Problem z płynem chłodniczym zx 9 r
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Problem z płynem chłodniczym zx 9 r
Witam. Mam problem w mojej 9-tce z roku 96. Mianowicie problem wygląda tak ze po przejechaniu około 20 kilometrów wywala cały płyn z układu a po dobrej jeździe nawet po 10 km po 1 wywaleniu płynu testowałem okład na wodzie ( szkoda płynu ) najpierw zajrzałem do termostatu który jak się okazało był uszkodzony , po założeniu nowego termostatu była jazda próbna i po jakiś 50-80 kilometrach nie było oznako ubytku wody. Za kilka dni postanowiłem znowu pojeździć , tym razem po 10 km wywaliło mi cały zbiorniczek wody , po uzupełnieniu okładu i po następnych 10 kilometrach dobrze ze znalazłem płynący strumyk i skorzystałem z możliwości dolania wody , tym razem brakowało w samym okładzie 1.5 l wody wiec stwierdziłem ze powolutku trzeba jechać do domu. Przed samym domem i ściągnęło mi dolnego węza z chłodnicy pozbyłem się resztki wody z układu. Po ponownym napełnieniu układu i nagrzaniem układu chłodzenia widziałem w zbiorniku wyrównawczym bąbelki. Wiec postanowiłem ze to raczej uszczelka pod głowica pomimo ze robiłem uszczelkę 3 lata temu z innego powodu niż przegrzanie. Po częściowym rozebraniu motocykla postanowiłem zajrzeć do pompy wody . Pompa ma ułamany jeden z dwóch ząbków napędowych. I moje pytanie brzmi czy to aby na pewno jest uszczelka ??? Dzięki za odpowiedzi.
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
A jak temperatura silnika? Przegrzewa się?
Jak poziom płynu, nie ma go za dużo?
Tę pompę to tak czy siak musisz wymienić. Może być tak, że płyn nie krąży, nagrzewa się i wtedy go wywala.
Jak nagrzejesz motor to chłodnica też jest nagrzana? Może być coś zatkane w układzie.
Jak zalewasz cały układ od nowa, to może się zapowietrzyć, więc wymaga odpowietrzenia.
Co do uszczelki to jeśli przegrzałeś silnik raz i drugi to może być tak, że też będzie do wymiany.
Jak poziom płynu, nie ma go za dużo?
Tę pompę to tak czy siak musisz wymienić. Może być tak, że płyn nie krąży, nagrzewa się i wtedy go wywala.
Jak nagrzejesz motor to chłodnica też jest nagrzana? Może być coś zatkane w układzie.
Jak zalewasz cały układ od nowa, to może się zapowietrzyć, więc wymaga odpowietrzenia.
Co do uszczelki to jeśli przegrzałeś silnik raz i drugi to może być tak, że też będzie do wymiany.
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
Chłodnica jest równomiernie ciepła na całej jej powierzchni wszystkie węże są ciepłe jednakowo , wodę wyrzuca dopiero gdy wskaźnik temperatury osiągnie 2/3 skali , temperatura sięga blisko czerwonego pola dopiero gdy wody jest już bardzo mało a w zbiorniczku woda aż się gotuje. Przy spokojniejszej jeździe zanim wyrzuci wodę to trochę trwa a gdy silnik siega blisko czerwonych pól to nie zdążę się obejrzeć i wody nie ma. Wentylator sie załącza , czujnik sprawdzałem bo wrzuciłem to do płynu z grzałką taką małą jak kiedyś się gotowała wode na herbatę i przy początku ruchu wody przed gotowaniem zalanczal się. Cały układ płakałem woda pod ciśnieniem gdy zaczęło się to dziać. Najważniejsze chyba jest to że gdy pierwszy raz wyrzucili mi płyn to nawet nie jeździłem agresywnie i nie było gorąco bo było około 20 stopni. Nie mogę znaleźć w tym momencie pompy do zx 9 i mam pytanie czy pompa od zx 7 pasuje ?.
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
Wymieniłem większość węży na nowe te które po oględzinach były zgniecione lub nagryzione zębem czasu. Jestem już tylko nie pewny korka wlewowego.
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
Jeśli znasz tą stronę która podałeś to czy możesz sprawdzić tą pompę bo ja słabo znam angielski. Dzięki z gory
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
Numer części 49044-1069, możesz sobie wpisać w google i zobaczyć, czy to na pewno to co Ty masz. A tu masz listę motocykli, w których ta pompa jest zastosowana http://www.partzilla.com/parts/detail/k ... -1069.html
Co do korka chłodnicy to tak, może też tak być, że ciśnienia nie trzyma, ale żeby to sprawdzić to już trzeba sprzętu specjalnego.
Co do korka chłodnicy to tak, może też tak być, że ciśnienia nie trzyma, ale żeby to sprawdzić to już trzeba sprzętu specjalnego.
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
Pompa tak czy siak do wymiany, więc ja bym na Twoim miejscu zrobiła najpierw to i zobaczyła co dalej. Z tego co piszesz wszystko inne już sprawdziłeś: chłodnicę, termostat, węże... Co do korka to sam możesz go tylko wizualnie sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń i czy uszczelki są w dobrym stanie. Do sprawdzenia ciśnienia w całym układzie musiałbyś mieć sprzęt albo zabrać motocykl do odpowiedniego serwisu. No i uszczelka pod głowicą jest podejrzana, ale to już wiesz.
-
Katje - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
- Lokalizacja: Warszawa
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam wymieniłem pompę wody i korek wlewu do chłodnicy i teraz sytuacja wygląda tak że po dobrym teście gotuję mi się płyn w zbiorniczku i wariuje wskaźnik temperatury a po odkreceniu korka wlewowego brakuje tyle samo co jest w zbiorniczku wyrownawczym. Co o tym myśleć?
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
A układ został należycie odpowietrzony? Czy po prostu zamontowałeś pompę, wlałeś płyn i w palnik z układem, w którym objętościowo jest z pół litra powietrza? .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Dzisiaj przy odlewania płynu do układu sciskalem węże przez kilka minut i jakieś Babel leciały ale po przejechaniu około 15-20 km i powrocie do domu w zbiorniczku podniósł się płyn ale nawet nie do maximum potem postawiłem ją na wolnych obrotach z 20 minut i temperatura rosła i spadała wentylator sie wlanczal i wylanczal sam nie wiem co o tym myśleć. A jak dobrze odpowietrzyc układ?
- konrad8811222
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 23/8/2015, 08:46
- Lokalizacja: Częstochowa
Trafiłem przez przypadek na taki temat jak Twój:
viewtopic.php?t=18636&postdays=0&postorder=asc&start=20
i wychodzi na to, że w "dziewiątkach" notorycznie padają uszczelki pod głowicą .
A jak odpowietrzyć układ? Odkręcasz korek na chłodnicy, nie w zbiorniku wyrównawczym, odpalasz sprzęt i w zasadzie wszystko robi się samo bo powietrze zostaje wypchnięte do najwyżej położonego punktu, a tym jest właśnie chłodnica . Możesz oczywiście pomacać węże żeby wspomóc motocykl, przy odpowietrzaniu bankowo ubędzie płynu w chłodnicy, gasisz sprzęt, pozwalasz mu te pół godziny ostygnąć, dolewasz płynu i znowu tak już dla pewności zostawiasz go z odkręconym korkiem aż włączy się wentylator. Zakręcasz korek, składasz wszystko do kupy i w drogę . Przynajmniej ja w ten sposób wymieniałem zawsze płyn i wszystko działało
viewtopic.php?t=18636&postdays=0&postorder=asc&start=20
i wychodzi na to, że w "dziewiątkach" notorycznie padają uszczelki pod głowicą .
A jak odpowietrzyć układ? Odkręcasz korek na chłodnicy, nie w zbiorniku wyrównawczym, odpalasz sprzęt i w zasadzie wszystko robi się samo bo powietrze zostaje wypchnięte do najwyżej położonego punktu, a tym jest właśnie chłodnica . Możesz oczywiście pomacać węże żeby wspomóc motocykl, przy odpowietrzaniu bankowo ubędzie płynu w chłodnicy, gasisz sprzęt, pozwalasz mu te pół godziny ostygnąć, dolewasz płynu i znowu tak już dla pewności zostawiasz go z odkręconym korkiem aż włączy się wentylator. Zakręcasz korek, składasz wszystko do kupy i w drogę . Przynajmniej ja w ten sposób wymieniałem zawsze płyn i wszystko działało
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Z macaniem węży dobra metoda, też tak robię ale wystarczy bieżąco dolewać i tyle. Przejażdżka, ponowne sprawdzenie i ew dolewka (nie odkręcać na gorącym) i tyle.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości