wpływaem uderzeń wałka rozrządu - uległ uszkorzeniu łepek zaworu, zaworu, mogły też wypaść kamienie utrzymujące łeb zaworu w talerzyku. Rozbierzesz - zobaczysz.
Nie wiem jak umiejscowione są płytki zaworowe w ZZR'rze, leżą na szkalnce, czy może pod szkalnką ?
Jeśli leżą pod szkanką to pamiętaj, że po demontarzu głowicy z silnika i ponownym jej montarzu na chasis, zanim jeszcze włożysz wałki rozrządu - WYJMIJ KAŻDĄ SZKLANKĘ i sprawdź czy podczas obracania głowicy w rękach, gdy szklanki lekko wysuwały się ze swoich prowadnic - nie doszło do wypadnięcia płytek zaworowych z zagłębień w talerzykach zaworowych - konsekwencje niefrasobliwości moga być tragiczne.

Pozdrawiam!
*:)* IM SZYBCIEJ - TYM SZYBCIEJ *:)*
Avatar użytkownika
carillo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11/10/2007, 19:26
Lokalizacja: Polska

Postprzez jurekgpx » 13/10/2007, 12:44

witam ponownie. zadna ze sprezyn nie pekla ,wyjalem wszystkie i okazalo sie ze sa pojedyncze , w serwisowce widzialem ze sa podwojne ale to chyba mlodsze roczniki bo 90 rocznik ma ssace i wydechy pojedyncze na jednym z tlokow zobaczylem na nagarze w zaglebieniach na zawory ssace jakby odciski zaworow wiec usunolem nagar z wszystkich tlokow i poczyscilem wszystkie zawory.dzisiaj pozostal mi do zlozenia tylko rozrzad i silnik bedzie caly zlozony.w zzr plytki regulacyjne sa pod szklankami i wchodza w zaglebienia w miseczki wlozylem je dokladnie wiec powinno byc ok.jak wzuce silnik do ramy i odpale dam znac co slychac .dzieki za podpowiedzi jurek . stuki slychac od 4000 wzwyz . pozdrawiam jurek .witam ponownie ,wszystko jest juz ok silnik chodzi juz ladnie. po rozlozeniu i ponownym zlozeniu silnika wszystko jest ok jednak co bylo przyczyna stukow nadal nie wiem pozdrawiam jurek.z ciekawosci zdialem pokrywe walkow rozrzadu i sprawdzalem jeszcze raz luzy .po zlozeniu zaczal znowu stukac , rece mi opadly ale po dwoch tygodniach doszedlem co stuka i przez co rozebralem caly silnik w drobny mak ,otorz pokrywa ta jest przykrecana osmioma srubami do glowicy a sruby sa tak umieszczone ze znajduja sie tuz nad samymi krzywkami walkow rozrzadu w momecie gdy walki sie obracaly wierzcholki krzywek stukaly w konce srubek, wystarczylo podpilowac srubki o 0,5mm i teraz wszystko jest ok.
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê