Zobacz wątek - Hamowanie skrzynią biegów - pytanie
NAS Analytics TAG

Hamowanie skrzynią biegów - pytanie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Hamowanie skrzynią biegów - pytanie

Postprzez zunmen » 14/5/2007, 10:51

Witam
Jestem początkującym motocyklista . Mam pytanie odnośnie hamowania skrzynią. Powiedzmy mamy sytuacje ze musimy sie zatrzymac . jedziemy na trzecim biegu czy hamując skrzynią zrzucac az do jedynki ?? Wiadomo najpierw na dwójke a potem jeszcze na jednyke ?? Czy raczej zbijac tylko do dwojki niezaleznie z jakiego biegu ??
zunmen
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10/5/2007, 10:57
Lokalizacja: kraśnik


Postprzez pawlak200192 » 14/5/2007, 13:32

po co to całe hamowanie skrzynią, nie lepiej zrobic to po ludzku hamulcem :?:
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36


Postprzez Manhatan » 14/5/2007, 15:29

Tak jak ty piszesz to tylko skrzynkę można roz*****

Hamowanie szkrzynią (silnikiem), przydaje się tylko wtedy kiedy chcesz minimalnie ograniczyć prędkość, a nie zachamować, bo zeszło by Ci z tym trochę. Przypadkiem nie próbój techniki z wbijaniem z 3 na 1 odrazu, skończy się to szybką wizytą u mechanika i kosztami :wink:

Możesz wykorzystać tę technikę nawet na 6 biegu.

Pozdro
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez R1 » 14/5/2007, 16:48

takie myki to raczej w samochodach i to też w nie których sytuacjach.... hamulec i zmijasz do określonego biegu ;)

Pozdr
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez torowiec » 14/5/2007, 20:26

Przy ostrej jezdzie zawsze wspomagam hamowanie silnikiem redukujac biegi ,bez watpienia skraca to droge hamowania, oczywiscie nie samym silnikiem tylko rownoczesnie z hamulcami a przy ostrych redukcjach na wysokoch obrotach z pominieciem hamulca tylnego ktory wprowadza tylko zamieszanie.
Oczywiscie nie ma to sensu przy spokojnej jezdzie na niskich obrotach
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez tobocian » 14/5/2007, 21:11

No kurcze nie hamuj tylko przypadkiem na sprzęgle...hamuj normalnie hamulcem :lol: i co jakiś kawałek zredukuj bieg ale nie wysprzęglaj cały czas...a hamowanie silnikiem to dobre jak masz pusto i do świateł wystartowałeś i masz kawał...to wtedy tak,pewnie,tylko nie wbijaj jak kolega wspomniał z 3 na silę na 1...
tobocian
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10/5/2007, 15:19
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Grzybu » 15/5/2007, 12:28

Chcąc jeździć dynamicznie 600tką zawsze równocześnie z hamulcem zbijałem biegi w miarę jak obroty schodziły do ok. 3-4tys. - wtedy masz biegi pod kontrolą i nie spotka Cię podczas odkręcania gazu niespodzianka w postaci np. uślizgu, lub muła w przypadku zbyt wysokiego biegu. Ale to jest istotne np. przy ostrzejszych winklach. Jak hamujesz z zamiarem całkowitego zatrzymania to nie musisz się aż tak tym przejmować.
Dodam tylko, że niektóre skrzynie po całkowitym wyhamowaniu na wysokim biegu w czasie postoju niechętnie schodzą do jedynki i w tych przypadkach wskazane jest pamiętać o redukcjach wcześniej.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Bartman » 15/5/2007, 18:44

zawsze zbijam biegi jak zwalniam, czasem zdaża sie ze nawet do jedynki gdy predkośc tego wymaga... przy hamowaniu biegiem o ile sie to robi dobrze to nic sie nie dzieje - nie widzę w tym nic złego.. Byle by nie przekręcac silnika. Zawsze chyba lepiej jest utrzymywać taki bieg aby obroty były na poziomie użytecznym, nadającym sie do np nagłego przyspieszenia..........przynajmniej ja tak zawsze robie.... jedynka to może przesada, ale czasem sie też zdaża.

Przyczym wydaje mi sie ze zbijanie dwóch lub wiecej biegów bez puszczenia klamki sprzgła jest niewskazane, lepiej redukowac pojedynczo... Dlatego osobiście zmieniam je bardzo często, nie tylko dlatego ze lubie ale dlatego też ze uważam ze tak sie powinno robić.. Najprosciej rzecz mówiąc zawsze mieć zapięty odpowiedni bieg:)
Bartman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez kuba » 15/5/2007, 21:19

silnik niejest tylko od przyspieszania ale takze do hamowania, ja bym zasugerowal jednak zeby chlopak tez sie nauczyl w ten sposob hamowac to go nic niebedzie bolalo a i tez sie nauczy pare przydatnych rzeczy, przy sportowej jedzie bardzo uzyteczne
Pasek od sieksona :D
Avatar użytkownika
kuba
Świeżak
 
Posty: 240
Dołączył(a): 17/9/2006, 11:12

Postprzez luzipower » 21/5/2007, 18:58

Popieram ! ja zawsze hamuje z biegami ! nawet do jedynki... ! I nie rozróżniam tak jak piszecie - z biegami tylko jak zap*erdalasz... Bez róznicy (może dlatego, że zawsze zap*erdalam :P) autem również biegami !

A i nie u mechanika, tylko może na asfalcie poszorować, jak za dużo redukniesz ! bo laczek stanie !
Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy czasem wątpliwości...
luzipower
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/5/2007, 17:10
Lokalizacja: Poznań

Postprzez simonw » 23/5/2007, 22:02

IMO od tego tez jest skrzynia, zeby jej uzywac do zwalniania - pozniej sprzeglo i przedni i zawsze taki bieg zeby ewentualnie odjechac...
zrzucic mozna zawsze juz dojezdzajac do np swiatel, a czasami cos sie zadzieje i trzeba by uciec.

Jak juz bardzo powoli sune, zrzucam z 2->1 albo 2->1->N i klamka
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê