Zobacz wÄ…tek - Przygotowanie siebie i motocykla na treningi
NAS Analytics TAG

Przygotowanie siebie i motocykla na treningi

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Przemo_rene » 7/8/2009, 13:22

swoją drogą griso Ty bywasz na torze? Bo chętnie wszystkich "nauczycieli" bym zobaczył w akcji... :)

Bo wielu w internecie jest teorytyków ale latać po torze może z 10 osób z forum lata jak to ktoś napisał tutaj kiedyś.

(jeden pod drugim bo tambyło jużdużo napisane a to jest osobny wątek)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez griso » 7/8/2009, 14:54

bywam i to czesto, sek w tym ze nie mieszkam w Polsce, zatem na TP mnie nie zobaczysz, chociaz chce to zmienic. Kto woie moze uda mi sie wpasc na dwa dni 20 i 21 sierpnia, widzialem ze cos bylo organizowane, moze wroce do tego czasu, bo teraz akurat jestem na treningu we Francji wraz z cala ekipa Race Academy, na torze w Ales, swietny typowo techniczny tor, tylko temperatura wykancza (36st). W sierpniu i we wrzesniu mam jeszcze pare sesji na torze TT w Assen(NL) i Spa (B).

kto wie moze uda sie spotkac, rowniez z mila checia zapoznam pozostalych wielbicieli soprtowej jazdy z tego forum.
pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15


Postprzez Przemo_rene » 7/8/2009, 20:06

zazdroszcze trochę tych możliwości wypadów na "obce" tory. Pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia!! :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Vinci_ » 9/8/2009, 20:44

Cześć.
Griso, dobiegają mnie różne zdania na temat elementów techniki jazdy torowej. Napisz proszę jak Wasza Race Academy uczy uchwytu dzwigni hamulca przedniego i sprzęgła. Czy należy operować całą dłonią, czy na zakładkę tylko dwoma palcami. Czy dwa palce powinny spoczywać cały czas na klamkach czy nie?
Albo czy podczas zakrętu przesuwamy ciężar ciała do środka zakrętu przesuwając tyłek na siedzeniu, czy tylko skręcając tłów w biodrach?
He mam jeszcze ponad setkę podobnych pytań...ale się powstrzymam :)

Przemo teraz w środę jest Dzień Motocyklisty. Prawie cały dzionek jazdy.
Pozdr.
RN 12
Vinci_
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
Lokalizacja: Kielce

Postprzez griso » 10/8/2009, 01:06

Vinci_ napisał(a):Cześć.
Griso, dobiegają mnie różne zdania na temat elementów techniki jazdy torowej. Napisz proszę jak Wasza Race Academy uczy uchwytu dzwigni hamulca przedniego i sprzęgła. Czy należy operować całą dłonią, czy na zakładkę tylko dwoma palcami. Czy dwa palce powinny spoczywać cały czas na klamkach czy nie?
Albo czy podczas zakrętu przesuwamy ciężar ciała do środka zakrętu przesuwając tyłek na siedzeniu, czy tylko skręcając tłów w biodrach?
He mam jeszcze ponad setkę podobnych pytań...ale się powstrzymam :)

Przemo teraz w środę jest Dzień Motocyklisty. Prawie cały dzionek jazdy.
Pozdr.


Tak jak na tym forum podzielone sa zdania na temat pozycji na motorze, tak w kazdej "race" szkole czy jest to CSS czy RA czy jaka kolwiek inna ucza jednej i tej samej pozycji o ktorej zreszta pisalem w innych moich postach.
Na dobra sprawe malo co siedzisz na moto, w zakrecie wisisz rownolegle wraz z tulowiem i glowa obok moto stad tez nazwa "hanging off", nie bede sie wiecej rozpisywal na ten temat bo na dobra spraw mozna by osobny watek stworzyc do tego "prawidlowa pozycja na moto".

Co do manetki gazu, tutaj sprawa jest tez jednoznaczna, z dzisiejszymi hamulcami wystarczaja ci spokojnie dwa palce do operowania heblem, reszta czescia dloni regulujesz gaz, wymaga to dlugotrwalego treningu, gdyz przegrecajac czesc dloni na gazie ucisk pozostalych 2 palcow na klamce hamulca musi byc rownie kontrolowany. Nie zawracaj sobie tym az tak glowy na poczatek, przyjdzie z czasem...poprostu uzywaj dwoch palcow do hamowania, i zapomnij na poczatek o tylnym heblu, jest on malo przydatny, nieraz przychodzi z pomoca w korekcie zakretu, ale na poczatek z tym nie warto eksperymentowac. Co do samego hamowania i operowania gazem to tez temat morze, mieszajac wszystko w jednym topicu bedzie to nieczytelne, stad tez moj pomysl o stworzenie odrebnego subforum dot. sportowej jazdy, ale i tu zdania sa podzielone ...

pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez Vinci_ » 10/8/2009, 22:27

Griso.. ale czy podczas jazdy np. na prostej masz położone na klamkach albo trzymasz w pogotowiu palce, które obsługują dżwignie czy też chwytasz całą dłonią kierownicę?
RN 12
Vinci_
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 8/2/2009, 23:04
Lokalizacja: Kielce

Postprzez griso » 10/8/2009, 22:51

W ogolnej zasadzie to nie. Na klamce sprzegla nigdy, na hamulcu czasmi, ale w zasadzie tez nie. Nie jest to tez tak istotne, wazne abys sie czul wygodnie z tym a czy trzymasz jednego palca na dzwigni hamulca czy dwa, czy wogole nie ma wiekszego znaczenia.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê