Zobacz wÄ…tek - <i>[Skutery Piaggio]</i> Piaggio NRG Power DT/DD/PureJet
NAS Analytics TAG

[Skutery Piaggio] Piaggio NRG Power DT/DD/PureJet

Komentarze użytkowników
_________

[Skutery Piaggio] Piaggio NRG Power DT/DD/PureJet

Postprzez Åšcigacz » 9/12/2007, 18:10

Dyskusja na temat: Piaggio NRG Power DT/DD/PureJet
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Piaggio NRG Power DT/DD/PureJet
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 9/12/2007, 18:10

Mam problem ze skuterem piaggio nrg nie wiem dlaczego nie zapala cewka nowa<br><hr>GrzeÅ›
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 11/1/2008, 12:24

ja też mamproblem z uruchomieniem wcześniej jeżdził ciężko było go odpalić ale jak juz odpalił nie było żadnego problemu jeden kopniak i chodził i jechał bez problemu 100 ma on cylinder 70 a teraz juz mnie bolą nogi od kopania i nie chce odpalić iskra jest a gażnik czyściłem może ktoś wie co to może być<br><hr>Arkadiusz Sz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Mr. Poland » 31/1/2008, 12:28

Siema. Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.

Mam ten sam problem co wy tylko w Piaggio TPH 125. Cholernik raz ma iskrę raz nie. Początkowo sądziłem że jest to przerwa w instalacji elektrycznej ale teraz to już sam nie wiem (obstawiam moduł)
Z tego co wiem to u was (Piaggio NRG) są cewko-moduły. Skoro kolego Grześ wymieniłeś ten element, być może wina leży po stronie instalacji elektrycznej. Sprawdź dokładnie okablowanie wychodzące z pod wirnika i zdaj relacje co i jak, sam jestem ciekaw.

Pozdr.
:wink:
Mr. Poland
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez ziutek » 1/3/2008, 11:39

cześć wszystkim może to być od świecy bo miałem podobna sytuacje w NRG wymieniłem świece i huja pali bez problemu a jak w ogóle nie od pala to może być to od kranika tzn paliwa nie puszcza lub cały czas leci, lub przepustnicy za dużo paliwa dostaje i go zalewa pozdrawiam
ziutek
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/1/2008, 16:50
Lokalizacja: Blachownia k/Częstochowy

Postprzez Komentatorzy » 15/5/2008, 17:29

Mam Piaggio NRG mc3 palil bez zarzutu ale od jakiegos czasu kiedy go zapale i jezdze powoli nie daje mu w palnik to pali dobrze a jak jezdze szybciej, albo we 2, jak ma cięzko to jak go zgaszeto nie chce zapalic kiedys poczekalem z 2 h i pali a teraz wogule i stoi. Niewiem co jest.<br><hr>Pawel91
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez ZimZimek » 21/7/2008, 15:54

Przeczyść gaźnik i sprawdź stan świece. BR9ES to jest typ świecy jaki mam w mc2 i chodzi jak powinno. Skuter nawet po dłuższym postoju odpala z elektryka na strzała :P
Witam
ZimZimek
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28/10/2007, 13:54

Postprzez Komentatorzy » 22/8/2008, 15:18

Fajny Sprzecik Latalem 90km/h z tlumnikiem leo vinci..;) Pozdro<br><hr>REVOL
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 30/8/2008, 16:07

Sprzedam Piaggio nrg 1996 r. max 105 km/h moc 6,5 km można zobaczyć na blogu <a href="http://www.piaggionrg.blog.onet.pl" target="blank" class="link">www.piaggionrg.blog.onet.pl</a> kontakt gg 6731505 e mail adrian1217@vp.pl<br><hr>Więcu gg 6731505
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/9/2008, 17:40

WITAM MOZE KTOS MI POMOZE ROZWIAZAC PROBLEM Z ELEKTRYKA W MOIM SKUTERZE PIAGGIO NRG ROK 2003.PROBLEM POJAWIL SIE JAK WYWRUCILEM SIE NIM DO RZEKI ZGASL PUZNIEJ GO ODPALILEM DOJECHALEM DO DOMU I NASTEPNEGO DNIA JUZ KAPUT.CZYSCILEM WSZYSTKO WYMIENILEM NA NOWA SWIECE WLALEM NOWE PALIWO I NIC WYSUSZYLEM CALA INSTALACJE I NIC TO NIE DALO ISKRY JAK NIE BYLO TAK NIE MA!!PROSZE O JAKIES PODPOWIEDZI BO MECZE SIE JUZ TYDZIEN I NIC.CZEKAM NA JAKIES PODPOWIEDZI.POZDRO<br><hr>MAREK -PIAGGIO NRG-MODEL Z 2003
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/10/2008, 15:30

ostatnio na światłach zgasł mi mój piaggio nrg mc2 i nie moge go odpalić pomuzcie!!!!!!!<br><hr>maxior
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 5/10/2008, 13:17

mam piaggio nrg mc2 wcześniej mi tłok puch po jakiejś godzinie jazdy aż na swiatłach ostatnio mi zgasł iskra jest może moduł sie spirdolił nie wiem rzódzcie na to okiem i dajcie mi jakąś rade!!<br><hr>maxior
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/11/2008, 21:36

Mam piaggio NRG purejet50cc czy wie ktos jak sie sciaga blokade bo mi jedzie tylko 50km/h a slyszalem ze mozna sciagnac blokade i beda lepsze efekty pomozcie prosze moj mail lyloo@wp.pl z gory dziekuje<br><hr>lyloo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/1/2009, 17:47

KUPIĘ cały plastik ten za czachą (tak gdzie jest stacyjka) oraz przednie kierunki do nrg power!!!!!!!!!!! PILNE gg: 8097038 TEL 604688071<br><hr>Piaggio nrg power!
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2009, 11:13

Komentatorzy napisał(a):mam piaggio nrg mc2 wcześniej mi tłok puch po jakiejś godzinie jazdy aż na swiatłach ostatnio mi zgasł iskra jest może moduł sie spirdolił nie wiem rzódzcie na to okiem i dajcie mi jakąś rade!!<br><hr>maxior<br>
ja tez miałem tak samo w moim piaggio mc2 to wymieniłem tłok i swiece ngk i juz jeździ na twoim miejscu też bym tak zrobił i proponuje jeszcze wymienić filtr albo wkładke lub jakiś stozkowy czy cos takiego bo po 2 tyg to samo bedzie wtedy właśnie wymien filtr ale go nie sciagaj całkiem bo brudu się nasypie do gaźnika podczas jazdy i gaźnik trzeba nowy ja ci mówie wymien tłok jak to nie pomoze to jeszcze świece
a jak sie będzie późnij mulił to filtr<br><hr>/////Maxior
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2009, 11:17

Komentatorzy napisał(a):ja też mamproblem z uruchomieniem wcześniej jeżdził ciężko było go odpalić ale jak juz odpalił nie było żadnego problemu jeden kopniak i chodził i jechał bez problemu 100 ma on cylinder 70 a teraz juz mnie bolą nogi od kopania i nie chce odpalić iskra jest a gażnik czyściłem może ktoś wie co to może być<br><hr>Arkadiusz Sz<br>
wyjmij zobacz cylinder i moze tłok do wymiany albo cały cyl ;p<br><hr>/////Maxior
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2009, 11:17

Komentatorzy napisał(a):ja też mamproblem z uruchomieniem wcześniej jeżdził ciężko było go odpalić ale jak juz odpalił nie było żadnego problemu jeden kopniak i chodził i jechał bez problemu 100 ma on cylinder 70 a teraz juz mnie bolą nogi od kopania i nie chce odpalić iskra jest a gażnik czyściłem może ktoś wie co to może być<br><hr>Arkadiusz Sz<br>
wyjmij zobacz cylinder i moze tłok do wymiany albo cały cyl ;p<br><hr>/////Maxior
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/3/2009, 21:09

Tak to jest jak sie kupuje mc2 czyli wtrysk a pozniej sie dziwicie ze wam na światłach gasnie.Ja mam na gazniku i sciagnałem jedna blokade z wariatora i v-max to 80km/h zobacze co bedzie jak sciagne reszte.<br><hr>Parzyy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/3/2009, 21:17

Jestem bardzo zadowolony z NRG jest szybki i silny.Przywiazałem sie do marki piaggio poniewaz wczesniej miałem piaggio zipa i tez nie narzekałem bo był szybki,zwinny,bezproblemowy.Polecam wam wszystkim marke PIAGGIO włoska niezawodnosć:D Pozdrawiam.<br><hr>Parzyy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/3/2009, 11:58

By przejść w stan warsztatowy należy:
1.Ze zgaszonym silnikiem i wyÅ‚Ä…czonym kluczykiem(pozycja „off”) otworzyć caÅ‚kowicie manetkÄ™ gazu.

2.TrzymajÄ…c caÅ‚kowicie otwartÄ… manetkÄ™ gazu, przeÅ‚Ä…czyć kluczyk w pozycjÄ™ kontaktu „on” nie uruchamiać silnika, ani odpuszczać manetki gazu. Kontrolka zapali siÄ™ na 2 sek. i zgaÅ›nie.

3.Cały czas trzymając manetkę w pozycji maksymalnego otwarcia gazu, czekać aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie. Po ponownym zaświeceniu kontrolki, w przeciągu 3 sek. puścić całkowicie manetkę gazu.

4.Po tych czynnościach, jeżeli system auto diagnozy znajdzie jakąkolwiek awarię, kontrolka zacznie mrugać i liczba mrugnięć odpowiada kodowi awarii znajdującego się w tabeli z danymi kodów. Tak np. jeżeli kontrolka zaświeci się 10 razy, oznacza to awarię pompy oleju, która może być przyczyną nieprawidłowo lub rozłączonych kabli, uszkodzeń pompy (opór między jej biegunami powinien wynosić 26,3Ohma w temp. 25°C) lub uszkodzenia centrali ECU.

5.Jeżeli kontrolka zgaśnie na 4 sek. oznacza to iż sekwencja pierwszej z awarii została zakończona.

6.Jeżeli doszło do kilku awarii, kontrolka zapali się ponownie na 4 sek. i rozpocznie się sekwencja mrugnięć odpowiednio dla kodu następnej wykrytej awarii itd.

7.Całkowita ilość sekwencji kończy się gdy powtarza się sekwencja mrugnięć dla pierwszej wykrytej awarii.

8.Jeżeli do tego momentu nie przekrÄ™ci siÄ™ kluczyka w pozycjÄ™ „off” sekwencje awarii powtarzajÄ… siÄ™, aż do ukoÅ„czenia 4 kompletnych cykli, po tym nastÄ™puje wykasowanie zdiagnozowanych do tej pory awarii z pamiÄ™ci ECU.

Po tych czynnościach i zapisaniu odpowiednio liczb mrugnięć zalecam ponowne uruchomienie silnika. Potem ponowne przejście w tryb warsztatowy i sprawdzenie systemu auto diagnozy. Może zdarzyć się że stare naprawione uszkodzenia nadal zapisane są w pamięci, dlatego lepiej odczekać 4 cykle by doszło do wyczyszczenia pamięci. Jeżeli zlokalizujesz jakąś awarię (tabela kodów określa ich 22) napisz ile razy mrugała kontrolka a ja powiem jakiej to odpowiada awarii.
Poza tym sprawdza się kompresję w cylindrze oraz ciśnienia w obiegach powietrza i benzyny. Służą do tego odpowiednie manometry, no i trzeba wiedzieć jakie ciśnienia powinny wskazać na każdym z obiegów (teraz nie będę się na ten temat rozpisywał).
JednostkÄ™ ECU również można sprawdzić – ale o tym innym razem.
Pamiętaj że ECU jest w stanie wykryć awarie tylko tych elementów którymi steruje, bądź gdzie zastosowano czujniki np. czujnik położenia przepustnicy TPS.


Poprawne działanie systemu kontroli i auto diagnozy sprawdza się za pomocą za pomocą czerwonej kontrolki wtrysku, umieszczonej w tablicy zegarów, poniżej prędkościomierza. W zależności od charakteru, anomalia systemu może być wskazywana użytkownikowi po przez wyświetlenia kontrolki, dające się oszacować po przejściu systemu w stan autu diagnozy (tryb warsztatowy).
Możliwe problemy określone są w trzech grupach, zagrożeniach:
Zagrożenie 1 (maksymalne)
zagrożenie 2 (średnie)
zagrożenie 3 (minimalne)
Odpowiednio do stopnia zagrożenia kontrolka zawiadamia w następujący sposób:
ZAGROŻENIE / ZACHOWANIE KONTROLKI
1...................................Kontrolka mruga
2...................................Kontrolka świeci się
3...................................Kontrolka zgaszona
System auto diagnozy pozwala, za pomocą ilości sygnałów(mrugnięć) emitowanych przez kontrolkę, zidentyfikować serię awarii. Do używania systemu auto diagnozy należy przejść w tryb warsztatowy lub wybranie odpowiedniego menu w konsoli Gameboy (software wersja 2001).
W trybie warsztatowym system diagnozy wykrywa 22 podstawowe awarie określone taką samą ilością mrugnięć.

Poza tym mogÅ‚o dojść do uszkodzenia jednostki ECU, w takim wypadku miÄ™dzy wychodzÄ…cym kablem niebieskim a masÄ… opór bÄ™dzie równy 0hm. MiÄ™dzy czerwono/brÄ…zowym a masÄ… pojawi siÄ™ napiÄ™cie 12V i kablem czerwono/czarnym a masÄ… również pojawi siÄ™ 12V – należy wtedy wymienić ECU.


Jeżeli nie można uruchomić silnika a kody awarii nic nie pokazują, to powinno się sprawdzić:
-świecę zapłonową i powstawanie iskry między elektrodami
-napięcie akumulatora
-przewody elektryczne cewki zapłonowej
-przewody obiegu powietrza
-ewentualne nieszczelności w przewodach paliwowych
-ewentualne nieszczelności wtryskiwacza benzyny
-sprawdzić poprawność zamontowania wtryskiwacza
-sprawdzić poprawność zamontowania pokrywy regulatora ciśnień
-sprawdzić relację kompresji w głowicy
-poprawność zamontowania membran w zaworze membranowym
-filtr paliwa
-drożność wydechu
-centralÄ™ ECU
-przejść do kontroli ciśnień w obiegu powietrze/paliwo
Kody awarii i ich odpowiedniki:
9. Zbyt niskie napięcie akumulatora lub przerwane zasilanie czujników niskiego napięcia:
-niskie napięcie akumulatora, sprawdzić stan naładowania
-rozÅ‚Ä…czony przewód czerwono/brÄ…zowy ECU, sprawdzić przewodzenie R=0Ω w przewodzie
-rozłączony lub uszkodzony przekaźnik wtrysku
-prÄ…dnica, brak Å‚adowania
2. Awaria czujnika zapłonu pick up.
-zamienione przewody pick upa, sprawdzić
-uszkodzone kable pick up, sprawdzić przewodzenie R=0Ω miÄ™dzy cewkÄ… pick up - ECU; przewody koloru niebieski – biaÅ‚y, niebiesko/żółty – biaÅ‚o/żółty, sprawdzić brak przewodzenia R=∞ miÄ™dzy pick upem a masÄ…
-cewka pick up, sprawdzić opór miÄ™dzy przewodami R=385Ω ±20%Ω
3. Podwójny error wyrównania czujnika położenia przepustnicy TPS.
-śruba regulacji otwarcia przepustnicy, skontrolować położenie śr. i zamykanie przep.
-źle wyregulowana linka gazu(kierownica), sprawdzić napięcie (odpowiedni martwy skok)
11. Awaria wtryskiwacza bezpośredniego.
- połączenia przewodów, sprawdzić
-uszkodzenia przewodów, sprawdzić opór R=0Ω miÄ™dzy biaÅ‚o/czerwonym a ECU, sprawdzić napiÄ™cie miÄ™dzy przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony wtryskiwacz bezpoÅ›redni, sprawdzić opór wewnÄ™trzny R=1,3Ω
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
12. Awaria wtryskiwacza paliwa.
-połączenia przewodów
-uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω miÄ™dzy żółto/czerwonym a ECU, sprawdzić napiÄ™cie miÄ™dzy przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony wtryskiwacz, sprawdzić opór wewnÄ™trzny R=1,8 Ω
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
13. Awaria układu zapłonu.
-połączenia przewodów
-przewód wysokiego napiÄ™cia/ fajka Å›wiecy, sprawdzić opór R=5 KΩ
uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω miÄ™dzy biaÅ‚o/fioletowy a ECU, sprawdzić napiÄ™cie miÄ™dzy przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzona cewka wysokiego napiÄ™cia, sprawdzić opór wewnÄ™trzny R=0,6Ω w 23°C
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
4. Error w obiegu podstawowym czujnika TPS.
-zamienione miejscami przewody czujnika, sprawdzić
-połączenia przewodów, sprawdzić
5. Error w obiegu wtórnym czujnika TPS.
-zamienione miejscami przewody czujnika, sprawdzić
-połączenia przewodów, sprawdzić
14.Uszkodzona pompa paliwowa.
-sprawdzić połączenia przewodów
-uszkodzenia przewodów, opór R=0Ω miÄ™dzy przewodem zielonym a ECU, sprawdzić napiÄ™cie miÄ™dzy przewodem czerwono/czarnym a ujemnym biegunem akumulatora =12V
-uszkodzony przekaźnik systemu wtrysku, sprawdzić działanie i podłączenia
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
17.Za wysokie obroty silnika podczas ruszania.
- szukać przyczyn w układzie sprzęgło/wariator
18.Uszkodzenie czujnika temperatury.
-sprawdzić połączenia przewodów
-sprawdzić opór czujnika temp. powinien wynosić 21430 do
24750Ω w 15°C / 2613 – 2795Ω w 25°C / 99,9 – 106,9Ω w 120°C
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
20.Nieprecyzyjne wskazania temperatury.
-sprawdzić połączenia przewodów
-przewody wskaźnika temperatury uszkodzone, sprawdzić napiÄ™cie (12V) miÄ™dzy przewodem zielono/czerwonym a masÄ…, sprawdzić przewodzenie R=0Ω miÄ™dzy przew. biaÅ‚o/niebieskim a masÄ…, opór R=0Ω miÄ™dzy różowym i zielono/czerwonym a ECU
-uszkodzona centrala ECU, przeprowadzić kontrolę jednostki
21.Uszkodzenia kontrolki wtrysku (awaria rozpoznawalna przy użyciu knsoli Gameboy lub serwisowego urządzenia diagnostycznego).
-przepalona żarówka, zerwane połączenia przewodów lub uszkodzona jednostka ECU, sprawdzić napięcie (12V) między terminalami podłączenia kontrolki.

krótkie wyjaśnienia reszty z 22 kodów awarii:
1 – Przegrzanie silnika.
6 – Uszkodzona pierwsza/podstawowa Å›cieżka czujnika TPS.
7 – Uszkodzenia wtórnej Å›cieżki TPS.
8 – Podwójna awaria czujnika przepustnicy TPS.
9 – NiewystarczajÄ…ce napiÄ™cie akumulatora, lub odciÄ™cie zasilania sensorów niskiego napiÄ™cia.
10 – Awaria pompy oleju.
11 – Awaria wtryskiwacza bezpoÅ›redniego.
12 – Awaria wtryskiwacza wstÄ™pnego, benzyny.
13 – Awaria systemu zapÅ‚onu.
14 – Awaria pompy paliwa.
15 – Interwencja odciÄ™cia max. obrotów r.p.m(nie jest awariÄ…)
16 – Awaria czujników niskiego napiÄ™cia.
18 – Awaria czujnika temperatury (zasilanie zbyt niskim prÄ…dem).
19 – Awaria czujnika temperatury (zasilanie zbyt wysokim prÄ…dem)
21 – Awaria kontrolki wtrysku (dla diagnozy Gameboyem)
22 – Awaria zasilania czujników niskiego napiÄ™cia centrali ECU.
Jako ciekawostkę powiem, że centrala ECU za pomocą urządzeń diagnostycznych, np. konsoli Gameboy może podać wiele parametrów, np.:
Parametry silnika:
-prędkość obrotowa w r.p.m.
-napięcie akumulatora (V)
-temperatura cieczy chłodzącej (°C)
Parametry wtrysku:
Historia silnika:
-podaje całkowitą ilość godzin pracy silnika od pierwszego uruchomienia

MyslÄ™ ze sie przyda ;) poniewaz z moim pzypadku okazalo sie jedynie za mam slabe aku i dlatego kontrolka wtrysku mryga :-/<br><hr>dd
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê