Zobacz wÄ…tek - Jak operujecie biegami na winklowisku?
NAS Analytics TAG

Jak operujecie biegami na winklowisku?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez zxer » 24/6/2011, 14:26

jak hamujesz w zakrecie to moto sie prostuje, po chwili dopiero opada i tzeba dodac gazu zeby ustabilizowac moto.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez mirekm71 » 24/6/2011, 14:49

zxer napisał(a):jak hamujesz w zakrecie to moto sie prostuje, po chwili dopiero opada i tzeba dodac gazu zeby ustabilizowac moto.


Gdzies mi to umknelo. Moze mimowolnie temu przeciwdzialam i dlatego nie zauwazylem. W/g moich odczuc v>moto leci na bok, v<moto sie prostuje.
Owszem w sytuacji awaryjnej kazdy podczas hamowania prostuje moto ale wydaje mi sie, ze to celowe dzialanie kierowcy sluzace zachowaniu przyczepnosci.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg


Postprzez zxer » 24/6/2011, 19:06

mirekm71 napisał(a):
zxer napisał(a):jak hamujesz w zakrecie to moto sie prostuje, po chwili dopiero opada i tzeba dodac gazu zeby ustabilizowac moto.


Gdzies mi to umknelo. Moze mimowolnie temu przeciwdzialam i dlatego nie zauwazylem. W/g moich odczuc v>moto leci na bok, v<moto sie prostuje.
Owszem w sytuacji awaryjnej kazdy podczas hamowania prostuje moto ale wydaje mi sie, ze to celowe dzialanie kierowcy sluzace zachowaniu przyczepnosci.


ja nie mowie ze tak sie powinno robic. pisze tylko jak moto sie zachowuje podczas hamowania w zlozeniu. podczas hamowania przerzucasz srodek ciezkosci na przednie kolo przez co tracisz tak naprawde przyczepnosc. Najlepiej nie palowac zakretow tam gdzie nie trzeba ;) Polecam film "twist of the wrist 2" tam jest wszystko o zakretach
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez mirekm71 » 24/6/2011, 23:45

Bo tak prawde powiedziawszy to temat dotyczyl zmiany biegow na zakretach. Ja napisalem, ze podczas zmiany biegow dotykam tylnego hamulca, zeby uniknac szarpniec tylnego kola i sie gromy posypaly na temat hamowania ;-)
generalnie to chyba kazdy wie, ze hamujac odciaza tyl.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez mirekm71 » 25/6/2011, 13:48

Rece opadaja. Wchodzisz w zakret ze zredukowanym biegiem i delikatnie odkrecasz, zeby utrzymac najwyzsza przyczepnosc. Robisz wszystko prawidlowo i jak w ksiazce napisano. Musisz jednak wiedziec, ze tylko w Twoim motocyklu obroty nigdy sie nie koncza nawet w tych baaardzo dlugich zakretach i tylko Twoje zakrety (te z ksiazek) sa zawsze dobrze widoczne o jednakowym promieniu. Natomiast w tych motocyklach nie z ksiazek czasami wskazowka obrotomierza wchodzi na czerwone pole mimo, ze zakret sie jeszcze nie skonczyl i nastepuje koniecznosc zmiany biegu a te zakrety na drogach- takie prawdziwe nie z ksiazek czasami nie sa widoczne cale z przed zakretu i posiadaja zmienne promienie w ramach jednego zakretu wiec predkosc motocykla moze byc zroznicowana. Tylko w tych zakretach z ksiazek ZAWSZE sie przyspiesza na tych prawdziwych bywa roznie. Jak ktos nigdy nie zmienia biegow w zakrecie to albo niech czyta mniej albo zmieni juz skuter na motocykl.

Ile redukcji slychac na poczatku. Od razu widac, ze nie umieja jezdzic
http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez KamoFzr » 25/6/2011, 15:01

Ja ostatnio w centrum wyprzedzalem pusze a przed puszka bus jechal... a jak sie okazalo jkechali powoli bo przed busem puszka ktorej nie widzialem i skrecala w lewo dalem po heblach to stopala zrobilem przednia opona na pisk i ostre shimy przez 100 metrow... Opanowałem! :D Ale potem usiadlem na krawezniku i sobie zapalilem:P i juz nie odpie**alam w miescie:D
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
Avatar użytkownika
KamoFzr
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28/3/2011, 21:10
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez mirekm71 » 25/6/2011, 16:30

eneasz napisał(a):A możesz podać jakiś konkretny przykład takiego prawdziwego nie książkowych zakretu z "winklowiska"?

Film chyba pokazal wszystko. Silnik 1,8 v6 z momentem obr busa i tez koles redukowal czy zmienial biegi w zlozeniach. Inaczej niby kiedy jak caly prawie czas sie wykladal. Tylko mi nie napisz ze leszcz i jezdzic nie umial.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez zxer » 26/6/2011, 13:05

enasz gdzie jest ten winkiel ? ^^
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez mirekm71 » 26/6/2011, 23:51

Ile na dwojce :twisted:
Obrazek

Nie kazdy jezdzi litrowym sportem pan european 1100 kreci 1-80, 2-120, 3-160, 4-200.

Z tego co widac czesc ludzi jakos te biegi zmienia czesc sie wypiera. Na pewno lepiej o stabilniej byloby nie zmieniac.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez zxer » 27/6/2011, 01:45

mirekm no ale chyba nie planujesz schodzic na kolanko na tej slicznej jawci ? ;)

jak winkiel jest dlugi i niezbyt ostry to mozna sobie zmieniac. Przy ostrym winklowaniu nigdy nie zmieniam
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Przemo_rene » 27/6/2011, 13:00

ogólnie jak lecisz w dużym złożeniu (zamknięcie opon) to nie zmieniaj biegu bo nawet super precyzyjnie zmieniając wytrącisz motocykl z ciągu i może zabujać lub zerwać przyczepność któregoś koła. Jak jest ostry zakręt ale nie lecisz na granicy to śmiało można zmieniać - szczególnie jak jest to długi zakręt. Na torze w Poznaniu nie zmieniam biegów w zakręcie ale na szykanie po wyjściu za pierwszym lewym po Sławińskim to już zmieniam bo bez tego się nie uda - tam są hopki i przy pełnej manecie trudno zmienić tak płynnie bez quick shiftera by utrzymać się w pasie 10cm od tarki na wyjściu..

a na drodze? Po prostu jeździć! :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 28/6/2011, 09:26

co po niektorym proponuje motogp poogladac i superbike w zakrecie hamuja do srodka zakretu a od srodka gazzzz
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Insekt » 28/6/2011, 09:42

rutra, nie porownywalbym motogp do naszego "podworka" :wink: inna baja
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez RUTRA.RD » 28/6/2011, 19:23

ja tylko mowie jak jest. ja tak czasem pojade ale na tyle co mam umiejetnosci czyli wcale :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 29/6/2011, 10:02

ja w sytuacji extreme - gdy wlece zdecydowanie za szybko w zakręt to i hamuje i cisnę przeciwskrętem ile się daje i się składam w zakręt i redukuje do tego. Miałem tak raz jak jechałem do szklarskiej - zapomniałem o tzw. zakręcie śmierci - w ogóle wypadł mi z głowy... no ale pojechałem dalej :D Na torze hamowanie silnikiem mam tak duże, że lekkie odpuszczenie gazu i przeciwskręt zamknie każdy winkiel. Bez hamulców.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê