Zobacz wątek - lęki na gumie
NAS Analytics TAG

lęki na gumie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez Topic » 6/5/2007, 17:57

R1 napisał(a):dokładnie.... widze, że nie fantazjujesz... jak to większość zaraz po zakupie sprzęta. Ty nie dawno go kupiłeś i powinieneś się z nim dobrze "zgrać" i wyczuć jego granice wytrzymałości. Zainwestuj najpierw w dobry kombinezon, kask, buty itp. a potem amora i crashpady. Jak już wszystko będizesz miał, możesz zacząć nauke wheelie i innych...

Bezpieczeństwo NAJWAŻNIEJSZE !!!, przynajmniej ja tak uważam :)

Pozdr ;)


widze ze jestes juz dojrzalym motocyklista. tez uwazam ze nie ma co szalec bez odpowiedniego stroju i to nie jest wcale oznaka strachu tylko rozsadku. fajnie by bylo poszalec ale wtedy jak sie jest przekonanym o bezpieczenstwie, przynajmniej o jakims wiekszym jego procencie. dzisiaj polatalem sobie troche w deszczu zeby sie wczuc w taka pogode i przyznam ze wkurzaja mnie pasy malowane na jesdni sliska farba i strzalki na skrzyzowaniach. strasznie trzeba na nie uwazac. pozdrawiam
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez R1 » 6/5/2007, 18:17

po prostu wszystko w swoim czasie :)

Pozdr ;)
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji


Postprzez Lumiere » 6/5/2007, 19:58

Topic wczuwaj sie w sprzet ,jezdzij,jezdzij,i jeszcze raz smigaj :D .Jak wczujesz moto to z czasem sam zeby sobie urozmaicic zycie bedziesz badał reakcje moto na gaz/sprzegło .Powoli podrywaj moto ,jak juz raz poderwiesz wyzej niz 30 cm to zobaczysz ze potem bedziesz chcial wiecej i wiecej :twisted: Ja tak mialem na zx9r nie mialem gleby uczac sie jezdzic na kole tylko z innej glupiej przyczyny,takze nie powiedziane ze jak chcesz latac na gumie to musisz zaliczyc wywrotke z tego powodu. :D
Kawasaki Zx 10R 2004r
Avatar użytkownika
Lumiere
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 115
Dołączył(a): 3/4/2007, 22:02
Lokalizacja: skontowni

Postprzez Topic » 6/5/2007, 20:23

Lumiere napisał(a):Topic wczuwaj sie w sprzet ,jezdzij,jezdzij,i jeszcze raz smigaj :D .Jak wczujesz moto to z czasem sam zeby sobie urozmaicic zycie bedziesz badał reakcje moto na gaz/sprzegło .Powoli podrywaj moto ,jak juz raz poderwiesz wyzej niz 30 cm to zobaczysz ze potem bedziesz chcial wiecej i wiecej :twisted: Ja tak mialem na zx9r nie mialem gleby uczac sie jezdzic na kole tylko z innej glupiej przyczyny,takze nie powiedziane ze jak chcesz latac na gumie to musisz zaliczyc wywrotke z tego powodu. :D


dzieki, duzo dla mnie znacza takie uwagi zwlaszcza od doswiadczonych motocyklistow. pisalem na innym forum do stunterow ale jakos mnie olali. najpierw sie pozadnie ubiore i kupie amorek a pozniej sie zobaczy.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez paq » 6/5/2007, 21:17

mozecie tak dokladniej pokazac i opisac jak dziala tez amortyzator i crashpady (to takie jak gmole?)
Romet Ogar 49 -> WSK 125 -> MZ TS 150 -> MZ 250 -> HONDA HORNET 600 :D
Avatar użytkownika
paq
Świeżak
 
Posty: 214
Dołączył(a): 22/6/2006, 22:26
Lokalizacja: Rzeszow

Postprzez Lumiere » 6/5/2007, 21:55

Crash pady :

Obrazek

elementy ktore montujesz z bokow moto zeby przy potencjalnej wywrotce chronily Ciebie i moto [mniejsze straty]


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Amorek skretu to takie cudo zapobiegajace wpadaniu moto w tzw shimin (nie wiem czy dobrze powtorzylem kiedys tak slyszalem) chodzi o to ze kiera moto zaczyna jak glupia latac w lewo i prawo i raczej nie idzie tego opanowac,montujesz go do kierownicy.

Obrazek

Obrazek
Kawasaki Zx 10R 2004r
Avatar użytkownika
Lumiere
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 115
Dołączył(a): 3/4/2007, 22:02
Lokalizacja: skontowni

Postprzez Topic » 6/5/2007, 22:43

Lumiere - eleganckie foty i ladnie wytlumaczone. widzialem teraz nowe amorki wielkosci paczki fajek montowane na kiere. takie ladne pudeleczka o prostokatnym ksztalcie, tylko ze takie cudo kosztuje np. do f4 okolo 2 tys. PLN. pozdrawiam
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez paq » 7/5/2007, 07:35

Wielkie dzieki teraz juz wszystko wiem ;)
Romet Ogar 49 -> WSK 125 -> MZ TS 150 -> MZ 250 -> HONDA HORNET 600 :D
Avatar użytkownika
paq
Świeżak
 
Posty: 214
Dołączył(a): 22/6/2006, 22:26
Lokalizacja: Rzeszow

Postprzez R1 » 7/5/2007, 18:17

Lumiere napisał(a):Crash pady :

Amorek skretu to takie cudo zapobiegajace wpadaniu moto w tzw shimin (nie wiem czy dobrze powtorzylem kiedys tak slyszalem) chodzi o to ze kiera moto zaczyna jak glupia latac w lewo i prawo i raczej nie idzie tego opanowac,montujesz go do kierownicy.



Najlepiej widać to w tym materiale, dokładnie scena 3 i 5 :)
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... crash+moto
Bardzo nie przyjemne uczucie i wielka bezradność :cry:

Pozdr ;)
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez cichy » 7/5/2007, 21:24

Za to w drugiej scenie widać jak reaguje w zakręcie niedoświadczony kierowca i czemu nie wsiada się od razu na sporta.
1:08 Zła pozycja podczas hamowania awaryjnego, dupa nie powinna była się unieść.
1:31 Tu nie rozumiem, czemu aż do samego końca nie postanowił odpuścić gazu.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Topic » 7/5/2007, 23:41

ci kolesie z tego filmiku ktorzy mieli dzwony nie byli poczatkujacy z tego co widac a i tak ich spotkalo nieszczecie. chwila nieuwagi i bum. moze to pewnosc siebie troche tu zawinila.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez cichy » 7/5/2007, 23:53

Topic napisał(a):ci kolesie z tego filmiku ktorzy mieli dzwony nie byli poczatkujacy z tego co widac a i tak ich spotkalo nieszczecie. chwila nieuwagi i bum. moze to pewnosc siebie troche tu zawinila.


Raczej brak pewności i to, że bał się złożyć motocykl głębiej.
Wydaje mi się, że sytuacje można było uratować.
Zresztą można było, chociaż spróbować.
Najwyżej zaliczyłby małego ślizga, zamiast pójść prosto w trawę.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Topic » 8/5/2007, 00:09

no ale tak to jest jak sie swiruje przed kims. moze bal sie ze ten z tylu go trzepnie. albo poprostu nie pomyslal. tak tez sie czasem zdarza.
ogar 205 --> simson skuter --> wsk 125 i 175 --> gilera XR2 125 --> CBR f4 99 --> 636 04
Avatar użytkownika
Topic
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 1/5/2007, 07:00
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez hefron » 8/5/2007, 15:45

Myśle, że to było tak jak mówił cichy. Sam miałem ze 2 razy taką sytuację, że przecenilem swoje umiejętności, ale udało się wyjść z zakrętu cało. Tak jest kiedy się nie umie wchodzić w zakręty, ma się lek przed skladaniem. Raz omal nie zaliczyłem krawężnika bo mnie wyrzucilo za mocno, jeszcze 20 cm i wylądowałbym tak jak ten koleś.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez motoman » 8/5/2007, 17:21

Mialem tak 3 razy w pierwszych 2 tygodniach jak mialem moto... raz byłby rów (lewy wyrzucajacy zakret) i 2 razy praweznik... (prawe zakrety) :) masakryczne uczucie... i jak juz sie zle wejdzie, to trudno jest pogłebic skret...


Edit:

Nie bardzo wiedzialem wtedy o czyms takim jak przeciwskret :)
Ostatnio edytowano 12/5/2007, 21:54 przez motoman, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez R1 » 12/5/2007, 20:48

ale z każdą taką sytuacją, nabiera się nowych doświadczeń i odruchów... i o to w tym wszystkim chodzi .... lata praktyki ;)

Pozdrawiam
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez Lumiere » 12/5/2007, 22:33

AA odnosnie jeszcze lekow na gumie to jak bedziecie stawiali na gumsko z jedynki to nie odkrecajcie gazu na opor bo moze byc za ostro ..u siebie zauwazylem ze wystarczy rozprezenie zawieszenie i odkrecenie na 1/2 i szarpniecie kiery do siebie.. no ale moze to moc robi swoje nie wiem ..niech sie wypowie ktos kto jezdzi np na 600.
Kawasaki Zx 10R 2004r
Avatar użytkownika
Lumiere
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 115
Dołączył(a): 3/4/2007, 22:02
Lokalizacja: skontowni

Postprzez R1 » 13/5/2007, 19:52

no to zalezy od mocy i wagi moto....
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez balth » 14/5/2007, 20:40

Kaja napisał(a):
Hoffman napisał(a):Ja tam mam wieksze lęki bez gumy.


:lol: :lol:
:twisted:

nie mogÄ™ z Wami czasami :lol:


eee tam. bez gumy trzeba refleks mieć. ale co to za przyjemność?
a móc to możesz, możesz tylko o tym nie wiesz ;-)
balth

XJR1300 (głównie)
balth
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 25/8/2005, 06:07
Lokalizacja: DC

Postprzez Grzybu » 15/5/2007, 08:46

To ja może napiszę coś na temat.

Najważniejsze jest wyrobić sobie odruch trzymania stopy na hamulcu (podczas gumienia). Moim zdaniem bez tego nie ma sensu wogóle zabierać się za naukę. Będziesz stawiał 40 cm w górę i odpuszczał ze strachu, że Cię przewinie.
Druga rzecz to zaufanie do tego tylnego hebla.
Często sytuację da się uratować, ale w panice zamiast depnąć hamulec kolesie robią desant ze sprzęta, straty widać na niejednym filmie w galerii.

I nie polecam ćwiczyć w przypływie emocji (a szczególnie w normalnym ruchu) . Chcesz to zrobić bez strat to się na tym skup (widzę tu pewną analogię do offtopa "z gumą czy bez" :lol: )
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê