Zobacz wątek - pytania o przeciwskręt
NAS Analytics TAG

pytania o przeciwskręt

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez jareth » 21/10/2011, 14:24

maciejka69 napisał(a):mam wrażenie, że sam nie do końca wiesz co to jest przeciwskręt. Działa on bez względu na to czy jedziesz 10 czy 100kmh. Polega na tym, że jeśli chcesz skręcić w prawo, popychasz kierownicę prawą ręką do przodu. Moto początkowo robi ruch w lewo i pochyla się w prawo ułatwiając ci jazdę w prawo właśnie. Chcesz skręcić w lewo, popychasz kierownicę lewą ręką do przodu, moto robi ruch w prawo, pochyla się w lewo i skręca w lewo. Działa to tak samo przy 10kmh czy w slalomie między butelkami, pachołkami itd. Tworzysz bajkopisanie i mącisz chłopu w głowie. Albo skręcasz używając przeciwskrętu albo udaje Ci się on mimochodem.

:lol: Więc spróbuj zrobić tak jak mówisz - jadąc 10 km/h popchnij kierownicę lewą ręką do przodu i zobaczymy, czy rzeczywiście pojedziesz w lewo, bo mogę ci już teraz powiedzieć, że wcale tak nie będzie.
Avatar użytkownika
jareth
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 31/12/2010, 16:41


Postprzez byzf » 21/10/2011, 21:00

Jareth ma jednak racje.;) Przy 10 km/h jakbyś popchnął kiere w lewo, żeby skręcić w prawo to mógłbyś dopiero zauważyć swój błąd w przydrożnych krzaczkach.:D
Yamaha FZ1 Black ;)
Avatar użytkownika
byzf
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
Lokalizacja: PWL


Postprzez maciejka69 » 21/10/2011, 22:56

byzf napisał(a):Jareth ma jednak racje.;) Przy 10 km/h jakbyś popchnął kiere w lewo, żeby skręcić w prawo to mógłbyś dopiero zauważyć swój błąd w przydrożnych krzaczkach.:D

Jeżeli jeździsz rowerem to możesz mieć rację. Winien temu brak techniki
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez byzf » 22/10/2011, 21:52

A słyszałeś, że niejaki Chuck Norris stosuje przeciwskręt nawet w autach?;) Sorry za offtopa ale uważam, że przeciwskręt na motocyklu poniżej tych ok.25 km/h poprostu nie występuje. Zależy też od rodzaju motocykla. Chyba wszystko w temacie.
Yamaha FZ1 Black ;)
Avatar użytkownika
byzf
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
Lokalizacja: PWL

Postprzez maciejka69 » 23/10/2011, 00:00

byzf napisał(a):A słyszałeś, że niejaki Chuck Norris stosuje przeciwskręt nawet w autach?;) Sorry za offtopa ale uważam, że przeciwskręt na motocyklu poniżej tych ok.25 km/h poprostu nie występuje. Zależy też od rodzaju motocykla. Chyba wszystko w temacie.

ok. A wiesz co to jest gymkhana? Jak myślisz jakie oni rozwijają prędkości w slalomie? Uważasz, że ciągną czy pchają? Byłeś kiedyś na kursie doszkalającym? Uczą tam m.in. uników. W ruchu ulicznym, w nagłym wymijaniu przy małych prędkościach używają przeciwskrętu. Dlaczego? Bo łatwiej skręcić NAGLE. Wszystko w temacie. Jeśli poniżej 10km go nie stosujesz, to jest to Twoja sprawa, ale nie mów, że wszyscy tak powinni robić, bo się z Tobą nie zgadzam.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez byzf » 23/10/2011, 11:34

Zauważ, że na Gymkhanie zawodnik kładzie motocykl a on Sam swoim ciałem jest pionowo. Ty też tak robisz? W ruchu ulicznym? Jaki masz motocykl, coś podobnego jak w miniaturce? To chciałbym to widzieć.
Yamaha FZ1 Black ;)
Avatar użytkownika
byzf
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
Lokalizacja: PWL

Postprzez byzf » 23/10/2011, 15:16

Spoko widziałem ten film. Nie spinam się ale 10 km/h z przeciwskrętem to jest nie możliwe, może maciejka69 ma na myśli tzw. zadanie się w zakręt bo typowy przeciwskręt przy tej prędkości nie ma prawa bytu.
Yamaha FZ1 Black ;)
Avatar użytkownika
byzf
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
Lokalizacja: PWL

Postprzez maciejka69 » 23/10/2011, 17:55

pan_wiewiorka napisał(a):
byzf napisał(a):Spoko widziałem ten film. Nie spinam się ale 10 km/h z przeciwskrętem to jest nie możliwe, może maciejka69 ma na myśli tzw. zadanie się w zakręt bo typowy przeciwskręt przy tej prędkości nie ma prawa bytu.

Przy niskich prędkościach nie ma opcji. Jak skręcasz tak jedziesz :)

no dobra, mój sprzęt waży 270kg, może dlatego u mnie to działa nawet przy małych prędkościach.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez byzf » 23/10/2011, 18:09

pan_wiewiorka napisał(a):
byzf napisał(a):Spoko widziałem ten film. Nie spinam się ale 10 km/h z przeciwskrętem to jest nie możliwe, może maciejka69 ma na myśli tzw. zadanie się w zakręt bo typowy przeciwskręt przy tej prędkości nie ma prawa bytu.

Przy niskich prędkościach nie ma opcji. Jak skręcasz tak jedziesz :)


No i właśnie do tego zmierzam. W końcu jest porozumienie Panowie. Chyba już wszystko się wyjaśniło w tej kwesti nie??;)
Yamaha FZ1 Black ;)
Avatar użytkownika
byzf
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
Lokalizacja: PWL

Postprzez bizonx » 23/10/2011, 19:50

Jestem zielony, jak liście na wiosnę (http://forum.scigacz.pl/viewtopic.php?p=721650#721650 (otwórz link)) i chyba nie powinienem jeszcze zabierać głosu, ale i tak zabiorę, bo temat mnie gryzie.

Ponieważ boję się wysypać na krawężnikach, to staram się je pokonywać maksymalnie prostopadle. Zatem, jeśli muszę wjechać na taki, np. z prawej strony, to zwalniam maksymalnie do m/w 10 km/h i w momencie, kiedy prawie zrównuje się przednie koło z punktem, w którym postanowiłem krawężnik najechać, lekko, bardzo lekko popycham kierownicę prawą ręką . I tu dzieje się magia, bo moto przechyla się na prawo i nagle kierownica skręca się również na prawo, a ja wskakuję na przeszkodę prostopadle do niej. Zawsze mnie to zaskakuje i nie wiem czy robię to dobrze, ale to działa.

Już kolejny raz wertuję księge Hough David'a, może coś znajdę na ten temat.
bizonx
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23/10/2011, 19:21

Postprzez maciejka69 » 23/10/2011, 20:32

pan_wiewiorka napisał(a):ilość sytuacji jest wprost proporcjonalna do ilości nawiniętych kilometrów

ilość sytuacji tak. Ale czy nie jest to też tak, że po dużej ilości nawiniętych kilometrów umiesz zauważyć 95% tych sytuacji, zanim zaczną być dla Ciebie groźne i ich uniknąć? Ja sytuacji nie zliczę, moja żona czasem kuli się w samochodzie bo ktoś odwinął właśnie głupi numer i np. skręcił bez kierunkowskazu. A ja już nawet tym się nie stresuję bo widziałem dziesiątki sytuacji kiedy ktoś nagle i bez powodu zwalnia.
Przy okazji, gleba z tirem i nic? Jak to się stało?
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê