Zobacz wątek - Zakret i przednie koło
NAS Analytics TAG

Zakret i przednie koło

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Zakret i przednie koło

Postprzez danonek7 » 28/8/2016, 18:21

Witam, czym może być spowodowane wężykowanie przedniego koła w zakręcie?
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04


Postprzez Oastra » 28/8/2016, 18:45

Często to wina kierowcy, zobacz też czy masz luzy
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez Glenroy » 28/8/2016, 18:57

Oastra napisał(a):Często to wina kierowcy

Ke? Jakiś przykład?

danonek7 napisał(a):Witam, czym może być spowodowane wężykowanie przedniego koła w zakręcie?


Przyczyn może być...trochę.
-Łożysko główki ramy
-Łożysko przedniego koła
-Zawieszenie - słabe sprężyny, przepracowany olej, luzy na lagach, albo może być po prostu źle wyregulowane o ile ma taką możliwość.
-Kiepskie opony, stare, albo mocno zużyte
-Złe ciśnienie w ogumieniu

W ogóle to w jakim motocyklu? Bo tak to możemy dumać w nieskończoność ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez danonek7 » 28/8/2016, 19:26

moto to honda 600rr, opony Michelin Pilot Power 2CT z 2015 wiec raczej dobre
Sytuacja, zakręt, duża prędkość, duże pochylenie
Avatar użytkownika
danonek7
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04

Postprzez Glenroy » 28/8/2016, 20:16

Sprawdź zawieszenie. Może błąd w technice pokonywania zakrętu? Kierownica może drżeć / wężykować jak kończy się przyczepność powoli, może - nie chcę podważać niczyich umiejętności - ale może siedzisz w złej pozycji na moto, albo źle operujesz gazem za bardzo odciążając przednie koło w zakręcie?
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez andy7 » 28/8/2016, 21:41

sprawdz Geometrie, zwlaszcza gdy nie masz pewnosci, ze moto nie bylo po wypadku, generalnie chyba najdrozsza opcja

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Kaai » 4/9/2016, 18:05

ja bym obstawial kierownika, zla pozycja, albo sciskanie kiery, ogolnie zapierasz sie o bak (jesli duza predkosc rozumiem ze lecisz na kolanie), wiec nie mozesz trzymac sie kiery a sporo osob kiery sie trzyma i ogolnie moto jest niestabilne.

konczenie przyczepnosci na drodze bym odrzucil, bo to juz trzeba niezle kapic zeby przod zaczal puszczac w winklu.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Glenroy » 4/9/2016, 20:44

Kaai napisał(a):konczenie przyczepnosci na drodze bym odrzucil, bo to juz trzeba niezle kapic zeby przod zaczal puszczac w winklu.


Prawdę powiedziawszy, to wystarczy luz gdziekolwiek na przodzie, łożyska, lagi etc, żeby przód zachowywał się co najmniej dziwnie, nie mówiąc już o zbyt wczesnym odciążeniu koła w winklu, za dużo gazu, za wcześnie na wyjściu i już zaczyna się lekko telepać. Wbrew pozorom, przyczyn tego, może być tyle co i motocyklistów :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Kaai » 4/9/2016, 20:49

Glenroy napisał(a):
Kaai napisał(a):konczenie przyczepnosci na drodze bym odrzucil, bo to juz trzeba niezle kapic zeby przod zaczal puszczac w winklu.


Prawdę powiedziawszy, to wystarczy luz gdziekolwiek na przodzie, łożyska, lagi etc, żeby przód zachowywał się co najmniej dziwnie, nie mówiąc już o zbyt wczesnym odciążeniu koła w winklu, za dużo gazu, za wcześnie na wyjściu i już zaczyna się lekko telepać. Wbrew pozorom, przyczyn tego, może być tyle co i motocyklistów :).


piszac ze przod puszcza chodzilo mi o to, ze sie guma konczy przez zlozenie, za mocne odkrecanie gazu na wyjsciu to bedzie tyl tanczyc ew unosil przod ale to standard, i to kazdy kto jezdzi wyczuje, wezykowanie przodu to przy hamowaniu awaryjnym mialem ostantio, ael to juz guma byla na granicy uslizgu.

nie wiem jak gosc jezdzi i co robi ze mu przod lata, ale obstawiam kiepska pozycje niz luzy, bo chyba jakikolwiek luz to nawet przy lekkim pochyleniu byloby mozna wyczuc?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez andy7 » 4/9/2016, 21:45

Przy jakiej predkosci to " wezykowanie " wystepuje ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Kaai » 4/9/2016, 22:09

andy7 napisał(a):Przy jakiej predkosci to " wezykowanie " wystepuje ?

:wink:

260->0
troche km zrobilem i mialem hamowania awaryjne, ale nigdy az takiego :D


ale nie o tym temat :)
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez speedynta » 12/9/2016, 10:01

Ja bym stawiał na technikę jazdy jeżeli nie ma luzów i łożyska są w porządku.
Tu była reklama ale sobie poszła
Avatar użytkownika
speedynta
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/3/2015, 10:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hefron » 6/1/2017, 16:01

99% technika jazdy i trzymanie sie kierownicy z calej sily. Pusc kiere i wszystko przestanie sie machac :)
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez andy7 » 6/1/2017, 17:30

Akuratnie wezykowanie nie zalezy od techniki. W zakrecie co najwyzej od dodawania i odejmowanie gazu :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr