Technika jazdy supermoto
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Technika jazdy supermoto
Witajcie. Mam pewne pytanie odnośnie techniki jazdy supermoto. Oprócz tego, tematów tego typu jest jak na lekarstwo, więc sądzę, że warto go troche rozwinąć dla przyszłych motocyklistów. A więc jeździłem wcześniej dużo w enduro, przez co odruch przesuwania się na bak oraz wystawiania nogi pozostał. Teraz czas na SM, jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Asfalt to nie piach. Trudniej o uślizg koła. Czy w SM również zawodnicy przesuwają się na bak? A jeśli tak - to robią to tuż przed zakrętem, czy jadą cały czas siedząc na baku? Jeśli macie jakieś konkretne rady odnośnie SM, wypisujcie. Na pewno komuś się przydadzą.
Pozdrawiam PolishBeer
Pozdrawiam PolishBeer
- PolishBeer
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/6/2014, 00:50
Ja uważam, że siadając już na mocny motocykl taką widzę powinieneś posiadać w innym wypadku możesz zrobić sobie kuku... Pozycja za kierownicą jest mega ważna moim zdaniem.
PS. wiadomo, że jadąc prosto na piachu jest łatwiej zerwać przyczepność niż na asfalcie, ale inaczej wygląda sytuacja w złożeniu gdzie o utratę przyczepności nie jest trudno...
PS. wiadomo, że jadąc prosto na piachu jest łatwiej zerwać przyczepność niż na asfalcie, ale inaczej wygląda sytuacja w złożeniu gdzie o utratę przyczepności nie jest trudno...
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
Ja na razie nie miałem kontaktu z żadnym doświadczonym motocyklistą supermoto, więc ciężko mi było zaczerpnąć informacji, a z relacji z wszelkich zawodów ciężko zauważyć czy podczas skrętu się przesuwają. Dlatego na razie jeżdżę w miare delikatnie i zamykaniem opony zajmę się dopiero jak się douczę.
- PolishBeer
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/6/2014, 00:50
Oglądając zawody patrzysz na zawodowców, którzy niejednokrotnie świadomie używają uślizgu tyłu do ustawienie motocykla ku zakrętowi... Ale to jest lvl hard
Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że nie umkniesz uślizgów trenując winkle, ale jak będziesz robił to z głową i małymi kroczkami, gdy zerwiesz przyczepność bez problemu będziesz potrafił to skorygować i wyprowadzić moto pracą gazem...
Resumując oczywiście każdy ma trochę inną pozycją inaczej operuję gazem wybiera inne furtki wchodząc w zakręt ja dużo pracuję nad pozycją, która z mojego punktu widzenia jest kluczowa i równie ważna jak praca gazem do sprawnego pokonywania zakrętów...
Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że nie umkniesz uślizgów trenując winkle, ale jak będziesz robił to z głową i małymi kroczkami, gdy zerwiesz przyczepność bez problemu będziesz potrafił to skorygować i wyprowadzić moto pracą gazem...
Resumując oczywiście każdy ma trochę inną pozycją inaczej operuję gazem wybiera inne furtki wchodząc w zakręt ja dużo pracuję nad pozycją, która z mojego punktu widzenia jest kluczowa i równie ważna jak praca gazem do sprawnego pokonywania zakrętów...
CBR f4i sport
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
To, ze pozycja jest podstawą, to wiem. Jestem z rodziny motocyklistów
Jednak wszyscy jeżdżą ścigaczami. Ja jako jedyny jeżdżę na supermoto, więc ciężko mi u kogokolwiek nawet podpatrzeć pozycję. Bo te stalowe reguły winki znam, (np. patrzenie w stronie zakrętu, a nie przed siebie) teraz już chodzi o samo doszlifowanie tej pozycji, i nie wiem w którym kierunku to robić. Czy totalnie odciążać tylnie koło i siadać na samym baku, czy raczej starać się wypośrodkować balans i używać uślizgu w ostateczności.

- PolishBeer
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/6/2014, 00:50
Niestety, supermoto są tak mało popularne, że ciężko znaleźć jakiś dobry temat z radami, lub jakąś wypowiedź zawodnika. A na forach anglojęzycznych czyta się o wiele wolniej, ponieważ używają slangu motocyklowego przez co wypowiedzi trzeba deszyfrować.
- PolishBeer
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/6/2014, 00:50
-
malomi - Bywalec
- Posty: 829
- Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości