Hamowanie skrzynią biegów - pytanie
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Hamowanie skrzynią biegów - pytanie
Witam
Jestem początkującym motocyklista . Mam pytanie odnośnie hamowania skrzynią. Powiedzmy mamy sytuacje ze musimy sie zatrzymac . jedziemy na trzecim biegu czy hamując skrzynią zrzucac az do jedynki ?? Wiadomo najpierw na dwójke a potem jeszcze na jednyke ?? Czy raczej zbijac tylko do dwojki niezaleznie z jakiego biegu ??
Jestem początkującym motocyklista . Mam pytanie odnośnie hamowania skrzynią. Powiedzmy mamy sytuacje ze musimy sie zatrzymac . jedziemy na trzecim biegu czy hamując skrzynią zrzucac az do jedynki ?? Wiadomo najpierw na dwójke a potem jeszcze na jednyke ?? Czy raczej zbijac tylko do dwojki niezaleznie z jakiego biegu ??
- zunmen
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 10/5/2007, 10:57
- Lokalizacja: kraśnik
- pawlak200192
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
Tak jak ty piszesz to tylko skrzynkę można roz*****
Hamowanie szkrzynią (silnikiem), przydaje się tylko wtedy kiedy chcesz minimalnie ograniczyć prędkość, a nie zachamować, bo zeszło by Ci z tym trochę. Przypadkiem nie próbój techniki z wbijaniem z 3 na 1 odrazu, skończy się to szybką wizytą u mechanika i kosztami
Możesz wykorzystać tę technikę nawet na 6 biegu.
Pozdro
Hamowanie szkrzynią (silnikiem), przydaje się tylko wtedy kiedy chcesz minimalnie ograniczyć prędkość, a nie zachamować, bo zeszło by Ci z tym trochę. Przypadkiem nie próbój techniki z wbijaniem z 3 na 1 odrazu, skończy się to szybką wizytą u mechanika i kosztami

Możesz wykorzystać tę technikę nawet na 6 biegu.
Pozdro
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
takie myki to raczej w samochodach i to też w nie których sytuacjach.... hamulec i zmijasz do określonego biegu
Pozdr

Pozdr
Sprowadzę | Części,Akcesoria,dzież,TUNING | import_usa@o2.pl
-
R1 - Bywalec
- Posty: 940
- Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
- Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji
Przy ostrej jezdzie zawsze wspomagam hamowanie silnikiem redukujac biegi ,bez watpienia skraca to droge hamowania, oczywiscie nie samym silnikiem tylko rownoczesnie z hamulcami a przy ostrych redukcjach na wysokoch obrotach z pominieciem hamulca tylnego ktory wprowadza tylko zamieszanie.
Oczywiscie nie ma to sensu przy spokojnej jezdzie na niskich obrotach
Oczywiscie nie ma to sensu przy spokojnej jezdzie na niskich obrotach
- torowiec
- Świeżak
- Posty: 401
- Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
- Lokalizacja: Gorny Slask
No kurcze nie hamuj tylko przypadkiem na sprzęgle...hamuj normalnie hamulcem
i co jakiś kawałek zredukuj bieg ale nie wysprzęglaj cały czas...a hamowanie silnikiem to dobre jak masz pusto i do świateł wystartowałeś i masz kawał...to wtedy tak,pewnie,tylko nie wbijaj jak kolega wspomniał z 3 na silę na 1...

- tobocian
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 10/5/2007, 15:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Chcąc jeździć dynamicznie 600tką zawsze równocześnie z hamulcem zbijałem biegi w miarę jak obroty schodziły do ok. 3-4tys. - wtedy masz biegi pod kontrolą i nie spotka Cię podczas odkręcania gazu niespodzianka w postaci np. uślizgu, lub muła w przypadku zbyt wysokiego biegu. Ale to jest istotne np. przy ostrzejszych winklach. Jak hamujesz z zamiarem całkowitego zatrzymania to nie musisz się aż tak tym przejmować.
Dodam tylko, że niektóre skrzynie po całkowitym wyhamowaniu na wysokim biegu w czasie postoju niechętnie schodzą do jedynki i w tych przypadkach wskazane jest pamiętać o redukcjach wcześniej.
Dodam tylko, że niektóre skrzynie po całkowitym wyhamowaniu na wysokim biegu w czasie postoju niechętnie schodzą do jedynki i w tych przypadkach wskazane jest pamiętać o redukcjach wcześniej.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
zawsze zbijam biegi jak zwalniam, czasem zdaża sie ze nawet do jedynki gdy predkośc tego wymaga... przy hamowaniu biegiem o ile sie to robi dobrze to nic sie nie dzieje - nie widzę w tym nic złego.. Byle by nie przekręcac silnika. Zawsze chyba lepiej jest utrzymywać taki bieg aby obroty były na poziomie użytecznym, nadającym sie do np nagłego przyspieszenia..........przynajmniej ja tak zawsze robie.... jedynka to może przesada, ale czasem sie też zdaża.
Przyczym wydaje mi sie ze zbijanie dwóch lub wiecej biegów bez puszczenia klamki sprzgła jest niewskazane, lepiej redukowac pojedynczo... Dlatego osobiście zmieniam je bardzo często, nie tylko dlatego ze lubie ale dlatego też ze uważam ze tak sie powinno robić.. Najprosciej rzecz mówiąc zawsze mieć zapięty odpowiedni bieg:)
Przyczym wydaje mi sie ze zbijanie dwóch lub wiecej biegów bez puszczenia klamki sprzgła jest niewskazane, lepiej redukowac pojedynczo... Dlatego osobiście zmieniam je bardzo często, nie tylko dlatego ze lubie ale dlatego też ze uważam ze tak sie powinno robić.. Najprosciej rzecz mówiąc zawsze mieć zapięty odpowiedni bieg:)
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
silnik niejest tylko od przyspieszania ale takze do hamowania, ja bym zasugerowal jednak zeby chlopak tez sie nauczyl w ten sposob hamowac to go nic niebedzie bolalo a i tez sie nauczy pare przydatnych rzeczy, przy sportowej jedzie bardzo uzyteczne
Pasek od sieksona 

-
kuba - Świeżak
- Posty: 240
- Dołączył(a): 17/9/2006, 11:12
Popieram ! ja zawsze hamuje z biegami ! nawet do jedynki... ! I nie rozróżniam tak jak piszecie - z biegami tylko jak zap*erdalasz... Bez róznicy (może dlatego, że zawsze zap*erdalam
) autem również biegami !
A i nie u mechanika, tylko może na asfalcie poszorować, jak za dużo redukniesz ! bo laczek stanie !

A i nie u mechanika, tylko może na asfalcie poszorować, jak za dużo redukniesz ! bo laczek stanie !
Piorunochron na szczycie wieży kościelnej jest najlepszym dowodem na to, że wszyscy miewamy czasem wątpliwości...
- luzipower
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: Poznań
IMO od tego tez jest skrzynia, zeby jej uzywac do zwalniania - pozniej sprzeglo i przedni i zawsze taki bieg zeby ewentualnie odjechac...
zrzucic mozna zawsze juz dojezdzajac do np swiatel, a czasami cos sie zadzieje i trzeba by uciec.
Jak juz bardzo powoli sune, zrzucam z 2->1 albo 2->1->N i klamka
zrzucic mozna zawsze juz dojezdzajac do np swiatel, a czasami cos sie zadzieje i trzeba by uciec.
Jak juz bardzo powoli sune, zrzucam z 2->1 albo 2->1->N i klamka
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości