Kilka pytań co do egzaminu
Posty: 49
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kilka pytań co do egzaminu
Witam
Jak w temacie - mam kilka pytań co do egzaminu praktycznego.
1. Czy robiąc podwójny slalom nie muszę już zwracać uwagi na linie ciągłe z ósemki? Mogę sobie na nie najeżdżać?
2. Jedno z zadań brzmi: "przemieszczenie motocykla na odległość 5 m bez pomocy silnika." -> czyli silnik musi być wyłączony? Jeśli będę miał wylosowane np. sprawdzenie sygnału dźwiękowego i świateł mijania, to i tak będę musiał uruchomić silnik; więc przed przeprowadzaniem go muszę zgasić silnik?
3. Jak ogólnie wyglądają po kolei zadania na egzaminie? Instruktor tłumaczył mi je inaczej niźli to jest opisane w necie, a dokładniej:
- najpierw sprawdzam wszystkie wylosowane elementy pojazdu (i obowiązkowo łańcuch)
- następnie wsiadam na motocykl i ustawiam lusterka
- dalej zsiadam i przeprowadzam o ok. 5m
- potem teoretycznie ubieram się (kask, kamizelka, rękawice, łączność) i wsiadam na moto, rozglądam się i i ogień
- staje przy wyznaczonej linii koło ósemki, znowu się rozglądam, objeżdżam nią, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
- dalej wyjeżdżam, jadę prosto na początek slalomu i 2x slalom
- wzniesienie
- hamowanie awaryjne
Tak to mniej więcej wygląda? Skorygujcie jakby co
Pozdr
PS2: mogłem się podczepić pod temat z "problemikiem" na egzaminie, ale w sumie to tak temat będzie bardziej widoczny

Jak w temacie - mam kilka pytań co do egzaminu praktycznego.
1. Czy robiąc podwójny slalom nie muszę już zwracać uwagi na linie ciągłe z ósemki? Mogę sobie na nie najeżdżać?
2. Jedno z zadań brzmi: "przemieszczenie motocykla na odległość 5 m bez pomocy silnika." -> czyli silnik musi być wyłączony? Jeśli będę miał wylosowane np. sprawdzenie sygnału dźwiękowego i świateł mijania, to i tak będę musiał uruchomić silnik; więc przed przeprowadzaniem go muszę zgasić silnik?
3. Jak ogólnie wyglądają po kolei zadania na egzaminie? Instruktor tłumaczył mi je inaczej niźli to jest opisane w necie, a dokładniej:
- najpierw sprawdzam wszystkie wylosowane elementy pojazdu (i obowiązkowo łańcuch)
- następnie wsiadam na motocykl i ustawiam lusterka
- dalej zsiadam i przeprowadzam o ok. 5m
- potem teoretycznie ubieram się (kask, kamizelka, rękawice, łączność) i wsiadam na moto, rozglądam się i i ogień
- staje przy wyznaczonej linii koło ósemki, znowu się rozglądam, objeżdżam nią, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
- dalej wyjeżdżam, jadę prosto na początek slalomu i 2x slalom
- wzniesienie
- hamowanie awaryjne
Tak to mniej więcej wygląda? Skorygujcie jakby co

Pozdr
PS2: mogłem się podczepić pod temat z "problemikiem" na egzaminie, ale w sumie to tak temat będzie bardziej widoczny

-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
1. Nie musisz (w Pile tak jest, zdawałem pod koniec października)
2. Nie wiem, ale wydaje mi sie ze nie trzeba gasic, aczkolwiek ja bym zgasil
3.
- najpierw sprawdzam wszystkie wylosowane elementy pojazdu (i obowiązkowo łańcuch)
- przeprowadzam o ok. 5m
- wsiadam na moto, ustawiam lusterka,
- staje przy wyznaczonej linii na początku slalomu ósemki, się rozglądam, dojezdzam do 8 po prostej, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
- dalej wyjeżdżam, jadę prosto na początek slalomu i 2x slalom (raz w jedna raz spowrotem, nawrot bez podparcia i zatrzymania, od razu slalom)
- wzniesienie
-hamowanie do wyznaczonej linni
- hamowanie awaryjne
oni ci powiedza kiedy masz sie ubrac
2. Nie wiem, ale wydaje mi sie ze nie trzeba gasic, aczkolwiek ja bym zgasil
3.
- najpierw sprawdzam wszystkie wylosowane elementy pojazdu (i obowiązkowo łańcuch)
- przeprowadzam o ok. 5m
- wsiadam na moto, ustawiam lusterka,
- staje przy wyznaczonej linii na początku slalomu ósemki, się rozglądam, dojezdzam do 8 po prostej, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
- dalej wyjeżdżam, jadę prosto na początek slalomu i 2x slalom (raz w jedna raz spowrotem, nawrot bez podparcia i zatrzymania, od razu slalom)
- wzniesienie
-hamowanie do wyznaczonej linni
- hamowanie awaryjne
oni ci powiedza kiedy masz sie ubrac

Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250

-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
Akurat ja też będę zdawał w Pile
Mógłbyś jeszcze dokładniej to opisać:
Nie bardzo to zrozumiałem..

Mógłbyś jeszcze dokładniej to opisać:
SHVAYA napisał(a):- staje przy wyznaczonej linii na początku slalomu ósemki, się rozglądam, dojezdzam do 8 po prostej, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
Nie bardzo to zrozumiałem..

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
jakis mistype mi wszedl
- staje przy wyznaczonej linii na początku slalomu, się rozglądam, dojezdzam do 8 po prostej, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
http://img228.yfrog.com/img228/3772/placayw.jpg
- staje przy wyznaczonej linii na początku slalomu, się rozglądam, dojezdzam do 8 po prostej, wjeżdżam gdzie przerywana linia i robię 5 ósemek licząc od momentu wjazdu
http://img228.yfrog.com/img228/3772/placayw.jpg

Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250

-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
1. nie musisz,
2. silnik wyłączony podczas przeprowadzania (uruchamiasz i gasisz w zależności od potrzeb - sprawdzenie któregoś światła),
3. sprawdzasz losowo wybrane elementy, w gdańsku jest wymagane aby łańcuch sprawdzić podczas przygotowania do jazdy, tj. lusterka i łańcuch, przepychasz moto 5 m., moto na podstawkę i się uberasz
4. kolejność 5 ósemek, następnie slalom dwukrotnie między 5 pachołkami (podczas ósemek i slalomu głowa chodzi jak pijanej kaczce celem upewniania się o możliwości skręcenia) przed ruszeniem do wjazdu do ósemki upenienie się przez lewe ramię o możliwości jazdy i nie stworzeniu zagrożenia w ruchu drogowym (to stwierdzenie sobie przyswój, gdyby egzaminator spytał) (teoretycznie jedziesz z prawej strony jezdni a w Polsce mamy ruch prawostronny
każdy łuk na slalomie sygnalizowany kierunkowskazami
2. silnik wyłączony podczas przeprowadzania (uruchamiasz i gasisz w zależności od potrzeb - sprawdzenie któregoś światła),
3. sprawdzasz losowo wybrane elementy, w gdańsku jest wymagane aby łańcuch sprawdzić podczas przygotowania do jazdy, tj. lusterka i łańcuch, przepychasz moto 5 m., moto na podstawkę i się uberasz
4. kolejność 5 ósemek, następnie slalom dwukrotnie między 5 pachołkami (podczas ósemek i slalomu głowa chodzi jak pijanej kaczce celem upewniania się o możliwości skręcenia) przed ruszeniem do wjazdu do ósemki upenienie się przez lewe ramię o możliwości jazdy i nie stworzeniu zagrożenia w ruchu drogowym (to stwierdzenie sobie przyswój, gdyby egzaminator spytał) (teoretycznie jedziesz z prawej strony jezdni a w Polsce mamy ruch prawostronny
każdy łuk na slalomie sygnalizowany kierunkowskazami
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Dzięki za odpowiedzi
Takie rzeczy jak obracanie głowy na ósemce czy slalomie to tam wiem, aczkolwiek...
...to pierwsze słyszę. Chyba będę robił ten slalom tak jak instruktor mówił - po prostu będę obracał głowę. Jakby co będzie na niego
Z tą ósemką to wg instruktora tak to ma wyglądać:
1. Dojeżdżam do linii koło ósemki (podobno ma tam stać pachołek)
2. OglÄ…dam siÄ™ i ruszam
3. Objeżdżam ósemkę i wjeżdżam gdzie przerywana linia
4. Po ósemkach jadę na początek i robię 2x slalom (czerwona linia)
Co Wy na to?
Tak mi mówił instruktor i chyba powinienem jechać tak jak on mówił... nie chciałbym zrobić po swojemu i nie zdać..
PS: Paint rlzzz

madcap_72 napisał(a):każdy łuk na slalomie sygnalizowany kierunkowskazami
...to pierwsze słyszę. Chyba będę robił ten slalom tak jak instruktor mówił - po prostu będę obracał głowę. Jakby co będzie na niego

Z tą ósemką to wg instruktora tak to ma wyglądać:

1. Dojeżdżam do linii koło ósemki (podobno ma tam stać pachołek)
2. OglÄ…dam siÄ™ i ruszam
3. Objeżdżam ósemkę i wjeżdżam gdzie przerywana linia
4. Po ósemkach jadę na początek i robię 2x slalom (czerwona linia)
Co Wy na to?

PS: Paint rlzzz

-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Tak jak pisałem - Piła.
Ale jak wytłumaczą to looz
Tak btw. mam nazwisko na C, więc będę miał egzamin jako jeden z pierwszych (jak nie pierwszy)? Myślałem, że z A jest tak jak z B, czyli nie jest alfabetycznie...
Mógłbyś coś napisać o Yamaszkach egzaminacyjnych? Tzn. czy są to jakieś trupy ledwo jeżdżące, czy ujdzie?
Ósemkę robiłeś na 1 czy 2? Ja w sumie uczyłem się na 1 bez gazu.. Egzamin mam o 11, więc myślę, że moto raczej powinno być już rozgrzane. A jeśli nie, to prosić, żeby moto dłużej się pogrzało?
Ale jak wytłumaczą to looz

Tak btw. mam nazwisko na C, więc będę miał egzamin jako jeden z pierwszych (jak nie pierwszy)? Myślałem, że z A jest tak jak z B, czyli nie jest alfabetycznie...
Mógłbyś coś napisać o Yamaszkach egzaminacyjnych? Tzn. czy są to jakieś trupy ledwo jeżdżące, czy ujdzie?

Ósemkę robiłeś na 1 czy 2? Ja w sumie uczyłem się na 1 bez gazu.. Egzamin mam o 11, więc myślę, że moto raczej powinno być już rozgrzane. A jeśli nie, to prosić, żeby moto dłużej się pogrzało?
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
jak ja zdawalem to byly ergzaminy na 8 i na 12 (grupy po 4 osoby) wiec moto bylo dla pierwszego goscia raczej zimne, ybr250 jest na wtrysku wiec chyba nie powinno byc zadnych problemow na zimno (kiedys byla jeszcze sr250 ale ja rozbili, nie wiem czy jezdzi znow)
ta ybr strasznie szarpie jak sie da troche gazu jak wczesniej miales zamkniety (massakra), przez to musialem powtarzac 8 po na nawrocie sie podparlem.
8 robilem na 1 bez gazu, ze wzgledu na to mocne szarpniecie, nie polecałbym robienia z gazem
skrzynia w tym sprzecie ma jakas taka krotka dzwigienke, ze ciezko w nia butem trafic
no i sposrod tych 4-osobowych grup to rzeczywiscie jada alfabetycznie, ja jestem na Sz to bylem ostatni
na poczatku gosc z obslugi mowi nawet gdzie sie co sprawdza itd, wiec jesli bedziesz dobrze sluchal to ogarniesz bez problemu
ta ybr strasznie szarpie jak sie da troche gazu jak wczesniej miales zamkniety (massakra), przez to musialem powtarzac 8 po na nawrocie sie podparlem.
8 robilem na 1 bez gazu, ze wzgledu na to mocne szarpniecie, nie polecałbym robienia z gazem
skrzynia w tym sprzecie ma jakas taka krotka dzwigienke, ze ciezko w nia butem trafic

no i sposrod tych 4-osobowych grup to rzeczywiscie jada alfabetycznie, ja jestem na Sz to bylem ostatni
na poczatku gosc z obslugi mowi nawet gdzie sie co sprawdza itd, wiec jesli bedziesz dobrze sluchal to ogarniesz bez problemu

Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250

-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
C-bool napisał(a):Dzięki za odpowiedziTakie rzeczy jak obracanie głowy na ósemce czy slalomie to tam wiem, aczkolwiek...
madcap_72 napisał(a):każdy łuk na slalomie sygnalizowany kierunkowskazami
...to pierwsze słyszę.
Egzaminator pewnie powie przed egzaminem czy 8semke robic z czy bez kierunków. U mnie w Gdyni byly wymagane.
-
Dominik_YZF - Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
dlatego przed egzaminem grupa jest wzywana na krótkie omówienie, gdzie jest czas na zadanie pytań
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Dokładnie jak zdawałem w Wawie to było tak że egzaminator nas zawezwał na plac wszystkich. Powiedział co mamy najpierw sprawdzić, co mamy potem zrobić i odrazu ustalił kolejność kto jedzie pierwsszy na miasto a kto ostatni 

motoryna Stella ---> MZ ETZ 250 ---> Zipp vega 125 --->Wiosna GSXF 600
-
driver92 - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 16/7/2007, 18:01
- Lokalizacja: Marki k.Warszawy
Dominik_YZF napisał(a):C-bool napisał(a):Dzięki za odpowiedziTakie rzeczy jak obracanie głowy na ósemce czy slalomie to tam wiem, aczkolwiek...
madcap_72 napisał(a):każdy łuk na slalomie sygnalizowany kierunkowskazami
...to pierwsze słyszę.
Egzaminator pewnie powie przed egzaminem czy 8semke robic z czy bez kierunków. U mnie w Gdyni byly wymagane.
Zdawałem w Gdyni w listopadzie 2009. Kierunkowskazy nie są wymagane, na pytanie czy mam ich używać, otrzymałem odpowiedź: Ale po co? Jedyne co to należy się upewniać na "skrzyżowaniach". Hamowania awaryjnego nie miałem, być może było to spowodowane mokrą nawierzchnią i przelotnym deszczem...
-
drek - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 15/11/2009, 11:04
C-bool, po raz kolejny mnie roz*ebałeś na łopatki.
Tu ludziom wskazówki udzielasz jak mają jeździć na sprzętach 600+ (sam masz 500...), a nawet jeszcze prawka nie masz i robisz problem z egzaminu, który jest banalny
I te pytanie czy ktoś tam robił ósemkę na 1 czy 2 ;DDD Z twoich wypowiedzi idzie wywnioskować że nie masz pojęcia o jeździe a byś chciał kogoś uczyć. Ciekawe czym mnie jeszcze zaskoczysz na tym forum ;D
Tu ludziom wskazówki udzielasz jak mają jeździć na sprzętach 600+ (sam masz 500...), a nawet jeszcze prawka nie masz i robisz problem z egzaminu, który jest banalny

-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
lone...
zdać egzamin to wcale nie znaczy jeździć
zdać egzamin to wcale nie znaczy jeździć

(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap_72 napisał(a):lone...
zdać egzamin to wcale nie znaczy jeździć
No ja wiem, bo przecież połowa braci motocyklowej jeździ bez prawka, i jeździ wyśmienicie

-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Gdzie pisałem bzdury?
No i brak prawka nie oznacza, że nic nie wiem. To tak samo jak jeżdżenie Banditem 1200 czy GSXR 1000 nie świadczy o kimś, że dobrze jeździ...
Proszę Moda o zamknięcie tematu, bo za chwilę się zaczną riposty, przepychanki słowne i przekonania o własnej zajebistości.

No i brak prawka nie oznacza, że nic nie wiem. To tak samo jak jeżdżenie Banditem 1200 czy GSXR 1000 nie świadczy o kimś, że dobrze jeździ...

Proszę Moda o zamknięcie tematu, bo za chwilę się zaczną riposty, przepychanki słowne i przekonania o własnej zajebistości.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Na studiach u mnie pewien profesor powiedział do studentów:
Wiecie co robi gość, który zda wszystkie egzaminy, wszystkie przewody doktorskie i profesury ? Zarabia kase siedząc. Wiecie co robi średni student, który chcąc nie chcąc zdał swoje egzaminy i jest tym kim jest ? Zarabia mniejsza kasę, też siedząc. A wiecie, co robi student, który ledwo coś wystękał i jakimś cudem się obronił ? Uczy innych.
To siÄ™ sprawdza.
Wiecie co robi gość, który zda wszystkie egzaminy, wszystkie przewody doktorskie i profesury ? Zarabia kase siedząc. Wiecie co robi średni student, który chcąc nie chcąc zdał swoje egzaminy i jest tym kim jest ? Zarabia mniejsza kasę, też siedząc. A wiecie, co robi student, który ledwo coś wystękał i jakimś cudem się obronił ? Uczy innych.
To siÄ™ sprawdza.
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
Posty: 49
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości