Zobacz wątek - Radio Ścigacz?
NAS Analytics TAG

Radio Ścigacz?

O wszystkim
_________

Postprzez LucaBrossi » 27/5/2010, 10:41

Miki no poszalałeś :) Super! i takich ludzi nam trzeba :)

Trzeba będzie pomyśleć nad sposobem nagrywania - emitowania. Mam tu na myśli mikrofony o których trzeba pomyśleć... ja mam problem z głowy gdyż posiadam dość dobry mikrofon pojemnościowy ale to chyba rzadkość w gronie motocyklistów, więc trzeba będzie się pobawić z "chętnymi" jaką jakość dźwięku mogą zaoferować. Pewnie większość z was posiada standardowe mikrofony komputerowe... a tu dźwięk to zwykły "karton"... jest jeszcze kilka opcji jeśli ktoś posiada np telefon komórkowy z dość dobrym dyktafonem - nagrywa co ma do powiedzenia (może być mega długie) podsyła mi felietonik - ja tnę, gnę, składam i emituje :)

Czekam na odpowiedź co do licencji ale obawiam się, że na początek będzie trzeba zrezygnować ze sprawy o której ktoś wcześniej chyba pisał: SPRZEDAM MOTOCYKL... z tego względu, że tu już zmienia się umowa licencyjna i może taki program zostać podpięty jak punkt programu "zarobkowy" a tu zmienia się opłata licencyjna. Ja oczywiście pokrywam wszelkie koszty, serwera i licencji i bardzo bym chciał uniknąć ewentualnych problemów związanych z niewłaściwym zastosowaniem się do umowy licencyjnej ;) jeśli radio wypali i będzie się rozwijać oczywiście dotuninguję licencję... ale to dopiero się zobaczy.

W weekend obiecuję usiąść do ostrej roboty tak aby w pierwszym tygodniu czerwca powoli ruszać... dziś telefon od mamuśki mnie trochę dobił.. oznajmiła mi, że kupili tzw last minute i w poniedziałek lecą na tygodniowe wakacje i cała ku**a firma zostaje na mojej głowie, więc będę miał mały dym... może to mieć delikatny pływ na postępy z radiem, choć zobowiązuję się pamiętać o tym dzień i noc... jak powiedziałem... serwer teoretycznie już jest, zostaje dopiąć mi tylko sprawy licencyjne i trochę dźwięków zrobić...

MIKI! Nazwij swój program - tak aby nazwa była długowieczna, uniwersalna i żeby się nie okazało, że temat np. panewek szybko się skończy i będziesz nawijał o czymś innym...

Pomyślimy o tzw ZAJAWCE... czyli nagrasz kilka słów typu ; "DUPY, WĘŻE I DYWANY, TROCHĘ CYCKÓW NO I GRAMY - ZAPRASZAM NA ROZMOWY O DUPIE MARYNI BLA BLA BLA - ZAPRASZAM MIKI - ŚRODA GODZ. 20;00" a ja ubiorę to w jakieś dźwięki i zajawka będzie gotowa :)
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań


Postprzez miki1406 » 27/5/2010, 11:22

"Panewkowy ból głowy - czyli stuk puk i problem gotowy..."
Naprawa

Sposobów naprawy uszkodzonej panewki jest kilka... Różnią się one dla panewek głównych i korbowodowych. Niestety mamy tutaj niesamowity ból zadka ;-/ Motocykle sportowe nie mają przewidzianej naprawy głównej silnika... Nie ma tutaj szlifów... ale o tym dalej...

Panewki korbowodowe:
Sposób 1 - Prawidłowy według zaleceń w moim przypadku Hondy. Wymiana wału wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów. Koszta chore, ale naprawa przynosi 100% pewności i satysfakcji.

Sposób 2 - Średnio tani, średnio pewny - zakup drugiego silnika. Niestety możemy trafić jednostkę wyeksploatowaną, albo po wypadku z... krzywym wałem... Z tanich najlepsza opcja, ale pewności nigdy nie mamy. Starajmy się szukać jednostek w miare młodych i nie zniszczonych.

Sposób 3 - Bardzo tani, niepewny - zakup zestawu wał + panewki główne + korbowody + panewki korbowodowe. Sporo osób korzysta z tego sposobu i mniej więcej 2-3 motocykle na 10 pracują prawidłowo i nie zjadają panewek... Dlaczego tak mało w końcu założyliśmy wszystkie części sprawne!!! Pojawia się tutaj japońska precyzja. Słowo klucz to selekcja, powiem o niej później.

Sposób 4 - Mega tani, 98% szansy, że się rozsypie - zmiana samych panewek. Praktyka stosowana przez handlarzy trupami... Straszny proceder polegający na wsadzeniu dobrych panewek (nie bacząć na selekcje) na np wał z jajem, albo krzywą stopkę. Jest cicho na 250-1000km.

Panewki główne:
Sposób 1 - Prawidłowo według zaleceń Hondy, powinniśmy wymienić wał wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów oraz... blok silnika?!? Aby było 100% pewne... A jak wiadomo jak blok to i tłoki, pierścienie etc. 100% pewności, ale koszta eliminuja taką zabawę... Lepiej poszukać innego bloku, w którym nie nastąpiła awaria i tam wymienić zestaw wał wraz z kompletem panewek głównych, korbowodowych oraz samych korbowodów. Tutaj ważna jest też selekcja o której zaraz.

Sposób 2 - jak w korbowodowych, drugi silnik
Sposób 3 - jak w korbowodowych
Sposób 4 - jak w korbowodowych

Spotkałem się z próbami szlifowania wału... Jest to niemądre i prowadzi do bankowego spalenia panewek. Podczas szlifowania zdzierana jest utwardzana warstwa, po tym zabiegu pod wpływem temperatury wał puchnie, załapuje panewki i je spala/ściera. Spotkałem też z zabiegiem azotowania wału po szlifie, który skończył się pogięciem wału. Najpewniejsze jest chromowanie czopów wału, choć ponoć i ten sposób potrafi starczyć na 10-15tyś.km.Wszystkim tym operacją towarzyszą zazwyczaj dorabiane panewki, ponieważ producent nie produkuje nadwymiarowych - brak przewidzianej naprawy głównej.

Same panewki można wymieniać... Jeśli czopy wału trzymają normy pomiarowe, nie mają jaja i nie była obrócona panewka... Słowem jak rozbieramy dobry piec i wymieniamy panewki... Wtedy należy dobierać je pod selekcję...

No właśnie selekcja... Czym jest?? Nawet japońskie linijeczki i maszynki nie są w stanie zrobić niczego idealnie. Wał po wyprodukowaniu trafia na stół pomiarowy tam Japończyk mierzy czy mieści się w tolerancji... Jeśli nie trafia do huty na przetop, jeśli tak wybierany jest jeden z trzech przedziałów wielkości na każdym czopie... Japończyk smaruje na przeciwwadze wału cyferki i literki. W przypadku mojej Hondy CBR900RR SC28 Cyferki to "L22222" a literki "LBBBB". Oznaczenia znaczone są od strony wału na którą zakładane jest magneto. I znaczą, że kolejne czopy główne wału są selekcji 22222, a kolejne czopy korbowodowe są selekcji BBBB.

W tym samym czasie w innej części fabryki produkowany jest blok... Jest to jeden odlew!!! Wiertło nawierca otwój w bloku w którym później znajdzie się wał... Dopiero po tej operacji blok cięty jest na 2 części. Dlatego też nie można łączyć ze sobą dwóch części karterów. Po prostu w takim układzie jak oni to robią po złożeniu otrzymujemy idealnie połączone otwory pod wał.

Blok trafia na stół i kolejny japończyk mierzy kolejne podpory wału. Selekcja jest nabijana numeratorami pod magneto. U mnie wyglądała tak BABBA.

Czyli otrzymujemy połączenie selekcji takie -> Pierwszy czop -> B2 -> Drugi A2 -> Trzeci -> B2 -> Czwarty -> B2 -> Piąty -> A2.
Teraz wystarczy rzut okiem w service manual motocykla i tabelę panewek, aby dobrać odpowiedni kolor panewki... Kolor zastosowano dla ułatwienia, podobnie jak literowo cyfrowe oznaczenia selekcji... W Hondzie kupimy panewki główne różowe, pomarańczowe, zielone, brązowe, czarne. Jak widać kładąc inny sprawny wał do swojego dobrego bloku należy połączyć literki z cyferkami, sprawdzić w Haynesie jakie mamy kolory panewek i takie zakupić. Po dwie połówki na każdy czop.

A jak wygląda sprawa z panewkami korbowodowymi??
Produkcja korbowodów wygląda podobnie! Mamy odlewaną korbę, rozwiercone otwory na sworzeń tłoka, oraz na czop wału... Stopka korbowodu zostaje odcięta... Japończyk waży korbowód i nadaje mu selekcje literową (tutaj zasada jest prosta wszystkie korbowody ta sama waga!!!) oraz liczbową (podobnie jak w reszcie pomiar wielkosci otworu). Np C2/C2/C2/C2

Podobnie jak w przypadku głównych otrzymujemy połączenie literowocyfrowe np. b2/b2/b2/b2.

Znowu sprawdzamy w serwisówce i mamy dobrane kolory panewek korbowodowych...

Właśnie dlatego po wari panewki najlepszą opcją jest zakup nowych części i pasowanie zgodnie z selekcją... Wiemy wtedy, że szczelina między panewką a czopem, zapewni odpowiedni film olejowy a w efekcie miarodajne i odpowiednie smarowanie i chłodzenie czopów.

Na koniec moich wywodów na temat panewki dodam, że warto inwestować w dobry i sprawdzony olej!!! To właśnie on dzieli czop wału od panewki, której tak bardzo nie chcemy stracić...

Pozdrawiam i życzę miłych bojów z panewkami.
Zapraszam na następny odcinek tym razem może powiem coś o zasilaniu gaźnikowym

Mikołaj Cichal

P.S. Mogę tak w nieskończoność... Kawa+net+trochę czasu i luz na bani i spłodzę kuuuupeeee tekstu... Mam nadzieję wartościowego
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez miki1406 » 27/5/2010, 11:28

Aha nazwa - Pewnie, że mam!!!

KLINIKA MECHANIKA !!! Kiedy moto ci nie tyka weź posłuchaj mechanika!!! Zapraszamy na audycje o tym co w motocyklu może się popsuć i jak zabrać się za naprawę. Najtrudniejsze tematy, prawdziwe zagwostki i kupa informacji...
Pamiętaj możesz napisać na nasz adres klinikamechanika@radio.scigacz.pl, a nasza ekipa jeśli uzna twój problem za ciekawy i inspirujący postara ci się pomóc !!!
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez LucaBrossi » 27/5/2010, 11:34

a masz możliwość nagrania takiego tekstu zajawki? Jak opisałem wcześniej - mikrofon komp, ewentualnie jeśli posiadasz jakiś dobry dyktafon - czasami te w komórkach oferują dość dobrą jakość, czasami lepszą niż komp mic.

nagraj tylko to co chcesz by znalazło się w zajawce, najlepiej kilka wersji... szybsza, wolniejsza, w innej charakterystyce itp itd... poeksperymentuj i przyślij mi kilka wersji - zobaczę co się da zrobić ;) no i jeszcze daj znać jaka muzyka Ci pasuje... żebym wiedział w jakim klimacie muzycznym chcesz się obracać - i w takim przygotuję zajawkę.

pozdro
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań

Postprzez miki1406 » 27/5/2010, 12:01

Spoko zadziałam sobie wieczorem...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

niestety

Postprzez LucaBrossi » 25/1/2011, 15:46

proszę wszystkich o wybaczenie bo proponowałem RADIO juz spory czas temu... ale niestety pomijając gadanie nikt nie wykazał chęci współpracy a samemu tego robić nie będę bo to szkoda czasu jak ma to robić jedna osoba.


pozdrawiam
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kaniuszy » 25/1/2011, 18:12

Dopiero zauważyłem temat.
Proponowałbym najpierw emitowanie samej muzyki i jakiejś reklamy radia.
Najbardziej chodliwy byłby rock, blues, ogólnie klimaty zlotowe.
Gdy byłoby już grono słuchaczy to można by kombinować z audycjami, felietonami itp.
Najpierw zainteresowanie i słuchalność, dopiero później audycje, chętni sami się znajdą.[/quote]
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Postprzez beny92 » 25/1/2011, 21:41

Świetny pomysł jak najbardziej popieram i czekam ;D
beny92
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7/3/2010, 16:09
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez Konio » 25/1/2011, 22:06

moja dyspozycyjnosc czasowa zostala sporo ograniczona ze wzgledu na prace :(
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez witoldjusz » 26/1/2011, 01:07

czyli co?? nie będzie radia?
siódmy sezon
na GSX 750 F...i jeszcze nie znudził mi się
Avatar użytkownika
witoldjusz
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 4/5/2009, 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rossavu » 26/1/2011, 01:10

Znow jestem bezrobotny - mozemy znow sprobowac :)
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez mar111cin » 26/1/2011, 01:12

jak jest z prawami autorskimi do utworów?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Daga » 27/1/2011, 11:16

Ja moge robic kawe :D Nie no,chetnie bym sie do czegos przysluzyla,ale do gadania na temat to ja sie nie nadaje,jesli o to chodzi :) Ewentualnie wywiady z jakimis przystojnymi znanymi motocyklistami :D Konio,chetny? :D
DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
Avatar użytkownika
Daga
Świeżak
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kaniuszy » 27/1/2011, 11:20

Najpierw trzeba zacząć od muzy, to najważniejsze. Jeśli się spodoba można myśleć o relacjach, felietonach i ogólnie audycjach.
Takie jest moje zdanie :)
Kawa zx6r, 1998
Avatar użytkownika
Kaniuszy
Świeżak
 
Posty: 364
Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Postprzez Konio » 27/1/2011, 12:36

Daga napisał(a):Ja moge robic kawe :D Nie no,chetnie bym sie do czegos przysluzyla,ale do gadania na temat to ja sie nie nadaje,jesli o to chodzi :) Ewentualnie wywiady z jakimis przystojnymi znanymi motocyklistami :D Konio,chetny? :D


Jezeli chodzi o wywiad to slowa "przystojnymi i znanymi" skusily mnie :lol:
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez madcap » 27/1/2011, 13:27

po co piszecie?
wszak luca wycofał się z pomysłu
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez ARTURO R1 » 29/1/2011, 00:33

To będzie to radio czy nie ? :D
Junak Jawa 350 GSXR 600 GSXR 1000 YZF R1 GSXR 1000 K8 GSXR 1300 K10
ARTURO R1
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 30/12/2008, 21:42
Lokalizacja: Wawa WPI ...

Postprzez Czester » 29/1/2011, 22:32

Nie
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4657
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez peterwhite » 29/1/2011, 23:11

No i ch*j bompki szczelił :< a chciałem prowadzić audycję tematyczną ;/
Dobre, bo czarne ~ ZR-7
Avatar użytkownika
peterwhite
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25/5/2010, 11:05
Lokalizacja: W-wa

Postprzez rossavu » 29/1/2011, 23:41

jest jeszcze nadzieja... ja moge nic nie robic.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 6 gości




na gr