Jak hamować przodnim kole na Cezet 175
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Jak hamować przodnim kole na Cezet 175
Elo jestem tutaj nowy jak widac
mam problem posiadam Cezet 175 ccm. motorek super chodzi wprost marzenie
ale do rzeczy nie moge hamować przodnim hamulcem bo jak go zacisne to potem musze wyłączać silnik dać motocykl na 2 podnóżke (nie wiem jak to się nazywa fachowo) i musze rozruszać koło bo gdy np. chce palić gume zacisne hamulec który trzyma bardzo mocno ale gdy puszcze to nadal trzyma i musze regulować koło przodnie oczywiście nie wiem czy musze kupić linke czy coś wyregulować w przodnim kole bo ja go nigdy nie rozbierałem jedynie wymieniałem kranik no i oczywiście co rok czyszcze gaźnik który mi odpina tata bo sam się boje że zepsuje albo co. Proszę o pomoc taka linka kosztuje ok. 7 zł. bo kupowałem do sprzęgła więc nie duży wydatek ale hamulec był używany tylko 3 razy od kupna motocykla więc nie ma na nim nic zerwane


- waglik
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 13/12/2006, 10:15
- Lokalizacja: Z nienacka xD
Złap mocno palcami za dźwigienkę, do której dochodzi linka hamulca. Pchnij ją mocno w stronę, w którą ciągnie linka hamulcowa. Jeśli dźwigienka przekręci się więcej niż około 90 stopni, to masz zjechane rozpieraki szczęk hamulcowych. Odłącz linkę hamulca i zdejmij koło. Z bębna hamulcowego wyjmij dekiel (ten z dźwigienką) - spokojnie, tam nic nie trzeba rozkręcać. Samo wyjdzie. Mając w ręku dekielek naciśnij dźwigienkę. Wtedy zrozumiesz zasadę działania tego ustrojstwa i będzie Ci łatwo ocenić, co jest przyczyną blokowania hamulca. Powinny być tam DWA rozpieraki zblokowane ze sobą cięgłem od zewnętrznej strony dekielka. Jest to ważne abyś wiedział jak to działa, żeby potem prawidłowo wyregulować hamulec. Obie szczęki muszą równomiernie "łapać". Dobrze wyregulowany hamulec w Twoim motocyklu zatrzymuje koło bez szurania. Sprawdzasz to na podstawce centralnej z przednim kołem w górze.
PS. Może też być tak, że oprócz rozpieraków są zjechane także okładziny na szczękach. Oceń to. Okładzina powinna mieć ok. 2-3 milimetry grubości.
PS2. Przedni hamulec w motocyklu jest hamulcem zasadniczym więc po prostu musi dobrze działać, żebyś nie nabrał złego nawyku hamowania tylnym, którego skuteczność zatrzymywania zestawu Ty+motocykl jest znikoma w porównaniu z przednim.
Pozdrawiam.
hikor
PS. Może też być tak, że oprócz rozpieraków są zjechane także okładziny na szczękach. Oceń to. Okładzina powinna mieć ok. 2-3 milimetry grubości.
PS2. Przedni hamulec w motocyklu jest hamulcem zasadniczym więc po prostu musi dobrze działać, żebyś nie nabrał złego nawyku hamowania tylnym, którego skuteczność zatrzymywania zestawu Ty+motocykl jest znikoma w porównaniu z przednim.
Pozdrawiam.
hikor
Suzuki DR800
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
"Przyspieszenie poszerza uśmiech - czysta fizyka"
-
hikor - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/7/2006, 16:16
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki stary od piątku biore się za machine
no wogule jeśli mi tata da klucze
P (ale i tak mam zapasowe mam nadzieje że mu nie powiecie)
a też mi mówił że może coś być ze szczękami



Cezet 175 ccm.
Rok produkcji -1985
Rok kupna 1985
Max prędkość- ok. 100 km/h
Spis licznika- 21 sierpień 2006 - 05160
Rok produkcji -1985
Rok kupna 1985
Max prędkość- ok. 100 km/h
Spis licznika- 21 sierpień 2006 - 05160
- waglik
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 13/12/2006, 10:15
- Lokalizacja: Z nienacka xD
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości