Zobacz wątek - Wolne spostrzeżenia o plastiku nad Wisłą
NAS Analytics TAG

Wolne spostrzeżenia o plastiku nad Wisłą

O wszystkim
_________

Postprzez Invi » 17/8/2011, 15:30

Czyli jednak nie napisałem że każdy koleś bez moto jest zniewieściały? Nieprawdaż?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez torowiec » 17/8/2011, 15:57

Zgadzam sie z Kondraxem, istnieje duza grupa motocyklistów do której odnosi sie ten text i nie widze głupot w tym co napisał, choc sam często łapie sie na na takich grzeszkach ,mimo 20letniego "stażu" :( ,koment. Eneasza ok. nie wiem czemu sie czepiacie
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask


Postprzez fz6 » 18/8/2011, 14:59

ok.wprost nie napisales.ale twierdzac,ze kazdy niezniewiescialy facet jakby mial mozliwosc to przepraszam co miales na mysli?o jakiej mozliwosci mowiles?dni wolne od pracy,darmowe paliwo czy posiadanie motocykla?bo dla mnie przeslanie bylo jasne.
nie chce mi sie tu klocic bo to bez sensu,ale naprawde wiekszosc powinna zejsc na ziemie.
nie wszyscy nam zazdroszcza i nie tylko motocyklem wyraza sie meskosc.
nawet glupie przyznanie sie do bledu moze sie okazac ,ze ma sie jaja a nie jest sie obsrana ciota,ktora boi sie poniesc konsekwencji swoich czynow.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez hugo2003 » 18/8/2011, 22:18

No Eneasz czesciowo moze bym sie zgodzi w Twojej ostatniej wypowiedzi.... moda zaczyna sie zmieniac....
Widze nawet po sobie... skueter wodny :D:D:D:D
To jest dopiero farajda!!! :D
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Daga » 18/8/2011, 23:47

fz6,a co wyraża kobieta na motocyklu? :lol:
Eee,ja się pod tekstem autora podpisuje obiema nogami i rękami.Mam podobne spostrzeżenia,aczkolwiek nie ma co brać wszystkiego tak dosłownie.Nie podniecajcie się tak ;)
DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
Avatar użytkownika
Daga
Świeżak
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Wilku111 » 19/8/2011, 08:07

A ja mam pytanie co to za moda na jeżdżenie bez rękawiczek?
W sumie mam to w dupie, nie moja sprawa, ale w wawie non stop np. koleś leci w kombi i gołe łapy.

GÅ‚upki jakieÅ› :lol:
moje największe hobby to alkohol i masturbacja
Avatar użytkownika
Wilku111
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 985
Dołączył(a): 26/8/2007, 13:33
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez fz6 » 19/8/2011, 11:21

Daga to pytanie to raczej powinnas zadac takim gosciom jak inviciblee albo pan wiewiora.
ja nikogo nie nazywalem,ze jest zniewiescialy bo nie ma sprzeta albo,ze nie stawia na gume albo ,ze smiga na pedalskim sprzecie.moim zdaniem,po to ludzie sobie cos kupuja,zeby miec z tego frajde.nazywanie przy tym,ze cos jest metro,homo badz pedalskie mega mnie wku.wia.
natomiast skoro mi zadalas pytanie to ci odpowiem.moim zdaniem kazda wyraza siebie samÄ… i swoje potrzeby.robi to co lubi i mam nadzieje,ze nie przejmuje sie tym co mowia inni.
ja przynajmniej mam wszystkich pseudo krytykantow w dup.e i robie to co lubie.
a co do braku rekawiczek to bardzo rzadko widuje takie przypadki,glownie to skuterzysci sa prawie na golasa,ale wczoraj fakt,smignal obok mnie kolo w koszuli,spodniach w kant i pantoflach,mial az kask.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez Invi » 19/8/2011, 11:51

fz6 napisał(a):ja nikogo nie nazywalem,ze jest zniewiescialy bo nie ma sprzeta


Weź k**** się w końcu naucz czytać ze zrozumieniem. Chyba najwyższa pora.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fz6 » 19/8/2011, 13:22

czytam i staram sie rozumiec,niestety niektorzy pisza w taki sposob,ze nie do konca wiadomo czy to zart,aluzja czy podsmi.ujka.
jak juz tak sie inviciblee czepiasz logicznego rozumowania to wroc do swoich teorii z postow o szybkich policjantach,tam dales popis rozumowania.
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez Invi » 19/8/2011, 17:46

No tam też nie popisałeś się umiejętnością rozumienia czytanego tekstu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fz6 » 19/8/2011, 21:36

dobra kirwa,wez mi tak lopatologicznie wytlumacz co miales na mysli piszac to:

"Lubie też jak z wydechu mi głośno i soczyście napierdala, lubię nawet jak jacyś ludzie którzy nic nie wiedzą o moto pukają się w głowę na mój widok.
Bo to bardzo przyjemne jest i każdy normalny nie zniewieściały facet który miałby możliwość i umiejętności żeby tak robić tak by robił"


bo jak dla mnie to ewidentnie uwazasz,ze jak ktos nie zapier.ala na moto,nie strzela z tlumika albo nie stawia na kolo to jest zniewiescialy.
wez mnie popraw jesli sie myle,tylko bez fantazji.
zwyczajnie badz madrzejszy i wytlumacz mi swoja wypowiedz,bo jak to ujeliscie z kolega jestem na poziomie gimnazjalisty.czekam na edukacje od profesorow.dawaj
fz6
Świeżak
 
Posty: 389
Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40

Postprzez kondraxk » 20/8/2011, 08:36

Kobieta na moto wyraża połączenie dwóch najmocniej pożądanych obiektów we wszechświecie w jeden zgrabny obiekt, jeszcze mocniej pożądany :).

Poniżej najbardziej streszczone i najkrótsze kompendium o jeździe na moto, jakie kiedykolwiek znalazłem. Z tego co widzę, dla niektórych przeczytanie jednego zdania to za duży wysiłek intelektualny, ale na szczęście pozostali też twardziele, którzy wytrzymują dwa i więcej. Wydawało mi się, że już to na ścigaczu wklejałem, ale nie mogę się dokopac. A nuż komuś się przyda:

http://forums.sv650.org/showthread.php?t=93012

I tłumaczenie pierwszych dwóch rozdziałów, resztę dokleję w niedalekiej przyszłości.



WSKAZÓWKI DO JAZDY – WYTYCZNE Nathaniel Burney 2001 sv650
(skupiam się tylko na umiejętnościach, nie taktyce ani strategiach)

I Nie panikuj - str.1

II Kierowanie - str.3

III Przepustnica - str. 11

IV Praca ciałem - str. 16

V Obserwowanie - str. 20

VI Hamowanie - str. 22

VII Stunt - str. 31



I NIE PANIKUJ: Wszystko, co ma zwiÄ…zek z jazdÄ… na motocyklu, jest przeciwne do intuicji.

A. Twój naturalny instynkt sÅ‚uży dobrze w zwykÅ‚ych okolicznoÅ›ciach, ale fizykÄ™ jazdy na motocyklu można okreÅ›lić w każdy sposób, za wyjÄ…tkiem “zwykÅ‚a”.

1. W efekcie, Twój naturalny instynkt niemal zawsze się myli.

a. Jeśli reagujesz w sposób naturalny, w razie problemów najprawdopodobniej tylko pogorszysz swoją sytuację.

B. Kiedy wpadasz w panikę, nawet na chwilę, automatycznie będziesz reagować instynktownie, nie używając myślenia.

1. Na przykład, kiedy jesteś w zakręcie, czujesz niespodziewany wybój lub uślizg, automatycznie zamykasz przepustnicę i usztywniasz ciało. To się działo tylko przez ułamki sekund, ale już pogorszyłeś/łaś swoją sytuację.

C. Aby więc uchronić się przed instynktownymi odruchami, na początek najlepsze jest niepozwolenie sobie na wpadanie w panikę.

1. Jak uniknąć paniki? To reakcja na nieprzewidziane okoliczności, prawda?

a. Właściwie, to nie.

b. Panika, to coś co robisz, kiedy Twój umysł jest już całkowicie zajęty, i nie masz już miejsca na uwagę w obliczu nowej sytuacji.

- 2 -

*. Jeśli jedziesz blisko granic swoich umiejętności ( lub je przekraczając ), zużywasz całkowicie swoją uwagę.

■ COKOLWIEK nowego wprowadzi CiÄ™ w stan lekkiej paniki.

**. Jeśli jedziesz szybciej niż jesteś w stanie obserwować, ( Twoja prędkość jest na tyle duża, że w razie niespodziewanej sytuacji nie potrafisz zareagować na czas ), Twoja uwaga jest całkowicie zużyta przez okoliczności dziejące się szybciej, niż jesteś w stanie na nie reagować.

■COKOLWIEK nowego w tym momencie wprowadzi CiÄ™ w stan paniki.

2.Rozwiązaniem jest jazda zawsze w granicach 75% swoich możliwości.

a. Mniej, to nawet lepiej.

b. Jeśli zostaniesz zaskoczony, w rezerwie masz mnóstwo uwagi do poświęcenia, i zareagujesz właściwie, zamiast instynktownie.

c. Gdy warunki nagle wymagajÄ… dodatkowych umiejÄ™tnoÅ›ci – np. Samochód zajeżdżajÄ…cy drogÄ™, czy zakrÄ™t, który nagle siÄ™ zacieÅ›nia – bÄ™dziesz miaÅ‚/a dostÄ™p do swoich umiejÄ™tnoÅ›ci i nie spanikujesz.

3. Kiedy jeździsz z innymi, także nie przekraczaj swoich granic.

a. Jazda szybsza niż komfortowa, jest ekscytująca, ale głupia. Rezygnujesz z marginesu bezpieczeństwa jadąc blisko granic możliwości, lub je przekraczając.

*. Możesz się dużo nauczyć nadążając za lepszym motocyklistą, ale upewnij się, że jedziesz za kimś, od kogo rzeczywiście możesz się czegoś nauczyć.

**. Nie staraj się nadążać, jeśli nie możesz tego zrobić komfortowo. Dogonisz później.
*** Także miej oko na mniej doświadczonych jeźdźców, których możesz wyprzedzać.

b. Może nie chcesz stracić twarzy, może nie chcesz się zgubić, ale jest silna pokusa, żeby nadążać za jeźdźcami którzy jadą szybciej niż Twoja komfortowa prędkość. Nie poddawaj się jej.

D. Teraz, kiedy wiesz już jak pokonać naturalne odruchy, musisz się dowiedzieć, jakie tak na prawdę są prawidłowe reakcje.

- 3 -

II. KIEROWANIE

A. Jeśli nic innego nie robisz, kieruj motocykl oczami.

1. Jedziesz tam gdzie patrzysz.

2. Pamiętaj o drzewie zjadającym dzieci. Kiedy tata nas uczył ( oraz wszystkie pozostałe dzieci z ulicy ), jak jeździć po podwórku na rowerze, każdemu z nas udało się wjechać jedno jedyne znajdujące się tam drzewo. To dlatego, że patrzyliśmy na nie, zamiast patrzeć się tam, gdzie chcemy jechać.

3. Automatycznie będziesz kierować się w stronę, w którą się patrzysz. To stwierdzenie jest tak samo prawdziwe dla kogoś, kto nigdy nie siedział na moto, jak i dla motocyklisty, który jeździł całe życie ( tak jak z drzewem zjadającym rowery )

4. Nie patrz na przeszkodę. Patrz tam, gdzie chcesz jechać. I tam pojedziesz.

B. Przeciwskręt - jeśli jeździsz, już go robisz, bo nie ma innego sposobu na kierowanie motocyklem, jeśli jedziesz szybciej niż 5 mph. Jednak lepiej robić to celowo, niż przypadkiem.

1. Aby skręcić w lewo, pchaj lewą rączkę kierownicy. Aby skręcić w prawo, pchaj prawą rączkę.

a. Jest to spowodowane kombinacją sił działających na moto.

i. Siła żyroskopowa

■ JeÅ›li do żyroskopu przyÅ‚ożymy siÅ‚Ä™ dziaÅ‚ajÄ…cÄ… z boku, żyroskop pochyli siÄ™ w jej kierunku.

■Pchanie lewej rÄ…czki kierownicy próbuje skrÄ™cić koÅ‚o w prawo. W efekcie pojawia siÄ™ siÅ‚a pchajÄ…ca przednie koÅ‚o z lewej strony.

■■ JeÅ›li przednie koÅ‚o siÄ™ obraca, jest żyroskopem, i w efekcie pochyli siÄ™ w lewo.

■ Im mocniej pchasz lewÄ… rÄ…czkÄ™, tym mocniej koÅ‚o siÄ™ pochyli.

ii. Geometria kierowania

■Kiedy ruszasz kierownicÄ…, przedni widelec obraca siÄ™ wzdÅ‚uż osi. Ta oÅ› tworzy kÄ…t z podÅ‚ożem.( rake - w stanisÅ‚awskim - pochylenie. Chyba jednak chodzi tu o fachowÄ… nazwÄ™ wÅ‚asnÄ… tego kÄ…ta, jakieÅ› propozycje ? ) .

■Miejsce kontaktu przedniego koÅ‚a z podÅ‚ożem jest dokÅ‚adnie poniżej Å›rodka koÅ‚a. Widelec koÅ„czy siÄ™ na wysokoÅ›ci Å›rodka koÅ‚a. Ale jeÅ›li przedÅ‚użysz jego oÅ› obrotu aż do ziemi, dotknie ziemi w pewnym odcinku przed punktem styku przedniej opony z podÅ‚ożem, z powodu kÄ…ta odchylenia widelca ( rake ).



- 4 -

■ OdlegÅ‚ość miÄ™dzy punktem styku opony, a wirtualnym punktem styku przedÅ‚użenia osi widelca z podÅ‚ożem jest nazywana “Å›ladem”

■ Kiedy naciskasz na lewÄ… manetkÄ™, koÅ‚o w rzeczywistoÅ›ci skrÄ™ca w prawo. Ale z powodu tego “Å›ladu”, koÅ‚o chce przechylić siÄ™ w lewo.

■ Im mocniej pchasz manetkÄ™, tym mocniej koÅ‚o chce siÄ™ pochylić

■ SkrÄ™cenie koÅ‚a w lewo, przesuwa miejsce styku opony z podÅ‚ożem spod Å›rodka ciężkoÅ›ci motocykla. Opona przechyli siÄ™ w prawo ( a ponieważ jest poÅ‚Ä…czona z widelcem, pociÄ…gnie za sobÄ… caÅ‚y motocykl ).

***. Kiedy już jesteś pochylony/a, przód tylko stabilizuje motocykl. Kierowanie odbywa się dzięki tyłowi motocykla.

■W efekcie, przód utrzymuje tylko okoÅ‚o 1/3 obciążenia w skrÄ™cie.

■■ To obciążenie z przodu nadal jest ważne. Potrzebujesz jego, aby móc siÄ™ pochylać i zmieniać kÄ…t pochylenia.

2. Powszechną reakcją w panice, kiedy to chcesz ominąć przeszkodę, albo nagle skręcić, jest NIE ZASTOSOWANIE PRZECIWSKRĘTU.

a. Chciałeś/aś pojechać w prawo, skręciłeś/aś w prawo.

b. Motocykl zacznie jechać w lewo. Nie tak to planowałeś/aś, więc skręcasz jeszcze mocniej.

c. KoÅ„czysz upadkiem “lowside”

*. Motocykl upada, Ty ślizgasz się za nim.

**. Kiedy sÅ‚yszysz jak ktoÅ› mówi “Ta ciężarówka wjechaÅ‚a przede mnie, i musiaÅ‚em/am poÅ‚ożyć motocykl”, to co naprawdÄ™ mówiÄ… to niezastosowanie przeciwskrÄ™tu i spowodowane wywrotki “lowside”. Nikt celowo nie kÅ‚adzie motocykla.

3. Nie kieruj pchajÄ…c motocykl pod sobÄ….

a. Tak, możesz kierować motocyklem używając tylko ciała. Ale jest to nieskuteczne.

*. Zasadniczo, kierowanie ciałem oznacza nacisk na ramę motocykla. Praca jest przenoszona na widelce i zamieniana w siłę kierującą.

■ Niemożliwe jest kierowanie ciaÅ‚em, lub jakiekolwiek inne, jeÅ›li kierownica jest unieruchomiona.



- 5 -

**. Znacznie dłużej zajmuje skutecznie kierowanie ciałem. Jest to zły pomysł, jeśli potrzebujesz manewrować W TYM MOMENCIE.

***.Potrzeba do tego znacznie więcej siły, niż do pchania manetek.

■Bez wzglÄ™du na to, jakÄ… siÅ‚Ä™ przyÅ‚ożysz do ramy motocykla, nie ważne jak bardzo bÄ™dziesz próbowaÅ‚/a pochylić moto ciaÅ‚em, najmniejszy ucisk manetek w przeciwnym kierunku przechyli motocykl w drugÄ… stronÄ™.

****. Jest to trudne do kontrolowania.

*****. Jeśłi faktycznie skierujesz motocykl do zakrętu, skończysz będąc pochylonym/ą znacznie mocniej niż potrzebujesz.

******. To sprawi, że zaczniesz walczyć z motocyklem

■ Nie walcz z motocyklem, pochyl siÄ™ razem z nim.

b. Żeby sobie pomóc, przełóż więcej ciężaru na zewnętrzny podnóżek kiedy się pochylasz.

*. To utrzyma środek ciężkości Twojego ciała bliżej środka ciężkości motocykla.

**. Tak samo jest z przenoszeniem ciężaru na zewnątrz przy pokonywaniu wolnych ciasnych zakrętów. To pozwoli motocyklowi obrócić się szybciej, z mniejszym wysiłkiem.


4. Nie kieruj pchając manetki do dołu. Pchaj do przodu.

a. Manetki nie poruszają sisę do góry i do dołu, tylko do przodu i do tyłu.

*. Każda siła skierowana do dołu, to zmarnowany wysiłek.

**. Pchanie pionowo w dół nic nie daje. Pchanie w dół pod kątem powoduje działanie siły częściowo do przodu, która jest wykorzystywana, i częściowo do dołu, która jest marnowana. Pchanie tylko do przodu poskutkuje prawidłowo, bez zmarnowanego wysiłku.

b. Dla maksymalnego ułatwienia i wydajności, utrzymuj łokcie nisko, a przedramiona poziomo.

*. To powoduje, że cała energia jest przeznaczana na kierowanie, więc kierując niemal nie musisz używać mięśni.

**. Naciskanie na kierownicę od góry uszkadza Twoje nadgarstki.

***. Naciskanie na kierownicę od góry prowadzi do usztywnienia ramion. Nie usztywniaj ramion, pozostań rozluźniony/a. ( zob. Kontrola Ciała poniżej )

C. NIE DO STOSOWANIA NA ULICY - Metodą kierowania w ciaśniejszych zakrętach bez nadmiernego pochylania się, jest zwieszanie się z motocykla.

- 6 -

1. To właśnie wtedy zawodnicy używają kolana.

a. To co się wtedy dzieje, to przesunięcie Twojego ciała w stronę zakrętu, sprawia że motocykl skręca szybciej w mniejszym pochyleniu.

*. Obniżasz środek ciężkości bez konieczności większego pochylania się.

b. W ten sposób utrzymujesz lepszą trakcję, stabilność, oraz masz więcej rezerwy do pochylenia się w razie gdybyś jej potrzebował/a.

c. Na sporcie, to także umieszcza Twój środek ciężkości ( over bike's wide tire footprint - hmm nie czaję o co mu chodzi. Dosłownie tłumacząc - nad śladem opony, acz jakoś nie trzyma mi to sensu. Propozycje? )

d. Prawdopodobnie nigdy nie będziesz potrzebował/a stosować tego na ulicy. Tylko na torze. Tymniemniej warto posiąśc tę umiejętność.

2. Nigdy nie kieruj motocyklem, jak Twoje pośladki nie są na siedzeniu.

a. Ponieważ manetki stają się Twoim głównym punktem obrotu, zamiast środka ciężkości.

b W efekcie motocykl będzie się chwiał. To nigdy nie jest dobre, ale szczególnie wtedy, gdy motocykl jest mocno pochylony.

3. Technika jest całkiem prosta.

a. Kiedy jedziesz prosto, wstań na podnóżkach ( Jeszcze nie zwalniaj )

*. Oczywiście, powinieneś/powinnaś stać na palcach. Powinieneś/Powinnaś opierać się tylko w miejscu gdzie palce łączą się ze śródstopiem, nigdy na śródstopiu.

**. To da Ci lepszą kontrolę, jazda będzie płynniejsza, mniej obciążysz zawieszenie.

b. Stojąc na podnóżkach, teraz przesuwasz swój ciężar do środka zakrętu ( Jeszcze nie zwalniaj )

c. Umieść jeden pośladek na siedzeniu ( Jeszcze nie zwalniaj )

*. Nie chwiej przednim kołem, jak będziesz to robić.

d. Ok, TERAZ, możesz odjąć gaz i zacząć hamować

e. Ułóż się wygodnie. Nie chcesz przesuwać się w czasie skręcania.

f. Chwyć bak zewnętrzną nogą i ciałem.

g. Pochyl moto do zakrętu

- 7 -

h. Żeby przenieść ciężar ciała jeszcze bardziej, wystaw na zewnątrz kolano. ( nie do dołu ).

4. Jeśli nie czujesz się swobodnie poruszając się po motocyklu, możesz spróbować wystawiania kolana nie ruszając się z miejsca. Nieco przesuniesz środek ciężkości, ale także aerodynamiczny efekt hamowania od wewnątrz zakrętu sprawi, że skręcisz łatwiej.

D. Korekcja skręcania w środku zakrętu - powszechny błąd z paniki.

1. Czujesz że jedziesz za szybko, albo za szeroko, albo jakkolwiek. Zmieniasz więc kierunek skrętu będąc w zakręcie.

a. Uwaga: Drobne zmiany są normą i oczywiście są konieczne. Ale jeśli zmiana jest na tyle duża, że jest zauważalna, prawdopodobnie robisz coś źle.

*. Chyba że promień skrętu się zmienia. Wtedy musisz zrobić spore poprawki w środku zakrętu.

b. Poprawki w środku zakrętu mogą spowodować reakcję łańcuchową dalszych błędów, i możesz glebnąć.

*. Zwykle zdecydujesz się mocniej pochylić, szarpiąc przepustnicą.( co samo w sobie pogarsza sytuację )

**. Tracisz stabilność

***. Zatem stawiasz moto do pionu, aby ją odzyskać

****. Teraz zaczynasz jechać za szeroko

*****. Więc pochylasz się jeszcze mocniej niż przedtem, żeby zostać na drodze

******. Leżysz

2. Musisz mieć pewność, że moto pokona zakręt

3. W większości przypadków, nie musisz poprawiać kierowania w środku zakrętu.

a. Z wyjątkiem dużych zmian w skręcaniu ( jak w przypadku malejącego promieniu zakrętu ), Twoje poprawki nie zdziałają za wiele. Skończysz wychodząc z zakrętu w tym samym miejscu, pomimo poprawek.

b. Więc po co ryzykować więcej kłopotów, jeśli nie musisz? Staraj się skręcać raz na zakręt.

4. Zrób ten skręt szybko, lepiej weźmiesz zakręt.

a. Jeśli długo zajmie Ci pochylenie się do odpowiedniego kąta, będziesz musiał/a zacząć skręcać zbyt wcześnie.

- 8 -

b. Moto pojedzie tym szerzej, im dłużej będziesz się pochylać. Możesz wylecieć z toru.

c. Będziesz zmuszony/a poprawiać skręt, jeśli na początku pojedziesz za szeroko, będziesz musiał/a zacieśnić zakręt. A chcesz zrobić tylko jeden skręt w zakręcie.

d. Szybsze pochylanie się pozwoli Ci na skręcenie raz, możesz dać w palnik wcześniej i mocniej i ostatecznie szybciej przejechać zakręt.

5. Jeden skręt w zakręcie.

a. Jeśli chcesz zrobić to prawidłowo, musisz odpowiednio się pochylić już na początku zakrętu.

b. Potrzebne jest jak najmniejsze pochylenie - wystarczające do przejechania zakrętu.

*. Nie kładź się za bardzo, Możesz potrzebować większego pochylenia gdy zakręt się zacieśni. Jeśli tak będzie, a Ty już trzesz podnóżki, możesz jechać już tylko szerzej.

**. Mniejszy kÄ…t pochylenia jest stabilniejszy.

***. Mniejszy kÄ…t pochylenia daje lepszÄ… trakcjÄ™.

****. Większe pochylenie sprawia, że każdy wybój, nierówność, śliska powierzchnia prędzej wprowadzi Cię w poślizg.

*****. Większe pochylenie wymaga lepszej kontroli przepustnicy.

******. Większe pochylenie sprawia, że nie możesz jechać tak szybko, jak będąc bardziej w pionie.

c. Jak trzymać kąt pochylenia w minimum?

*. W trudnych zakrętach, jak na wyścigach, możesz wystawić kolano. Ale nie powinieneś nigdy musieć tego robić na ulicy.

■ Zwieszanie siÄ™ pozwoli na szybszy przejazd, jeÅ›li zdoÅ‚asz ustawić ciaÅ‚o we wÅ‚aÅ›ciwej pozycji i jesteÅ› stabilny/a przed zakrÄ™tem. Ale pamiÄ™taj, nigdy nie skrÄ™caj jak jesteÅ› w trakcie przemieszczania siÄ™. BÄ™dziesz chwiać motocyklem.

**. Aby zmniejszyć kąt pochylenia, szybciej skręcaj.

■ Szybciej przechyl moto do wÅ‚aÅ›ciwego kÄ…ta.

■To spowoduje szybsze skrÄ™canie motocykla przy mniejszym pochyleniu.

■■ W ten sposób szybciej przejedziesz zakrÄ™t

■■ WiÄ™c także szybciej moto postawisz do pionu.

- 9 -

■ Masz wiÄ™cej rezerwy pochylenia w razie potrzeby.

■ Moto jest stabilniejsze

■ Możesz szybciej jechać.

■ Masz lepszÄ… trakcjÄ™.

6. Nie bój się przechylić, jeśli musisz.

a. Bardzo trudno jest wywrócić motocykl tylko z powodu zbyt mocnego pochylenia. Trik polega na tym, żeby trzymać gaz, kiedy punkt styku opon z asfaltem się zmniejsza.

b. Faktycznie jedziesz za szybko, albo zakręt nieoczekiwanie się zacieśnia, albo ciężarówka najechała na Twój pas. Bez względu na powód, musisz zacieśnić zakręt. Zrób to. Dlatego właśnie jedziesz na 75% możliwości, żeby mieć pole do manewrowania w razie potrzeby.

c. Moto może się pochylić znacznie bardziej niż myślisz, więc rób to śmiało jeśli musisz.

d. Przy bardzo dużych pochyleniach ryzykujesz przeciążenie opony. Jeśli to zrobisz, leżysz. Są 4 sposoby żeby tego uniknąć.

*. Zostań gdzie jesteś, nie pochylaj się bardziej.

**. Postaw moto - niebezpieczne - bo pojedziesz szerzej. Rzeczy takie jak budynki, drzewa, pojady z naprzeciwka wykazują tendencję do zaburzania kształtu Twojego szkieletu.

***. Wytrać prędkość - NIE ZMNIEJSZAJ GAZU, spadniesz. Trzymaj przepustnicę tam gdzie jest, opony wytracą prędkość poprzez tarcie.

****. Sterowanie tylnym kołem ( oversteering ) - Kiedy jesteś na granicy przyczepności opon, dodanie gazu przeciąży oponę, zacznie się ślizgać na zewnątrz zakrętu ( tak się zresztą dzieje w każdym zakręcie, ale tu to już jest celowy poślizg ). To obróci moto ciaśniej do zakrętu, a przednie koło nieco wstanie ( co jest dobre, bo kategorycznie nie chcesz ślizgać przedniego koła )

E. Za wczesne skręcanie to duży bład.

1. Jeśli zaczniesz za wcześnie skręcać, skręt się zacznie za płytko. I będziesz musiał skręcić ponownie ( a może nawet i kilka razy ) żeby przejść zakręt.

a. To daje pole do dalszych błędów w kierowaniu, użyciu gazu, hamulców, obserwacji, ułożenia ciała itd. Dlaczego miał(a)byś sobie robić taką krzywdę?

- 10 -

b. Kończysz będąc w pochyleniu dłużej niż to konieczne. Poświęcasz swoją trakcję i stabilność. Dlaczego miał(a)byś sobie robić taką krzywdę?

c. No i po prostu to dodatkowa praca.

2. Jeśli skręcasz później, bliżej apeksu, będziesz mógł/mogła skręcić tylko raz.

F. Wahanie się przy skręcaniu może być problemem.

1. Wątpisz we własną zdolność przejechania tego zakrętu? Dlaczego?

a. Nie znasz go

b. Wydaje Ci się, że jedziesz za szeroko.

c. Myślisz, że będziesz się musiał/a za bardzo pochylić.

d. Obawiasz się pojazdów z naprzeciwka.

e. Obawiasz się utraty przyczepności.

2. To powoduje 3 błędy.

a. Hamujesz w zakręcie, albo jedziesz na sprzęgle.

*. Nie hamuj w pochyleniu!

■ Stracisz moment żyroskopowy i leżysz

■ Zablokujesz tyÅ‚ i zrobisz “highside”

b. Skręcasz wcześniej niż potrzeba.

c. Skręcasz wolniej niż powinieneś/powinnaś.

*. To sprawia, że za wcześnie wchodzisz w zakręt.

**. Jeśli nie, to idziesz za szeroko.

***. W obu przypadkach za późno odkręcasz gaz.

****. W obu przypadkach korygujesz skręt w środku zakrętu.

*****. Prawdopodobnie użyjesz za dużego kąta pochylenia.

******. I oczywiście po tym nastąpią wszystkie błędy spowodowane przez panikę.

3. Nie wahaj siÄ™. Zaufaj sobie. Zaufaj swojej maszynie.

- 11 -

a. Jeśli myślisz, że wchodzisz w zakręt za szybko, spytaj siebie, czy to za szybko dla motocykla, czy dla Ciebie? Twoja maszyna najprawdopodobniej sobie z zakrętem poradzi.

G. Wybierz punkt wejścia w zakręt.

1. Niech to będzie świadoma decyzja.

2. To świetna metoda na pokonanie strachu przed wchodzeniem w zakręt.

3. To daje Ci pojęcie gdzie jesteś, gdzie jedziesz i gdzie powinieneś/powinnaś być.

4. To odciąża Twoją uwagę, możesz zatem planować dalszą jazdę.

H. Zawsze wybierz prędkość przed początkiem pochylania się.

1. Nie próbuj zwalniać w zakręcie ( zob. Kontrola przepustnicy, poniżej )

2. Nie próbuj zwalniać lub hamować w trakcie pochylania się, to przepis na katastrofę.

3. Całe zwalnianie wykonaj, zanim zaczniesz się pochylać.
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19

Postprzez Arghor » 10/10/2011, 23:17

Edit:
pisane w stanie nieważkoÅ›ci….
Zatem usunięte
Ostatnio edytowano 11/10/2011, 09:57 przez Arghor, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Arghor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez maciejka69 » 11/10/2011, 09:40

pan_wiewiorka napisał(a):W Harlequinie zrobiłbyś furorę.


:D:D:D
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez Konio » 11/10/2011, 12:18

przeczytalem ale nie chce mi sie odpisywac...
pozdrawiam
KsiÄ…dz Konrad S.
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Czester » 11/10/2011, 20:09

Szkoda, że ktoś nie zacytował całości bo po cytacie w poście Wiewióra widzę, że był niezły dramat romantyczny :lol:
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Arghor » 12/10/2011, 21:37

Dramat to był taki, że człowiek jak jest ten, tego po... piwie bezalkoholowym. To spać iść powinien, a nie pierdołami forum zaśmiecać :lol:
Zatem Szanowny Kolego Wiewór - weź wykasuj cytat i wstydu oszczędź :oops:
Arghor
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê