Zobacz wątek - Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu
NAS Analytics TAG

Szybkie przyspieszenie i zmiena biegu

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Trimix » 7/9/2010, 18:21

michal392 napisał(a):A ja proponuje założyć quickshifter i wbijać biegi przy pełnym otwarciu manetki i bez sprzęgła :lol:




Jeśli użytkujesz ów cudo to może opiszesz nam jak to działa i jaki to ma wpływ na skrzynie .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek


Postprzez Invi » 8/9/2010, 08:41

Też miałem ten problem, przy zmianie z 1 na 2 przy wysokich obrotach był zgrzyt i dwójka czasem nie wskoczyła. W efekcie mocniej trzymałem wciskałem sprzęgło i mocniej wbijałem 2.

Dopiero później doszedłem że jak zmieniam wtedy tak jak na pozostałych biegach - delikatne odpuszczenie obrotów i wciśnięcie sprzęgła gdzieś na 2cm to wszystko ładnie wchodzi. I tak żeby cały manewr od ciśnięcia na 1 do ciśnięcia na 2 trwał ułamek sekundy.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez Trimix » 8/9/2010, 18:48

pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?


No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł :twisted:
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez michal392 » 9/9/2010, 09:18

Trimix napisał(a):
pan_wiewiorka napisał(a):
Odnośnie quickshiftera, to czy przypadkiem nie jest to podobna sytuacja jak wbijanie bez sprzęgła tylko niejako z automatycznym odcięciem zamiast odejmowania gazu poprzez ruch manetki?


No wiewiór BRAWO .
Zadałem koledze pytanie , lecz jakoś zamilkł :twisted:
Dużo się o tym niby "cudzie " mówi i zachwala , lecz nie ma to moim zdaniem jakichkolwiek plusów w jedzie miejskiej ( tor jak najbardziej tan sie liczy wszystko nawet tysiączne sekund i tam nik się nie spoci jak skrzynia uklęknie )
Jest to famą reklamowane i nic więcej . Tak naprawde system działa tak jak napisałeś odcięciem 2 garków w chwili podbijania lub zbijania biegów , ale to nie niweluje wcale gruzowania skrzyni .



Nie zauważyłem pytania.
Jest dokladnie tak jak piszecie tzn w momencie nacisniecia drążka zmiany biegów urządzenie, które jest zamonotowane na cięgnie zmiany biegów automatycznie odcina gaz na ułamek sekundy, dzięki czemu możemy bez żadnych zgrzytów wbić wyższy bieg. Tyczy się to równiez zmiany biegów z pierwszego na drugi. W zaleznosci od zastosowanego quickshiftera mamy lub nie możliwość ustawiania czasu przerwania.
Odnośnie trwałośći ciężko mi się wypowiedzieć na ten temat poniewaz więcej niż sezon nie jezdzilem tym samym moto. Ten cały sezon zrobiłem R1 2007 rok i szkrzynia nadal pracuje bardzo ladnie. Jakies drobne mankamenty powstały przy użytkowaniu ale nic kompletnie sie nie dzialo ze szkrzynia.
Równiez podtrzymuje zdanie innych, że na droge zbytnio się to nie nadaje. Przy spokojnej jezdzie jak na ironie biegi wchodza gorzej, w momencie odkrecenia manetki problem zanika :lol:
Główną zaletą stosowania tego urządzenia jest stabilność motocykla przy zmianie biegów oraz czas w jakim to robimy, a konkretniej jego oszczędność.
JAMAHA ERŁAN :)
Avatar użytkownika
michal392
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49

Postprzez michal392 » 9/9/2010, 09:26

Zapomniałem dodać, nie sądze, żeby quickshifter negatywnie wpływał na trwałość skrzyni biegów. Daje ok 4-6 lat kiedy wszystkie sportowe motocykle bedą seryjnie lub opcjonalnie wyposażane w to urządzenie. BMW poczyniło pierwsze kroki i chcąc lub nie chcąc japońce muszą dorównać bo nikt normalny nie kupi ich motocykla mając do wyboru naszpikowaną elektroniką S1000RR 8) Oczywiście w BMW znajduję sie fabryczny quickshifter, który zresztą działa rewelacyjnie (niestety lepiej niż mój opcjonalny w R1 heh)
JAMAHA ERŁAN :)
Avatar użytkownika
michal392
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49

Postprzez michal392 » 9/9/2010, 10:26

Zauważ, że pisałem o motocyklach sportowych, a tam nie ma miejsca na kompromisy ponieważ tego się nie kupuję do jazdy do pracy.
Co innego turystyki, nakedy, chopery itp.

Fabryczna gwarancja również uwzględnia skrzynie biegów. Myślisz, że BMW postawiło wszystko na jedną kartę i za rok będzie każdemu klientowi, który zakupił S1000RR wymieniać skrzynię w ramach gwarancji
:?: Nie sądzę żeby tyle ryzykowali.
JAMAHA ERŁAN :)
Avatar użytkownika
michal392
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49

Postprzez grzesiek920427 » 15/10/2010, 19:38

nie krec go na 1 do 10 tys
grzesiek920427
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 9/7/2009, 10:37

Postprzez Czester » 15/10/2010, 21:58

A to niby dlaczemu?
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Invi » 16/10/2010, 10:36

grzesiek920427 napisał(a):nie krec go na 1 do 10 tys


:lol: No też się chętnie dowiem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr