Granica przyczepności
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Granica przyczepności
Jeżdżę mt-07 od miesiąca, zrobiłem 2 tys km. Zastanawiam się jak znaleźć granicę przyczepności mojego moto. W samochodzie jest prosto- przeginam auto jedzie podsterownie - nic strasznego.
Jak znaleźć granicę na moto - jak dotrę do granicy przyczepności przedniego koła to czy będe jeszcze w stanie jakkolwiek zareagować? Czy od razu leżę na asfalcie?
Wczoraj zjeździłem kotlinę kłodzką zrobiłem milion zakrętów, ale wiem, że miałem duży zapas, tylko pytanie jak duży
Nie zależy mi na sportowym przejeżdzaniu, żeby przy wyjściu gazować, tylko o to, żeby jak najmniej przed zakrętami zwalniać, a potem powrócić do swojej prędkości.
Jak znaleźć granicę na moto - jak dotrę do granicy przyczepności przedniego koła to czy będe jeszcze w stanie jakkolwiek zareagować? Czy od razu leżę na asfalcie?
Wczoraj zjeździłem kotlinę kłodzką zrobiłem milion zakrętów, ale wiem, że miałem duży zapas, tylko pytanie jak duży

Nie zależy mi na sportowym przejeżdzaniu, żeby przy wyjściu gazować, tylko o to, żeby jak najmniej przed zakrętami zwalniać, a potem powrócić do swojej prędkości.
- Jarod
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 10/5/2015, 09:51
- Lokalizacja: Åšwidnica
Znajdź odcinek z kilkoma dobrymi, ciasnymi zakrętami (w obie strony), najlepiej poza zabudowanym aby nikomu nie przeszkadzać i jeździj coraz szybciej kontrolując co kilka rundek paski po bokach opon. Gdy znikną to znaczy że zbliżasz się do granicy. Myślę, że jeszcze daleka droga przed Tobą 

-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
No umiejętności na razie żadne, jak się zakręt zacieśnia i wyjeżdzam na drugi pas to się panika zaczyna, pytanie jak bezpiecznie szukać tej granicy.
Czy można założyc, że na niskich prędkościach jak dotknę podnóżkiem asfaltu to to już granica? Czy to już trochę poza granicą bezpieczeństwa?
Czy można założyc, że na niskich prędkościach jak dotknę podnóżkiem asfaltu to to już granica? Czy to już trochę poza granicą bezpieczeństwa?
- Jarod
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 10/5/2015, 09:51
- Lokalizacja: Åšwidnica
Z uślizgu przodu można wyjść i z doświadczeniem będziesz to robić odruchowo.
Droga do sprawnej jazdy w zakrętach jest zawsze taka sama:
a)zaczynasz od nauki prawidłowej pozycji
b)przyswajasz tory jazdy
c)ćwiczysz pracę manetką-gaz dodajemy od początku zakrętu do samego końca
Jeśli wyrzuca Cię na drugi pas to albo wchodzisz za wąsko w zakręt albo nie pracujesz gazem,pojawia się moment prostujący i uciekasz pod maske kogoś na drugim pasie.
Tarcie podnóżkiem to zdecydowanie oznaka "granicy".Wiem,że dla wielu motocyklistów tarcie ogranicznikiem to święty graal niczym jazda na kolanie ,ale nie o to w tym chodzi.
Pracując nad pozycją zacznij od pracy górą ciała.Najpierw górę musisz odciążyć potem jeszcze z dupą nieruchomo na kanapie ciągnąć barkiem w kierunku asfaltu.Jednocześnie pracuje też głowa patrząc na punkt ,do którego chcesz trafić.
Kup sobie zestaw pachołków,znajdź jakiś plac i ustaw szeroką ósemkę.Nauczysz się i pracy gazem i pracy przy zmianie pozycji czy pracy głową.Jak opanujesz te podstawowe kwestie i będziesz trzeć na ósemkach ogranicznikami to chcąc przesunąć granicę bezpieczeństwa dalej skoryguj pozycję i dołącz zsuwanie dupy na kanapie.
Przy okazji na ósemkach jak pojeździsz sprawniej to pewnie uda Ci się parę razy złapać uślizg i przodu i tyłu.Powodzenia;)
Droga do sprawnej jazdy w zakrętach jest zawsze taka sama:
a)zaczynasz od nauki prawidłowej pozycji
b)przyswajasz tory jazdy
c)ćwiczysz pracę manetką-gaz dodajemy od początku zakrętu do samego końca
Jeśli wyrzuca Cię na drugi pas to albo wchodzisz za wąsko w zakręt albo nie pracujesz gazem,pojawia się moment prostujący i uciekasz pod maske kogoś na drugim pasie.
Tarcie podnóżkiem to zdecydowanie oznaka "granicy".Wiem,że dla wielu motocyklistów tarcie ogranicznikiem to święty graal niczym jazda na kolanie ,ale nie o to w tym chodzi.
Pracując nad pozycją zacznij od pracy górą ciała.Najpierw górę musisz odciążyć potem jeszcze z dupą nieruchomo na kanapie ciągnąć barkiem w kierunku asfaltu.Jednocześnie pracuje też głowa patrząc na punkt ,do którego chcesz trafić.
Kup sobie zestaw pachołków,znajdź jakiś plac i ustaw szeroką ósemkę.Nauczysz się i pracy gazem i pracy przy zmianie pozycji czy pracy głową.Jak opanujesz te podstawowe kwestie i będziesz trzeć na ósemkach ogranicznikami to chcąc przesunąć granicę bezpieczeństwa dalej skoryguj pozycję i dołącz zsuwanie dupy na kanapie.
Przy okazji na ósemkach jak pojeździsz sprawniej to pewnie uda Ci się parę razy złapać uślizg i przodu i tyłu.Powodzenia;)
-
Laminator - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 16/7/2015, 17:58
Laminator - dałeś mu rade jak rozwalić moto
Jarod - zapisz się na jakieś szkolenie z jazdy - wyjście na przeciwległy pas to pewnie zła pozycja, usztywnienie ciała i ramion itd itd.
Odnośnie tarcia podnóżkami to standardowy "twist of the wrist" filmik polecam obejrzeć...

Jarod - zapisz się na jakieś szkolenie z jazdy - wyjście na przeciwległy pas to pewnie zła pozycja, usztywnienie ciała i ramion itd itd.
Odnośnie tarcia podnóżkami to standardowy "twist of the wrist" filmik polecam obejrzeć...
- tnts
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05
Co do wypadania na drugi pas to myślę że warto też skupić się na odpowiedniej linii przejazdu, tj zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna. Jeśli w złym miejscu zaczniesz się składać w zakręt to źle go pokonasz, tutaj linię trzeba wybrać trochę inaczej niż jadąc puszką.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
tnts napisał(a):Laminator - dałeś mu rade jak rozwalić moto
Jarod - zapisz się na jakieś szkolenie z jazdy - wyjście na przeciwległy pas to pewnie zła pozycja, usztywnienie ciała i ramion itd itd.
Odnośnie tarcia podnóżkami to standardowy "twist of the wrist" filmik polecam obejrzeć...
Gdzie ma rozwalić ten motocykl?Na ósemkach?
-
Laminator - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 16/7/2015, 17:58
no to jak nie znasz drogi i masz slepy zakret to niestety tzreba zwolnic bardziej. bo inaczej do nieszczescia blisko i Ci tu niewiele pomoze. Oczywiscie mozna zaciesnic ale pod warunkiem, ze predkosc nie byla za duza.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
-
Samael666 - Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
- Lokalizacja: Wrocław
Samael666 napisał(a):...Oczywiscie mozna zaciesnic ale pod warunkiem, ze predkosc nie byla za duza.
he, he, mowisz oczywiscie, a ja chcialbym to zaciesnienie w realu zobaczyc, zwlaszcza, ze techniki krora to umozliwia nie uca generalnie w zadnym OSK.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 napisał(a):Samael666 napisał(a):...Oczywiscie mozna zaciesnic ale pod warunkiem, ze predkosc nie byla za duza.
he, he, mowisz oczywiscie, a ja chcialbym to zaciesnienie w realu zobaczyc, zwlaszcza, ze techniki krora to umozliwia nie uca generalnie w zadnym OSK.
dlatego jezdze regularnie na tor - cwiczyc odruchy. Ale w tym zdaniu chodizlo mi oto, zeby autor watku nie widzac i nie znajac zakretu nie szedl za duza predkoscia.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
-
Samael666 - Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
- Lokalizacja: Wrocław
Polecam obejrzeć "Biblia pokonywania zakrętów" powinno pomóc. Jest wiele współczynników zależących od bezpiecznego i płynnego pokonywania zakrętów.
Tu masz link: https://youtu.be/0nGowM_VjME
Tu masz link: https://youtu.be/0nGowM_VjME
GSX-R 750 k8
- Pawetor90
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 15/3/2015, 10:38
- Lokalizacja: Bełchatów
Pawetor90 napisał(a):Polecam obejrzeć "Biblia pokonywania zakrętów" powinno pomóc. Jest wiele współczynników zależących od bezpiecznego i płynnego pokonywania zakrętów.
No niestety tez zawiera blady. Nie duzo bo dwa lub trzy , ale zawiera


Ostatnio edytowano 30/7/2015, 00:15 przez andy7, łącznie edytowano 1 raz
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Laminator napisał(a):Z uślizgu przodu można wyjść i z doświadczeniem będziesz to robić odruchowo.
Duzo rzeczy mozna, tyle, ze jeszcze dluzej zajmuje dojscie do tego. Na parginesie, trzeba tez miec swoisty "Talent"
Laminator napisał(a):Droga do sprawnej jazdy w zakrętach jest zawsze taka sama:
a)zaczynasz od nauki prawidłowej pozycji
b)przyswajasz tory jazdy
c)ćwiczysz pracę manetką-gaz dodajemy od początku zakrętu do samego końca
To co podales, to tylko polowa sukce´su, do tego dochodza jeszce conajmniej dwa aspekty.
Laminator napisał(a):Jeśli wyrzuca Cię na drugi pas to albo wchodzisz za wąsko w zakręt albo nie pracujesz gazem,pojawia się moment prostujący i uciekasz pod maske kogoś na drugim pasie.
Stwierdzenie " za wasko " moze komus nic nie mowic. Aby przerabiac ten temat trzeba miec troche pojecia o trajektori przejazdu zakretow a szkol jest kilka.
Laminator napisał(a):Kup sobie zestaw pachołków,znajdź jakiś plac i ustaw szeroką ósemkę.Nauczysz się i pracy gazem i pracy przy zmianie pozycji czy pracy głową.Jak opanujesz te podstawowe kwestie i będziesz trzeć na ósemkach ogranicznikami to chcąc przesunąć granicę bezpieczeństwa dalej skoryguj pozycję i dołącz zsuwanie **** na kanapie.
Pomysl dobry, ale niekoniecznie dobry dla kazdego, a napewno nie dla kogos kto od razu chce widziec u siebie efekty. Co do pracy gazem, to w pewnych sytuacjach ( np. bledne wejscie w zakret czy zbyt wszesne jego sciecie ) faktychnie moze przyniesc efekt. Na ten temat mozna by Brytanica napisac. A porady przez neta nie sa za bardzo pomocne, bo raz, ze ktos musi pokazac,a dwa, ze ktos musi skorygowac
Laminator napisał(a):Przy okazji na ósemkach jak pojeździsz sprawniej to pewnie uda Ci się parę razy złapać uślizg i przodu i tyłu.Powodzenia;)
Niekoniecznie, a sztuczne wywolywanie tego efektu moze skonczyc sie zgruzowaniem sprzetu,
Aby jezdzic szybko, najpierw trzeba sobie wyrobic technike. Te wyrabia sie albo samemu, ( gdzie szybko jest oniec, bo ktos musi skorygowac i poprawic + pokazac.
Drugie wyjscie to szkolenie. Pytanie tylko kto weryfikuje tych szkolacych ?
Mialem juz czesto mozliwosc ogladania takich filmiow, gdzie blad byl bledem poganiany.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 streściłem tyle ile można przez forum i chyba najbardziej uniwersalnie jak potrafię.Jasne,można kogoś wysłać od razu na CSBS,gonić na każdy Speed Day czy rzucać inne pomysły,tylko pytanie na ile jest to dla każdego dostępne?
Jedno jest dla mnie pewne,jeśli chce się jeździć skutecznie i czerpać z tego radochę trzeba swoje przećwiczyć.
Akurat zaproponowana "Biblia pokonywania zakrętów" jest chyba najbardziej uniwersalna z tego co jest ogólnodostępne w polskim wydaniu i gdyby każdy początkujący motocyklista sukcesywnie realizował kolejne zagadnienia dochodziliby do sprawnej(nie mylić ze sportową) jazdy w ciągu sezonu ,a nie kilku.
Moją propozycję skrytykowałeś dlatego chętnie poczytam jakie Ty masz na to spojrzenie.Być może masz bardziej uniwersalną receptę dlatego chętnie poczytam
Jedno jest dla mnie pewne,jeśli chce się jeździć skutecznie i czerpać z tego radochę trzeba swoje przećwiczyć.
Akurat zaproponowana "Biblia pokonywania zakrętów" jest chyba najbardziej uniwersalna z tego co jest ogólnodostępne w polskim wydaniu i gdyby każdy początkujący motocyklista sukcesywnie realizował kolejne zagadnienia dochodziliby do sprawnej(nie mylić ze sportową) jazdy w ciągu sezonu ,a nie kilku.
Moją propozycję skrytykowałeś dlatego chętnie poczytam jakie Ty masz na to spojrzenie.Być może masz bardziej uniwersalną receptę dlatego chętnie poczytam

-
Laminator - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 16/7/2015, 17:58
Laminator napisał(a):Jasne,można kogoś wysłać od razu na CSBS,gonić na każdy Speed Day czy rzucać inne pomysły,tylko pytanie na ile jest to dla każdego dostępne?
Nie tak do konca, bo aby osiagnac pewien Level, trzeba juz Jakis tam wczesniejszy posiadac w przeciwnym wypadku nie bedzie sie w stanie wykonac to czego oczekuje szkolacy.
Laminator napisał(a):Jedno jest dla mnie pewne,jeśli chce się jeździć skutecznie i czerpać z tego radochę trzeba swoje przećwiczyć.
Zgadzam sie z tym calkowicie !
I wyjezdzic rowniez
Laminator napisał(a):Akurat zaproponowana "Biblia pokonywania zakrętów" jest chyba najbardziej uniwersalna z tego co jest ogólnodostępne w polskim wydaniu i gdyby każdy początkujący motocyklista sukcesywnie realizował kolejne zagadnienia dochodziliby do sprawnej(nie mylić ze sportową) jazdy w ciągu sezonu
Z tym tez zgadzam sie calkowicie
Przekazuje wiecej niz dwa tomy " Motocyklista ( NIe ) Doskonaly.
Laminator napisał(a):Moją propozycję skrytykowałeś dlatego chętnie poczytam jakie Ty masz na to spojrzenie.Być może masz bardziej uniwersalną receptę dlatego chętnie poczytam
Nie nazwal bym tego krytyka, co najwyzej wskazaniem, ze ominales kilka zagadniej z ktorymi " niewtajemniczony " nic nie pocznie, bo nie rozumie o czym mowisz.
pozdro

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
U mnie ostatnio przyczepność siÄ™ skoÅ„czyÅ‚a jak wjechaÅ‚em na mokrÄ… trawÄ™ 😃 poczytaj MotocyklistÄ™ doskonaÅ‚ego. 1/3 ksiÄ…zki to nudne dane statystyczne ale pitem siÄ™ rozkrÄ™ca.
A co do rozgrzanych opon to przecież na prostej ich nie rozgrzeje 😉
A co do rozgrzanych opon to przecież na prostej ich nie rozgrzeje 😉
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość