Zobacz wÄ…tek - Biopaliwa
NAS Analytics TAG

Biopaliwa

O wszystkim
_________

Biopaliwa

Postprzez mdmoto » 24/8/2012, 15:31

Hej,

aktualnie piszÄ™ pracÄ™ licencjackÄ… nt. rynku biopaliw.

Chciałbym poznać Wasze opinie jako odbiorców końcowych tych produktów, dlatego zachęcam do wypełnienia krótkiej ankiety (tylko 17 pytań, które zajmą Wam maksymalnie 3 minuty).

Osoba, która odpowie na wszystkie pytania i w pytaniu otwartym (nr 17) wykaże się największą kreatywnością zgarnie bon o wartości 250 PLN do salonów EMPIK!

Ankieta dostępna jest pod adresem:

http://www.ankietka.pl/ankieta/94104/biopaliwa.html

Ankieta jest całkowicie anonimowa, więc bez obaw. Zebrane odpowiedzi nie będą przekazywane osobom trzecim. Zagregowane wyniki zostaną wykorzystane w celu badania rynku biopaliw i biokomponentów.

P.S. Jeśli interesuje Cię odebranie nagrody - zostaw kontakt do siebie w ostatnim pytaniu - telefon/mail/facebook - jak Ci wygodniej. Twoje dane posłużą jedynie do kontaktu z Tobą. Obiecuję! :)
mdmoto
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24/8/2012, 15:25


Postprzez KAPELA911 » 24/8/2012, 16:05

powiem tyle na ten biodiesla w ciagnikach wtryski przeżywają mniej motogodzin i wzrasta zużycia paliwa w przeliczeniu na hektar.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni


Postprzez Invi » 24/8/2012, 17:51

Kupa to jest. Na jednej stacji dodają tych śmieci. Jest tam tanio, ale w przeliczeniu na przejeżdżany km i tak wychodzi drożej. Jak to ma jeszcze szkodzić silnikowi to nie mam pojęcia jaki jest sens lania tego badziewia.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Angler » 24/8/2012, 18:01

Dobrze wykonany Bio-diesel może być zdrowszy dla silnika od ON, jednak koncerny naftowe nie pozwolą na wprowadzenie takiego paliwa.
Avatar użytkownika
Angler
Bywalec
 
Posty: 907
Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Dexter_Morgan » 24/8/2012, 21:27

Ja mam np powiedziane z góry żeby nie lać do służbówki eko paliw i sam do swojego też nie leje ludzie wolą już wlać droższe paliwa niż ryzykować z tym bio w niemczech np na początku jak zaczynało to wchodzić i na niektórych stacjach po prostu nie było normalnego paliwa tylko bio to wielu wolało zatankować na super 95 czy jakieś odpowiedniki V-Power niż pchać się w bio.
Dexter_Morgan
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23/6/2012, 18:37

Postprzez Glenroy » 24/8/2012, 22:32

Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Walenty » 25/8/2012, 00:20

Glenroy napisał(a):Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.


Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Glenroy » 25/8/2012, 10:30

Walenty napisał(a):Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.


Spokojnie :) ja też nie mam zamiaru zamieniać dźwięku v6-ki czy doładowenej czwórki na jakiegoś innego żęcha :). Ale zanim dojdzie do jakichś zmian zmierzających w stronę "eko" to ja już będę pewnie wnuki bawił więc bardzo mnie ta ekologia nie interesuje :D
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Walenty » 25/8/2012, 20:01

provit napisał(a):
Walenty napisał(a):
Glenroy napisał(a):Ankieta poszła :) Co do paliw, BIO odpada, z resztą ja osobiście nie uważam, żeby takie paliwa miały rację bytu, ostatnimi czasy dopracowano trochę ogniwa fotowoltaiczne i na prawdę ich wydajność jest bardzo obiecująca, technologia wodorowa też jest stale ulepszana, ogniwa wodorowe ulepszono tak, żeby przy 35*C paliwo zachowywało się stabilnie, do niedawna było to wręcz niewyobrażalne, osobiście czekam aż ktoś opracuje napęd atomowy, kupujesz samochód z reaktorem, śmigasz kilka lat, po tym czasie paliwo się kończy i wymieniasz samochód na następny z nowym reaktorem, zero opłat za tankowania, głupio by było iść na cepa po łyżeczkę uranu :P, zarabiają tylko producenci pojazdów.


Co z dźwiękiem silnika i frajdą z jazdy?

Ja osobiście nie chcę widzieć napędu elektrycznego ani innego w samochodach.
Niech lepiej wymyślą z czego robić starą dobrą benzynę.

No nie wiem czy elektryczny silnik nie dałby większej frajdy z jazdy.
Ponadto można mieć tak jak w m550d- czyli głośniki puszczają dźwięki v8 :)


Nic mi o tym nie wiadomo...
No ale dobrze, w czym miałby dawać większą frajdę? Że daje poczucie bycia "eko"?

Co do wnuków, to żal mi ich będzie.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Krmtzzz » 25/8/2012, 20:38

Racja, beda mogli sobie poczytac o benzynce conajwyzej :D Co z tego ze glosniki beda dawac dzwiek jak to nie to samo :) Nic nie zastapi ryku r4 przejezdzajacego obok ciebie.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez madcap » 25/8/2012, 22:10

sorry za OT
ale jakoś ostatnio trafił przed moje oczy artykuł (tylko nie pamiętam gdzie), że nakryli BMW jak wstawia jakiś chip poprawiający dźwięk silnika
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Walenty » 25/8/2012, 22:22

madcap napisał(a):sorry za OT
ale jakoś ostatnio trafił przed moje oczy artykuł (tylko nie pamiętam gdzie), że nakryli BMW jak wstawia jakiś chip poprawiający dźwięk silnika


"Nakryli" sugeruje, że to coś karygodnego. A chyba tak nie jest?

Zakładam, że chodzi o jakieś bardziej mechaniczne zabiegi, nie typu płyta cd z dźwiękiem wolnossącego V12.
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez Krmtzzz » 25/8/2012, 22:34

Hhahaha mowilem o motocyklowych rzedowkach :D Italia ladny dzwiek to ma w waskich uliczkach, we francji koles doyebal tym to uszy sie kulily, cudo.
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez Glenroy » 26/8/2012, 00:18

provit napisał(a):Ktoś wie jak się sprawa ma z wodorem?


Poszukam później artykułu, jeśli dobrze pamiętam na łamach auto-świat-a czytałem, że BMW, fakt kombinują z tym od kiedy pamiętam, znaleźli sposób na przechowywanie ogniw wodorowych w wyższej temperaturze, do niedawna było to chyba max 8*C, teraz opracowali technologię umożliwiającą przechowywanie wodoru w stanie stabilnym w temp. 35*C, postęp jest, zobaczymy co z tego wyjdzie, BMW kiedyś uwzięło się na wodór i uparcie idą w to dalej i zaczyna im to wychodzić :).

Co do charakterystyki pracy silnika elektrycznego. Spalinówkę trzeba wkręcić na odpowiednie obroty, żeby uzyskać porządany moment i moc, w elektryku max moment mamy właściwie od zera, moc w zależności od napięcia ale polega to na tym, że jedziemy stałą prędkością, silnik dostaje powiedzmy 500V, manetka do oporu i w przeciągu milisekund na silnik idzie 1kV i dostajemy pełną moc, bez konieczności wykręcenia silnika na odpowiednie obroty, bez różnicy czy przy wyprzedzaniu zredukujesz do przysłowiowej trójki, czy będziesz śmigał na 6, odkręcasz manetkę i elektryk bez różnicy, ciągnie tak samo. Taka jest zależność ;)

Problem w tym, że sama bateria waży nie mniej niż dobry motocykl, wytrzyma w trasie te 100km, a może i nie, ładuje się w zależności od trybu 8 albo 12 godzin, ogniwa są ch*ler*ie drogie a lubią się zużywać i bodajże po 5-ciu latach nadają się na śmietnik.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez zxer » 26/8/2012, 00:41

wodor, wodor, wodor ....gdyby zainwestowac choc 1% w wodor tego co inwestuje sie w paliwa kopalne jezdzilibysmy za 20 groszy za litr. Ale lobby paliwowe milczy a "wojujacy ekolodzy dostali wystarczajaco w lape zeby milczec...do tego dochodza patenty....tania energia ? ...moze za 300 lat
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Invi » 26/8/2012, 09:37

Krmtzzz napisał(a):Hhahaha mowilem o motocyklowych rzedowkach :D Italia ladny dzwiek to ma w waskich uliczkach, we francji koles doyebal tym to uszy sie kulily, cudo.


W wÄ…skiej uliczce/pod wiaduktem to wszystko fajnie brzmi ;)


Ej, a dlaczego kombinują z jakimiś pedalskimi ogniwami wodorowymi i zasilaniem nimi silników z pralek. Nie lepiej spalić ten wodór w starej dobrej komorze spalania?

A z tym rozwojem baterii to bzdury, przecież one są rozwijane pewnie od jakichś 200 lat. Oczekiwanie że ich stosunek pojemności do wagi wzrośnie jakoś szczególnie to jak oczekiwanie że silniki spalinowe zaraz rozwiną się tak że będą palić 2.0l benzyny wyciskając 160KM z R4 600.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Brekekeks » 26/8/2012, 09:59

Na bbc bodajże czytałem, że kolesiom z Cambridge udało się zwiększyć pojemność akumulatora litowo-jonowego o ok 150%, ale nadal nie mogą rozwiązać problemu długiego ładowania, szkoda, że nikt nic z tym nie robi, bo to już duży skok naprzód.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Glenroy » 26/8/2012, 11:22

Właśnie tutaj leży cały problem, wszyscy pracują, żeby podnieść pojemność ogniw a nie szybkość ich ładowania, jeżeli komuś zależało by na elektryce to nawet i co te 100km zajechał by na te 5-10 min na stację, żeby podładować baterie, jeżeli opracowali by taką technologię, mogli by zacząć myśleć o pojemności. Ale plus tego jest taki, że może w końcu baterię w telefonie będę ładował raz na miesiąc nie co 2 dni :P

@Invinciblee.
Co do wodoru, z tego co mi wiadomo BMW właśnie cały czas pracuje nad silnikiem, w którym w komorach spalany jest wodór a z wydechu wydobywa się co najwyżej woda. Ogniwa wodorowe to układ jakichś tam urządzonek, w których bezpiecznie można przechowywać wodór, który to potrzebuje odpowiednich warunków przechowywania, żeby zachowywał się stabilnie. Już dobrych kilka lat temu BMW zbudowało pojazd napędzany silnikiem na wodór, problem leżał dodnia dzisiejszego właśnie w przechowywaniu go w stanie stabilnym. Teraz mają już technologię i pewnie zaczną w jej kierunku coś poważniej działać.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Domocoon » 26/8/2012, 11:28

1. Moc silnika w elektrykach NIE JEST brana ze zwiekszania napiecia tylko ze zmiany natezenia przeplywajacego pradu, co jest dosc spora roznica.

2. Niektorzy ( wiekszosc ) jest slepo zapatrzona w silnik spalinowy jakby to był ideał. Idac takim tokiem rozumowania, 150 lat temu powinnismy porzucic pomysł na silnik spalinowy lobbujac jazde konno jako lepsza.

Ps. Sorry za brak polskich znakow.
Domocoon
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 19/11/2011, 19:40

Postprzez Invi » 26/8/2012, 12:29

Ale na dzień dzisiejszy spalinowy jako cały układ, szczególnie w motocyklu jest lepszy ;) Koń nie był.

Po drugie to było odwrotnie, elektryk powstał nawet przed spalinowym i był na początku dość powszechny, tyle że dość szybko został wyparty przez dużo lepszy i mający większy potencjał rozwoju silnik spalinowy. W żadnym wypadku nie jest to jakaś super technologia przy której wspaniały japoński R4 wygląda jak koń :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê