[biblioteka] Silnik dwusuwowy - jak to działa?
Posty: 54
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
co do rs50 to 9l to sporo,,, 9l to 125ccm pali.... a artykuł potrafi zobrazować prace 2t przynajmniej ogólnikowko
niezapominajmy o zaworze wydechowym bez którego wskazówka od 7tys obr idzie w mrugnięcie oka do odciecia
=)
pozdro<br><hr>michałek


pozdro<br><hr>michałek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
no dobra z tą marinistyką trochę przesadziłem. Ale jest jeszcze wiele rzeczy mogących się przydać nawet kompletnemu laikowi w tym temacie które nie zostały poruszone np: jak ocenić że tego "prawie nowego w idealnym stanie po serwisie" 2t lepiej jednak sobie odpuścić albo coś o tuningu<br><hr>grzeźnikKomentatorzy napisał(a):koncepcja artykułu fajna i chętnie poczytam więcej rzeczy w tym stylu. Ale jednak czuje pewien niedosyt, mogliście napisać znacznie więcej np: o dwusuwach w marinistyce bo tam zrobiły znacznie większą kariere niż w motocyklach i poradzono sobie z większością stereotypowych problemów 2t. A co do bezpośredniego wtrysku w 2t to to jest coś w rodzaju świętego graala sporo ludzi to projektowało tylko ani razu nie chciał działać. Co do przyszłości 2t to ja jednak widze ją w czarnych barwach ze względu na normy emisji tlenku węgla2 (CO) oraz węglowodorów - bardzo trudne do przejścia w 2t.... a przynajmniej bez turbo<br><hr>grzeźnik<br>Komentatorzy napisał(a):Proponuję dorzucić do tego silniki modelarskie i te z kosiarek do trawy. Stary, przecież to portal motocyklowy...<br><hr>Gołąb<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tak naprawdę mistrzowsko rozkminone! Już od dawna chciałem się dowiedzieć więcej o tej konstrukcji niż to, że pozwala na bardziej szatańskie przełożenie mocy oraz większą ochotę na zużycie paliwa. <br><hr>Fazer 600
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Artykuł bardzo fajny, poglądowy ale ciekawy.
Jedno tylko mi siÄ™ nie zgadza :
"Nie można też zapominać, że dwutaktem jeździ się na wysokich obrotach."
Wydaje mi się, że charakterystykę silnika można dobrać dowolnie podobnie jak w 4suwach, właśnie oknami(rozrząd) i właśnie odpowiednią konstrukcja dyfuzora. Silnik dwusuwowy nie musi pracować na wysokich obrotach. Wiele silników było projektowanych do motocykli turystycznych gdzie moc była niższa, a silnik osiągał najlepszy moment w średnim i dolnym zakresie. Wszystko jest kwestią wytycznych projektowych. Artykuł bardzo fajny, ale można by na jego temat pisać stronami....nim by się temat wyczerpał... Były np takie super dziwolągi jak dwutłokowy dwusów z wspólna komora spalania. Przydałaby się druga cześć tego artykułu.
Pozdrawiam.<br><hr>Wilk
Jedno tylko mi siÄ™ nie zgadza :
"Nie można też zapominać, że dwutaktem jeździ się na wysokich obrotach."
Wydaje mi się, że charakterystykę silnika można dobrać dowolnie podobnie jak w 4suwach, właśnie oknami(rozrząd) i właśnie odpowiednią konstrukcja dyfuzora. Silnik dwusuwowy nie musi pracować na wysokich obrotach. Wiele silników było projektowanych do motocykli turystycznych gdzie moc była niższa, a silnik osiągał najlepszy moment w średnim i dolnym zakresie. Wszystko jest kwestią wytycznych projektowych. Artykuł bardzo fajny, ale można by na jego temat pisać stronami....nim by się temat wyczerpał... Były np takie super dziwolągi jak dwutłokowy dwusów z wspólna komora spalania. Przydałaby się druga cześć tego artykułu.
Pozdrawiam.<br><hr>Wilk
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chyba NSR 500 w 2t<br><hr>bboymefistoKomentatorzy napisał(a):Jakie moto z silnikiem 2t ma najwieksza pojemnosc?<br><hr>Grzesiek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
rewelacja! Artykuł jest świetny, tagże wiem dużo mimo mojego wieku 12 lat.Jeżdże na YAMAHA 85YZ (2t).<br><hr>KACPER WAWRZYNIAK 12 lat
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
125ccm nie pali 9l... Mam Hondę NSR 125 ze sportowym kitem tuningowym na 150ccm i mimo że czasami doginam po 160 i więcej to nigdy nie przekroczyłem 6l, a w normalnej jeździe po mieście mieszczę się w 5l mimo częstych startów ze świateł i przeciskania się w korkach więc jeśli ktoś mówi o 9l to albo jeździ bardzo ekstremalnie albo ma coś nie tak z moto...<br><hr>kostuKomentatorzy napisał(a):co do rs50 to 9l to sporo,,, 9l to 125ccm pali.... a artykuł potrafi zobrazować prace 2t przynajmniej ogólnikowkoniezapominajmy o zaworze wydechowym bez którego wskazówka od 7tys obr idzie w mrugnięcie oka do odciecia
=)
pozdro<br><hr>michałek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
125ccm nie pali 9l... Mam Hondę NSR 125 ze sportowym kitem tuningowym na 150ccm i mimo że czasami doginam po 160 i więcej to nigdy nie przekroczyłem 6l, a w normalnej jeździe po mieście mieszczę się w 5l mimo częstych startów ze świateł i przeciskania się w korkach więc jeśli ktoś mówi o 9l to albo jeździ bardzo ekstremalnie albo ma coś nie tak z moto...<br><hr>kostuKomentatorzy napisał(a):co do rs50 to 9l to sporo,,, 9l to 125ccm pali.... a artykuł potrafi zobrazować prace 2t przynajmniej ogólnikowkoniezapominajmy o zaworze wydechowym bez którego wskazówka od 7tys obr idzie w mrugnięcie oka do odciecia
=)
pozdro<br><hr>michałek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
""A może próbowaliście ściągać wydech w Simsonach, żeby podenerwować trochę sąsiadów? ''"
tak taaak, trafiles w 10 ! piekny cytat<br><hr>Durax
tak taaak, trafiles w 10 ! piekny cytat<br><hr>Durax
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Amerykanie zrobili jakiegos crossa co ma 800ccm w 2t ale marki ci nie podam <br><hr>ktosNYKomentatorzy napisał(a):Jakie moto z silnikiem 2t ma najwieksza pojemnosc?<br><hr>Grzesiek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Pomimo twojego wieku, zacznij jeździć swoja Yamahą taKże do szkoły.Komentatorzy napisał(a):rewelacja! Artykuł jest świetny, tagże wiem dużo mimo mojego wieku 12 lat.Jeżdże na YAMAHA 85YZ (2t).<br><hr>KACPER WAWRZYNIAK 12 lat<br>
Szerokiej drogi<br><hr>C.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
mam starÄ… CRke 125 94r czy moge naprawic cylinder tak jak tu na tej stronie pokazujÄ…? <a href="http://www.nicasil.pl" target="blank" class="link">www.nicasil.pl</a> na nowy nie mam kasy
a jeździć sie chce<br><hr>Tomy ceera

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dobry artykuł, jednak nie zgodzę się z tym, że hamowanie silnikiem niszczy go. Owszem na długim dystansie np zjeżdżanie z górki w crossie może uszkodzić silnik, ale dohamowanie do zakrętu nie ma szans, ponieważ nawet przy zamkniętej przepustnicy do cylindra dostaje się troche mieszanki, tak jak na wolnych obrotach. Poza tym cylinder chroni film olejowy który po kilku cyklach się nie zetrze. pozdro<br><hr>kolo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dobry artykuł, jednak nie zgodzę się z tym, że hamowanie silnikiem niszczy go. Owszem na długim dystansie np zjeżdżanie z górki w crossie może uszkodzić silnik, ale dohamowanie do zakrętu nie ma szans, ponieważ nawet przy zamkniętej przepustnicy do cylindra dostaje się troche mieszanki, tak jak na wolnych obrotach. Poza tym cylinder chroni film olejowy który po kilku cyklach się nie zetrze. pozdro<br><hr>kolo
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No dobrze, nie można hamować silnikiem. To ja sprawa się m w sukterze z automatyczną skrzynią? Dzięki...<br><hr>hory35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zwalniając spokojnie bez gazu, lub zjeżdżając z górki bez gazu zawsze co kilka sekund dodaj go na 1s aby dostarczyc smarowania.<br><hr>sebekKomentatorzy napisał(a):No dobrze, nie można hamować silnikiem. To ja sprawa się m w sukterze z automatyczną skrzynią? Dzięki...<br><hr>hory35<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
przy takiej pojemności tu by chyba tego nie przepalił;) mój REKORD na 50ccm to 6,5 litra ale zrobiłem to w 10 km rzeczywistej drogi na 1 i 2 biegu <br><hr>TTomaszKomentatorzy napisał(a):Fakt 2-sów potrafi swoje wypić mi aprilka 50ccm pali 9L/100km<br><hr>Aprilia AF1 Minarellli AM6<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie chce mi sie szukac ale w usa przerabiaja zx10r wyjmuja silnik wsadzaja 2t 3 cylindry chyba 1100cm3 moc cos kolo 235 kon 

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 54
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości