Sportowe techniki jazdy - pozycja na moto
Posty: 68
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Temat jest o pozycji ale była wzmianka i dyskusja o hamowaniu tyłem.
Nie zgodze sie z tym, że hamujemy tylko przodem !
Tylni hamulec przy ostrym heblowaniu poprawia w znaczącym stopniu stabilność motocykla, jak również skraca drogę hamowania.
Temat bardzo dobry ale tak jak wspomniał jeden z użytkowników zamiast czytać wybierzcie się na tor i zacznijcie jeździć. Większość z tych wszystkich rzeczy przychodzi samoczynnie. Dobrze jest jednak mieć kogoś kto sprawdzi czy nie popełniacie jakiś błedów i je skoryguje natomiast nie zmienia to faktu, że trzeba jeździć.
Nie zgodze sie z tym, że hamujemy tylko przodem !
Tylni hamulec przy ostrym heblowaniu poprawia w znaczącym stopniu stabilność motocykla, jak również skraca drogę hamowania.
Temat bardzo dobry ale tak jak wspomniał jeden z użytkowników zamiast czytać wybierzcie się na tor i zacznijcie jeździć. Większość z tych wszystkich rzeczy przychodzi samoczynnie. Dobrze jest jednak mieć kogoś kto sprawdzi czy nie popełniacie jakiś błedów i je skoryguje natomiast nie zmienia to faktu, że trzeba jeździć.
-
michal392 - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 18/1/2008, 16:49
panowie, zostawmy hamowanie na topic o hamowaniu, nie bedziemy robic offtopa
PrzemoR6
W szykanie, zmiana nacisku na podnozkach, tym samym przesowanie ciala z lewej na prawa wykierowyje moto niemal ze samoistnie ...
pozdro
PrzemoR6
W szykanie, zmiana nacisku na podnozkach, tym samym przesowanie ciala z lewej na prawa wykierowyje moto niemal ze samoistnie ...
pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
Dzieki griso, musze sie wiec skoncentrowac nastepnym razem nad tymi podnozkami.
Zauwazylem natomiast, ze lekkie wyprzedzenie przezucenia ciala w szykanie pomaga szybciej zlozyc moto w druga strone.
Slyszalem tez cos o traktowaniu gazu i hamulca podczas zmiany kierunku... Ja wpadam w szykane na zamknietym gazie i otwieram go dopiero po przezuceniu moto na druga strone, czasem dohamowuje podczas przezucania jezeli wpadlem za szybko...Na wiekszych szykanach zwykle jestem na delikatnym gazie jeszcze przed przezuceniem moto.
Zauwazylem natomiast, ze lekkie wyprzedzenie przezucenia ciala w szykanie pomaga szybciej zlozyc moto w druga strone.
Slyszalem tez cos o traktowaniu gazu i hamulca podczas zmiany kierunku... Ja wpadam w szykane na zamknietym gazie i otwieram go dopiero po przezuceniu moto na druga strone, czasem dohamowuje podczas przezucania jezeli wpadlem za szybko...Na wiekszych szykanach zwykle jestem na delikatnym gazie jeszcze przed przezuceniem moto.
- PrzemoR6
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
- Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów
niebeede jezdizl 400km zeby se godiznke polatac po torze... mam pare fajnych drog na ktorych mozna pocwiczyc. Panowie zima jest wiec czas na serwis i teorie a wiec zacnzijmy odemnie jak juz mowilem wczensiej latam 1 sezon i w takiej o to pozycji
1. tutaj mocniej ale fota od wewnatrz
2. tutaj zal staszny ale to jedyn jaka mam fota od zew. bo przeicez niebde sie fotografowal jak laska
1. tutaj mocniej ale fota od wewnatrz
2. tutaj zal staszny ale to jedyn jaka mam fota od zew. bo przeicez niebde sie fotografowal jak laska
ten co sobie nie żałuje
-
SzpiceR - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3773
- Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
- Lokalizacja: SÅ‚upsk
Szpice po mojemu to masz zjebaną pozycję Inna sprawa że ja jeżdżę tak samo Normalnie jakoś tak instynktownie przesuwam tułów na środek motocykla A jak przesuwam się do wewnętrznej trzymając ciałem linie motocykla to nie mogę walić jakichś wielkich pochyleń (za wolno w winklu?)
Laser błagam cię! Zamilcz i nie udzielaj się w tematach o których nie możesz mieć pojęcia z prostego powodu: nie masz moto Ja zanim kupiłem moto też myślałem że wszystko wiem i po kilku dniach nikt mnie nie dojedzie
laser napisał(a):grzybek, rece na kierownicy luźno tyłek do tyły tak samo jak podczas schodzeni w winklu a trzymasz sie kolanami
Laser błagam cię! Zamilcz i nie udzielaj się w tematach o których nie możesz mieć pojęcia z prostego powodu: nie masz moto Ja zanim kupiłem moto też myślałem że wszystko wiem i po kilku dniach nikt mnie nie dojedzie
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Temat bardzo pozytywny. Szpicus jak na moje niewprawne oko to patrz tam gdzie masz jechac, na pierwszej dupa z tego wyszla na drugiej chyba juz lepiej. Kurde mi nikt fotek z tego sezonu nie zrobil i nie mam sie czym pochwalic;/
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...
Yamaha YZF 600 Thundercat
Yamaha YZF 600 Thundercat
-
Taser - Bywalec
- Posty: 577
- Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
- Lokalizacja: Nadarzyn
Szpicer, tak jak Cichy Ci mowil pozycje masz stricte turystyczna. Brak Ci zaczepienia sie o motocykl (stad ta niepewnosc). Niepotrzebnie kurczowo trzymasz kiere. Do tego, co narazie najwazniejsze, to patrzenie sie.
Na tym zdjeciu dopiero zaczynam sie skladac w winkiel. A zobacz gdzie moj tulow i glowa sa skierowane - na wyjscie, bo tylko ono mnie interesuje. Wbrew pozorom patrzac sie tam widzisz to co jest przed motocyklem, ale nie dostajesz nadmiernych (zbytecznych) informacji o mijanym szybko asfalcie.
Na tym zdjeciu dopiero zaczynam sie skladac w winkiel. A zobacz gdzie moj tulow i glowa sa skierowane - na wyjscie, bo tylko ono mnie interesuje. Wbrew pozorom patrzac sie tam widzisz to co jest przed motocyklem, ale nie dostajesz nadmiernych (zbytecznych) informacji o mijanym szybko asfalcie.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
Wyglada tak jakbys mial zaraz w trawniku wyladowac, ale sam przyluakalem ze moto ma wlasciwosc do tego ze jedzie tam gdzie kierowca sie patrzy.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...
Yamaha YZF 600 Thundercat
Yamaha YZF 600 Thundercat
-
Taser - Bywalec
- Posty: 577
- Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
- Lokalizacja: Nadarzyn
Jak na to patrze to tez wydaje sie, ze zjechalem zbyt do wewnetrznej, ale moze to kwestia perspektywy. Po za tym tutaj jest przelamanie w szykanie, wiec mozliwe ze na pierwszym winklu zbytnio mnie na zewnetrzna wynioslo
Ale trajektorie to zupelnie inna para kaloszy.
Ale trajektorie to zupelnie inna para kaloszy.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
@SzpiceR
pozycje na motorze masz - dramat, oprocz tego siedzisz spiety i patrzysz nie tam gdzie nalezy.
Zacznij od wyluzowania sie na maszynie, jest to bardzo istotne, od tego sie na dobra sprawe zaczyna prawidlowa technika.
Nastepnie przerob wskazowki ktore napisalem odnosnie pozycji, nie musisz opanowywac wszsytkiego odrazu, zacznie latwiej jest robic to jakimis etapami. To ze sciaga ci tulow nad bak to nic dziwnego, taki blad pojawia sie u wszystkich ktorzy zaczynaja. Dzieje sie tak wbrew twojej swiadomosci, poprostu majac glowe nad motocyklem czujesz sie bezpieczniej, dlatego automatycznie to wykonujesz, sprobuj z tym walczyc, z czasem zobaczysz ze bardzo komfortowo jest siedziec w pozycji o ktorej w tym topicu opisywalem i jaki oddaje ona feedback motocykla i wierz mi nie spadniesz z moto majac glowe i tulow obok i rownolegle do maszyny.
Ponizej fota kumpla, ktory w idealny sposob demonstruje prawidlowa pozycje, moze nieco przesadzona w tym akurat winku i przy tej predkosci ale obrazjue idealnie ze nie spadniesz z moto w takiej pozycji, i nie trzymajac sie kiery.
no i w innym winku, razem ze mna w plenerze
pozycje na motorze masz - dramat, oprocz tego siedzisz spiety i patrzysz nie tam gdzie nalezy.
Zacznij od wyluzowania sie na maszynie, jest to bardzo istotne, od tego sie na dobra sprawe zaczyna prawidlowa technika.
Nastepnie przerob wskazowki ktore napisalem odnosnie pozycji, nie musisz opanowywac wszsytkiego odrazu, zacznie latwiej jest robic to jakimis etapami. To ze sciaga ci tulow nad bak to nic dziwnego, taki blad pojawia sie u wszystkich ktorzy zaczynaja. Dzieje sie tak wbrew twojej swiadomosci, poprostu majac glowe nad motocyklem czujesz sie bezpieczniej, dlatego automatycznie to wykonujesz, sprobuj z tym walczyc, z czasem zobaczysz ze bardzo komfortowo jest siedziec w pozycji o ktorej w tym topicu opisywalem i jaki oddaje ona feedback motocykla i wierz mi nie spadniesz z moto majac glowe i tulow obok i rownolegle do maszyny.
Ponizej fota kumpla, ktory w idealny sposob demonstruje prawidlowa pozycje, moze nieco przesadzona w tym akurat winku i przy tej predkosci ale obrazjue idealnie ze nie spadniesz z moto w takiej pozycji, i nie trzymajac sie kiery.
no i w innym winku, razem ze mna w plenerze
Ostatnio edytowano 26/11/2009, 00:52 przez griso, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
Leg1oN - ze mnie zaden Rossi. Nie siedze na moto tak jakbym tego chcial (jakby moc widziec siebie z zewnatrz podczas jazdy..) dlatego nie ma sensu pokazywac moich fot, bo nie sa ta 'wzory' do nasladowania. Tamta tylko tak wrzucilem, zeby pokazac roznice w patrzeniu w zakrecie.
Griso - na drugiej focie nie podoba mi sie patrzenie sie w glebe, no chyba ze tor idzie w dol to ok
Griso - na drugiej focie nie podoba mi sie patrzenie sie w glebe, no chyba ze tor idzie w dol to ok
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
MadboY napisał(a):...
Griso - na drugiej focie nie podoba mi sie patrzenie sie w glebe, no chyba ze tor idzie w dol to ok
ale sie dopatrzyles hehe, faktycznie tor bieggnie tam lekko w dol
no i patrze lekko spod byka to inna sprawa
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
MadboY napisał(a):Leg1oN - ze mnie zaden Rossi. Nie siedze na moto tak jakbym tego chcial (jakby moc widziec siebie z zewnatrz podczas jazdy..) dlatego nie ma sensu pokazywac moich fot, bo nie sa ta 'wzory' do nasladowania. Tamta tylko tak wrzucilem, zeby pokazac roznice w patrzeniu w zakrecie.
Griso - na drugiej focie nie podoba mi sie patrzenie sie w glebe, no chyba ze tor idzie w dol to ok
spoko.. akurat ty mi sie kojarzysz z forum ostro z torem.. i na pewno potrafisz o wiele wile wiecej ode mnie.. i dobrze sie patrzy, czyta jak ktos lepszy cos robi.. potem mozna to wdrozyć w zycie.. pozostaje zyczyc powodzenia w drodze do idealu..
griso ty tesz teraz bedziesz kojarzyc sie z popir*alaczem jakich malo..
btw.
w przyszlym sezonie musze cyknac jakas sobie fotke w winklu i przyjrzec sie sam sobie.. potem wrzucic na forum..
-
Leg1oN - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2533
- Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
- Lokalizacja: Kłodawa/Poznań
@Leg1oN
Czesto jest tak, ze dopiero zdjecia otwieraja ci oczy co robisz blednie, siedzac na moto wydawac sie moze ze wszystko robisz okej, dopiero przy analizie foty lapiesz sie za glowe
dobrze powiedziane...
dodam jeszcze od siebie piec groszy...Czlowiek nie jest stworzony do predkosci, jak jestes mistrzem swiata to bigniesz setke w 10 sek, to najszybciej jak potrafimy sie poruszac. Predkosc wywoluje poczucie strachu, u kazdego granica ta lezy gdzie indziej, tam gdzie ma ja Rossi to my dostajemy zawalu serca, dlatego musimy ograniczac sobie emocji tego typu do minimum, granica ta bedzie lezec wtedy dalej, a patrzac daleko masz zdecydowanie mniejsze poczucie predkosci co za tym idzie mniejszy skok adrenaliny
pozdro
Czesto jest tak, ze dopiero zdjecia otwieraja ci oczy co robisz blednie, siedzac na moto wydawac sie moze ze wszystko robisz okej, dopiero przy analizie foty lapiesz sie za glowe
MadboY napisał(a):...nie dostajesz nadmiernych (zbytecznych) informacji o mijanym szybko asfalcie.
dobrze powiedziane...
dodam jeszcze od siebie piec groszy...Czlowiek nie jest stworzony do predkosci, jak jestes mistrzem swiata to bigniesz setke w 10 sek, to najszybciej jak potrafimy sie poruszac. Predkosc wywoluje poczucie strachu, u kazdego granica ta lezy gdzie indziej, tam gdzie ma ja Rossi to my dostajemy zawalu serca, dlatego musimy ograniczac sobie emocji tego typu do minimum, granica ta bedzie lezec wtedy dalej, a patrzac daleko masz zdecydowanie mniejsze poczucie predkosci co za tym idzie mniejszy skok adrenaliny
pozdro
Ostatnio edytowano 26/11/2009, 10:11 przez griso, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
Invinciblee napisał(a):Szpice po mojemu to masz zjebaną pozycję Inna sprawa że ja jeżdżę tak samo Normalnie jakoś tak instynktownie przesuwam tułów na środek motocykla A jak przesuwam się do wewnętrznej trzymając ciałem linie motocykla to nie mogę walić jakichś wielkich pochyleń (za wolno w winklu?)
Mam dokładnie to samo, moto kładę a sam się prostuję i czasami mam wrażenie, że zaraz się wypier****. Mam jakąś blokadę psychiczną i tak się prostuję, nie mogę się przełamać i się zwiesić ze sprzęta.
Invinciblee napisał(a):Laser błagam cię! Zamilcz i nie udzielaj się w tematach o których nie możesz mieć pojęcia z prostego powodu: nie masz moto
Podpisuję się pod tym obiema rękami. Raz mu już zwracałem uwagę ale nie zrozumiał.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4656
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Ja tam przy kombinowaniu z kładzeniem na czajniku się zwieszam, ale myśle, że zalicze jakąś glebę i załączy mi się blokada Albo jak zmienie moto na RR to załączy się z racji miłości do moto
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 68
• Strona 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości