Jak zrzucacie bieg
Posty: 90
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
No właśnie wszyscy wiemy ze trzeba stosować przegazówkę czy jak to zwał i staramy się tak jeździć. Tylko w majowym numerze Świata Motocykli redaktor Potyński rozwodził się nad tym że to zupełnie zbędne.. I bądź tu mądry.
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
Grabar napisał(a):Mój kolega jeżdżąc swoim Rieju jak się zatrzymuje to w ogóle nie redukuje tylko hamuje a gdy się zatrzyma dopiero redukuje wszystkie biegi naraz w dół
kiedyś zatrzyma sie w bagażniku jakiegoś samochodu to będzie nieprzyjemnie
- siwyzx6r
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 22/5/2010, 19:17
No chyba sie nie rozumiemy.On zatrzymuje się normalnie z użyciem hamulca a gdy stanie dopiero redukuje przy obrotach bliskich zeru.Potem wbija jedynke i jedzie (zawsze się z niego smieje zeby sobie kupił skuter).siwyzx6r napisał(a):Grabar napisał(a):Mój kolega jeżdżąc swoim Rieju jak się zatrzymuje to w ogóle nie redukuje tylko hamuje a gdy się zatrzyma dopiero redukuje wszystkie biegi naraz w dół
kiedyś zatrzyma sie w bagażniku jakiegoś samochodu to będzie nieprzyjemnie
- Grabar
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 28/5/2010, 19:14
pan_wiewiorka napisał(a):Są motocykle, w których zbicie na jednym wysprzęgleniu jest dozwolone
Przepraszam Cię , że się wtrące ale znasz może taki motocykl ? :>
Jakbyś mi podał to bym był bardzo wdzięczny
pozdrawiam.
-
Motocyklista_2010 - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
- Lokalizacja: Kraków
C-bool napisał(a):Osobiście, jak widzę, że ktoś zrzuca kilka biegów na raz, to od razu wiem, że to początkujący, który jeszcze nie ogarnia jazdy motocyklem.
Ja tylko dorzucę swoje 3 grosze pisząc, że zrzucanie kilku biegów na raz jest jak najbardziej OK przy niziutkich obrotach silnika, np. mam zapiętą piąteczkę i jak dojechałem do świateł i moto praktycznie prawie że stoi, to ze sprzęgłem kilka w dół absolutnie nie szkodzi skrzyni. Reszta tak jak napisał C-bool... po jednym w dół nie przeginając z obrotami.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Przy niewielkich prędkościach redukowanie kilku biegów naraz oczywiście że nie szkodzi skrzyni, poza tym to nawet słychać i czuć kiedy biegi wchodzą gładko a kiedy nie.
Nawet jak oglądałem filmiki z motoGp to motocykliści redukowali czasem dwa biegi niżej,
przykład: przed zakrętem hamowanie redukcja z międzygazem i z czwartego biegu od razu na drugi i wejście w zakręt.
Nawet jak oglądałem filmiki z motoGp to motocykliści redukowali czasem dwa biegi niżej,
przykład: przed zakrętem hamowanie redukcja z międzygazem i z czwartego biegu od razu na drugi i wejście w zakręt.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
No to mnie pocieszyliście , bo już myślałem że to tylko ja jestem takim debilem, który zmienia biegi na jednym sprzęgle . A co do tego , to ja właśnie tak robię , że jak dojeżdżam do świateł to przy prędkości 10-20 km/h zbijam sobie do jedynki.
pozdrawiam.
pozdrawiam.
-
Motocyklista_2010 - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
- Lokalizacja: Kraków
napewno to jest malo bezpieczne ... dlaczego ?? poniewaz zbijanie kilku biegow na raz powoduje ze stosunkowo dlugo jedziesz na sprzegle , czyli tak naprawde nie masz kontroli nad motocyklem (jakas nagla sytuacja, np dojezdzasz do swiatel hamujesz na sprzegle a tu w lusterku widzisz ze samochod za Toba chcial przejechac na tym poznym zoltym... no i nic nie zrobic bo nie masz odpowiedniego biegu... kilka jeszcze sytuacji mozna by wymienic...)
poza tym wogole nie kozystasz z hamowania silnikiem
rada ?? pocwicz i naucz sie zmiany pojedynczo najlepiej z miedzygazem...
poza tym wogole nie kozystasz z hamowania silnikiem
rada ?? pocwicz i naucz sie zmiany pojedynczo najlepiej z miedzygazem...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Ekonomiczniej jest zbijac pojedynczo i chociaż częściowo hamować silnikiem. Mniej Ci spali. Mój GSXR jak się uczyłem na nim jeździć, czyli hamowanie silnikiem było dopiero marzeniem, spalił mi 5.5 l. Z hamowaniem silnikiem spalił 5.
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
no wlasnie o to chodzi... jak koledzy mowili ze dojezdzaja na pewnie 5 biegu czy cos i jak masz 20 km/h szybko puscisz sprzeglo to obawiam sie ze zgasnie... i wtedy ma sie problem...
az sprawdze dzisiaj czy moja mala taka rzecz udzwignie i na jakich biegach... ale watpie zeby cos pozytywnego z tego wyszlo
az sprawdze dzisiaj czy moja mala taka rzecz udzwignie i na jakich biegach... ale watpie zeby cos pozytywnego z tego wyszlo
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Nie no , mi chodzi o to że zbijam tak tylko jak dojeżdżam do świateł czy skrzyżowania , a normalnie jak jadę np 50 km/h i muszę zmniejszyć prędkość do 20 km/h to pojedyńczo zbijam .
pozdrawiam
pozdrawiam
-
Motocyklista_2010 - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 20/3/2010, 23:29
- Lokalizacja: Kraków
hm.. a czym sie rozni normalne zwalnianie od zwalniania przed skrzyzowaniem ??
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Normalne zwalnianie - mam 140kmh, jest zakret, mokra nawierzchnia, zwalniam do 80kmh, majac 6 w mojej XJ zmieniam na 5 bieg, ktory jak dla mnie jest najelastyczniejszy.
Zwalnianie przy skrzyzowaniu - mam 60kmh, zapala sie czerwone, a ja mam 4, czy 5 - jadac stala predkoscia, trzymam obrotomierz na 3-5k, nie lubie jak sie meczy ( o ile w ogole sie meczy) jak widze, ze musze hamowac, zrzucam na 3, praktycznie zwalniam manetke gazu i dojezdzam spokojnie do skrzyzowania, przed zatrzymaniem wrzucam N, chwile potem jedyneczke i jade.
Nie wiem czy robie to dobrze, ale XJ jest bardzo wdzieczna i na drodze mnie jeszcze nie zzrzucila ;]
Zwalnianie przy skrzyzowaniu - mam 60kmh, zapala sie czerwone, a ja mam 4, czy 5 - jadac stala predkoscia, trzymam obrotomierz na 3-5k, nie lubie jak sie meczy ( o ile w ogole sie meczy) jak widze, ze musze hamowac, zrzucam na 3, praktycznie zwalniam manetke gazu i dojezdzam spokojnie do skrzyzowania, przed zatrzymaniem wrzucam N, chwile potem jedyneczke i jade.
Nie wiem czy robie to dobrze, ale XJ jest bardzo wdzieczna i na drodze mnie jeszcze nie zzrzucila ;]
- kanikuly
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/4/2010, 20:01
no robisz srednio ... zrob sobie dobre przyzwyczajenie ze to jeden pies jak zwalniasz (oprocz hamowania awaryjnego - ale ciezko to nazwac zwalnianiem ). powinienes redukowac biegi pojedynczo i po kazdym puscic sprzeglo, tak zeby sie zatrzymac na 1 biegu (najlepiej jeszcze z miedzygazem). nie powinno sie jezdzic na N czy na sprzegle.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Ja zrzucam naciskając lewą stopą drzwignie od skrzyni biegów w dół, po czym odpuszczam. I tak kolejno biegi.
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
-
Karolina0718 - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 1/10/2009, 16:18
siwyzx6r napisał(a):Robson1903 napisał(a):Ja zrzucam naciskając lewą stopą drzwignie od skrzyni biegów w dół, po czym odpuszczam. I tak kolejno biegi.
myślalem ze to sie robi prawą stopą
Ciekawi mnie w takim razie skąd w nicku jest "zx6r". Pewnie to marzenie
Albo masz kawe po mega ślizgu, że biegi masz po prawej stronie
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
C-bool napisał(a):siwyzx6r napisał(a):Robson1903 napisał(a):Ja zrzucam naciskając lewą stopą drzwignie od skrzyni biegów w dół, po czym odpuszczam. I tak kolejno biegi.
myślalem ze to sie robi prawą stopą
Ciekawi mnie w takim razie skąd w nicku jest "zx6r". Pewnie to marzenie
Albo masz kawe po mega ślizgu, że biegi masz po prawej stronie
powiedziałem to z przekąsem
i mam zx6r z 98 roku
- siwyzx6r
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 22/5/2010, 19:17
Posty: 90
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości