Zobacz wątek - garść pytań co do techniki
NAS Analytics TAG

garść pytań co do techniki

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Tomek. R » 18/12/2006, 20:18

Jeśli mówimy o samej zmianie przełożeń to oczywiście masz rację. Jednak proces redukcji biegów trwa trochę dłużej. Trza jeszcze oddac nowe przełożenia na koło/asfalt.
Przegazówka o której mowa w temacie dotyczy, chyba właśnie tego momentu a nie samej zmiany przełożeń.
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina


Postprzez speedo26 » 18/12/2006, 21:00

Nie wiem czy dobrze robię bo nie miałem nikogo, kogo mógłbym o to zagadnąć, ale jeśli ciągnę dwie paki na szóstce i chcę się zatrzymać to poprostu puszczam gaz, cisnę przedni hantel i przy 4 może 3 tysiącach obrotów sprzęgło i redukcja, klik, klik, klik, klik . Dolatując do zakrętów robię podobnie, hantel i jak mam odpowiednią prędkość to dopiero sprzęgło i redukcja klik, klik, klik na odpowiedni bieg. jak narazie nie wysypały mi się tryby ze skrzyni :wink: więc chyba nie jest żle .
Avatar użytkownika
speedo26
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/12/2006, 09:46
Lokalizacja: Okolice O-ki


Postprzez Thrillco » 18/12/2006, 21:50

Ale robisz źle speedo:)Szczególnie źle może się skończyć to..klik,klik,klik..ale nie dla skrzyni tylko dla ciebie i całego sprzeta:)

A tak na marginesie-wiecie że pierwszą w pełni synchronizowaną skrzynię biegów opracował polski inżynier...poszedł z tym do FSO ale go olali a potem zaoferowali jakąś śmieszną sumę więc...sprzedał patent Volvo, które wykorzystało to po raz pierwszy w modelu 850...w pełni znaczy, włącznie z biegiem wstecznym.
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez speedo26 » 18/12/2006, 22:21

Więc to chyba można zaliczyć do złych nawyków z jazdy autem.
Avatar użytkownika
speedo26
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/12/2006, 09:46
Lokalizacja: Okolice O-ki

Postprzez Thrillco » 18/12/2006, 22:22

Jesli mówisz o tym klik, klik, klik to też nie...to raczej brak pewnej umiejetności i zdolności wykorzystania pewnych zjawisk:)
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez speedo26 » 18/12/2006, 22:26

Lub niewiedzy o ich istnieniu.
Avatar użytkownika
speedo26
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10/12/2006, 09:46
Lokalizacja: Okolice O-ki

Postprzez kravec » 28/12/2006, 11:31

wiec jak sie powinno (po kelei- krok po kroku) zmieniac biegi?? tylko niech sie wypowiedza ludzie ktorzy maja o tym pojecie....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Tomek. R » 29/12/2006, 11:50

No właśnie - z tymi synchronizatorami to też mi się wydawało że nie ma ich w silniku moto. Nie jestem mechanikiem więc się nie wypowiadałem.
No a poza tym o takie przegazówki mi chodziło( mniej więcej)
Tomek. R
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 2/5/2006, 10:48
Lokalizacja: Police k. Szczecina

Postprzez Ziolo » 7/2/2007, 10:58

A jakies podsumowanie tematu jak zbijac biegi ??
Bo ja juz sie zakrecilem.
Ziolo
Świeżak
 
Posty: 261
Dołączył(a): 22/12/2006, 19:01
Lokalizacja: Zielona Góra

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê