Zobacz wątek - Szkoła offroadu...
NAS Analytics TAG

Szkoła offroadu...

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez przemol21 » 30/3/2009, 20:54

Bardzo trudno jest mi zmieniac biegi na stojaco, w dol jeszcze w miare ale w gore wogole lipa. Wiec zmieniam przysiadajac na chwile, czy to duzy blad techniczny? A co do jazdy na stojÄ…co to jest to podstawa(mowie to jako uczniak ktory dopiero co sie do tego przekonuje), na poczatku ciezko bylo mi sie przestawic, balem sie ze jestem tak wysoko, tak jakbym nie jechal na moto tylko lewitowal nad nim. Teraz nie bola mnie plecy, nie trace kontroli nad kierownica po dupnieciu w dolek przy znacznej predkosci, ale jesli chodzi o zakrety to zbieram w tej pozycji tylko lekkie Å‚uki.
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
przemol21
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
Lokalizacja: Hrubieszów


Postprzez x2eno2n » 15/5/2009, 13:41

ja też to czytam i znalazłem dzięki Tobie wiele cennych wskazówek ;) dzięki
lookne tu jeszcze ;)
Pozdera...
Honda NX 250

lewa w górę... ;)
--------------------------------------------------------
Części: Seicento, Cinquecento, Ford, Peugot, Renaut, załatwie inne częsci :)
x2eno2n
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/5/2009, 05:54
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy


Postprzez Duriv » 24/6/2009, 08:43

Nic innego... Jak odświeżyć temat :)
Mam moto ponownie, więc można się spodziewać nowych artykułów...
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 21/8/2009, 09:53

przemol21 napisał(a):Bardzo trudno jest mi zmieniac biegi na stojaco, w dol jeszcze w miare ale w gore wogole lipa. Wiec zmieniam przysiadajac na chwile, czy to duzy blad techniczny? A co do jazdy na stojąco to jest to podstawa(mowie to jako uczniak ktory dopiero co sie do tego przekonuje), na poczatku ciezko bylo mi sie przestawic, balem sie ze jestem tak wysoko, tak jakbym nie jechal na moto tylko lewitowal nad nim. Teraz nie bola mnie plecy, nie trace kontroli nad kierownica po dupnieciu w dolek przy znacznej predkosci, ale jesli chodzi o zakrety to zbieram w tej pozycji tylko lekkie łuki.



ODÅšWIERZAMY :D

Co do zmiany biegów na stojąco jest pewien mały dyskomfort jak zauważyłeś
otóż:
- jeżdząc na siedząco jak w najzwyklejszym moto o ile masz dobrze ustawioną wajchę zmiany biegów wystarczy palce do góry podniesc i mamy bieg ;d

na stojąco chcąc nie chcąc musimy całą nogę uniesc do góry przynajmniej ja tak się bawiłem ale fakt faktem zmienianie biegów w locie, na stojąco dla amatora to nic łatwego i jednak występuje takie cos jak bariera strachu

poprostu musisz sobie pojeździc po prostej drodze kilka razy, rozkminic jak u Ciebie wchodzą te biegi na stojąco, jeżeli ciężko wchodzą sprawdź poziom oleju w skrzyni.
Jeśli nie dajesz radę chociaż masz tyle ile trzeba oleju spróbuj ze sprzęgłem.
Wystarczy tylko przyzwyczaić się ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Duriv » 24/8/2009, 22:29

musisz operować gazem.. Jeśli zbytnio Ci się odchyli - kontra
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Hamulec » 29/8/2009, 01:09

...na moim moto na tlumiku takie rysy się pół okrągłe zrobiły od opony- nie mysle o tym, ale to chyba normalne.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Hamulec » 1/9/2009, 21:08

W piachu na stojąco za mocno mną rzuca. Czyz bym za wolno smigał. Myślę, że nie. CR125. Jest jakaś technika, żeby temu zaradzić.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Duriv » 9/9/2009, 15:57

za wolno.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Duriv » 23/9/2009, 20:31

Odświeżamy ;)
Już będziemy się regularnie udzielać.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez gwed » 23/9/2009, 21:57

Skoro mowa o szkole offroadu to czy jest gdzieś w okolicach piotrkowa trybunalskiego jakaś szkółka? Wszystko co do tej pory nie "cimało się kupy"

proszę o odpowiedź i pozdrawiam :)
gwed
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/9/2009, 06:32
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez Duriv » 24/9/2009, 15:50

Piotrków.. Nie wiem :-).
Proszę wpisać w google nazwę większych miast i interesujący Cię temat, na pewno coś Ci wyjdzie.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez gwed » 24/9/2009, 16:15

Szukałem wczoraj i dziś lecz szkółka jest tylko w łodzi, łowiczu i strykowie a każda z tych miejscowości znajduje się
+/- 100 km od Piotrkowa, zdziwiłem się ponieważ nie jest to najmniejsze miasto.

proszę o jakeiś propozycje, może coś przeoczyłem

pozdro :)
gwed
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23/9/2009, 06:32
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez Duriv » 26/9/2009, 21:08

Niestety nic mi na ten temat nie wiadomo..
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Hamulec » 27/9/2009, 23:23

Na zawodach widziałem jak niektórzy zawodnicy na prostych śmigali na na kole. Chodzi mi głownie o agresywne 2t. Wiadomo, że nie jest w 2t łatwo operować równomiernie gazem. Wiem to również z własnego doświadczenia cr125. Może podyskutujemy na ten temat.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Duriv » 28/9/2009, 21:17

ale to już będzie offtop...
Ale co chcesz wiedzieć ? :P
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Hamulec » 29/9/2009, 10:05

jaki offtop, przecież dyskutujemy o technice jazdy :P
Co chce wiedzieć - na 1 biegu to dosyć mi nawet wychodzi postawić na koło i ujechać nawet, nawet :) Jednak ostatnio chciałem to zrobić na wyzszym biegu i mam z tym kłopoty :shock: Udało mi się trochę jak koło podbiłem na lekkim wznieśieniu, a na równym kłopot. Generalnie chodzi, żeby to zrobić przy dużej szybkości, bo z 1ynki to chyba to do wielkich wyczynów nie należy, chociaż ciężko w 2t.
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Duriv » 30/9/2009, 20:11

na 2 w WR się da, podobnie 3jka przy przyspieszaniu jak się siedzi bardziej na tyle... mówię z samego gazu.. a sprzęgło - też 3, na 4 nie próbowałem.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Duriv » 22/4/2010, 09:41

A więc.
Jeśli chodzi o 2, 3jkę- Przy przyspieszaniu przechyl się na tył siedzenia i delikatnie poderwij kierownicę w ostateczności. Możesz również wykorzystać zawieszenie - wcisnąć hamulec, odpuścić gaz do końca, i dać gaazuuu z uślizgiem sprzęgła. Mój tak wstaje do 4 biegu :D
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez matm117 » 26/4/2010, 21:29

Witam. Pisałem już w innym temacie, ale zostałem odesłany tutaj, otóż mam problem z jazdą, czasami lubię pobawić się w trial, tylko nie mam sprzętu odpowiedniego, na trialówce wiem że łatwo utrzymać się stojąc na moto w miejscu, ale na enduraku mam problemy. I tu pytanie do was, jest jakaś technika na to? Albo jakieś ćwiczenia? Czy mam po prostu próbować, próbować i tak w kółko. Chciałbym się tego nauczyć można fajnie zaszpanować, i nie raz może się przydać przed kłodą w lesie albo inną przeszkodą.
matm117
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
Lokalizacja: Turek

Postprzez Duriv » 27/4/2010, 05:42

Tu mnie chłopie zaskoczyłeś :D.
Także :
Metoda prób i błędów.

Musisz się nauczyć "czuć" moment kuliminacyjny - równowagi pomiędzy siłą ściągającą na tył a siłą dociskającą przód - bezwładność.
Jak wejść w ten stan ? Strzał ze sprzęgła, wygodna pozycja i szukaj tego momentu - na początek podczas powolnej jazdy, potem w miejscu.
Ale pamiętaj, nie na każdym motocyklu to zrobisz.
Jaki masz ?
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê