Zobacz wÄ…tek - Ostre wyprzedzanie a hamowanie...
NAS Analytics TAG

Ostre wyprzedzanie a hamowanie...

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez fasoliusz » 3/8/2014, 18:31

@andy
No przecie napisałem, że ciągle tak nie jeżdżę:D
Wiesz uważam motocyklistów za osoby inteligentne i pisanie, że na dołach bardziej się opłaca trzymać kierownice niż klamkę hamulca jest zbędne, a jeśli ktoś się tego nie domyśli to nie wiem czy najlepszym pomysłem jest to by wsiadał na motocykl:)
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew


Postprzez andy7 » 3/8/2014, 20:21

jaroaro napisał(a):Zaskoczę Cię. Na przewody w oplocie nie wydałem ani grosza " :mrgreen: ". Zrobiła to za mnie fabryka : ) Generalnie niech każdy martwi się o swój tyłek i jeździ jak mu wygodnie.


Czyli jetzt OK i tak jak mowisz, niech kazdy martwi sie o siebie, ja czasami martwie sie o innych.

fasoliusz napisał(a):@andy
No przecie napisałem, że ciągle tak nie jeżdżę:D
Wiesz uważam motocyklistów za osoby inteligentne i pisanie, że na dołach bardziej się opłaca trzymać kierownice niż klamkę hamulca jest zbędne, a jeśli ktoś się tego nie domyśli to nie wiem czy najlepszym pomysłem jest to by wsiadał na motocykl:)


Czyli wszystko wporzo...

Z druga czescia sie calkowicie zgadzam, ale sam siesz, ze nie wszyscy sa inteligentni. Inteligentni gatunek na wymarciu :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez baccari18 » 3/8/2014, 22:49

No to grubo widze jezdzisz. Jak bedziesz wyprzedzal kolumny 150kmh , to szybko skonczysz na bagazniku jakiegos auta. Lepiej jak pisza pocwiczyc jezdzac 50 i nauczyc sie porzadnie niz cwiczyc przypadkowo jezdzac 120 kmh i popelniac bledy. Ja jak wyprzedzam to leciutko przyrzymuje na pasie przeciwnym hamulec tylni i wtedy zjezdzam dohamowujac tyle ile potrzeba . JESLI jada auta zbite , blisko siebie to wpycham sie w nie , Przepisowo ,powinni jechac tak aby pojazd mial miejsce schowania sie. , jednak wiekoszosc tak nie jezdzi.
..
baccari18
Świeżak
 
Posty: 199
Dołączył(a): 14/9/2013, 09:58

Postprzez Kaai » 4/8/2014, 11:15

Naprawdę Andy? Taki MOTOCYKLISTA jak ty a hamujesz całą lapa na klamce? :D jestem ciekaw jak redukujesz przy dohamowaniu. Pewnie bez przegazowki, albo się jakoś męczyć dołem dłoni muskac gaz.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez lagiboy » 4/8/2014, 21:19

Invi napisał(a):
lagiboy napisał(a):- o ile to możliwe staraj się nie zmieniać kierunków w czasie hamowania.


To jak inaczej bardzo szybko wejść w zakręt? :P


invi nie mówimy tu o szybkim wchodzeniu w zakręty, poza tym chłopak się jeszcze nie wjeździł, żeby tak wchodzić w zakręty.

co do wyprzedzania, nie rób tak https://www.youtube.com/watch?v=zyE3ODy-tsk (otwórz link)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez baccari18 » 4/8/2014, 21:59

lagiboy napisał(a):
Invi napisał(a):
lagiboy napisał(a):- o ile to możliwe staraj się nie zmieniać kierunków w czasie hamowania.


To jak inaczej bardzo szybko wejść w zakręt? :P


invi nie mówimy tu o szybkim wchodzeniu w zakręty, poza tym chłopak się jeszcze nie wjeździł, żeby tak wchodzić w zakręty.

co do wyprzedzania, nie rób tak https://www.youtube.com/watch?v=zyE3ODy-tsk (otwórz link)


Gleba na wlasne zyczenie :)
..
baccari18
Świeżak
 
Posty: 199
Dołączył(a): 14/9/2013, 09:58

Postprzez andrewosw91 » 4/8/2014, 22:10

A jak się bardzo szybko wchodzi w zakręt z hamulcem? Coś ala drift? Jeżeli tak to chyba nie ogarnął bym zakrętu mimo że przy zmianie biegu na łuku (przy małych prędkościach) czasem dla zabawy redukuje bieg i szybko puszczam sprzęgło, uślizg murowany :)
andrewosw91
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/8/2014, 19:25

Postprzez andy7 » 4/8/2014, 22:18

Kaai napisał(a):Naprawdę Andy? Taki MOTOCYKLISTA jak ty a hamujesz całą lapa na klamce? :D jestem ciekaw jak redukujesz przy dohamowaniu. Pewnie bez przegazowki, albo się jakoś męczyć dołem dłoni muskac gaz.


Kaai, wez moze rozwin temat, i wyjasnij jak powinno sie prawidlowo ulozyc reke / palce na klamce, chetnie wszyscy dowiemy sie o tym, jak robi to Mega Troll :mrgreen:

Reszte pomine, bo i tak nie wiedsz o czym mowisz :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez lagiboy » 4/8/2014, 22:28

niech sobie każdy jeździ tak jak mu wygodnie. a ten co chce jeździć tak żeby było szybciej to wynocha na szkolenia na tor, tam Cię nauczą jak urywać sekundy, jak się prawidłowo składać, jak hamować przy wejściu, jak wysrać się w kombinezon w trakcie wyścigu żeby nie uwierało. Wymieniamy się poglądami i własnymi doświadczeniami z jazdy, jednemu przypadnie drugiemu nie, ja osobiście lubię położyć czasami paluchu na klamkach, jeżdżę nakedbikiem i powyżej 80mph ciśnienie powietrza mi dogniata palce do gripów. O dziwo jak zaczynam jeździć szybciej to mi nic nie dokucza. Autostrady są nudne do obrzygania i na nich mi najwięcej rzeczy przeszkadza.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Corr » 5/8/2014, 15:08

andy7 napisał(a):
Kaai napisał(a):Naprawdę Andy? Taki MOTOCYKLISTA jak ty a hamujesz całą lapa na klamce? :D jestem ciekaw jak redukujesz przy dohamowaniu. Pewnie bez przegazowki, albo się jakoś męczyć dołem dłoni muskac gaz.


Kaai, wez moze rozwin temat, i wyjasnij jak powinno sie prawidlowo ulozyc reke / palce na klamce, chetnie wszyscy dowiemy sie o tym, jak robi to Mega Troll :mrgreen:

Reszte pomine, bo i tak nie wiedsz o czym mowisz :mrgreen:

:wink:


Przecież większość ekspertów radzi aby hamować dwoma palcami bo dzięki temu możesz dalej pewnie trzymać kierownicę i robić przegazówkę.
Więc też chętnie się dowiem jak robisz przegazówkę w czasie hamowania skoro używasz wszystkich palców do naciskania klamki?

Zadał Ci konkretne pytanie więc go nie obrażaj i nie odwracaj kota ogonem tylko odpowiedz :P
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez andy7 » 5/8/2014, 22:24

Corr napisał(a):Przecież większość ekspertów radzi aby hamować dwoma palcami bo dzięki temu możesz dalej pewnie trzymać kierownicę i robić przegazówkę.
Więc też chętnie się dowiem jak robisz przegazówkę w czasie hamowania skoro używasz wszystkich palców do naciskania klamki?

Zadał Ci konkretne pytanie więc go nie obrażaj i nie odwracaj kota ogonem tylko odpowiedz :P


Przytocz moze nazwiska tych ekspertow.

Wykonaj moze hamowanie awaryjne dwoma palcami i zrob przy tym przegazowke.

I okazuje sie, ze juz nie sa ekspertami.

Gwarantuje Ci tez, ze nie bedzie to hamowanie awaryjne.

Mam nadzieje, ze odpowiedz Cie satysfakcjonuje.

P.S. jak zmieniasz biegi do gory, to tez robisz przegazowke ? Jezeli nie, to prosze o wyjasnienie dlaczego jej nie robisz ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez lagiboy » 5/8/2014, 22:37

hamowanie awaryjne to sytuacja ekstremalna, nie można jej porównać z dojazdem do skrzyżowania czy zatrzymywania. zbijanie biegów z międzygazem ma na celu utrzymanie obrotów, aby przy wyjściu z łuku mieć dostęp do mocy. zrzucisz bieg bez międzygazu w dużym motocyklu to szarpnie zdrowo. jak jeździsz wolniej to przegazówki się nie robi, normalnie zbijasz biegi.
w góre nie robisz przegazówki bo silnik po zapięciu wyższego biegu spada z obrotów, chyba nie muszę tego bardziej tłumaczyć. w górę odpuszczasz gaz aby wyrównać obroty skrzyni i silnika lub nie odpuszczasz go wcale tylko wbijasz kolejne biegi, w dół podnosisz obroty żeby wyrównać prędkości obrotowe. Fakt, że jak nie podtrzymasz odpowiednio gazu wbijając biegi w górę to też Cię szarpnie.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Corr » 5/8/2014, 22:44

W swoim filmie i książkach Keith Code o tym wspomina, także Tomek Kulik o ile pamiętam, jak byłem na szkoleniu Mirosława Bożka(ściga się w Pucharze i Mistrzostwach Polski) to również polecał takie ułożenie ręki na manetce i klamce, wszyscy inni instruktorzy podczas innych moich wizyt na torze również tak robili.

W przypadku na prawdę podbramkowych sytuacji nie redukuję biegów "na bieżąco" a więc nie robię przegazówki, wtedy też używam dwóch palców, jeżeli możesz docisnąć klamkę do manetki i "przytrzasnąć" rękę to coś jest nie tak, również jeżeli 2 palce nie wystarczają do wciśnięcia hamulca(nawet przy hamowaniu awaryjnym) to trzeba sprawdzić kondycję mięśni palców albo działanie samej klamki :D

W tym momencie powinien Ci napisać, że nie wiesz o czym piszesz ale ok, już tłumaczę:
Jak zmieniam biegi w górę to nie robię "przegazówki" bo aby wyrównać obroty silnika i skrzyni biegów(do tego służy przegazówka) zamykam/przymykam gaz.

Ps dalej nie wytłumaczyłeś jak wykonujesz przegazówkę trzymające wszystkie palce na klamce hamulca? mowa o zwykłym hamowaniu, nie wiem czemu odniosłeś się do tzw. awaryjnego zatrzymania, przecież jak hamujesz po wyprzedzaniu(od tego zaczął się temat) to nie robisz hamowania awaryjnego(chyba, że coś poszło bardzo źle :P )
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez andy7 » 6/8/2014, 23:37

lagiboy napisał(a):1. hamowanie awaryjne to sytuacja ekstremalna, nie można jej porównać z dojazdem do skrzyżowania czy zatrzymywania. zbijanie biegów z międzygazem ma na celu utrzymanie obrotów, aby przy wyjściu z łuku mieć dostęp do mocy. zrzucisz bieg bez międzygazu w dużym motocyklu to szarpnie zdrowo. jak jeździsz wolniej to przegazówki się nie robi, normalnie zbijasz biegi.
w góre nie robisz przegazówki bo silnik po zapięciu wyższego biegu spada z obrotów, chyba nie muszę tego bardziej tłumaczyć. w górę odpuszczasz gaz aby wyrównać obroty skrzyni i silnika lub nie odpuszczasz go wcale tylko wbijasz kolejne biegi, w dół podnosisz obroty żeby wyrównać prędkości obrotowe. Fakt, że jak nie podtrzymasz odpowiednio gazu wbijając biegi w górę to też Cię szarpnie.


Dlaczego nie mozna porownywac ? Nie zdarzylo Ci sie nigdy, ze pojazd jadacy przed toba hamowal „ lekko “ wydawalo by sie przewidywalnie i nagle pelne uderzenie w klocki ? I w tym momencie nie starcza Ci sily, czy wydolnosci a przedewszystkim czasu aby dorzucic te 2 brakujace palce i uzyc pelnej sily = parkujesz komus w bagazniku, przykladow mozna by mnozyc.

Fila, fila, jestesmy na ulicy, drodze publicznej a nie na torze, ze musisz pociagnac na II – gim czy III – cim biegu do odciecia wiec argument z utrzymaniem obrotow na poziomie nie trafia do celu.

Duzym motocyklem mowisz, hmmmm jezdze 1200 ccm +, 160 KM + i 135 Nm + i mi jakos nic mi nie szarpie, moze dlatego, ze jezdze po drodze publicznej a nie po torze, po torze tez notabene nic mi nie szarpie, moze dlatego, ze umiem operowac sprzeglem i nie myle sie podczas redukcji na ktory bieg zrzucilem.

Jeszcze raz, kwestia operacji sprzeglem. Zgodze sie, ze sa motocykle w ktorych nalezy uzywac przegazowki ale nie robmy parodi bo nawet w 10 letnich sprzetach technicznie nie jest to potrzebne.

Tor rzadzi sie swoimi prawami, a ruch publiczny swoimi prawami.

Corr napisał(a):W swoim filmie i książkach Keith Code o tym wspomina, także Tomek Kulik o ile pamiętam, jak byłem na szkoleniu Mirosława Bożka(ściga się w Pucharze i Mistrzostwach Polski) to również polecał takie ułożenie ręki na manetce i klamce, wszyscy inni instruktorzy podczas innych moich wizyt na torze również tak robili.


Widzisz roznice miedzy torem a droga publiczna ? Spojrze wyzej.

Corr napisał(a): wtedy też używam dwóch palców, jeżeli możesz docisnąć klamkę do manetki i "przytrzasnąć" rękę to coś jest nie tak, również jeżeli 2 palce nie wystarczają do wciśnięcia hamulca(nawet przy hamowaniu awaryjnym) to trzeba sprawdzić kondycję mięśni palców albo działanie samej klamki :D


Mozesz uzywac, w zaleznosci jakim motocyklem jezdzisz i od tego jak ten uklad hamulcowy zostal zaprojektowany i jak dziala.

Powiedz to dziewczynie o wzroscie 160 cm i wadze 50 kg, ze ma potrenowac na silce bo z nia cos nie teges. Jeden te warunki ma, inny nie, to ze niektore jednostki robia tak a nie inaczej potwierdza co najwyzej regole. Jak wyzej, zalezy od ukladu hamulcowego.

Corr napisał(a):W tym momencie powinien Ci napisać, że nie wiesz o czym piszesz ale ok, już tłumaczę:
Jak zmieniam biegi w górę to nie robię "przegazówki" bo aby wyrównać obroty silnika i skrzyni biegów(do tego służy przegazówka) zamykam/przymykam gaz.


Napisac mozesz, tyle, ze nawet jezeli to zrobisz, nie zmieni to sytuacji.

Ja jezeli przyspieszam, to gazu nie odpuszczam, tylko po prostu bez sprzegla zapinem wyzszy bieg.

Corr napisał(a):Ps dalej nie wytłumaczyłeś jak wykonujesz przegazówkę trzymające wszystkie palce na klamce hamulca? mowa o zwykłym hamowaniu, nie wiem czemu odniosłeś się do tzw. awaryjnego zatrzymania, przecież jak hamujesz po wyprzedzaniu(od tego zaczął się temat) to nie robisz hamowania awaryjnego(chyba, że coś poszło bardzo źle :P )


Nie robie przegazowki, bo nie jest mi ona do niczego potrzebna, byla by , bym robil zasada taka sama jak w starych ciezarowkach z anno 1962 czy wczecniej czy pozniej w ktorych nie wystepowala zsynchronizowana skrzynia biegow - pozniej zadna flozofia.

Przeczytaj tytul tematu - „ Ostre wyprzedzanie a hamowanie “

Dla mnie jest rzecza oczywista, ze jezeli jest ostre wyprzedzanie, to hamowanie napewno nie bedzie lagodne.

Zapytam sie wiec gdzie jest mowa o zwyklym hamowaniu, z tego co czytalem to autor zapitala ca 150 km/h i wyprzedza kolumny pojazdow. Moze wiec opiszesz co moze zaistniec gdy ktorys pojazd z jadacej kolumny zechce wyprzedzic jadacy przed nim pojazd, czy czesc klumny Przy roznicy jedynie 50 km/h czas reakcji 1 sek = lot 27,77777m na sek. Przy 150 km/h to juz prawie 45 m ( droga hamowania do kwadratu ) Jak myslisz jaka dluga bedzie sama droga hamowania a jaka dluga bedzie calkowita droga zatrzymania sie do zera ?

Zapytam sie tez, skad pewnosc, ze jakis pojazd przed autorem tematu, Toba czy kims innym nie zostanie zmuszony do hamowania do zera. Pomijam juz kwestie techniczna, ze w autach wyposazonych w asystenta hamowania niemasz wplywu na przebieg tegoz hamowania. Odpuszczenie hamulca malo daje.

Cukiereczkiem bylo by pytanie co stanie sie gdy motocykl nie jest wyposazony w ABS a rider nie jest nazwijmy to delikatnie orlem ?

Tak jak napisales, dopuki wszystko idzie zgodnie z Twoja teoria, jest bajka, pojdzie cos zle, siedzisz w bagazniku lub szlifujesz szczena o asfalt. I wszystko przez glupi nawak hamowania dwoma palcami, ktorego wlasnie w sytuacji nieprzewidzianej nie bedziesz w stanie kontrolowac, bo w gre bedzie wchodzila wypracowana automatyzacja / automatyka procesu.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez jaroaro » 6/8/2014, 23:56

Nie odbieraj złośliwie Tego co napiszę ; ), ale jak ktoś ma krótkie klamki to gdzie zmieści mu się cała łapa? Technika hamowania może zależeć od motocykla, oraz od tego jak dobrze motocyklista ogarnia. Ja przy dość dobrym, lecz nie najlepszym, układzie hamulcowym i 190kg motocyklu daję radę bez problemu hamować dwoma palcami, ale jeżeli ktoś ma heble z plasteliny, pewnie będzie musiał ratować się resztą palców, czego mimo wszystko nie polecam. Tak na marginesie, temat już chyba został wyczerpany
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez Corr » 7/8/2014, 00:45

andy7, widzę, że ta dyskusja nie ma za bardzo sensu bo zamiast podawać kontrargumenty to twierdzisz, że opinie niezgodne z Twoimi poglądami są bez sensu.

Jedynie na podsumowanie mogę dodać, że przewinęło mi się parę motocykli, podobnie u wszystkich znajomych nikt nie spotkał się z takim układem hamulcowym żeby nie dało się go w pełni wykorzystać dwoma palcami (a wspinaczki nie uprawiam żebym miał jakieś mocno wytrenowane palce :P ). w moim obecnym moto czyli Ninjy bez problemu mogę hamować z tylnym kołem w powietrzu więc mocniej klamki hamulca i tak nie ma sensu wciskać(standardowy układ bez stalowego oplotu).

Uparłeś się żeby przy okazji dyskredytować zasadność przegazówki, to jest kwestia indywidualna, ja uważam, że wydłuża ona życie skrzyni nawet w nowszych sprzętach i będę ją stosował, ty nie musisz i nikt Cię nie zmusza, pytanie było bardziej z ciekawości, ale skoro nie stosujesz przegazówki to tłumaczy, że wygodnie Ci jest hamować całą dłonią.

andy7 napisał(a):I wszystko przez glupi nawak hamowania dwoma palcami, ktorego wlasnie w sytuacji nieprzewidzianej nie bedziesz w stanie kontrolowac, bo w gre bedzie wchodzila wypracowana automatyzacja / automatyka procesu.


Kwestia nauczenia, dla mnie "głupim" nawykiem jest hamowanie całą dłonią bo wtedy nie możesz tak precyzyjnie operować klamką, widać Ty nauczyłeś się inaczej i dla Ciebie to jest naturalne zachowanie, ale zrozum, że nie wszyscy tak mają.

andy7 napisał(a):Ja jezeli przyspieszam, to gazu nie odpuszczam, tylko po prostu bez sprzegla zapinem wyzszy bieg.


Pod warunkiem, że masz quickshifter, jeżeli nie a tak robisz to nie chciałbym trafić na moto, które użytkowałeś :P

Co do tego, że tor to nie ulica (muszę przyznać, dawno większej bzdury nie czytałem w kontekście techniki jazdy motocyklem- chyba, że chodzi Ci o zwieszanie się w zakrętach) to mogę jedynie napisać, że mój instruktor na kursie też mnie uczył dwoma palcami. Ale pewnie zaraz się dowiem, że to nie był PRAWDZIWY instruktor bo nie potwierdza Twojej teorii :D
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Postprzez Kaai » 7/8/2014, 12:02

Jeśli nie potrafisz dwoma palcami bez wysiłku wcisnąć klamki do końca to albo jesteś totalna pi**a, albo jeździsz na zardzewiałym simsonie, gdzie klamkę do końca wciska się kleszczami, bo tak ciężko to wszystko chodzi.

Wbijać bieg bez sprzęgła non stop przyspieszając? Da się w ogóle? Jak ja bym nie odpuścił gazu w momencie wbijania biegu to by mi chyba nie wszedł, albo by zgrzytało i skrzynia poszła się rypać.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez leff » 7/8/2014, 14:05

zapytaj sie jakim moto jezdzi Andy .......... quickshifter robi swoje
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez andy7 » 7/8/2014, 21:15

leff napisał(a):zapytaj sie jakim moto jezdzi Andy .......... quickshifter robi swoje


Lef, niemaduzo do rzeczy :mrgreen:

Kaai, mam poglady jak pipa, jezdze jak pipa i w ogole jestem pipa.

Wrzuc moze Jakis filmik jak smigasz po jakichs winklach zobaczymy jaki miszczo jestes.

Albo lepiej, Leff zalozyl temat w Turystyce Motocyklowej, wybierz sie z Nim, oceni na miejscu i zda nam relacje.

Corr napisał(a):1. andy7, widzę, że ta dyskusja nie ma za bardzo sensu bo zamiast podawać kontrargumenty to twierdzisz, że opinie niezgodne z Twoimi poglądami są bez sensu.

2. Uparłeś się żeby przy okazji dyskredytować zasadność przegazówki, to jest kwestia indywidualna, ja uważam, że wydłuża ona życie skrzyni nawet w nowszych sprzętach i będę ją stosował, ty nie musisz i nikt Cię nie zmusza, pytanie było bardziej z ciekawości, ale skoro nie stosujesz przegazówki to tłumaczy, że wygodnie Ci jest hamować całą dłonią.

3. Kwestia nauczenia, dla mnie "głupim" nawykiem jest hamowanie całą dłonią bo wtedy nie możesz tak precyzyjnie operować klamką, widać Ty nauczyłeś się inaczej i dla Ciebie to jest naturalne zachowanie, ale zrozum, że nie wszyscy tak mają.

4. Co do tego, że tor to nie ulica (muszę przyznać, dawno większej bzdury nie czytałem w kontekście techniki jazdy motocyklem- chyba, że chodzi Ci o zwieszanie się w zakrętach) to mogę jedynie napisać, że mój instruktor na kursie też mnie uczył dwoma palcami. Ale pewnie zaraz się dowiem, że to nie był PRAWDZIWY instruktor bo nie potwierdza Twojej teorii :D


1. Podalem argumenty, wszystkie jakie mialem. Mam wymyslac nowe ktore sie kupy nie trzymaja, chyba nie o to tu chodzi. Kwoli prawdy, to nie sa moje wymysly, tylko ludzi ktorzy na motocykliznie zeby zjedli trudniacych sie zarowno szkoleniem jak i doszkalaniem o naprawde profesjonalnych umiejetnosciach. Ja co najwyzej to przejalem, bo w moim przypadku to sie sprawdza.

2. Nikomu nie zabraniam jezdzic nieprawidlowo, kazdy robi na swoja odpowiedzialnosc i musi z tym zyc.

Corr, jezeli jestes przekonany o tym, ze przegazowka przedluza zycie skrzyni, to ja stosuj, wiara przenosi gory, jak powiedzial ktos madry, dowiedz sie tylko jak dziala motocyklowa skrzynia biegow i cty przegazowka jest potrzebna.

3. tu zgodzil bym sie z tym, ze jest to indywidualna kwestia wyczucia hamulca. W moim indywidualnym przypadku nie gra to generalnie i tak roli, bo dzieki ABS'owi moge hamowac jak tylko mi sie podoba.

4. He, he, tego sie spodziewalem, tyle, ze podejrzewam, ze sie po prostu nie dogadalismy. Nie mam najmniejszych objekcji jezeli chodzi o fizyke, bo ta jest ta sama, ale wiele spraw jest innych i nie chodzi mi tu o technike pokonywania zakretow, bo ta jest oczywista. Sama linia przejazdu i Apex jest zupelnie inny. Punkt. Przewidywalnosc i widocznosc tez jest inna a co najwyzniejsze, to niespodzianki jakie moga sie przytrafic, tez sa inne.

Na temat instruktorow nie bede sie wypowiadal. Chcesz pogadac o instruktorach zaloz temat, mozesz byc pewny, ze sie odezwe. Napomkne tylko, ze wiwkszosc szkolac kat. A siedziala w kanciapie, albo szkolila obok kat C lub B.

Dowiedz sie jak dlugo trwa kurs na instruktora kat jakiejkolwiek i jakie warunki musisz spelnic. Zadzwon do Wroclawia na Rakietowa i zapytaj jak dlugo trwa kurs instruktora techniki motocyklowej, a potem wysnju wlasne wnioski.

Na koniec dodam, aby zastanowic sie nad tym, ze trzymanie CALY CZAS dwuch palcow na klamkach – jak ma sie do tego, ze kierownice nalezy trzymac calymi dlonmi.

jaroaro napisał(a):...jak ktoś ma krótkie klamki to gdzie zmieści mu się cała łapa? Technika hamowania może zależeć od motocykla, oraz od tego jak dobrze motocyklista ogarnia. Ja przy dość dobrym, lecz nie najlepszym, układzie hamulcowym i 190kg motocyklu daję radę bez problemu hamować dwoma palcami, ale jeżeli ktoś ma heble z plasteliny, pewnie będzie musiał ratować się resztą palców, czego mimo wszystko nie polecam.


Tu przyznam Ci racje, mimo tego, ze niektore rekawiczki o rozmiarze 12,5 ( XXL – XXXL ) s adla mnie za male, to jednak na standardowych krotkich klamkach trzy palce swobodnie mi sie mieszcza.

Mam notabene zakupione ale niestyty seryjnie nie pasuja ze wzgledu na inna kolke jaka zalozylem i musze koncowki po sezonie przerobic. Z krotkimi jezdzilo mi sie zajefajnie !

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Corr » 8/8/2014, 09:49

andy7 napisał(a):
leff napisał(a):zapytaj sie jakim moto jezdzi Andy .......... quickshifter robi swoje


Lef, niemaduzo do rzeczy :mrgreen:


Czyli quickshifter to zbędny gadżet bez którego da się bez problemu wrzucać wyższe biegi bez sprzęgła i z na maksa otwartą manetką? :lol:



andy7 napisał(a):
1. Podalem argumenty, wszystkie jakie mialem. Mam wymyslac nowe ktore sie kupy nie trzymaja, chyba nie o to tu chodzi. Kwoli prawdy, to nie sa moje wymysly, tylko ludzi ktorzy na motocykliznie zeby zjedli trudniacych sie zarowno szkoleniem jak i doszkalaniem o naprawde profesjonalnych umiejetnosciach. Ja co najwyzej to przejalem, bo w moim przypadku to sie sprawdza.

2. Nikomu nie zabraniam jezdzic nieprawidlowo, kazdy robi na swoja odpowiedzialnosc i musi z tym zyc.



co do pkt.2 to zgoda, gdybyś dopisał, że Twoim zdaniem, bo widzę, że uważasz się za alfę i omegę jazdy na motocyklu...
i z tym wiąże się pkt.1, wymieniłem Ci parę osób od których się uczyłem, jak widać gdyby Mirosław Bożek nie robił przegazówki to pewnie by wygrał w supersportach a tak tylko 2 miejsce..., inni trenerzy i zawodnicy mogą mieć inną opinię i pewnie na takich trafiłeś(dalej nie wiadomo na kogo konkretnie). Dlatego dalsza dyskusja jest bezcelowa.
Pozdrawiam
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê