Zobacz wÄ…tek - dynamo w elektrycznym moto
NAS Analytics TAG

dynamo w elektrycznym moto

O wszystkim
_________

dynamo w elektrycznym moto

Postprzez kupcio » 23/5/2012, 20:37

Ej, dupa ze mnie fizyk, wiec prawdopodobnie zara problem sie sam rozwiaze. Zastanawiam sie czemu nie montuje sie dynamo-podobnego urzadzenia w motocyklach elektrycznych do ladowania akumulatorow? takie perpetum mobile byloby wtedy. czy moze nie.
kupcio
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/10/2011, 20:49
Lokalizacja: trojmiasto


Postprzez Vergon » 23/5/2012, 21:31

Hah kilka razy też to rozkminiałem jak to jest, że człowiek ląduje na księżycu, z mężczyzn się robi kobiety i odwrotnie, przeszczepia się twarze i buduje zderzacz hadronów a nikt jeszcze nie ogarnął na tyle wydajnego alternatora, który byłby w stanie sam ładować akumulatory.
A może koncerny paliwowe trzymają nad tym łapę i robią wszystko, żeby do tego nie doszło.
Może to i teoria spiskowa, ale odkąd dowiedziałem się o żarówce, która gdzieś w USA w jednostce Straży Pożarnej świeci już chyba ponad 100 lat to nic mnie nie zdziwi ;)

Tak w ramach OT, ale nawiÄ…zujÄ…c do poprzedniego zdania polecam toto: http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez zxer » 23/5/2012, 21:34

pierwsza zasada termodynamiki :P
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez mar111cin » 23/5/2012, 21:58

jeżeli ciało A, działa na ciało B, to ciało C się nie wpi*rdala?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Vergon » 23/5/2012, 22:18

Zxer oświeć mnie, tylko bez naukowego bełkotu :wink:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zxer » 23/5/2012, 22:39

chodzi o to ze nie jestes w stanie dostarczyc z powrotem do ukladu takiej samej lub wiekszej ilosci energii poprzez pradnice. Energia jest wytracana w innych procesach jak tarcie. To tak w duzym uproszczeniu
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez kupcio » 23/5/2012, 23:56

to moze nie byloby to perpetum mobile ale chociaz potroic zasieg. ej jesli to ma normalnie zasieg ok 200km to wtedy mialby z sopotu do krakowa. brzmi bardziej spoko jak z kalisza do kielc
kupcio
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/10/2011, 20:49
Lokalizacja: trojmiasto

Postprzez zxer » 24/5/2012, 00:33

kupcio napisał(a):to moze nie byloby to perpetum mobile ale chociaz potroic zasieg. ej jesli to ma normalnie zasieg ok 200km to wtedy mialby z sopotu do krakowa. brzmi bardziej spoko jak z kalisza do kielc


no nie...im wieksza pradnica tym wieksze tarcie, opor. To znaczy musisz wlozyc wiecej energi zeby uzyskac jej wiecej z powrotem. To nie jest tak ze doloze sobie pradnice i pojade 200 km dalej. Doloze dwie i pojade 400 km dalej. Konserwacja energii. Nawet rotor magnetyczny (gdzie nie ma jakis wielkich sil tarcia) bedzie zawsze powoli wytracal energie. Nie wierzysz? podlacz sobie miernik i sprawdz.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez mirekm71 » 26/5/2012, 11:09

Jesli dostarczyles prad z baterii to energia elektryczna zostala zuzyta na napedzenie pojazdu, pokonanie sil tarcia, toczenia, opor wiatru. Nie da sie przylozyc do tego alternatora- pradnicy i odzyskac tego. Energia elektryczna zostala zamieniona na mechaniczna i cieplo i poszla w p...u. Spojrz pod innym katem. energia sie nie zuzywa tylko zamienia. Kazda zamiana kosztuje- powoduje straty. Dajesz wegiel- otrzymujesz prad. Wegiel oddaje swoje kalorie nagrzewajac pare ale przy okazji nagrzewa rury, ktore oddaja czesc ciepla w atmosfere- cieplo, ktore oddaly rury tez jest energia oddana z kalorii wegla i juz utracona. Para napedza turbiny i pokonuje sily tarcia- znowu cieplo idzie w p...u. Pozniej energia elektr jest przekazywna przez przewody do transformatorow- straty (chodzi tez o zmiejszenie strat dlatego prad na drutach jest inny niz w gnizadkach). Podczasa zamiany tez jakas strata- transformator buczy, cos sie grzeje. Nie podlaczysz w domu grzalki i nie odzyskasz tego ciepla, ktore oddal wegiel. Rozeszlo sie po drodze na grzanie rur, kabli, buczenie itp. Przy kazdej zamianie energii czesc energii zostanie zuzyta na sam proces zamiany a mechaniczna to juz wogole tyle ciepla, ze ... Po to jest sprawnosc. Silnik elektryczny ma duza- 90% w mysl tej zasady dajac 10 volt moglbys odzyskac 9 tylko teraz docodzi sprawnosc pradnicy, ktora tez nie ma 100%.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê