przez lrrr » 22/12/2007, 12:45
Przez ostatni robiłem codziennie liste problemow na ktore trzeba zwrocic uwage podczas jazdy (większosć z tych punktów jest sprawdzona doświadczalnie na mojej osobie). sorki za CAPSLOCK ale wkliłem z pliku
1. NIGDY NIE WOLNO WYPRZEDAĆ KOLUMNY SAMOCHODÓW BO KTÓRYŚ MOŻE WYJECHAĆ
2. NA SKRZYŻOWANIACH PUŚĆ MANETKĘ, ZWOLNIJ BĄDZ PRZYGOTOWANY DO HAMOWANIA AWARYJNEGO.
3. JEŻELI MASZ ZŁE PRZECZUCIE ZWOLNIJ. DLATEGO TEZ NALEZY PATRZYC NA ZNAKI INFORMUJACE O SKRZYZOWANIACH
4. W TERENIE ZABUDOWANYM NIE PRZEKRACZAJ 20-70 KM/H ZALEŻNIE OD DOPUSZCZALNEJ PRĘDKOŚCI. JEST TU OGROM
SKRZYZOWAN I KAŻDE POTECJNIE NIEBEZPIECZNE.
5. WYPPRZEDANIE KORKA SAMOCHODÓW TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZY PRĘDKOŚCI OK 20KM/H
6. NIE WYPRZEDAĆ NA SKRZYŻOWANICH, PASACH.
7. NIE JECHAĆ ZA TIREM, ANI ZA WIĘKSZYM SAMOCHODEM PONIEWAŻ NAS WOGÓLE NIE WIDAĆ.JEŻELI JUŻ MUSIMY JECHAĆ TO
TRZYMAJMY DUŻY ODSTĘP OD POPRZEDZAJĄCEGO POJAZDU.
8. JEŻELI JUŻ JEDZIEMY ZA JAKIMŚ SAMOCHODEM A ON SKRĘCA NA SKRZYŻOWANIU TO BEZWGLĘDNIE NIE WOLNO GO WYPRZEDAĆ
I NALEŻY ZWOLNIĆ BO JEŻELI WYJEŻDŻAMY ZZA SAMOCHODU INNI KIEROWCY MOGĄ NAS NIE ZAUWAŻYĆ!!!!!!!
9. KTOŚ CHCE WŁĄCZYĆ SIĘ DO RUCHU LUB PRZECINA TWÓJ PAS RUCHU A NIE MASZ PEWNOŚCI ŻE CIĘ WIDZI ZWOLNIJ I
ZASTOSUJ KRÓTKI KLAKSON. JEŚLI JESTEŚ PEWNY ŻE KTOŚ CIE JEDNAK WIDZI TO TEŻ ZWOLNIJ, BO NA DRODZE NIGDY
NIE MOŻNA BYĆ PEWNYM.
10. TO ŻE JEDZIEMY MOTOCYKLEM NIE ZNACZY ŻE NA KAŻDYM SKRZYŻOWANIU MAMY BYĆ PIERWSZI. CZESTO JEST TAK ŻE
PRZEJEŻDZAJĄĆ JAKO PIERWSZI NARAŻAMY SIĘ NA TO ŻE KTOŚ JESZCZE BĘDZIE PRZEJEŻDZAŁ NA CZERWONYM
("BO ZDĄŻY") I DOJDZIE DO KOLIZJI. NAWET JAK JEDZIEMY PIERWSI NA SKRZYŻOWANIU TO NALEŻY ZACZEKAĆ NA TYCH
CO JADĄ NA CZERWONYM.
11. JEŻELI CHCESZ BYĆ BARDZIEJ WIDOCZNY TO NIE WŁĄCZAJ ŚWIATEŁ DROGOWYCH TYKLO ZAŁUŻ KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ.
BEZWGLĘDNIE NALEŻY JĄ ZAKLADAĆ PÓŹNYM WIECZOREM CZY NOCĄ. NIE UZYWAJ SWIATEL DROGOWYCH BO JADAC NA TRASIE
NIE MOZESZ JUZ UZYC ICH BO TO SA JUZ TWOJE NAJMOCNIEJSZE SWIATLA
12. SĄ GODZINY W KTÓRYCH LUDZIE SIĘ SPIESZĄ NP DO PRACY I NALEŻY WTEDY SZCZEGÓLNIE UWAŻAĆ. NP RANO.
13. JADAĆ NA TRASIE GDZIE Z NAPRZECIWKA MAMY SZNUREK SAMOCHODÓW BĄDŹMY PRZYGOTOWANI ŻE KTOŚ MOŻE ZACZĄĆ
WYPRZEDZAĆ, DLATEGO NIE JEDŹMY ZBYT SZYBKO ABY W AWARYJNEJ SYTUACJI MOŻA BYŁO PRZYCHAMOWAĆ I ZJECHAĆ DO
PRAWEJ STRONY JEZDNI. PAMIETAJ ŻE NAJWIECEJ WYPADKÓW W POLSCE JEST NA PROSTYM ODCINKU DROGI !!!!!!
14. JEŻELI KTOŚ JEDZIE WOLNIEJ OD NAS NIE TRAKTUJMY GO JAK ZAWALIDROGĘ.
15. SYTUACJA NA DRODZE BARDZO SZYBKO SIĘ ZMIENIA I JAK JEDZIEMY TO NIE STARAJMY SIE WYPRZEDAĆ KAŻDEGO
SAMOCHODU PONIEWAŻ KIEROWCA PRZED NAMI NIE JEST ZAWSZE GOTOWY DO ZMIANY SYTUACJI.
16. JEŻELI KTOŚ ZACHOWA SIĘ NIEKURTURALNIE, AGRESYWNIE, ŹLE WOBEC NAS TO NIE ODPOWIADAJMY AGRESJA NA AGRESJE.
TO JEST BŁĘDNE KOŁO. POZATYM DEKOCENTRUJEMY SIĘ I SAMI MOŻEMY SPOWDOWAĆ NIEBEZPIECZNĄ SYTUACJĘ.
17. NIE ZNASZ ZAKRĘTU, ZWOLNIJ. ZNASZ ZAKRĘT TEŻ ZWOLNIJ BO NIE WIESZ CZY NIE MA TAM PLAMY OLEJU CZY INNEJ
NIESPODZIANKI. LUDZIE CZESTO SCINAJA NA ZAKRETACH DLATEGO TRZEBA BYC SZCZEGOLNIE OSTROZNYM. TAK SAMO NA
WZNIESIENIACH I INNYCH MIEJSCACH GDZIE NIE WIDAĆ DROGI NALEŻY ZWOLNIĆ I JECHAĆ MOŻLIWIE BLISKO PRAWEJ
STRONY.
18. UWAGA NA SKRECAJĄCYCH BEZ KIERUNKOWSKAZU JEŻELI JEST SKRZYŻOWANIE TO KTOŚ MOŻE SKRĘCIĆ SZYBKO BEZ KIERUNKOWSKAZU
LUB WŁĄCZYĆ GO W OSTATNIEJ CHWILI DLATEGO NALEŻY ZAWSZE ZWALNIAĆ PRZED SKRZYŻOWANIAMI. CZESTO LUDZIE SKRECAJA
NAGLE NA SKRZYZOWANIACH BO SIE IM COS PRZYPOMNI
19. DROGI PUBLICZNE TO NIE TOR. ZAWSZE JEDŹ NA 50-70 SWOICH MOŻLIWOŚĆ. TAK ŻE NAWET JAK CIE COŚ ZASKOCZY NA
DRODZE, TO BĘDZIESZ WIEDZAŁ JAK MASZ ZAREAGOWAĆ, ALE PRZEDE WSZYSTKIM MASZ WIĘKSZĄ PEWNOŚĆ ZE ZDĄRZYSZ
ZAREAGOWAĆ.
20. JADAC W KORKU I WYPRZEDZAJAC AUTOBUS CZY TIRA CZY TEZ INNY POJAZD NALEZY ZROWNAC SIE Z NIM I ZOBACZYC CZY
ON NIKOGO NIE PRZEPUSZCZA !!
21. UWAGA NA LISCIE NA DRODZE - SZCZEGOLNIE JESIENIA NAWET PRZY MALYM ZLOZENIU NA ZAKRECIE SA BARDZO
NIEBEZPIECZNE.
22. ZAKRETY 90 POKONUJ POWOLI I BEZPIECZNIE Z MALYM NACHYLNIEM SZCZEGOLNIE W TERENIE ZABUDOWANYM
23. MOTOCYKL MA MALE SWIATELKO STOP I CZESTO GO NIE WIDAC. DLATEGO PODCZAS HAMOWANIA ZJEZDZAJ DO PRAWEJ ALBO
DO LEWEJ STRONY PASA TAK ABY NIKT NIE WJECHAL CI W TYL MOTOCYKLA.
24. W NIEPEWNYCH SYTUACJACH TRZYMAC PALEC NA KLAKSONIE ABY GO MOZNA BYLO UZYC. NIE WSTYDZIC SIE UZYCIA
KLAKSONU !! NP KTOŚ STOI NA POBOCZU I NAGLE ZECHCE MU SIE RUSZYĆ
25. UWAGA NA SAMOCHODY STOJĄCE NA POBOCZU. MOGĄ NAGLE WŁĄCZYĆ SIĘ DO RUCHU - CZESTO ZAWRACAJĄ !! PATRZYĆ CZY SĄ KOŁA SKRĘCONE
UŻYWAĆ KLAKSONU
CO CI SZKODZI ZWOLNIĆ. PRZECIEŻ ZA SEKUNDE JUŻ ZNOWU JEDZIESZ "SETKE". PAMIĘTAJ ABY TWOIM CELEM BYŁO
BEZPIECZNE A NIE SZYBKIE DOJECHANIE DO CELU.
CIESZ SIĘ JAZDĄ ORAZ BADŹ DOBRY DLA INNYCH UŻYTKOWNIKÓW NA DRODZE A WSZYSTKO CO DOBRE WRÓCI DO CIEBIE JAK BUMERANG.