Zobacz wątek - trudne - acz poważne pytanie.... lęk prędkości.
NAS Analytics TAG

trudne - acz poważne pytanie.... lęk prędkości.

O wszystkim
_________

Postprzez spazz » 20/7/2007, 16:49

no dziala to na nerwy. nawet bardzo. spalimy cie na stosie jak jeszcze raz tak napiszesz
spazz
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien


Postprzez chris_nie » 20/7/2007, 17:02

cezare, ja w swoim moto na zwyklych drogach mam 2.8 tyl i 2.5 przod i jest ok. chodzilo mi o to pojecie jak ladnie napisales ...sportowe, wyzsze cisnienie....

wzrostu mam 182 cm i ace ma taka wielgachna owiewke, ze nie musialem przy duzych predkosciach rysowac kaskiem zbiornika.
chris_nie
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21/6/2007, 13:16
Lokalizacja: newmarket, uk


Postprzez cezare » 20/7/2007, 17:13

chris_nie napisał(a):cezare, ja w swoim moto na zwyklych drogach mam 2.8 tyl i 2.5 przod i jest ok. chodzilo mi o to pojecie jak ladnie napisales ...sportowe, wyzsze cisnienie....


wybacz, wybacz wybacz... próbuję godzić tematy ciśnienia bo doczytałem ze powinno być na tor o 0,2 niższe od nominalnego ma to związek z nadmiernym grzaniem się opon przy ich takim traktowaniu - szczerze - opisałem swoje wrażenia. i strasznie chciałbym wiedzieć dlaczego opona twardsza bardzoej nabita - na nierównych winklach zachowuje się lepiej - a na niższym ciśnieniu na tym samym winklu z tą samą prędkością miałem lekkie shimmy ....

chris_nie napisał(a):wzrostu mam 182 cm i ace ma taka wielgachna owiewke, ze nie musialem przy duzych predkosciach rysowac kaskiem zbiornika.


hmm.. no łba pod owiewką nie miałem - patrzyłem jak zza płotu Ci powiem - oczy nad owiewką ale nie szyja o co to to nie ;)...

momento - wiesz... są 3 rodzaje owiewek do Ace'a - czy aby Twoja nie byla :
1) prosta zwyczajna
2) z garbem pośrodu
3) z wywinietą do góry krawędzią

ja swoją muszę zmienić - 11 lat - nie jest to ładny element w moim 2oo.

ale na prawdę jestem Ciekawy jak to mogło być..

kiedy dojeżdzałem do winkl, klasyczna stójka i powiem CI że jak zmieliło mi ślimaka w drodze powrotnej - parę razy za szybko jechałem i się właśnie postawiłem na rękach - nie było przyjemne ;) wiatr ładuje z taką siłą po kasku ( Shoei x900 ) że mega jestem zdziwiony ;/////

hmm...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Dokaz » 20/7/2007, 17:30

To i ja coś od siebie napisze :)

Po miesiącu jazdy na moto, po mieście śmigam tak do 120-140... a najwięcej leciałem 180 z pasażerką z tyłu w nocy po szosie lubelskiej... jak zauważyłem ze pasy zaczynają sie zlewać w jedną kreskę, światła wyglądają jak z gry "need for speed na playstation2", fakt ze wiozę pasażerkę i jeszcze nasze super drogi... to od razu przypomniały mi sie te filmiki z wypadków... :D

dodam ze motor mam miesiąc :)
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Postprzez chris_nie » 20/7/2007, 17:36

to jak sie motocykl zachowuje na winklach zalezy jeszcze od ustawien zawieszenia, a szyba w ace ktorym jezdzilem byla standardowa.
chris_nie
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21/6/2007, 13:16
Lokalizacja: newmarket, uk

Postprzez spazz » 20/7/2007, 18:31

Kruk1503 powiedz mi kolego jakim ty smigasz cudem ze vaginy dziewczat pracuja nad samrowaniem na takich obrotach???????
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez chris_nie » 20/7/2007, 18:35

moze mu chodzilo o to, ze jak go widza, to sikaja ze smiechu?
chris_nie
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21/6/2007, 13:16
Lokalizacja: newmarket, uk

Postprzez torowiec » 20/7/2007, 18:48

Pozwole sie wtracic w kwestii cisnienia w oponach.Trzeba rozroznic jazde na drogach publicznych rowniez tzw spotrowa od jazdy na torze ,to zupelnie rozne sprawy.Zmniejszanie cisnienia rzeczywiscie nie ma sensu na drogach publicznych natomiast na torze wartosc o jaka nalezy je obnizyc zalezy od wielu czynnikow ,przede wszystkim rodzaju opon, temperatury nawierzchni i tego jak szybko po owym torze jezdzisz a w zwiazku z tym jak mocno je zagrzewasz.Tak wiec Cezare to nie jest jak napisales stala wartosc 0,2 nizej od normalnego.
Ciekawe jest to ze masz w manualu 2,9 agressiv,jeszcze sie z czyms takim nie spotkalem
Pozdr
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez cezare » 20/7/2007, 18:51

a wy swoje - ja w tym czasie pojechałem rozgrzać oponki - i dziwo ..

spuściłem na odstanym do 2,7 ruszam jak to zwykle spod domu - uślizg tylnego koła - myślę SHIT .k..a ja tak nie dam rady ;/ .. trzeba znów uważać - po przejchaniu 10km - pod koniec starałem się brać winkle jak zwykle ...
ale z pewną dozą nieśmialości ...

wróciłem do domu - i miałem 2,9

mamy 34 stopnie chyba za oknami ...

czyli przez 10km wyzywania się na oponie z dociskaniem tylnego hebla prze dojazdówkach ( czego nie robie ) nabiłem dodatkowe 0,2 atm.



ps. jechałem po naklejkę mocy ;P odebrać
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=213563922

Chriss wieje jak cholera a już dupę miałem przy samym tyle - i wyprost rąk - powietrze wbijało się na klatę i wędrowało w dół.. NO WAY stary ..

A jak mi duża mucha na T-Shircie siadła stwierdziłem - to ja tam się wolę za owiewkę schować... na prawdę kombinowałem - ręce mam długie - siedziałem na samym tyle ... wieje - bliżej - wieje ... jedynie ze zgiętym kręgosłupem w odcinku lędźwiowym coś tam coś tam - ale nie w trasę z taką pozycją ...

- ale fakt od leżenia na baku mam dzis poobijane żebra ;P ta część żeber na styku ja/bak...

ATENSZYN - DE QUESZCZYN IS :

czemu na cisnieniu 2,7 ni UJA nie czuje sie bezpiecznie
a jak moje 2,9 się rozgrzeje - uślizgów NIET .. shimmek NIET
i moto jak po sznurku ..

echhh... chciałbym to wiedzieć..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez cezare » 20/7/2007, 19:09

torowiec napisał(a):Pozwole sie wtracic w kwestii cisnienia w oponach.Trzeba rozroznic jazde na drogach publicznych rowniez tzw spotrowa od jazdy na torze ,to zupelnie rozne sprawy.Zmniejszanie cisnienia rzeczywiscie nie ma sensu na drogach publicznych natomiast na torze wartosc o jaka nalezy je obnizyc zalezy od wielu czynnikow ,przede wszystkim rodzaju opon, temperatury nawierzchni i tego jak szybko po owym torze jezdzisz a w zwiazku z tym jak mocno je zagrzewasz.Tak wiec Cezare to nie jest jak napisales stala wartosc 0,2 nizej od normalnego.
Ciekawe jest to ze masz w manualu 2,9 agressiv,jeszcze sie z czyms takim nie spotkalem
Pozdr


soory nie agresiv a HIgh - Speed Riding ;) - ja zawsze coś sp..le - ale chodzi właśnie o rozróznienie jazdy jak P..zda od zasuwania na maxa ...

znów się musiałem na serwer logować - i o to screen z serwisówki
do YZF1000R plik cały 35 mega - fatalnego skana - powielony w wielu miejscach sieci ten sam

Torowiec - luuk and Jour Komments are wery Łelkoelkomed ;]

http://www.airlive.aspdotnet.pl/tyres.jpg

zwróc uwagę że przypis tyczy sie 2ch pierwszych punków..


i przysięgam ja się nei czepiam - ja to chcę zrozumieć ;)

a TundrerAce to nie zabawczeka od samego początku .. ... stąd manual nie może sobie kłamać..

help help help ...

a tu profi article : gdzie mówią że Ciśnienie łądujemy na zimnym - i olać ze się zmienia do góry o nawet 0,5Bar'a a na autostradę każą po mimo to dowalić jeszcze 0,2 ;)

http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/tyresafety.php
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez torowiec » 20/7/2007, 19:51

Ok.Cezare ,tez sie nie czepiam moj post dotyczyl sprostowania odnosnie wartosci o jaka nalezy obnizyc cisnienie na torze.
Co do twojego manuala ,autentycznie mnie to ciekawi ,bo nigdy sie z czyms takim nie spotkalem
To ,ze moto lepiej ci sie prowadzi przy zwiekszonym cisnieniu jest zrozumiale, natomiast przy okazji powinna pogorszyc sie przyczepnosc
Trzymaj sie jednak tego co pisze w manualu ,mieli swoje powody zeby tak zalecic .Widocznie w Ace wlasnie tak jest optymalnie
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez cichy » 20/7/2007, 20:00

Ta wartość "high speed riding" to chyba właśnie mówi o przelotach na autostradach.
Strasznie twardo, żeby do przodu nabić 2.9, jeszcze czegoś takiego nie widziałem.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez cezare » 20/7/2007, 20:05

Torowiec : mega szanuje Twoje zdanie - miej świadomość... nie raz rozmawialiśmy ... wdzięczy jestem ...

tylko powaga - po prostu zgłupiałem ... Decydujące będzie założenie nowych D209 Sport Max Qualifierów - bo wsyd się przyznać mam z tyłu miast 190 miast 180... ale cóż takie kupiłem .. teraz naprawiam błąd - kapcie nówki 2m ode mnie czekają na zmianę ... więc wszystkie te posty mogą być g..o warte - w dodatku mój poprzednik z Sącza ( góral pełną gębą ) miał to moto może 3 mies i tak go traktował po góralsku ;/////

wsadził 190 i obciął błotnik ;/// k..a cep.

wiesz - moze się okazać że wsadzę 180 pompnę 2,9 i będzie ślizgać - narazie jest odwrotnie - co przeczy mojej logice że im większy ślad ( mniejsze ciśnienie ) tym lepiej .. bo większa powierzchnia tarcia / przyczepności ..

cały temat wziął się za zapierniczania do zamknięcia motorka - z tego jestem szczęśliwy - i bez strachu - reszta ,,,.. wyjdzie z czasem. . ;) na pewno nowe 209 będę szanował, bo piszą o nich - że tak szybko znikają ze zanim się człowiek przyzwyczai to ich nie ma - ale czy Ace można jeździć spokojnie hmmm....
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez cezare » 20/7/2007, 20:11

cichy napisał(a):Ta wartość "high speed riding" to chyba właśnie mówi o przelotach na autostradach.
Strasznie twardo, żeby do przodu nabić 2.9, jeszcze czegoś takiego nie widziałem.


Cichy : puszką Radom kraków robię wolniej ze względu na nawierzchnię.. a tu przelatywałem przez koleiny jak po sznurku ... szok .. lecąc nie powoli - w końcu stwerdziłem - tor wytyczony - jadę środkiem - wcześniej na 2,6 koleiny mnie przerażały - wciągały / zmieniały tor lotu moto w mega niefajny sposób ... takie też dawałem posty... ;///// wtedy że straszne to jest .. a tu ? jak po sznurku ...

sam tego wszystkiego nie ogarniam .. spuszczam tlen - gorzej się czuję - pompuję - mega lepiej ..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez cezare » 20/7/2007, 20:28

Lovtza napisał(a):
cezare napisał(a):

Torowiec - luuk and Jour Komments are wery Łelkoelkomed ;]

http://www.airlive.aspdotnet.pl/tyres.jpg

zwróc uwagę że przypis tyczy sie 2ch pierwszych punków..


i przysięgam ja się nei czepiam - ja to chcę zrozumieć ;)

a tu profi article : gdzie mówią że Ciśnienie łądujemy na zimnym - i olać ze się zmienia do góry o nawet 0,5Bar'a a na autostradę każą po mimo to dowalić jeszcze 0,2 ;)

http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/tyresafety.php


Totalnie mylisz dwie rzeczy. Jazda z dużymi predkościami (High Speed - czyli latanie po autobanie) i jazda po torze to dwie różne sprawy. Nawet jak lecisz po autostradzie 300, to opona dostaje mniej w kość niż gdy robisz dużą patelnię w Poznaniu przy 140-150. To są dwie różne rzeczy. Czy wiedziałeś aby guma z opony schodziła kłakami od normalnej jazdy po ulicy? Na torze to norma. Nie ma nawet sensu porównywać tych dwóch środowisk.

Wartość ciśnienia to jakić tam kompromis między sterowalnoscią, przypczepnoscia a trwałością opony. Sprawdzony przez wiele lat eksploatacji opon. 2,9 na tyle to najlepsza wartość do narmlanej jazdy po ulicy, ale na torze to dużo za dużo. Wiekszość ludzi, którzy jeżdzą po torze amatorsko, ale szybko robi ciśnienie w granicach 2,1 przód i 1,9 tył. Ostatnio na Grandysach przy gorącej pogodzie takie ciśnienie było najlepszym kompromisem między stabilnościa a przyczepnością. Torowiec, czy coś pomylilem?


loVtza - GREJTY ... ale o torze nic nie wiem i się nie wypowiadam .. pytanie powstało gdy na winklu pofałdowanym leciałem 2,6 prędokosć powiedzmy była 70 ( miasto ) po tem metodą prób i błędów przez tydzień latałem tam z 2,9 na mega większych prędkościach - żeby zobaczyć czy mi się chrzani - spuściłem spowrotem na 2,6 i parokrotnie na tym samym odcinku przyzwyczajony do 2,9 miałem 2 x małe mini shimmy ... dobiłem na 2,9 jadę jeszcze raz - no nie to samo moto !!!!...

wszyscy mówią o upuść .. a ja wtedy mam minus
na koleinach
na wybojach
i w moim ogólnym poczuciu bezpieczenstwa ..

jeszcze raz podkreślam - tor to inna bajka - i o tym nie wnikam .. fozyka nie jest mi obcą żeby zwiększyć styczność winno byc lepiej ;)...

a co do winkli - jak jadę na 2,9 ( mam taki łuczek super nawierzchni dzień w dzień od paru mies z pracy do pracy ) - na 2,9 mega fajnie - moto jak wrzęte ... spuszczam tlen - i przestaję go czuć - opona wydaje mi się tak miękka że strach sie położyc bardzoej - i strach odkręcić... paraliż... wchodząc na 2,9 brakuje mi z 2 cm żeby zamknąć oponę 190 i ślad stycznej jest porównywalny ze śladem stycznej na prostej ...

po porstu na 2,6 nie czuję go - na w,9 to jak łyżwa wbita w lód...
Ostatnio edytowano 20/7/2007, 20:33 przez cezare, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez torowiec » 20/7/2007, 20:33

Przede wszystkim witam Lovtza i Cichy.Nic dodac nic ujac, wyczerpaliscie temat
Sorry za maly off top :wybieracie sie na to Brno?
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez Dokaz » 20/7/2007, 20:53

z ciekawości czytając ten topic pod pompowałem sobie oponki o 0.3 z przodu i 0.1 z tyłu i ku memu zaskoczeniu czułem lepiej drogę przy małych prędkościach na wyboistej drodze. przy większych prędkościach różnicy brak :)

moje laikowe zdanie :P
Dokaz
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58

Postprzez torowiec » 20/7/2007, 21:02

No fakt Lovtza ja wsiadam na moto i za 2gdz jestem.Mam nadzieje ze jadnak razem wypijemy tam zimnego browca :lol:
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez cichy » 20/7/2007, 21:23

Ja do Brna niestety nie dotrę.
Co do ciśnienia, należy dodać, że gdy zmniejszamy ciśnienie, ponieważ chcemy po śmigać po torze, jednocześnie, usztywnia się zawieszenie, co rekompensuje słabsze wyczucie wynikające z miękkiej opony.
Oczywiście na drodze taki zabieg bywa zabójczy dla dupska.
:lol:
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez chris_nie » 20/7/2007, 22:39

ale na tor wyjezdzasz z mniejszym cisnieniem w oponach, bo jak sie rozgrzeja to cisnienie wzrasta. dlatego robisz wolne 1-2 kolka rozgrzewajac opony i dopiero zapierdalasz. a co do usztywniania zawieszenia to nie tak do konca. zawieszenia na torze pracuja na maksa i nie moga byc jak kolki, bo wtedy opona dostaje po dupie i sprzet sie prowadzi zle. w wiekszosci sprzetow masz regulacje przy dobiciu, odbiciu i napiecie sprezyny, mozesz jeszcze opuscic moto na polkach. w nowych sprzetach sa jeszcze gadzety typu dobicie i odbicie szybkie i wolne. w sumie kombinacji jest tyle, ze naprawde trzeba byc fachowcem zeby cos ustawic optymalnie. dla mnie zawsze to byla metoda prob i bledow.
chris_nie
Świeżak
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21/6/2007, 13:16
Lokalizacja: newmarket, uk

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr