Zobacz wÄ…tek - Efektywne ruszanie motocyklem
NAS Analytics TAG

Efektywne ruszanie motocyklem

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez cezare » 30/8/2007, 11:19

no właśnie wiedząc to ruszam jak CIOTA - czyli ruszam dopuki nie odpuszczę sprzęgłą a po tem płynny "ogień" ( sprzęgło nie jest tanie ;(((( ) - ale w moim Lytrze to po prostu i tak i tak wystarcza ;).... od dołu Ciągnie EXUP jak oszalały i daje radę...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ


Postprzez abm » 30/8/2007, 16:47

cezare napisał(a):
abm napisał(a):
cezare napisał(a):
abm napisał(a):
cezare napisał(a):pajac miał rację ;)


Pajac zdecydowanie nie miał racji! Popatrz sobie na zakres obrotów, jakiego uzywaja zawodnicy na torze. Najlepiej wykorzystamy moc silnika zmieniają biegi trochę po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej. Ile ma wynosic to "trochę" to już bardziej skomplikowane i potrzebny jest do tego wykres mocy, momentu i przełożeń skrzyni biegów. Upraszczając można przyjąc, że będzie to kilkaset obr./min za mocą maksymalną. Poniewaz nasz czas reakcji to właśnie te kilkaset obr/min, to upraszczając możemy założyć, że decyzję o zmianie biegu podejmujemy, kiedy wskazówka osiągnęła obroty mocy maksymalnej.

Pozdrawiam.


oglÄ…dnij jakikolwiek wykres z hamowni - po przeanalizowaniu zobaczycz o co kaman.. .. . ..
ale może gdzieś to się ztym czerwonym polem pokrywa ... tego nie wiem - wiem że gdy dokręcam ZA bardzo - nie jest to za efektywne...


To powiedz mi w którym miejscu wspomniałem o czerwonym polu? Kolejna zagadka, co ma wspólnego czerwone pole z maksymalną mocą?


abm - masz rację - spaprałem ;)

;) sooory... ;)

a co powiesz na to ;)))) ?


Kawasaki 14ZX :
wykres :
http://photos.motorcycle-usa.com/hay_zx14hp.jpg
budziki
http://www.helibars.com/proddetail.php?prod=HC2614

wykres Yamahy R6
http://www.mototuneusa.com/R6PortingDynoSheet.gif
budziki r6
http://www.bluegauges.com/images/tachco ... /r6003.jpg


nastepny case :
kawasaki z1000 2003r budziki : http://www.motorcycledaily.com/021703in ... tation.jpg
wykresy :
http://www.mcnews.com.au/Testing/Kawasa ... _Power.gif

dane o redline 11,5krpm w fz1
http://home.austin.rr.com/motorcycles4me/FZ1specs.html

wykres CB900 hornet 2002
http://www.heimracing.de/images/sonseit ... hornet.gif
no i jego budziki z redline na 9,5 tys
http://www.mcnews.com.au/testing/Honda/ ... h_600p.JPG



kolejny przykład : suzi gsxr1000 z 2003
wykresy z dyno i fabrczynym :
http://www.dynotech.pl/factory_pliki/Ve ... RACEso.jpg
a tu budziki :
http://www.bluegauges.com/illumiglo/suzuki.htm


strasznie długo zeszło mi na porównywanie ze względu na roczniki motocykli chciałem być dokładny


a tu znów przykłąd mojego ThunderAce'a
wykres : http://www.afm.at/pics/leistung/yzf1000r-l.jpg
a redline
oto nowe budziki : http://www.airlive.aspdotnet.pl/budziki.jpg
rocznik Acea nie ma znaczenia - nie było modyfikacji ;)


abm - i jak to skomentujesz ?

prosz.


Rozumiem, że chodzi koledze o zależność między obrotami mocy maksymalnej a czerwoną skalą na obrotomierzu? Zależność w przypadku tych kilku moto wyglądają tak:

moc czerwona skala

9,5 - 11 ZX14
13 - 15,5 R6 (bardzo dziwny wykres w końcówce)
10,4 - 11 Z1000
9,5 - 11,5 FZ1
8,9 - 9,5 Hornet
12 - 12 Suzuki
10,25 - 11,5 Yamaha

Co do wykresu R6, który jest bardzo dziwny w końcówce i brakuje wykresu przebiegu momentu obrotowego, to proponuje go nie brac pod uwagę. Zakres czerwonego pola na wykresie Suzi pkrywa się z mocą maksymalną i może świadczyć o problemach ze smarowaniem lub innych tego silnika przy wysokich obrotach, może to byc także tlko próba zniechęcenia uzytkownika do nadmiernego kręcenia moto. Wszystkie inne wykresy mają wspólna cechę w postaci spadku mozy maksymalnej przy kręceniu moto do czerwonego pola. Nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć jaki moto należy kręcic do jakich obrotów żeby uzyskać najlepsze przyspieszenie. Mogę prosić o sprecyzowanie pytania?

PS
Poszukam jeszcze wykresu R6 z innego źródła z przebiegiem momentu i wkleję.

Pozdro.
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
abm
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Saimek » 30/8/2007, 22:10

O panie ludzie redline jest najczesciej po to zeby wiedziec kiedy zmieniac bieg.. przynajmniej w autach.

Jedziemy mamy zakladajac moc max przy 9,5k a redline 11,5

dlaczego?

redline(powinien) mowic kiedy zmienic bieg na nastepny aby wejsc w ZAKRES MOCY max...

czyli przekraczamy moc max i dajemy dalej.. do 11,5 zmieniamy bieg i znajdujemy sie znowu w okolicach 9,5 czyli max power.

Jest to oczywiscie orientacyjne. Dla kazdego biegu kazdy moze sobie to dopracowac do swojego moto.

Patrzymy na wykres dyno i znamy kolejne przelozenia... patrzymy w jakim momencie po zmianie biegu znajdziemy sie na poziomie MOCY w tym samym miejscu ale nie nizej.. :P napewno kazdy wie o co mi chodzi.. gdzies czytalem o tym artykul po ang znajde jak bedzie trzeba..
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cezare » 31/8/2007, 14:04

ale coÅ› pierdolita ;)

ja mam 150HP przy 10krmp po jakiego grzyba mam dociągać do Rediline'a na 11,5k ? no chyba po to żeby zwolnić... przyspieszenie jest liniowe i wzrasta do 10krpm u mnie a po tem MA LE JE ( fakt wrzucając bieg wyżej dostajemy się w strefę większych obrotów - ALE ALE kosztem !!!!!!!!! )




sory za oftopy - ale ABM - pierdolisz z tym twoim przekraczaniem redline'a

zamiast w jednym słowie : pierdolisz - ja Ci się rozpisałem ;))))
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez mar111cin » 31/8/2007, 14:14

yyy Cezar, mi się wydaje że na torze, w Twoim motocyklu zmieniali by biegi w okolicach 10800 obr wtedy wykres zaczyna schodzić w dół, a po zmianie biegu z takich obrotów od razu byśmy mieli większą moc na kolejnym biegu. Jednym słowem trzeba ciągnąć wysoko, żeby po zmianie biegu na niższy mieć jak najwyższą moc.


ps znalazłbys cos takiego do starego modelu gsx600f? bo cos nie moge sobie poradzic.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Saimek » 31/8/2007, 23:48

cezare jak zmienisz bieg w momencie max power to na nastepnym zejdziesz za nisko w dol... a tak jak krzywa mocy lekko schodzi w dol to duzo nie tracisz za to po zmianie biegu wchodzisz na taka sama moc albo i wieksza..

pozatym co Ty gadasz ze motocykl nie przyspiesza po uzyskaniu max power? :D

wrzuc 1 i dojedz do 10500 czy ile tam masz max...

odkrec i zobaczymy czy nie przyspieszy wiecej :D

to co Ty mowisz zgadza sie z ostatnim biegiem ale nie zawsze..

po prostu jezeli sila oporu i sila silnika sie zrownaja to wiecej nie przyspieszasz i tyle.. a kiedy to nastepuje itp to juz musisz sam sprawdzac :D
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kasius » 1/9/2007, 11:09

przestancie maglowac ten temat bo robi sie nudny
Kasius
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 2/8/2007, 23:58
Lokalizacja: Irlandia/Wrocław

Postprzez Saimek » 1/9/2007, 12:28

nie czytaj nie dla Ciebie pisane..

polecam artykul tutaj wszystko wyjania.. po angielsku co prawda :)

http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mario19777 » 10/9/2007, 23:11

chcecie efektywne ruszanie pal gume na czerwonym az cie nie bedzie widac a na zielonym wynuz sie dumny ha ha.........
r1 to ma k.....
Avatar użytkownika
mario19777
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8/9/2007, 15:40

Postprzez motoman » 10/9/2007, 23:37

lol :D... mocne :D

a gdy wyjezdzasz z dymu łapiesz orient ze stałeś na najdłuzej trzymajacych swiatlach w miescie. przyspieszasz krzesając iskry z felgi - bo gumy już dawno nie ma:D ludzie biją Ci brawo a Ty czujesz smród palonego... zadupka:D
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê