Radio Ścigacz?
Posty: 61
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Miki no poszalałeś
Super! i takich ludzi nam trzeba
Trzeba będzie pomyśleć nad sposobem nagrywania - emitowania. Mam tu na myśli mikrofony o których trzeba pomyśleć... ja mam problem z głowy gdyż posiadam dość dobry mikrofon pojemnościowy ale to chyba rzadkość w gronie motocyklistów, więc trzeba będzie się pobawić z "chętnymi" jaką jakość dźwięku mogą zaoferować. Pewnie większość z was posiada standardowe mikrofony komputerowe... a tu dźwięk to zwykły "karton"... jest jeszcze kilka opcji jeśli ktoś posiada np telefon komórkowy z dość dobrym dyktafonem - nagrywa co ma do powiedzenia (może być mega długie) podsyła mi felietonik - ja tnę, gnę, składam i emituje
Czekam na odpowiedź co do licencji ale obawiam się, że na początek będzie trzeba zrezygnować ze sprawy o której ktoś wcześniej chyba pisał: SPRZEDAM MOTOCYKL... z tego względu, że tu już zmienia się umowa licencyjna i może taki program zostać podpięty jak punkt programu "zarobkowy" a tu zmienia się opłata licencyjna. Ja oczywiście pokrywam wszelkie koszty, serwera i licencji i bardzo bym chciał uniknąć ewentualnych problemów związanych z niewłaściwym zastosowaniem się do umowy licencyjnej
jeśli radio wypali i będzie się rozwijać oczywiście dotuninguję licencję... ale to dopiero się zobaczy.
W weekend obiecuję usiąść do ostrej roboty tak aby w pierwszym tygodniu czerwca powoli ruszać... dziś telefon od mamuśki mnie trochę dobił.. oznajmiła mi, że kupili tzw last minute i w poniedziałek lecą na tygodniowe wakacje i cała ku**a firma zostaje na mojej głowie, więc będę miał mały dym... może to mieć delikatny pływ na postępy z radiem, choć zobowiązuję się pamiętać o tym dzień i noc... jak powiedziałem... serwer teoretycznie już jest, zostaje dopiąć mi tylko sprawy licencyjne i trochę dźwięków zrobić...
MIKI! Nazwij swój program - tak aby nazwa była długowieczna, uniwersalna i żeby się nie okazało, że temat np. panewek szybko się skończy i będziesz nawijał o czymś innym...
Pomyślimy o tzw ZAJAWCE... czyli nagrasz kilka słów typu ; "DUPY, WĘŻE I DYWANY, TROCHĘ CYCKÓW NO I GRAMY - ZAPRASZAM NA ROZMOWY O DUPIE MARYNI BLA BLA BLA - ZAPRASZAM MIKI - ŚRODA GODZ. 20;00" a ja ubiorę to w jakieś dźwięki i zajawka będzie gotowa


Trzeba będzie pomyśleć nad sposobem nagrywania - emitowania. Mam tu na myśli mikrofony o których trzeba pomyśleć... ja mam problem z głowy gdyż posiadam dość dobry mikrofon pojemnościowy ale to chyba rzadkość w gronie motocyklistów, więc trzeba będzie się pobawić z "chętnymi" jaką jakość dźwięku mogą zaoferować. Pewnie większość z was posiada standardowe mikrofony komputerowe... a tu dźwięk to zwykły "karton"... jest jeszcze kilka opcji jeśli ktoś posiada np telefon komórkowy z dość dobrym dyktafonem - nagrywa co ma do powiedzenia (może być mega długie) podsyła mi felietonik - ja tnę, gnę, składam i emituje

Czekam na odpowiedź co do licencji ale obawiam się, że na początek będzie trzeba zrezygnować ze sprawy o której ktoś wcześniej chyba pisał: SPRZEDAM MOTOCYKL... z tego względu, że tu już zmienia się umowa licencyjna i może taki program zostać podpięty jak punkt programu "zarobkowy" a tu zmienia się opłata licencyjna. Ja oczywiście pokrywam wszelkie koszty, serwera i licencji i bardzo bym chciał uniknąć ewentualnych problemów związanych z niewłaściwym zastosowaniem się do umowy licencyjnej

W weekend obiecuję usiąść do ostrej roboty tak aby w pierwszym tygodniu czerwca powoli ruszać... dziś telefon od mamuśki mnie trochę dobił.. oznajmiła mi, że kupili tzw last minute i w poniedziałek lecą na tygodniowe wakacje i cała ku**a firma zostaje na mojej głowie, więc będę miał mały dym... może to mieć delikatny pływ na postępy z radiem, choć zobowiązuję się pamiętać o tym dzień i noc... jak powiedziałem... serwer teoretycznie już jest, zostaje dopiąć mi tylko sprawy licencyjne i trochę dźwięków zrobić...
MIKI! Nazwij swój program - tak aby nazwa była długowieczna, uniwersalna i żeby się nie okazało, że temat np. panewek szybko się skończy i będziesz nawijał o czymś innym...
Pomyślimy o tzw ZAJAWCE... czyli nagrasz kilka słów typu ; "DUPY, WĘŻE I DYWANY, TROCHĘ CYCKÓW NO I GRAMY - ZAPRASZAM NA ROZMOWY O DUPIE MARYNI BLA BLA BLA - ZAPRASZAM MIKI - ŚRODA GODZ. 20;00" a ja ubiorę to w jakieś dźwięki i zajawka będzie gotowa

Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
"Panewkowy ból głowy - czyli stuk puk i problem gotowy..."
Naprawa
Sposobów naprawy uszkodzonej panewki jest kilka... Różnią się one dla panewek głównych i korbowodowych. Niestety mamy tutaj niesamowity ból zadka ;-/ Motocykle sportowe nie mają przewidzianej naprawy głównej silnika... Nie ma tutaj szlifów... ale o tym dalej...
Panewki korbowodowe:
Sposób 1 - Prawidłowy według zaleceń w moim przypadku Hondy. Wymiana wału wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów. Koszta chore, ale naprawa przynosi 100% pewności i satysfakcji.
Sposób 2 - Średnio tani, średnio pewny - zakup drugiego silnika. Niestety możemy trafić jednostkę wyeksploatowaną, albo po wypadku z... krzywym wałem... Z tanich najlepsza opcja, ale pewności nigdy nie mamy. Starajmy się szukać jednostek w miare młodych i nie zniszczonych.
Sposób 3 - Bardzo tani, niepewny - zakup zestawu wał + panewki główne + korbowody + panewki korbowodowe. Sporo osób korzysta z tego sposobu i mniej więcej 2-3 motocykle na 10 pracują prawidłowo i nie zjadają panewek... Dlaczego tak mało w końcu założyliśmy wszystkie części sprawne!!! Pojawia się tutaj japońska precyzja. Słowo klucz to selekcja, powiem o niej później.
Sposób 4 - Mega tani, 98% szansy, że się rozsypie - zmiana samych panewek. Praktyka stosowana przez handlarzy trupami... Straszny proceder polegający na wsadzeniu dobrych panewek (nie bacząć na selekcje) na np wał z jajem, albo krzywą stopkę. Jest cicho na 250-1000km.
Panewki główne:
Sposób 1 - Prawidłowo według zaleceń Hondy, powinniśmy wymienić wał wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów oraz... blok silnika?!? Aby było 100% pewne... A jak wiadomo jak blok to i tłoki, pierścienie etc. 100% pewności, ale koszta eliminuja taką zabawę... Lepiej poszukać innego bloku, w którym nie nastąpiła awaria i tam wymienić zestaw wał wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów. Tutaj ważna jest też selekcja o której zaraz.
Sposób 2 - jak w korbowodowych, drugi silnik
Sposób 3 - jak w korbowodowych
Sposób 4 - jak w korbowodowych
Spotkałem się z próbami szlifowania wału... Jest to niemądre i prowadzi do bankowego spalenia panewek. Podczas szlifowania zdzierana jest utwardzana warstwa, po tym zabiegu pod wpływem temperatury wał puchnie, załapuje panewki i je spala/ściera. Spotkałem też z zabiegiem azotowania wału po szlifie, który skończył się pogięciem wału. Najpewniejsze jest chromowanie czopów wału, choć ponoć i ten sposób potrafi starczyć na 10-15tyś.km.Wszystkim tym operacją towarzyszą zazwyczaj dorabiane panewki, ponieważ producent nie produkuje nadwymiarowych - brak przewidzianej naprawy głównej.
Same panewki można wymieniać... Jeśli czopy wału trzymają normy pomiarowe, nie mają jaja i nie była obrócona panewka... Słowem jak rozbieramy dobry piec i wymieniamy panewki... Wtedy należy dobierać je pod selekcję...
No właśnie selekcja... Czym jest?? Nawet japońskie linijeczki i maszynki nie są w stanie zrobić niczego idealnie. Wał po wyprodukowaniu trafia na stół pomiarowy tam Japończyk mierzy czy mieści się w tolerancji... Jeśli nie trafia do huty na przetop, jeśli tak wybierany jest jeden z trzech przedziałów wielkości na każdym czopie... Japończyk smaruje na przeciwwadze wału cyferki i literki. W przypadku mojej Hondy CBR900RR SC28 Cyferki to "L22222" a literki "LBBBB". Oznaczenia znaczone są od strony wału na którą zakładane jest magneto. I znaczą, że kolejne czopy główne wału są selekcji 22222, a kolejne czopy korbowodowe są selekcji BBBB.
W tym samym czasie w innej części fabryki produkowany jest blok... Jest to jeden odlew!!! Wiertło nawierca otwój w bloku w którym później znajdzie się wał... Dopiero po tej operacji blok cięty jest na 2 części. Dlatego też nie można łączyć ze sobą dwóch części karterów. Po prostu w takim układzie jak oni to robią po złożeniu otrzymujemy idealnie połączone otwory pod wał.
Blok trafia na stół i kolejny japończyk mierzy kolejne podpory wału. Selekcja jest nabijana numeratorami pod magneto. U mnie wyglądała tak BABBA.
Czyli otrzymujemy połączenie selekcji takie -> Pierwszy czop -> B2 -> Drugi A2 -> Trzeci -> B2 -> Czwarty -> B2 -> Piąty -> A2.
Teraz wystarczy rzut okiem w service manual motocykla i tabelę panewek, aby dobrać odpowiedni kolor panewki... Kolor zastosowano dla ułatwienia, podobnie jak literowo cyfrowe oznaczenia selekcji... W Hondzie kupimy panewki główne różowe, pomarańczowe, zielone, brązowe, czarne. Jak widać kładąc inny sprawny wał do swojego dobrego bloku należy połączyć literki z cyferkami, sprawdzić w Haynesie jakie mamy kolory panewek i takie zakupić. Po dwie połówki na każdy czop.
A jak wygląda sprawa z panewkami korbowodowymi??
Produkcja korbowodów wygląda podobnie! Mamy odlewaną korbę, rozwiercone otwory na sworzeń tłoka, oraz na czop wału... Stopka korbowodu zostaje odcięta... Japończyk waży korbowód i nadaje mu selekcje literową (tutaj zasada jest prosta wszystkie korbowody ta sama waga!!!) oraz liczbową (podobnie jak w reszcie pomiar wielkosci otworu). Np C2/C2/C2/C2
Podobnie jak w przypadku głównych otrzymujemy połączenie literowocyfrowe np. b2/b2/b2/b2.
Znowu sprawdzamy w serwisówce i mamy dobrane kolory panewek korbowodowych...
Właśnie dlatego po wari panewki najlepszą opcją jest zakup nowych części i pasowanie zgodnie z selekcją... Wiemy wtedy, że szczelina między panewką a czopem, zapewni odpowiedni film olejowy a w efekcie miarodajne i odpowiednie smarowanie i chłodzenie czopów.
Na koniec moich wywodów na temat panewki dodam, że warto inwestować w dobry i sprawdzony olej!!! To właśnie on dzieli czop wału od panewki, której tak bardzo nie chcemy stracić...
Pozdrawiam i życzę miłych bojów z panewkami.
Zapraszam na następny odcinek tym razem może powiem coś o zasilaniu gaźnikowym
Mikołaj Cichal
P.S. Mogę tak w nieskończoność... Kawa+net+trochę czasu i luz na bani i spłodzę kuuuupeeee tekstu... Mam nadzieję wartościowego
Naprawa
Sposobów naprawy uszkodzonej panewki jest kilka... Różnią się one dla panewek głównych i korbowodowych. Niestety mamy tutaj niesamowity ból zadka ;-/ Motocykle sportowe nie mają przewidzianej naprawy głównej silnika... Nie ma tutaj szlifów... ale o tym dalej...
Panewki korbowodowe:
Sposób 1 - Prawidłowy według zaleceń w moim przypadku Hondy. Wymiana wału wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów. Koszta chore, ale naprawa przynosi 100% pewności i satysfakcji.
Sposób 2 - Średnio tani, średnio pewny - zakup drugiego silnika. Niestety możemy trafić jednostkę wyeksploatowaną, albo po wypadku z... krzywym wałem... Z tanich najlepsza opcja, ale pewności nigdy nie mamy. Starajmy się szukać jednostek w miare młodych i nie zniszczonych.
Sposób 3 - Bardzo tani, niepewny - zakup zestawu wał + panewki główne + korbowody + panewki korbowodowe. Sporo osób korzysta z tego sposobu i mniej więcej 2-3 motocykle na 10 pracują prawidłowo i nie zjadają panewek... Dlaczego tak mało w końcu założyliśmy wszystkie części sprawne!!! Pojawia się tutaj japońska precyzja. Słowo klucz to selekcja, powiem o niej później.
Sposób 4 - Mega tani, 98% szansy, że się rozsypie - zmiana samych panewek. Praktyka stosowana przez handlarzy trupami... Straszny proceder polegający na wsadzeniu dobrych panewek (nie bacząć na selekcje) na np wał z jajem, albo krzywą stopkę. Jest cicho na 250-1000km.
Panewki główne:
Sposób 1 - Prawidłowo według zaleceń Hondy, powinniśmy wymienić wał wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów oraz... blok silnika?!? Aby było 100% pewne... A jak wiadomo jak blok to i tłoki, pierścienie etc. 100% pewności, ale koszta eliminuja taką zabawę... Lepiej poszukać innego bloku, w którym nie nastąpiła awaria i tam wymienić zestaw wał wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów. Tutaj ważna jest też selekcja o której zaraz.
Sposób 2 - jak w korbowodowych, drugi silnik
Sposób 3 - jak w korbowodowych
Sposób 4 - jak w korbowodowych
Spotkałem się z próbami szlifowania wału... Jest to niemądre i prowadzi do bankowego spalenia panewek. Podczas szlifowania zdzierana jest utwardzana warstwa, po tym zabiegu pod wpływem temperatury wał puchnie, załapuje panewki i je spala/ściera. Spotkałem też z zabiegiem azotowania wału po szlifie, który skończył się pogięciem wału. Najpewniejsze jest chromowanie czopów wału, choć ponoć i ten sposób potrafi starczyć na 10-15tyś.km.Wszystkim tym operacją towarzyszą zazwyczaj dorabiane panewki, ponieważ producent nie produkuje nadwymiarowych - brak przewidzianej naprawy głównej.
Same panewki można wymieniać... Jeśli czopy wału trzymają normy pomiarowe, nie mają jaja i nie była obrócona panewka... Słowem jak rozbieramy dobry piec i wymieniamy panewki... Wtedy należy dobierać je pod selekcję...
No właśnie selekcja... Czym jest?? Nawet japońskie linijeczki i maszynki nie są w stanie zrobić niczego idealnie. Wał po wyprodukowaniu trafia na stół pomiarowy tam Japończyk mierzy czy mieści się w tolerancji... Jeśli nie trafia do huty na przetop, jeśli tak wybierany jest jeden z trzech przedziałów wielkości na każdym czopie... Japończyk smaruje na przeciwwadze wału cyferki i literki. W przypadku mojej Hondy CBR900RR SC28 Cyferki to "L22222" a literki "LBBBB". Oznaczenia znaczone są od strony wału na którą zakładane jest magneto. I znaczą, że kolejne czopy główne wału są selekcji 22222, a kolejne czopy korbowodowe są selekcji BBBB.
W tym samym czasie w innej części fabryki produkowany jest blok... Jest to jeden odlew!!! Wiertło nawierca otwój w bloku w którym później znajdzie się wał... Dopiero po tej operacji blok cięty jest na 2 części. Dlatego też nie można łączyć ze sobą dwóch części karterów. Po prostu w takim układzie jak oni to robią po złożeniu otrzymujemy idealnie połączone otwory pod wał.
Blok trafia na stół i kolejny japończyk mierzy kolejne podpory wału. Selekcja jest nabijana numeratorami pod magneto. U mnie wyglądała tak BABBA.
Czyli otrzymujemy połączenie selekcji takie -> Pierwszy czop -> B2 -> Drugi A2 -> Trzeci -> B2 -> Czwarty -> B2 -> Piąty -> A2.
Teraz wystarczy rzut okiem w service manual motocykla i tabelę panewek, aby dobrać odpowiedni kolor panewki... Kolor zastosowano dla ułatwienia, podobnie jak literowo cyfrowe oznaczenia selekcji... W Hondzie kupimy panewki główne różowe, pomarańczowe, zielone, brązowe, czarne. Jak widać kładąc inny sprawny wał do swojego dobrego bloku należy połączyć literki z cyferkami, sprawdzić w Haynesie jakie mamy kolory panewek i takie zakupić. Po dwie połówki na każdy czop.
A jak wygląda sprawa z panewkami korbowodowymi??
Produkcja korbowodów wygląda podobnie! Mamy odlewaną korbę, rozwiercone otwory na sworzeń tłoka, oraz na czop wału... Stopka korbowodu zostaje odcięta... Japończyk waży korbowód i nadaje mu selekcje literową (tutaj zasada jest prosta wszystkie korbowody ta sama waga!!!) oraz liczbową (podobnie jak w reszcie pomiar wielkosci otworu). Np C2/C2/C2/C2
Podobnie jak w przypadku głównych otrzymujemy połączenie literowocyfrowe np. b2/b2/b2/b2.
Znowu sprawdzamy w serwisówce i mamy dobrane kolory panewek korbowodowych...
Właśnie dlatego po wari panewki najlepszą opcją jest zakup nowych części i pasowanie zgodnie z selekcją... Wiemy wtedy, że szczelina między panewką a czopem, zapewni odpowiedni film olejowy a w efekcie miarodajne i odpowiednie smarowanie i chłodzenie czopów.
Na koniec moich wywodów na temat panewki dodam, że warto inwestować w dobry i sprawdzony olej!!! To właśnie on dzieli czop wału od panewki, której tak bardzo nie chcemy stracić...
Pozdrawiam i życzę miłych bojów z panewkami.
Zapraszam na następny odcinek tym razem może powiem coś o zasilaniu gaźnikowym
Mikołaj Cichal
P.S. Mogę tak w nieskończoność... Kawa+net+trochę czasu i luz na bani i spłodzę kuuuupeeee tekstu... Mam nadzieję wartościowego
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Aha nazwa - Pewnie, że mam!!!
KLINIKA MECHANIKA !!! Kiedy moto ci nie tyka weź posłuchaj mechanika!!! Zapraszamy na audycje o tym co w motocyklu może się popsuć i jak zabrać się za naprawę. Najtrudniejsze tematy, prawdziwe zagwostki i kupa informacji...
Pamiętaj możesz napisać na nasz adres klinikamechanika@radio.scigacz.pl, a nasza ekipa jeśli uzna twój problem za ciekawy i inspirujący postara ci się pomóc !!!
KLINIKA MECHANIKA !!! Kiedy moto ci nie tyka weź posłuchaj mechanika!!! Zapraszamy na audycje o tym co w motocyklu może się popsuć i jak zabrać się za naprawę. Najtrudniejsze tematy, prawdziwe zagwostki i kupa informacji...
Pamiętaj możesz napisać na nasz adres klinikamechanika@radio.scigacz.pl, a nasza ekipa jeśli uzna twój problem za ciekawy i inspirujący postara ci się pomóc !!!
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
a masz możliwość nagrania takiego tekstu zajawki? Jak opisałem wcześniej - mikrofon komp, ewentualnie jeśli posiadasz jakiś dobry dyktafon - czasami te w komórkach oferują dość dobrą jakość, czasami lepszą niż komp mic.
nagraj tylko to co chcesz by znalazło się w zajawce, najlepiej kilka wersji... szybsza, wolniejsza, w innej charakterystyce itp itd... poeksperymentuj i przyślij mi kilka wersji - zobaczę co się da zrobić
no i jeszcze daj znać jaka muzyka Ci pasuje... żebym wiedział w jakim klimacie muzycznym chcesz się obracać - i w takim przygotuję zajawkę.
pozdro
nagraj tylko to co chcesz by znalazło się w zajawce, najlepiej kilka wersji... szybsza, wolniejsza, w innej charakterystyce itp itd... poeksperymentuj i przyślij mi kilka wersji - zobaczę co się da zrobić

pozdro
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
niestety
proszę wszystkich o wybaczenie bo proponowałem RADIO juz spory czas temu... ale niestety pomijając gadanie nikt nie wykazał chęci współpracy a samemu tego robić nie będę bo to szkoda czasu jak ma to robić jedna osoba.
pozdrawiam
pozdrawiam
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
Dopiero zauważyłem temat.
Proponowałbym najpierw emitowanie samej muzyki i jakiejś reklamy radia.
Najbardziej chodliwy byłby rock, blues, ogólnie klimaty zlotowe.
Gdy byłoby już grono słuchaczy to można by kombinować z audycjami, felietonami itp.
Najpierw zainteresowanie i słuchalność, dopiero później audycje, chętni sami się znajdą.[/quote]
Proponowałbym najpierw emitowanie samej muzyki i jakiejś reklamy radia.
Najbardziej chodliwy byłby rock, blues, ogólnie klimaty zlotowe.
Gdy byłoby już grono słuchaczy to można by kombinować z audycjami, felietonami itp.
Najpierw zainteresowanie i słuchalność, dopiero później audycje, chętni sami się znajdą.[/quote]
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
-
witoldjusz - Świeżak
- Posty: 202
- Dołączył(a): 4/5/2009, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
Ja moge robic kawe
Nie no,chetnie bym sie do czegos przysluzyla,ale do gadania na temat to ja sie nie nadaje,jesli o to chodzi
Ewentualnie wywiady z jakimis przystojnymi znanymi motocyklistami
Konio,chetny? 




DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
-
Daga - Świeżak
- Posty: 195
- Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
- Lokalizacja: Poznań
Daga napisał(a):Ja moge robic kaweNie no,chetnie bym sie do czegos przysluzyla,ale do gadania na temat to ja sie nie nadaje,jesli o to chodzi
Ewentualnie wywiady z jakimis przystojnymi znanymi motocyklistami
Konio,chetny?
Jezeli chodzi o wywiad to slowa "przystojnymi i znanymi" skusily mnie

Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Blady 900 puk puk puk
-
Konio - Mieszkaniec forum
- Posty: 2925
- Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
- Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk
-
peterwhite - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 61
• Strona 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości