Ile obrotów na biegu?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Ile obrotów na biegu?
Witam, ciekawi mnie wasze zdanie na temat obrotów na danym biegu, przykładowo, jadę w " trasę" moim moto i zapinam 6 i chce jechać spokojnie i ile obrotów minimalnie powinienem trzymać aby silnik nie był przeciążony? Dodam, że jeżdżę na Suzuki GSX-R 1000 K4.
- MAJKUS
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 29/10/2009, 20:06
- Lokalizacja: Kleszczele/Białystok
Re: Ile obrotów na biegu?
MAJKUS napisał(a):Witam, ciekawi mnie wasze zdanie na temat obrotów na danym biegu, przykładowo, jadę w " trasę" moim moto i zapinam 6 i chce jechać spokojnie i ile obrotów minimalnie powinienem trzymać aby silnik nie był przeciążony? Dodam, że jeżdżę na Suzuki GSX-R 1000 K4.
Dziwne pytanie... przecież to czuć. Ja trzymam moto przy spokojnej jeździe przeważnie na 5 tysiącach. Wszystko niżej zamula motor.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
U mnie spokojnie to 6tyś poniżej jakoś tak czuje zamulanie a zresztą wysokich biegów to ja nawet nie wrzucam bo w mieście to nie ma sensu...
Honda CBR 600 F4i user
(otwórz link)
(otwórz link)
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Widać co kraj to obyczaj.
Silnik spalinowy jest konstrukcją, która ma określoną wartość obrotów wału w jednostce czasu, gdzie poza tymi wartościami następuje destrukcja lub uszkodzenie. Powyżej ok. obrotów silnik potrafi wybuchnąć, stopić się, wygiąć korby itp, ale w tym temacie chodzi raczej o tą niższą wartość. Otóż poniżej okr. obrotów silnik jest podatny na drgania, które wzmagają jest częstotliwość rezonansową. Drgania mogą zwiększyć amplitudę skoku każdego czynnego elementu, ale najbardziej narażony jest wał z panewkami oraz tłok w cylindrze. Blablabla coś tam coś tam. Wniosek jest z tego taki, ze nie należy " trzymać " silnika na za niskich obrotach, gdyż co prawda wtedy silnik mniej pali, ale ta oszczędność może nam sie odbić na remoncie silnika.
Aby jeździć EKONOMICZNIE silnik należy " trzymać " na początku płaskiej części linii momentu obrotowego. Wtedy silnik ma najlżej i jego potencjał jest do wykorzystania w każdej chwili bez redukcji, czy też mocnego dodania gazu. Dla różnych pojemności jest to różna wartość, dlatego nie ma sensu podawać ile mam ja a ile wuja Bogdan, bo motocykle i ich silniki są różne. Najważniejsze to wiedzieć ( najlepiej obrazowo ) jak pracuje nasz silnik na jakich obrotach i jakie ma wtedy wartości i tyle.
Silnik spalinowy jest konstrukcją, która ma określoną wartość obrotów wału w jednostce czasu, gdzie poza tymi wartościami następuje destrukcja lub uszkodzenie. Powyżej ok. obrotów silnik potrafi wybuchnąć, stopić się, wygiąć korby itp, ale w tym temacie chodzi raczej o tą niższą wartość. Otóż poniżej okr. obrotów silnik jest podatny na drgania, które wzmagają jest częstotliwość rezonansową. Drgania mogą zwiększyć amplitudę skoku każdego czynnego elementu, ale najbardziej narażony jest wał z panewkami oraz tłok w cylindrze. Blablabla coś tam coś tam. Wniosek jest z tego taki, ze nie należy " trzymać " silnika na za niskich obrotach, gdyż co prawda wtedy silnik mniej pali, ale ta oszczędność może nam sie odbić na remoncie silnika.
Aby jeździć EKONOMICZNIE silnik należy " trzymać " na początku płaskiej części linii momentu obrotowego. Wtedy silnik ma najlżej i jego potencjał jest do wykorzystania w każdej chwili bez redukcji, czy też mocnego dodania gazu. Dla różnych pojemności jest to różna wartość, dlatego nie ma sensu podawać ile mam ja a ile wuja Bogdan, bo motocykle i ich silniki są różne. Najważniejsze to wiedzieć ( najlepiej obrazowo ) jak pracuje nasz silnik na jakich obrotach i jakie ma wtedy wartości i tyle.
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
sprawdź i znajdź krzywą momentu obrotowego ( wykres z hamowni ) twojego moto - sam zobaczysz o co biega. widać jak na dłoni . Mój Acek miał 108nm przy 8k rpm - i powiem że jak czasem mnie wzięło to tak w okolicach właśnie się kręciło . pamiętaj ze KM sprzedają motocykle a nm wygrywają wyścigi.
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
zaleznie od silnika,jak jezdze gixerem to ponizej 8 tys raczej staram sie nie schodzic,to sa silniki wysokoobrotowe i sa zaprojektowane do pracy w okolicach 9-14 tys obrotow i wyzej moim zdaniem pierdzenie 4 tys szescsetka nie ma sensu dlatego na ulice biore sv 1000 ktory duzo przyjemniej zachowuje sie na niskich obrotach (czyli w normalnym ruchu miejskim) tak naprawde to z wszystkich sportow najlepiej zdjac lusterka i reszte dziadostwa i jechac na tor bo tam czuja sie one najlepiej,oczywiscie jak ktos lubi to mozna jezdzic nawet w trase sportem,ile ludzi tyle upodoban
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
FZ 1 street
- gato271
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
- Lokalizacja: usa
heh.. az boje sie myslec po tym Twoim pytaniu ktory to jest Twoj motocykl i ile na nich km zrobiles... takie rzeczy sie juz czuje po kilku godzinach jazdy na motocyklu i to wcale nie znajac jego krzywych...
ale spoko... podobno kto pyta nie bladzi... ale czasami sie bedzie wstydzil...
ale spoko... podobno kto pyta nie bladzi... ale czasami sie bedzie wstydzil...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości