Zobacz wÄ…tek - szerokosc apony a "zamkniecie"
NAS Analytics TAG

szerokosc apony a "zamkniecie"

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez motoman » 20/5/2008, 09:54

Ja załozyłem do siebie z tyłu 190/55 (ponieważ dostałem komplet opon w bardzo dobrej cenie) i jestem TOTALNIE NIEZADOWOLONY gdyż...

opona ta z tego co wiem przeznaczona jest do felgi 6" a ja mam 5,5" czy jakos tak, przez co dodatkowy centymetr na szerokości idzie sobie raczej w wysokość 'balona' a co za tym idzie... same minusy... ostatnio sprawdziłem: obwód opony 215cm, a mojej starej 193cm [juz znacznie zużytej](fabrycznie montowanej na marginesie) jak łatwo obliczyć obwód obu opon różni się o 22 centymetry do dało przekłamywanie licznika o 10km/h przy 100km/h, zwiększoną średnice koła o 8 (!!) centymetrów i prawdopodobnie (domyślam się) zmieniony kąt główki ramy i tendencje wpadania w shimme (ewentualnie biore pod uwage jeszcze to że kształt balona ma na to wpływ) i tak przy około 200km/h motocykl robi się podatny na shimme a nawet kierownica sama zaczyna sobie latać:P także ostro NIEPOLECAM takowiej zamiany;)

Co do domykania opony to na seryjnej zostawał mi paseczek 5mm do domknięcia, a w tej jakies 1,5cm ale to pewnie przez kształt balona:P

Jedyny plus to taki że ograniczyłem swoją prędkość jazdy do jakichś 180km/h no i nie boje sie shimmy przy 200 :D no ale przymierzam sie do zmiany oponki na standardowy rozmiar bo juz pół tamtego sezonu tak latałem i mam dość:P;)
Ostatnio edytowano 20/5/2008, 15:00 przez motoman, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez PrzemoR6 » 20/5/2008, 14:32

Motoman tam przy obwodzie i srednicy chyba maja byc milimetry a nie centymetry. U mnie tez tyl moto stoi wyzej niz na standardowej oponie(o profilu 50) ale zadnej zmiany nie odczulem czy to na ulicy czy na torze. Jak zakladalem 180 o profilu 55 tez stal troszke wyzej.
PrzemoR6
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 1/3/2008, 04:25
Lokalizacja: JAWOR/Niedaszów


Postprzez motoman » 20/5/2008, 15:01

No masz racje:P zmienione:)...

miałem 180/55 a teraz 190/50 - w przeliczeniu tyle samo, ale w praktyce kolosalna roznica... niestety:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez krydka » 22/5/2008, 19:39

MadboY napisał(a):Bo zastanawialem sie czy latwiej jest zamknac moje 130 w GSie czy 180 w GSX-R'ze.. ot czysta ciekawosc :)

Wydaje mi się że w tym przypadku nie liczy się tylko rozmiar opony, ale ułożenie środka ciężkości w obu motocyklach. GS jest motocyklem bardziej uniwersalnym z wyżej umieszczonym środkiem ciężkości niż sportowy GSX-R, więc według mnie ten drugi łatwiej zamknąć.

zephyr47 napisał(a):Zastanawia mnie jedna rzecz: Jak na naszych polskich drogach lepiej pokonywać zakręty- Kierowca i moto pod tym samym kątem?
Moto bardziej pochylony a kierowca "wyprostowany"?
Czy kierowca pochylony a moto wyprostowane?
I czy z przeciwskrętem czy "balansem ciała"?

Tak naprawdę to zależy od wielu czynników, a mianowicie od: motocykla, pochylenia zakrętu, jakości drogi i prędkości. Jeśli droga jest ładnie pochylona, a asfalt dobry, to możesz się kłaść razem z motocyklem, a nawet mocniej, lecz przy małej prędkości przechylasz tylko moto. Ja staram się brać zakręty beż przeciwskrętu i tą opcje zostawić sobie na wypadek nieprzewidzianej sytuacji typu dziura w jezdni czy ścinający zakręt inny uczestnik drogi. Chyba że jadę po znanych terenach gdzie nie powinno mnie nic zaskoczyć to daje ostro po gazie z przeciwskrętem.

michalw80 napisał(a):Cześć,
ja mam ten problem, że nie mam jeszcze dużego doświadczenia z motocyklami i nie wiem, ile mogę się złożyć? Czy jest jakiś "bezpieczny" sposób, aby to poznać w czasie jazdy coraz bardziej się składając, czy też muszę się wywalić Smile)) ?

Nie da się powiedzieć gdzie jest ta granica której nie możesz przekraczać. Musisz to po prostu sam wyczyć. Mi np. kiedyś przy złożeniu motocykl zrobił się niestabilny (na dobrym asfalcie) , więc pomyślałem że już więcej nie można, ale okazało się że miałem mało powietrza w gumach i teraz biorę winkle z jeszcze większym pochyleniem i jest spoko-czekam na kolejny sygnał od moto;)
Pamiętaj również o sprawnym operowaniu gazem i asekuracyjnym wchodzeniu w zakręt-jak wejdziesz za szybko i zaczniesz hamować to może Ci moto wyprostować, a reszty nie muszę opisywać. Więc wchodź w zakręty zawsze na gazie (jakkolwiek to brzmi) i wyczuj motocykl. Jak zrobisz kilka kkm to doświadczenie samo przyjdzie
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez falconiforme » 22/5/2008, 20:45

zephyr47 napisał(a):Zastanawia mnie jedna rzecz: Jak na naszych polskich drogach lepiej pokonywać zakręty

- Kierowca i moto pod tym samym kÄ…tem?

na trasie, najbardziej wygodna pozycja


zephyr47 napisał(a):Moto bardziej pochylony a kierowca "wyprostowany"?

w mieście, szybciej pochylisz motocykl przeciwskrętem np. przy omijaniu studzienki, niż całego siebie. Do tego zajmujesz na jezdni najmniej miejsca.


zephyr47 napisał(a):Czy kierowca pochylony a moto wyprostowane?

na torze(pozycja na kolano), czasem na trasie gdy zapierniczasz


zephyr47 napisał(a):I czy z przeciwskrętem czy "balansem ciała"?

przeciwskręt wykorzystujesz wszędzie, ciałem pomagasz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê